بفرمایید آش دهن‌سوز

به این مقاله امتیاز دهید

به تعداد افراد روی کره زمین آش وجود دارد. البته این قاعده درباره‌ي همه‌ی غذاها صادق است اما آش از آن دسته غذاهایی است که با اضافه و کم کردن مواد غذایی به آن، هنوز می‌تواند خوشمزه و خواستنی باشد، آن‌قدرها قاعده و قانون برنمی‌تابد و یک جور غذای «هر چه می‌خواهد دل تنگت بریز» محسوب می‌شود. اما آش هم انواع محبوب‌تر و رایج‌تر دارد:
آش رشته:
آش رشته قطعا برنده‌ی بی‌رقیب دنیای آش‌های سنتی ایرانی است و البته به تعداد افراد روی کره‌ی زمین مزه‌ی آش رشته وجود دارد! طعم و میزان غلیظی و نسبت مواد اولیه‌ی آش‌رشته‌ی هر خانه با خانه‌ی دیگر متفاوت است.  پختن آش رشته آن‌قدرها سخت نیست اما غذای زمان‌بر و پردنگ‌و‌فنگی برای طبخ به حساب می‌آید. اگر هوس آش رشته کرده‌اید و همین امروز کسی در خانه فرصت پختنش را دارد، چرا که نه؟ گزینه‌ی اول حتما همین است. اما اگر این امکان را ندارید، می‌توانید از اسنپ‌فود و ازمطعم ایران‌زمین و غذای خانگی آش‌تی، آش رشته سفارش دهید. امیدواریم به زودی فرصت درست کردنش هم برای‌تان پیش بیاید!
آش شله قلمکار:
آش شله قلمکار هم یکی از آش‌های محبوب ایرانی است. در قدیم کلمه‌ی «آش»، همان‌طور که از نام آشپزی پیداست، به معنای غذا بوده است و «آش شله» معنای آش امروزی که همان غذای رقیق‌شده است را می‌داده. پایه‌ی آش شله‌ قلمکار گوشت، سبزی معطر، حبوبات و برنج است. می‌توانید این آش را به راحتی از اسنپ‌فود و از رستوران‌ مستر دیزی و غذاسرای شیراز سفارش دهید.
آش دوغ:
آش دوغ یک غذای محلی است که طبخ و خوردن  آن در چند شهر ایران متدوال است. هر کدام از این شهرها دستور خودشان برای پختن آش دوغ را دارند اما چیزی که میان این دستورها مشترک است برنج، دوغ و سبزی است. این آش برای فصل تابستان مناسبت است و به صورت سرد هم خورده می‌شود. خبر خوب این‌که در منوی غذای خانگی آش تی و دیزی‌سرای سلطان در اپلیکیشن اسنپ‌فود آش دوغ هست و می‌توانید به صورت آنلاین سفارش دهید.
آش جو:
آخرین آشی که در این نوشته به آن می‌پردازیم آش جو است. حبوبات، گوشت، سبزی و کشک هم از دیگر مواد آش جو هستند.  سر و کله‌ی این آش در رستوران هانی پارسه و پردیس پیدا می‌شود. این آش را معمولا نسبت به شله‌قلمکار و آش رشته کمتر می‌شناسند. اگر شما هم تا به حال امتحانش نکرده‌اید، شاید وقتش رسیده با هم آشنا شوید!
با اسنپ‌فود، آنلاین و بی‌دردسر آش سفارش دهید.

برچسب ها:

نظرات کاربران