انتخاب جنسیت جنین با تغذیه چگونه ممکن است؟ + ارائه چند راهکار

4.2/5 - (4 امتیاز)

انتخاب جنسیت جنین با تغذیه یکی از دغدغه‌های مهم زوج‌هایی است که قصد بچه‌دار شدن دارند. در عین حال این دغدغه آن‌ها باعث شده تا باورهای غیرعلمی زیادی به وجود بیاید و البته کلاه‌برداری‌های بسیاری در این زمینه انجام شود؛ به طوری که برخی از روش‌های پیشنهادی ممکن است برای سلامتی مادر و جنین خطرناک نیز باشد.

باید بدانید رژیم‌های غذایی تنها می‌توانند شانس تعیین جنسیت را بالا ببرند و قطعیت ندارند.

بنابراین لازم است با نگاهی دقیق و علمی به این موضوع مهم بپردازیم و شما را به میزان شانس واقعی که برای انتخاب جنسیت جنین با تغذیه وجود دارد، همچنین به خطراتی که این روش‌ها به همراه دارند آگاه کنیم. با ما همراه باشید تا نگاهی تفصیلی به این موضوع بیندازیم.

 

انتخاب جنسیت جنین با تغذیه ممکن است؟

درصد موفقیت تعیین جنسیت با رژیم غذایی چقدر است؟ آیا هیچ رژیم غذایی پسر دار شدن وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوالات ابتدا باید بدانیم چه اتفاقاتی می‌افتد که یک جنین پسر یا دختر می‌شود، سپس بررسی کنیم که آیا غذاها می‌توانند بر این فرآیند اثری داشته باشند یا خیر. از سوی دیگر این موضوع نیز باید بررسی شود که آیا فقط رژیم غذایی خانم‌ها بر تعیین جنسیت فرزند موثر است یا آقایان نیز سهمی در این موضوع دارند.

اسپرم‌ها دو نوع متفاوت دارند؛ برخی از آن‌ها حاوی دو کروموزوم X هستند و برخی دیگر حاوی یک کروموزوم X و یک کروموزوم Y. دسته اول اسپرم‌ها اسپرم‌هایی هستند که موجب دختر شدن جنین می‌شوند و دسته دوم، جنین پسر به وجود می‌آورند. بنابراین اگر شما می‌خواهید جنسیت فرزند خود را تعیین کنید، می‌بایست فضایی را فراهم کنید که جذب کروموزوم Y به تخمک آسان‌تر یا سخت‌تر شود.

 

روش ‌های غیر آزمایشگاهی برای تعیین جنسیت

یک نکته مهم را باید دانست: اینکه هیچ روش غیرآزمایشگاهی نمی‌تواند به طور دقیق عمل تعیین جنسیت را انجام دهد و راه‌هایی همچون رژیم غذایی و یا داروهای مختلف، تنها شانس تعیین جنسیت جنین را افزایش می‌دهند و نه بیشتر. پس اگر کسی یا موسسه‌ای به شما قول تعیین جنسیت جنین با روشی به جز لقاح مصنوعی را داد، بدانید که کلاه‌برداری است.

اما چه کارهایی برای افزایش شانس تعیین جنسیت جنین می‌توان انجام داد؟ به طور کلی روش‌هایی که برای این کار پیشنهاد می‌شوند، متمرکز بر زمان انجام لقاح و همچنین رژیم غذایی قبل از لقاح هستند. گفته می‌شود در صورتی رژیم‌ها جواب خواهد داد که از دو تا سه ماه قبل بارداری شروع شده باشد. اما یک موضوع مهم وجود دارد که ریسک این رژیم‌ها را بالا می‌برد: اینکه ممکن است افراد دچار کمبود برخی مواد معدنی شوند و در مقابل، مصرف بیش از حد برخی دیگر، آن‌ها را در معرض بیماری قرار دهد.

اینکه چه رژیم غذایی را انتخاب کرده‌اید در تعیین جنسیت جنین مهم است.

