طرز تهیه انواع کوکتل جامائیکا

3.4/5 - (5 امتیاز)

اکثراً جامائیکا را به واسطه فرهنگ جذاب، سواحل دیدنی و غذاهای خوشمزه می‌شناسند. اما این کشور ویژگی دیگری هم دارد. در واقع جامائیکا خانه‌ی یکی از معروف‌ترین نوشیدنی‌های دنیا هم هست. کوکتل جامائیکا و موکتل جامائیکا از نوشیدنی‌های پرطرفداری هستند که در این کشور متولد شدند.

آب و هوای استوایی این ناحیه بستر مناسبی برای پرورش انواع و اقسام میوه‌ها را مهیا کرده است. در حقیقت این کوکتل‌ها بازتابی واقعی از روح  استوایی و گرمسیری جامائیکا هستند.

عکس کوکتل جامائیکا

اگر شما هم دوست دارید وارد دنیای جدیدی از طعم‌های فوق‌العاده کوکتل‌ها شوید با ما در این مقاله همراه باشید. ما طرز تهیه کوکتل جامائیکا به روش‌های مختلف را برای شما آماده کرده‌ایم.

طرز تهیه انواع کوکتل جامائیکا

ظاهرا مردم سرزمین جامائیکا به واسطه‌ی قرن‌ها تجربه فوت و فن درست کردن بهترین کوکتل‌ها را خوب آموخته‌اند. آن‌ها تبحر خاصی در ترکیب‌کردن مزه‌ها دارند. دنیای متنوعی از میوه‌ها و چاشنی‌ها هم در اختیار آن‌ها است تا کماکان اکتشاف و خلق ترکیب‌های جدید ادامه داشته باشد.

اگر شما هم دوست دارید یک نوشیدنی اصیل جامائیکایی با شهرت جهانی را در منزل‌ درست کنید و به میوه‌های خاص و استوایی نیاز داشتید از طریق اسنپ‌فود می‌توانید سفارش میوه آنلاین خود را ثبت کنید. این کوکتل‌ها طیف گسترده‌ای از طعم‌ها را در بر می‌گیرد و این موضوع دست هر سلیقه‌ای را برای انتخاب از بین مزه‌ها باز می‌گذارد.

در طول سالیان دراز ترکیب‌های مختلفی از کوکتل جامائیکا ایجاد شده است. ما در قدم اول قصد داریم یکی از نزدیک‌ترین  دستورها به کوکتل کلاسیک جامائیکا را با شما به اشتراک بگذاریم و سپس رسپی انواع موکتل را بررسی خواهیم کرد.

میزان کالری 150 تا 200 کالری
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت
تعداد نفر 2 نفر

 

کوکتل کلاسیک جامائیکا

جهت تهیه این کوکتل برای 2 نفر به مواد زیر احتیاج  داریم:

آب پرتقال نصف لیوان
آب آلبالو 1 لیوان
لیمو ترش 1 عدد
آب گاز دار نصف لیوان
جوز هندی ¼ قاشق چای خوری
یخ به میزان لازم
میوه چند اسلایس برای تزئین

در مورد تست کوکتل جامائیکا شک به دل‌تان راه ندهید.

تهیه‌ی این کوکتل ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید، فقط تمام مواد را داخل ظرف مدنظرتان بریزید و خوب مخلوط کنید. در نهایت آب لیمو‌ترش را اضافه کنید و با چند اسلایس از میوه‌های در دسترس‌ نوشیدنی را تزیین کنید.

به جز کوکتل جامائیکا، ما در وبلاگ اسنپ‌فود طرز تهیه انواع کوکتل میوه را قرار داده‌ایم. این کوکتل‌ها همراه خوبی برای روزهای تابستانی هستند. از آنها غافل نشوید.

کوکتل جامائیکا با آناناس و نارگیل

این کوکتل بیش از هر چیزی یادآور سواحل گرم و استوایی است. نوشیدن چند جرعه از آن شما را به یک روز تابستانی در کنار دریا خواهد برد.

مواد مورد نیاز برای دو نفر به شرح زیر است:

آب نارگیل نصف لیوان
آب پشن فروت نصف فنجان
سیروپ موز 1 قاشق غذاخوری
آب آناناس 1 لیوان
آب گاز دار نصف لیوان
یخ به میزان لازم

 

ترکیب آبمیوه‌های این کوکتل طعم فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند.

در صورتی که سیروپ موز در اختیار نداشتید از سیروپ‌ میوه‌های دیگر یا مقدار کمی ترکیب آب و شکر استفاده کنید. در دنیای کوکتل‌ها، دست‌تان برای خلاقیت باز است. پس اگر به هر دلیلی تمایل به تغییر در مواد اولیه داشتید، هیچ چیز مانع شما نیست.

برای تهیه‌ی این کوکتل تمام مواد را به همراه مقداری یخ داخل مخلوط‌ کن بریزید و چند ثانیه آن را ترکیب کنید. سپس داخل لیوان بریزید و با میوه تزئین کنید. نوش جان!

