بهترین نوشیدنی برای رفع عصبانیت برای افراد زودجوش

بهترین نوشیدنی برای رفع عصبانیت
به این مقاله امتیاز دهید

عصبانیت یکی از عکس‌العمل‌های طبیعی بدن ما به اتفاقاتی است که از پیش آمدنشان راضی نیستیم. اینکه چطور بتوانیم خود را کنترل کنیم امر راحت و آسانی نیست. اما در حالت کلی برای تسلط داشتن به حال و احوال خود می‌توانیم ترفندهای زیادی را پیاده کنیم. به هر حال عصبانی شدن سبب ایجاد مشکلات زیادی مانند بالا رفتن فشار خون، ایجاد غلظت خون، ناراحتی‌های اعصاب، مشکلات پوست و مو و غیره می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم تا بهترین نوشیدنی برای رفع عصبانیت را به شما معرفی کنیم. توصیه می‌کنیم اگر عصبانی شدید حتماً یکی از آنها را امتحان کنید.

دمنوش‌هایی برای آرامش

بدون شک شما هم تا به امروز بارها و بارها عصبانی شده‌اید. این عکس‌العمل اصلاً ارادی و غیرطبیعی نیست و ممکن است برای هر فردی به هر علتی اتفاق بیفتد. در زمان عصبانیت کارهای مختلفی می‌توان برای آرام شدن انجام داد. مانند تنفس عمیق، عوض کردن مکانی که در آن قرار دارید، دعوت کردن خود به سکوت و استفاده از نوشیدنی‌هایی که می‌توانند آرامش را به شما بازگردانند. اینکه در هنگام عصبانیت چه نوشیدنی‌هایی را مصرف کنیم؟ بدون شک سوالی است که در ذهن همه ما نقش می‌بندد. ما در ادامه با ۶ نوشیدنی مفید برای ایجاد آرامش و از بین بردن عصبانیت با شما هستیم. دقت کنید که برای سفارش مواد اولیه و آماده‌سازی این نوشیدنی‌ها می‌توانید از عطاری آنلاین نیز استفاده کنید.

عسل و چای

اینکه در هنگام عصبانیت چه نوشیدنی هایی را مصرف کنیم؟ به ما کمک خواهد کرد تا هر چه سریعتر بعد از این اتفاق به حالت قبل باز گردیم. از جمله نوشیدنی‌هایی که در زمان عصبانیت می‌توانند به شما کمک کنند تا آرامش خود را حفظ کنید، چای سبز است. این چای استرس شما را به شدت کاهش داده و  کمک خواهد کرد تا به آرامش دست پیدا کنید. همچنین چای بابونه هم مانند چای سبز و چای اسطوخودوس اثرات بسیار آرامش بخشی در خود دارد.

اپی‌ژنین موجود در بابونه به گیرنده‌های مغز شما چسبیده و بشدت تاثیر ضد اضطرابی دارد. گیرنده‌های مغز نقش مهم و اساسی در تنظیم کردن سیستم اصلی عصبی در مغز ما دارند و می‌توانند استرس افراد به خصوص در زمان خواب را به شدت کاهش دهند. برای اینکه از نوشیدن این چای‌های طبیعی لذت ببرید، توصیه می‌کنیم که آنها را حتماً با یک قاشق چای خوری از عسل ترکیب کرده و نوش جان کنید.

دمنوش شیر و بابونهدمنوش شیر و بابونه

بابونه همانطور که در قسمت نیز قبل اشاره کردیم به شدت آرامش بخش است و می‌تواند نقشی موثر در رفع عصبانیت و اضطراب شما داشته باشد. بطور کلی دام‌هایی که مستقیما از علف تغذیه می‌کنند شیری غنی از اسید لینولئیک که یک اسید چرب است، دارند. این اسید چرب می‌تواند جریان خون را در مغز ما افزایش داده و اثرات هورمون استرس یعنی کورتیزول را به راحتی معکوس کند.

ترکیب بابونه و شیر به‌عنوان دمنوش آرامش اعصاب به همراه کمی عسل، به شدت آرام بخش بوده و به سرعت اضطراب شما را به کمترین حد خود می‌رساند. فقط کافیست که شیر را با کمی عسل مخلوط کنید. شیر ماده تریپتوفان را به مغز ما می‌رساند. بعد از آن این ماده به سرتونین تبدیل می‌شود. سرتونین هم به ملاتونین تبدیل شده و این ملاتونین است که مسئول چرخه بیداری و خواب ما خواهد بود. ضمنا می‌توانید در این ترکیب از کمی پودر وانیل نیز استفاده کنید.

آبلیمو و آب ولرم برای ایجاد تمرکزآبلیمو و آب ولرم برای ایجاد تمرکز

اگر آب بدن شما کم باشد، به راحتی تمرکز خود را از دست داده و البته نشانه‌های اضطراب را مشاهده خواهید کرد. به همین دلیل شما باید به صورت مداوم برای حفظ هوشیاری، متمرکز بودن و کم کردن استرس، آب مصرف کنید. در همین راستا اضافه کردن چند قطره کوچک آب لیموی تازه یا یک قطعه لیمو درون آبی که آن را می‌نوشید به شما کمک خواهد کرد تا برای انجام فعالیت‌های خود تمرکز داشته باشید. همچنین می‌توانید از یک قاشق مرباخوری عسل نیز در این ترکیب استفاده کنید. فراموش نکنید که مواد شیرین و قندی خوراک اصلی مغز ما انسان‌ها هستند.