اگر در دوره بارداری خود قرار دارید، حتماً نگاهی به مقاله مهم ویتامین‌ها و مکمل‌های دوران بارداری بکنید. در قسمت‌های بعدی جزئیات کاملی درباره انواع رژیم‌های پسرزایی و دخترزایی به شما ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

رژیم غذایی برای پسر دار شدن

همان‌طور که گفتیم، رژیم‌های تغذیه بعد از لقاح برای پسر دار شدن و همچنین انواع جدول رژیم غذایی تعیین جنسیت پسر که مرتبط با قبل از لقاح هستند، تنها شانس پسردار شدن را افزایش می‌دهند و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعای قطعی تعیین جنسیت با این روش‌ها را داشته باشد؛ پزشکی مدرن نیز ادعاهای چندانی در این زمینه ندارد. اما در چه صورتی شانس پسردار شدن افزایش می‌یابد؟

در طب سنتی گفته می‌شود هرچه فضای رحم قلیایی‌تر باشد، شانس جذب کروموزوم Y توسط تخمک بیشتر می‌شود و بنابراین امکان پسر شدن جنین بالاتر می‌رود. باید دانست که این نظریه در پزشکی مدرن اثبات نشده است و نمی‌توان پشتوانه علمی برای آن‌ها یافت؛ اما در نهایت تنها راه پیش روی شما برای انتخاب جنسیت جنین با تغذیه است.

بر اساس این نظریه، خانم‌ها با انجام سه تغییر در رژیم تغذیه خود می‌توانند شانس پسردار شدن را افزایش دهید: ۱. مصرف مواد غذایی با خاصیت قلیایی؛ ۲. مصرف بیشتر نشاسته و ۳. مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم. اما کدام مواد غذایی در هر یک از این دسته‌ها قرار می‌گیرند؟ جدول رژیم غذایی تعیین جنسیت پسر را در ادامه به شما ارائه می‌دهیم:

۱. مواد غذایی با خاصیت قلیایی: لیمو، اسفناج، کرفس، کلم کیل، کلم بروکلی، سیر و فلفل دلمه‌ای.

۲. مواد غذایی شامل نشاسته: جو دوسر، سیب‌زمینی، موز، لوبیا، نخود فرنگی، ماکارونی و برنج.

۳. مواد غذایی حاوی پتاسیم: موز، ماهی، آووکادو، میوه خشک، حبوبات و سیب‌زمینی.

به خانم‌هایی که قصد بچه‌دار شدن دارند پیشنهاد می‌شود مصرف چنین مواد خوراکی را در رژیم خود افزایش دهند و این کار را از چند ماه قبل لقاح آغاز کنند و تا چند هفته پس از بارداری خود ادامه دهند. اما یک نکته مهم وجود دارد: اینکه میزان قند و کربوهیدرات در بیشتر این مواد غذایی بسیار زیاد است؛ از همین جهت اگر نگران تناسب اندام خود هستید و یا مخصوصاً اگر دیابت دارید، این رژیم برای شما مضر خواهد بود.

اگر در دوره بارداری هستید، بهتر است تنوع غذایی خود را حفظ کنید.

برخی خوراکی‌های ممنوعه نیز برای پسرزایی وجود دارد؛ این مواد غذایی شامل مواد غذایی دارای کلسیم زیاد نظیر لبنیات است و همچنین منیزیم نیز برای پسردار شدن اثر منفی دارد. همچنین اگر باردار هستید، بهتر است نگاهی به مقاله تغذیه در زمان بارداری نیز داشته باشید.

 

رژیم غذایی برای دختردار شدن جنین

همان‌طور که حدس می‌زنید، رژیم تعیین جنسیت دختر رژیمی است که شانس را برای جذب کروموزوم Y کاهش دهد؛ به این صورت که فضای رحم را اسیدی کرده و بقای کروموزوم‌های Y را سخت‌تر کند. رژیم‌های انتخاب جنسیت جنین با تغذیه به شما پیشنهاد می‌دهند برای دختردار شدن، اولاً کلسیم هرچه بیشتری مصرف کنید؛ ثانیاً مصرف منیزم را افزایش دهید و در ادامه، حواستان از خوراکی‌هایی که اسیدی هستند نیز پرت نشود.

چه غذاهایی برای دختردار شدن مفید هستند؟ اول از هرچیز لبنیات. خوردن لبنیات به شما کمک خواهد کرد کلسیم بیشتری دریافت کنید و برای دختردار شدن آماده شوید. در ضمن می‌بایست از غذاهای دریایی به ویژه ساردین و البته ماهی آزاد بهره بگیرید. برخی حبوبات نظیر لوبیا نیز برای شما مفید هستند. اما بیش از هرچیز، لازم است به سبزیجات رو بیاورید؛ مخصوصاً آن‌هایی که برگ‌دار هستند و یا رنگی تیره دارند. مرکبات نیز خاصیت اسیدی بالایی دارند و می‌توانند به شما کمک کنند.

