آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • درمان عروس هلندی افسرده
    درمان افسردگی عروس هلندی شهریور 17, 1403
  • طرز تهیه رولت مرغ
    طرز تهیه رولت مرغ مجلسی شهریور 17, 1403
  • مرغ پرتقالی
    طرز تهیه مرغ پرتقالی شهریور 17, 1403
صفحه پیدا نشد!
رستوران گردی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

بهترین رستوران های سنتی مشهد به همراه آدرس، عکس و منو

مینا اسماعیل بیگی 01 اسفند 1400 6 دقیقه

همان‌طور که می‌دانید مشهد یکی از مقاصد گردشگری مذهبی ایران است، تفاوتی ندارد در کدام فصل سال باشیم، این شهر همواره پذیرای مسافرانی است که از نقاط مختلف کشور و حتی از کشورهای همسایه به قصد سفر راهی خراسان می‌شوند. فرقی نمی‌کند به قصد زیارت به مشهد بروید یا به قصد تفریح؛ در هر صورت، مهم است تا در این کلان‌شهر نام چند مورد از بهترین رستوران‌ها را بدانید.

در یک شهر گردشگر پذیر مانند مشهد یکی از این زیرساخت‌هایی که بسیار اهمیت پیدا می‌کند، رستوران‌ها و غذاخوری‌ها هستند. در دو دهه اخیر تعداد رستوران و فست فود در مشهد به شکل تصاعدی بالا رفت و همین امر باعث شد تا مسافران در جستجوهای اینترنتی خود بی‌وقفه به دنبال بهترین رستوران‌های مشهد بگردند. در ادامه این مطلب با معرفی سه رستوران رضایی، معین درباری و پسران کریم به عنوان بهترین رستوران‌های سنتی این شهر همراه شماییم.

رستوران رضایی، رستورانی با بیش از نیم‌قرن سابقه!

اگر به دنبال یکی از بهترین گزینه‌ها در میان رستوران‌های مشهد هستید که چند شعبه در شهر داشته باشد، کیفیت غذاهایش مطلوب باشد و در میان مردم از اعتبار کافی برخوردار باشد باید رستوران رضایی را انتخاب کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این رستوران در شهر مشهد بیش از نیم‌قرن سابقه فعالیت دارد و درست در سال ۱۳۳۶ تأسیس شده است.

حالا شاید در بعضی منابع این‌طور بخوانید که اولین شعبه چلوکبابی رضایی مشهد در سال 1357 تأسیس شده است! اجازه دهید برایتان توضیح دهیم؛ حاج محمدرضا رضایی اولین بانی و مؤسس شعب غذاخوری رضایی در مشهد در سال 1336 اولین شعبه از رستوران خود را با نام “چلوکباب یاس” در خیابان نخریسی مشهد افتتاح کرد. شاید نام آن رستوران متفاوت باشد اما به هر حال یاس اولین شعبه از چلوکباب رضایی در مشهد بود.

سال‌ها بعد، زمانی که حاج محمدرضا به یکی از مطرح‌ترین رستوران‌داران مشهد تبدیل شده بود پس از دیدن موفقیتش در راه اندازی تجارتی ارزشمند تصمیم به افتتاح مجموعه رستوران‌هایی با نام خانوادگی‌اش گرفت. اینجا در سال 1357 نخستین بار بود که رستوران حاج محمد با نام رستوران رضایی به فعالیت خود ادامه داد. با این تفاوت که این بار تنها حاج محمدرضا مدیریت شعبه را عهده دارد نبود و برادرش حاج علیرضا نیز در این کار سهمی داشت.

به گفته مدیران این مجموعه حفظ و بهبود کیفیت، مشتری مداری و داشتن مجموعه‌ای از مشتریان وفادار، اصلی‌ترین هدف آن‌ها در طول سال‌های فعالیتشان بوده است. استفاده از مواد اولیه باکیفیت در شعب رضایی یکی از امتیازهای مثبت این مجموعه رستوران است و همین امر باعث شده تا مشتریان همگی بر کیفیت بالای غذاها در کنار طعم عالی غذا اتفاق‌نظر داشته باشند. قیمت غذاهای رستوران رضایی خیلی بالا نیست و می‌توان گفت قیمت‌گذاری بر روی غذاها با توجه به حجم و کیفیت غذا کاملاً منصفانه و منطقی صورت گرفته است.