کوکتل لیمویی جامائیکا

اگر لیموناد نوشیدنی مورد علاقه شما است، به هیچ وجه این کوکتل خوش‌طعم را از دست ندهید. در ادامه با یکی از ساده‌ترین دستورهای کوکتل جامائیکا آشنا می‌شویم.

مواد لازم برای 2 نفر:

آب داغ دو فنجان
آب سرد 4 فنجان
لیمو ترش 3 عدد
شکر به میزان لازم
یخ به میزان لازم
لیمو شیرین 1 عدد

 

لیمو همیشه در کوکتل‌ها طعمی ایجاد می‌کند که هیچ وقت تکراری نخواهد شد.

ابتدا پوست لیمو شیرین و لیمو‌ترش را بگیرید . میوه‌ها را داخل مخلوط کن بریزید و بعد از ترکیب شدن از صافی رد کنید. سپس آب داغ و شکر را داخل مخلوط کن بریزید و خوب ترکیب کنید. بعد از آن تمام مواد را به مایع داخل مخلوط کن اضافه کنید.

در این مرحله شیرینی و مزه کوکتل را تست کنید و در صورت نیاز مقداری شکر در آب گرم حل کنید و به مواد اضافه کنید. در پایان اجازه دهید کوکتل دقایقی در یخچال خنک شود و بعد نوش‌جان کنید.

اگر به این کوکتل علاقه‌مند بودید پیشنهاد می‌کنیم حتما کوکتل لیمو نعنا را هم امتحان کنید. ما در وبلاگ اسنپ‌فود طرز تهیه‌ی این نوشیدنی را قرارداده‌ایم.

کوکتل جامائیکا با پرتقال خونی

از همین ابتدا می‌دانیم که با یک کوکتل خوش‌رنگ و جذاب طرف هستیم، پس مستقیم به مواد اولیه آن اشاره خواهیم کرد.

مواد لازم برای 2 نفر:

آب پرتقال خونی 1  لیوان
سیروپ یا شربت ساده 1 قاشق غذاخوری
آب گاز دار 1 لیوان
آبلیمو تازه 1 قاشق غذا خوری
یخ به میزان لازم
نعنا 8 شاخه

 

پرتقال خونی، یک نوشیدنی ساده را به نوشیدنی خوش‌رنگ و طعم تبدیل می‌کند.

ابتدا نعنا و آبلیمو را داخل لیوان بریزید و خوب هم بزنید تا عطر نعنا آزاد شود. سپس آب پرتقال خونی و سیروپ را اضافه کنید و مواد را ترکیب کنید. در نهایت هم آب گاز دار و یخ را اضافه کنید. نوش جان!

کوکتل جامائیکا با آناناس و پرتقال

اگر مهمان داشتید یا مایل بودید برای تعداد نفرات بیشتری کوکتل درست کنید، این کوکتل ساده و خوش‌طعم مختص شما است.

مواد مورد نیاز برای 2 نفر:

آب پرتقال 1 لیوان
آب آناناس 1 لیوان
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
یخ به میزان لازم
میوه چند اسلایس برای تزئین

 

فقط کافی است تمام مواد را با هم ترکیب کنید و داخل لیوان‌ها بریزید. در نهایت یخ را اضافه کنید و نوشیدنی خود را با چند تکه آناناس یا پرتقال تزیین کنید.

برای تهیه آبمیوه تازه و با کیفیت امکان ثبت سفارش آبمیوه بستنی آنلاین در اسنپ‌فود وجود دارد. پس هیچ نگرانی‌ای بابت درست کردن کوکتل‌ها نداشته باشید. هر زمان که اراده کنید سفارش‌تان در زمان اندکی به دست شما خواهد رسید.

کوکتل جامائیکا با پشن فروت

اگر دوست دارید نوشیدنی خاص و کاملا جدیدی را امتحان کنید در مورد این کوکتل شک نکنید.

به مواد زیر احتیاج خواهید داشت:

پوره‌ یخ زده‌ پشن فروت ¼ لیوان
سیروپ یا شربت ساده 2قاشق غذاخوری
آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
آب گاز دار 2 لیوان
یخ به میزان لازم
لیمو ترش 1 عدد
نعنا چند برگ

 

این کوکتل خوش‌طعمی است که کمتر شبیه به آن را خواهید دید.

با قاشق کمی لیموترش و نعنا را له کنید. سپس تمام مواد را داخل لیوان بریزید. یخ را اضافه کنید و در آخر لیوان را با نعنا تزیین کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله درمورد کوکتل  جامائیکا و طرز تهیه انواع این نوشیدنی صحبت کردیم. این نوشیدنی به خاطر تنوع بالایی که دارد هیچ وقت تکراری نخواهد شد و همیشه فرصت ماجراجویی در دنیای طعم‌ها را به شما خواهد داد. پس بدون لحظه‌ای شک خود و عزیزان‌تان را مهمان جرعه‌ای خنک و سالم از موکتل‌های جامائیکا کنید.

 

نظرات کاربران