در عین حال میوه‌های دیگری همچون انجیر، سیب و انواع توت‌ها نیز بسیار برای شما مناسب خواهند بود. حواستان به برخی مغزی‌جات و دانه‌ها نیز باید باشد: از جمله انواع بادام‌های درختی و زمینی و هندی، سویای نارس، دانه چیا، دانه کتان، تخم کدو تنبل و… در این دسته قرار دارند. در انتها باید به چند مواد غذایی دیگر نیز اشاره کنیم: بامیه، تخم مرغ، گوشت کم‌چرب و زنجبیل. گفته می‌شود شکلات تلخ نیز برای دختردار شدن خوب است.

با داشتن تغذیه کامل و سالم، سلامت فرزند خود را تضمین کنید.

در عین حال شما می‌بایست از مواردی که در قسمت قبل بیان کردیم که برای پسردار شدن مفید است، دوری کنید. آن مواد غذایی می‌توانند تلاش‌های شما را بر باد دهند. اما یک موضوع مهم دیگر برای انتخاب جنسیت جنین با تغذیه وجود دارد: اینکه آیا رژیم مردان در تعیین جنسیت اهمیتی ندارد؟

رژیم غذایی آقایان و تعیین جنسیت جنین

رژیم پسرزایی و دخترزایی برای آقایان نیز وجود دارد و مهم است که آن‌ها نیز با رعایت رژیم‌های مخصوص به خود، شانس تعیین جنسیت را بالا ببرند! اما آقایان باید چه رژیمی بگیرند؟ آنچه مهم است دانستن این موضوع است که برخی عادات رفتار و تغذیه‌ای آقایان باعث افت کیفیت اسپرم آن‌ها می‌شود. اولین اثر افت کیفیت اسپرم‌ها نیز بر کروموزوم‌های Y اتفاق می‌افتد و توان آن‌ها را برای بارورسازی تخمک کم می‌کند.

بنابراین آقایانی که قصد پسردار شدن دارند لازم است برخی عادات غذایی و رفتاری خود را اصلاح کنند تا شانس پسردار شدن آن‌ها افزایش یابد. این عادات چه چیزهایی هستند؟

۱. مصرف فست‌فود و غذاهای فرآوری‌شده را کاهش دهید. این غذاها می‌توانند اثرات مخربی بر اسپرم شما بگذارند و حتی شانس باروری شما را کمتر کنند. بنابراین بهتر است مصرف آن‌ها را کاهش دهید.

۲. مراقب چربی‌ها باشید! دو نوع چربی برای شما بسیار مضر است: چربی‌های ترانس و چربی لبنیات. هر دوی این‌ها می‌تواند قدرت باروری شما را بسیار کاهش دهد. بنابراین مصرف آن‌ها را کاهش دهید.

برای داشتن فرزند سالم، آقایان نیز باید مراقب رژیم خود باشند.

۳. پوشیدن لباس زیر تنگ! دمای کیسه بیضه چند درجه پایین‌تر از دمای بدن است. پوشیدن لباس زیر تنگ این کیسه را به بدن شما نزدیک‌ می‌کند و همین موضوع باعث افت کیفیت اسپرم‌ها می‌شود. بنابراین لباس زیر گشاد بپوشید.

۴. از غذاها و مکمل‌هایی استفاده کنید که شامل پتاسیم، سدیم و زینک هستند. این سه ماده معدنی برای باروری شما ضروری‌اند.

در انتها، مهم این است که بچه سالم باشد!

در این مقاله همه‌چیز را درباره انتخاب جنسیت جنین با تغذیه بررسی کردیم و امید داریم برای شما مفید باشد. در نهایت باید بدانید که مصرف زیاد برخی مواد معدنی و قطع کردن برخی دیگر آن‌ هم به مدت چند ماه، ریسک‌هایی را برای سلامت شما و جنین‌تان به همراه دارد.

از همین رو نباید بیش از اندازه برای این کار اصرار کنید؛ زیرا ممکن است بهای سنگینی بابت آن بپردازید. به قول قدیمی‌ها، مهم این است که فرزندتان سالم باشد! جنسیت و موارد دیگر، اولویت کمتری به نسبت سلامتی دارند. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

 

نظرات کاربران

samndariyan
03.آبان.1402

سلام روش های غیر آزمایشگاهی برای تعیین جنسیت عالی بود خیلی کیف کردم اینجوری زودتر از آزمایش امتحان میکنم ببینم نی نی تو دلم چیه

    snappfoodadmin
    07.آبان.1402

    سلام باید توجه کنید هیچ روش غیرآزمایشگاهی نمی‌تواند به طور دقیق عمل تعیین جنسیت را انجام دهد و راه‌هایی رژیم غذایی و یا داروهای مختلف،
    تنها شانس تعیین جنسیت جنین را افزایش می‌دهند