منو غذاها در رستوران رضایی شامل انواع کباب‌های ایرانی به صورت چلوکباب و خوراک، انواع خورش‌ها، مرغ، جوجه و ماهی و انواع دسر و نوشیدنی است. منو این رستوران از تنوع غذایی بسیار بالایی برخوردار است و برای تمام ذائقه‌ها گزینه‌ای در نظر گرفته است با این حساب می‌توان گفت هیچ‌کس ناراضی از شعب رضایی خارج نخواهد شد.

شعب رستوران رضایی مشهد

شعبه اول: چلوکبابی رضایی (یاس)

اولین شعبه رستوران رضایی یا همان یاس سابق بیشترین سابقه فعالیت را در میان شعب این مجموعه دارد. این رستوران با چلوکباب‌های بی‌نظیرش معروف شد.

آدرس: مشهد، خیابان فداییان اسلام (نخریسی)

شعبه دوم: دریادل

دومین شعبه همان است که پس از موفقیت چلوکبابی یاس برای اولین بار با نام رضایی مشغول به فعالیت شد. این شعبه تا ساعت 17 سرویس‌دهی ناهار و خدمات غذای بیرون بر دارد.

آدرس: مشهد، اواسط خیابان دریادل

شعبه سوم: آبکوه

این سومین شعبه از این مجموعه رستوران در مشهد است که علاوه بر خدمات عالی و غذای باکیفیت مانند دیگر شعب رضایی، سه سالن برای پذیرایی از مشتریان در نظر گرفته است.

آدرس: مشهد، خیابان آبکوه، تقاطع آبکوه و کلاهدوز، نبش تقاطع

تلفن: ۰۵۱۳۸۴۴۲۰۰۰

شعبه چهارم: پارک

کترینگ رضایی چهارمین شعبه از این مجموعه رستوران است که با نام جوجیکو و شیوه‌ای نوین در طبخ و بسته‌بندی جوجه ارائه خدمات می‌کند.

آدرس: مشهد، میدان آزادی (پارک)

تلفن: ۰۵۱۳۶۰۹۴۷۷۷ و ۰۵۱۳۶۰۹۲۴۴۴

شعبه پنج: خاکی

جدیدترین شعبه رستوران رضایی در مشهد شعبه پنج این مجموعه است که در نزدیکی حرم و در سه‌طبقه مشغول ارائه خدمات به مسافران است. این شعبه هم‌زمان به‌صورت کترینگ و سرو حضوری فعالیت دارد.

آدرس: مشهد، آخوند خراسانی (خاکی)، بین چهارراه خسروی و میدان گنبد سبز

تلفن: ۰۵۱۳۲۲۱۱۱۰۰

 

رستوران پسران کریم، نامی آشنا در لیست رستوران‌های مشهد

مگر می‌شود مشهد رفته باشید اما نام رستوران پسران کریم به گوشتان آشنا نباشد؟ اینجا یکی از معروف‌ترین رستوران‌های مشهد است که مانند رستوران رضایی در لیست قدیمی‌ترین رستوران‌ها و غذاخوری‌های مشهد نیز قرار می‌گیرد. این رستوران حدود 40 سال قدمت و سابقه فعالیت دارد. در دو سال گذشته نزدیک به 200 نفر از سراسر دنیا تجربه‌ی غذا خوردنشان در این رستوران سنتی مشهد را روی سایت تریپ ادوایزر منتشر کردند و باعث شدند تا این رستوران رتبه اول را در نظرسنجی بهترین رستوران‌های مشهد از نگاه کاربران کسب کند.