آب میوه‌های گیلاس و آلبالوآب میوه‌های گیلاس و آلبالو

برخی از آبمیوه‌ها آرامبخش هستند و در این میان مصرف آب میوه‌های آلبالو و گیلاس در زمانی که بیقرار هستید و احساس کلافگی می‌کنید به شما آرامش عمیقی می‌دهد. حتی اگر پیش از خواب آرامشی برای استراحت کردن ندارید، حتماً آب آلبالو و آب گیلاس را فراموش نکنید. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که شما با دو بار در روز نوشیدن آب آلبالو و یا آب گیلاس می‌تواند ۹۰ دقیقه در طول شب بهتر و بیشتر خواب پر از آرامش را تجربه کنید. این دو میوه حاوی ملاتونین هستند.

هورمون ملاتونین تنظیم کننده چرخه بیداری و خواب در بدن انسان است. آب میوه آلبالو و گیلاس اسیدهای آمینه زیادی دارند که می‌توانند موجب ایجاد یک خواب عمیق و طبیعی در افراد شوند. البته اگر از آب گیلاس خوشتان آمد و ترجیح دادید که شب‌ها یک لیوان آب گیلاس نوش‌جان کنید، توصیه می‌کنیم که حتماً به آن کمی وانیل نیز اضافه کنید. همچنین یک تکه لیمو یا ترکیب چند قطره آبلیمو با آب گیلاس و آلبالو کمک می‌کند تا شما در انجام فعالیت‌های روزانه که به تمرکز نیاز دارند، توانایی ذهنی بالایی داشته باشید.

شیر گرم را فراموش نکنیدشیر گرم را فراموش نکنید

یکی از نوشیدنی‌های بسیار آرامش بخش شیر داغ است. به همین دلیل قبل از خواب توصیه می‌کنند که شیر گرم را در رژیم غذایی خود قرار دهید. شیر گرم سبب یک خواب آرام برای شما خواهد شد. بد نیست بدانید که شیر اسید آمینه‌هایی به نام تریپتوفان دارد که در کاهش اضطراب بسیار موثر هستند. همچنین این نوشیدنی کمک می‌کند که شما آرامش روانی بسیار زیادی را در زمان خواب آلودگی تجربه کنید.

در ادامه برای تهیه یک نوشیدنی جذاب تشکیل شده از شیر توصیه می‌کنیم که آن را با حتما با عسل ترکیب کنید. شیر ماده تریپتوفان موجود در خود را سریعاً به مغز رسانده و این ماده به سرعت تبدیل به سرتونین می‌شود. سرتونین هم در ادامه به ملاتونین تبدیل شده و چرخه منظم بیداری و خواب ما را کنترل می‌کند. ترکیب کردن عسل با شیر به راحتی می‌تواند سبب افزایش تاثیر آنتی اکسیدان‌ها در بدن ما باشد. البته در پزشکی نوین نیز استفاده از شیر گرم، قبل از خواب توصیه می‌شود.

کِفیر شما را آرام می‌کندکِفیر شما را آرام می‌کند

آخرین نوشیدنی طبیعی که تاثیر بسیار زیادی در آرامش شما دارد، نوشیدنی کفیر است. به طور معمول پروتئین‌هایی که در کفیر و البته لبنیات دیگر مانند ماست چکیده حضور دارند با افزایش دادن سطح پیام رسان‌های عصبی می‌توانند استرس و غم ما را کنترل کنند. کفیر پروبیوتیک فراوانی دارد. به راحتی می‌تواند مانع از بروز افسردگی در بدن انسان شده و حتی در درمان این مشکل نیز تاثیر فراوانی دارد. پروبیوتیک موجود در این ماده لبنی جذاب و خوشمزه نیز یکی از مواد اصلی برای معده محسوب می‌شود که ایجاد آرامش و تنظیم عملکرد هرچه بهتر آن را انجام خواهد داد.

چند قدم تا کسب آرامش

شما بدون شک با دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های زیادی رو به رو خواهید شد که در کسب آرامش شما موثر هستند. البته دقت کنید که استفاده از دمنوش‌ها مفید و پرفایده است. اما در حالت کلی باید دمنو‌ش‌ها را مطابق با طبیعت بدن خود استفاده کنیم. برای مثال ممکن است به شما پیشنهاد دهند که یک دمنوش خاص را برای کسب آرامش استفاده کنید. اما شاید این دمنوش طبع سرد و تری داشته باشد و با اینکه سبب آرامش شما می‌شود، مشکلات دیگری برا رای شما ایجاد کند. پس از قبل از استفاده از دمنوش‌ها پیشنهاد می‌کنیم که حتماً طبع خود را شناخته و با سازگاری یا عدم سازگاری بدن خود با با گیاهان مختلف آشنا باشید. در هر حال برای تهیه دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های مختلف برای کسب آرامش، سرویس عطاری آنلاین در کنار شما است.

نظرات کاربران