منو رستوران پسران کریم را غذاهای ایرانی مانند انواع کباب ایرانی، انواع خورش و انواع پیش‌غذاهای ایرانی مانند کشک‌بادمجان و میرزاقاسمی تشکیل داده‌اند. در شعب اینِ رستوران تمام غذاهای سنتی ایرانی به بهترین شکل و با بهترین دستورها طبخ می‌شود. مشتریان در میان غذاهای این رستوران چلو گوشت و چلو ماهیچه پسران کریم و باقالی‌پلو و چلو گردن را بیشتر پسندیده‌اند. قیمت غذاهای رستوران پسران کریم مشهد به نسبت حجم غذا و کیفیت آن کاملاً قابل توجیه است. اما می‌توان آن را در دسته رستوران‌های گران این شهر دسته‌بندی کرد.

شعبه‌ های رستوران پسران کریم مشهد

آدرس شعبه اول: مشهد، چهارراه خیام، نرسیده به سه‌راه فلسطین، کوچه فرهاد، فرهاد ۲۲

آدرس شعبه دو: مشهد، انتهای خیام شمالی، مجتمع مروارید

آدرس شعبه سه: مشهد، خیابان دانشگاه، برج آلتون

 

رستوران معین درباری مشهد، انتخابی نوستالژیک

آن‌طور که از سروشکل شعب رستوران معین درباری پیداست اینجا یکی از نوستالژیک‌ترین انتخاب‌ها در میان رستوران‌های مشهد است. پس اگر می‌خواهید حال و هوای قدیم برایتان زنده شود رستوران رضایی و پسران کریم را رها کنید و به معین درباری بروید. این رستوران در هر دو وعده ناهار و شام سرویس‌دهی دارد، دکوراسیون داخلی در هر دو شعبه این رستوران با دیوارهای آجری و سقف و ستون‌های آینه‌کاری شده هنوز سبک سیاق قدیم خودش را حفظ کرده است.

اگر به رستوران معین درباری آمدید تجربه آن شیشلیک خوشمزه و میز اردور را از دست ندهید. شاید پس از دیدن منو تصور کنید که قیمت رستوران معین درباری مشهد بالاست! اما باید گفت که نه تنها کیفیت بالای غذا در این رستوران شما را شگفت‌زده خواهد کرد بلکه استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب، پرسنل حرفه‌ای و یک قرن سابقه پذیرایی همگی در کنار هم شما را بابت انتخاب این رستوران مطمئن می‌کنند.

شعبه‌ های رستوران

آدرس شعبه مرکزی: مشهد، بین میدان تلویزیون و میدان پارک، حاشیه شهرک نوفل لوشاتو

آدرس شعبه شاندیز: مشهد، شاندیز، بین امام رضا 8 و 10

 

رستوران امیرشاهان، انتخابی بی‌نقص

در جمع بهترین رستوران های مشهد یک نام آشنای دیگر هم هست که باید به شما معرفی کنیم. هرچند که این رستوران جوان و تازه تأسیس است و قدمت فعالیتش در مشهد به رستوران رضایی نمی‌رسد؛ اما توانسته در همین مدت زمان کوتاه خودش را در لیست بهترین‌ها ثبت کند. رستوران امیرشاهان مشهد یک رستوران ایده‌آل و بی‌نظیر با منویی متنوع از غذاهای ایرانی و فرنگی است که یک منوی مجزای کافی‌شاپی و منو صبحانه هم دارد.

کیفیت غذاها و سرویس‌دهی در این رستوران شما را مجاب می‌کند که پس از این هم بارها برای غذا خوردن انتخابش کنید. البته این تنها دلیل انتخاب رستوران امیرشاهان نیست. چیزی که باعث شده مشتریان از انتخاب این رستوران بسیار راضی باشند فضای خاص و طراحی فکر شده و اصولی سالن‌هاست. گذشته از این امکان سرو غذا در فضای باز هم وجود دارد.

آدرس: خیابان هفت تیر، بین هفت تیر 3 و 5، رستوران امیرشاهان

تلفن: 05138681919

 

 

 

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2711 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود