15 دمنوش مناسب تب و لرز که بسیار قوی عمل می‌کنند

دمنوش مناسب تب
4.2/5 - (10 امتیاز)

آنچه در این مقاله میخوانید

دمنوش مناسب تب ، یک راهکار خانگی برای کنترل دمای بدن است. گیاهان دارویی زیادی وجود دارند که می‌توانند در چنین شرایطی، به عنوان یک سم‌زدا و ضد عفونی‌کننده طبیعی، عوامل عفونت‌زا را کنار زده و حرارت بدن را پایین بیاورند. به علاوه، این گیاهان با ذخایر غنی از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، سیستم ایمنی را تقویت کرده و مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری را بالا می‌برند.

خواندن مقاله دمنوش برای تب و لرز به شما کمک می‌کند که اطلاعات دارویی خود درباره گیاهان تب بر و نحوه مصرف آن‌ها را بالا ببرید و این بار، در صورت بروز تب، به جای مصرف آسپرین و استامینوفن به قفسه گیاهان دارویی منزل سر بزنید. اگر تب شما حاصل از بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی باشد، آشنایی با 10 دمنوش مناسب گلو درد نیز برای شما مفید خواهد بود.

انواع دمنوش مناسب تب و لرزعکس دمنوش مناسب تب

تب چه علائمی دارد؟ همه ما تب را تجربه کرده‌ایم، بدن گر می‌گیرد، پوست قرمز می‌شود، نبض بالا می‌زند، دهان خشک می‌شود و کم کم، حالت لرز هم به آن اضافه خواهد شد.

این‌ها علائم هشداردهنده‌ای است که وجود عفونت در یکی از قسمت‌های بدن را نشان می‌دهد. بنابراین، حتما باید نسبت به درمان تب و مراجعه به پزشک اقدام کنید؛ اما در این بین، از درمان‌های کمکی خانگی یعنی دمنوش‌های گیاهی هم غافل نشوید. گاهی مصرف یک دمنوش مناسب تب با دوز لازم، اثری معجزه‌آسا دارد و خیلی سریع آرامش از دست رفته را به شما باز می‌گرداند. البته تاکید می‌کنیم که مشورت با پزشک فراموش نشود و عواض جانبی برخی گیاهان دارویی را هم حتما در نظر بگیرید.

در ادامه، 15 دمنوش مناسب تب را گردآوری کرده‌ایم که در هنگام بروز این حالت ناخوشایند می‌توانید روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید.

1. طرز تهیه دمنوش پونه کوهی

دمنوش پونه کوهی برای تب

پونه کوهی ضد عفونت‌های میکروبی و قارچی است و با پونه‌های معمولی فرق دارد. این گیاه با ذخیره چشمگیری از انواع آنتی اکسیدان‌ها، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و مانند یک آنتی بیوتیک قوی عمل می‌کند. این گیاه، سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و برای درمان سرفه، گلودرد و تب‌های خفیف مفید است.

مواد لازم برای دمنوش پونه کوهی

مواد لازم برای تهیه این دمنوش مناسب تب در جدول زیر آمده است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پونه کوهی 1 قاشق غذاخوری
آب جوش 1 لیوان

دستور تهیه دمنوش پونه کوهی

پونه کوهی را با آب جوش داخل یک قوری چینی بریزید و چند دقیقه روی سماور بگذارید تا دم بکشد. با این کار دمنوش پونه به آسانی آماده خواهد شد و می‌توانید از خواص آن برای درمان تب استفاده کنید.

2. نحوه تهیه دمنوش بابونه

بابونه دمنوش مناسب برای تب

بابونه امتحان خود را در کاهش تب پس داده است، تا جایی که جالینوی حکیم از آن به عنوان گیاهی موثر برای پایین آوردن تب نوبه (مالاریا) یاد می‌کند. این گیاه معطر، به‌خصوص همراه با عسل، سیستم ایمنی شما را تقویت کرده، ضد باکتری و ضد التهاب است و برای کاهش تب کودکان بالای 3 سال نیز بسیار مفید و موثر خواهد بود. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه دمنوش بابونه برای کاهش تب و لرز را با هم می‌خوانیم.

مواد لازم برای دمنوش بابونه

برای تهیه یک دمنوش بابونه معطر و مقوی، مواد زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
بابونه 1 قاشق چایخوری
آب جوش 1 فنجان
عسل به مقدار لازم

دستور تهیه دمنوش بابونه

طرز تهیه دمنوش بابونه شامل مراحل زیر است:

  • مرحله اول: بابونه و آب جوش را داخل یک قوری چینی ریخته و برای 10 دقیقه روی سماور بگذارید.
  • مرحله دوم: دمنوش بابونه را از صافی عبور دهید و آن را با مقداری عسل شیرین کرده و نوش جان کنید.

3. طرز تهیه دمنوش زوفا

دمنوش زوفا مناسب برای تب

گیاه زوفا به عنوان یک دمنوش تب بر قوی، در طب سنتی سابقه‌ای طولانی دارد. این گیاه ضد باکتری بوده و مانند یک آنتی بیوتیک قوی، عفونت‌های داخلی بدن را از بین برده و تب را کاهش می‌دهد. همچنین این دمنوش از طریق افزایش فرایند تعریق هم می‌تواند دمای بدن را به تعادل برساند. جالب است بدانید که زوفا در فهرست دمنوش مناسب تشنج نیز  قرار دارد. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه این دمنوش مناسب تب آورده شده است.

مواد لازم برای دمنوش زوفا

برای تهیه دمنوش زوفا، مواد زیر را با نسبت‌های مشخص شده آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
زوفای خشک 4 تا 6 قاشق چایخوری
آب جوش 1 لیتر
عسل (در صورت تمایل) به مقدار لازم
هل و دارچین (در صورت تمایل) به مقدار لازم

دستور تهیه دمنوش زوفا

زوفا را همراه با آب جوش داخل یک قوری چینی ریخته و برای 15 دقیقه روی حرارت سماور بگذارید تا دم بکشد. البته شما می‌توانید این دمنوش را با مقداری عسل شیرین کرده و برای طعم بهتر، از مقداری چوب دارچین و هل نیز استفاده کنید.

نکته مهم: زوفا می‌تواند باعث سقط جنین شود، بنابراین بانوان باردار باید از مصرف آن خودداری کنند.

4. طرز تهیه دمنوش گل همیشه بهار

دمنوش گل همیشه بهار

گل همیشه بهار، یک سم زدای طبیعی قوی و ضد‌عفونی‌کننده است و دمنوش آن، به عنوان یک دمنوش برای تب و لرز شناخته می‌شود. این گیاه، خون را تصفیه کرده و جریان آن را تحریک می‌کند. این دمنوش همچنین از طریق افزایش تعریق، باعث دفع سموم بدن و کاهش تب می‌شود. البته این گیاه، به عنوان یک مسکن طبیعی و ضد باکتری هم شناخته شده و برای درمان بسیاری از مشکلات بدن مانند اختلالات معده، طحال، گوارش و غیره نیز موثر است. دمنوش گل همیشه بهار و تب مخالف یکدیگر هستند و در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه دمنوش گل همیشه بهار را معرفی کرده‌ایم.

مواد لازم برای دمنوش گل همیشه بهار

برای تهیه دمنوش گل همیشه بهار، مواد جدول زیر را فراهم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برگ یا گل همیشه بهار خشک شده 15 تا 30 گرم
آب جوش 1 لیتر

دستور تهیه دمنوش گل همیشه بهار

طرز تهیه دمنوش گل همیشه بهار، مطابق مراحل زیر است:

  • مرحله اول: گیاه همیشه بهار را همراه با آب جوش داخل یک قوری بریزید و آن را برای 12 دقیقه روی سماور قرار دهید تا دم بکشد.
  • مرحله دوم: دمنوش را از صافی عبور داده، با مقداری عسل شیرین کرده و میل کنید.

نکته: دوز معمولی مصرف، 3 فنجان در روز و بعد از صرف وعده‌های غذایی است.

نکته: بهتر است زنان باردار و شیرده در مصرف گیاه همیشه بهار احتیاط کرده و در این مورد حتما با پزشک خود مشورت کنند.

5. نحوه تهیه دمنوش و جوشانده گیاه ریش بزی

گیاه ریش بزی

با گیاه ریش بزی هم می‌توان یک دمنوش تب بر قوی تهیه کرد. این گیاه قدرتمند ترکیبی به نام افدرین دارد که می‌تواند به طور چشمگیری علائم بیماری‌های تنفسی مانند برونشیت، آنفولانزا و سرماخوردگی را درمان کند. این گیاه، یک سم زدای طبیعی و افزاینده عرق است و از همین طریق، به پایین آوردن تب کمک می‌کند. تمام قسمت‌های این گیاه قابل استفاده بوده و می‌توان آن را به صورت دمنوش یا جوشانده مصرف کرد که در ادامه، نحوه تهیه این دمنوش برای تب و لرز را مشاهده می‌کنید.

مواد لازم برای جوشانده گیاه ریش بزی

برای تهیه دمنوش مناسب تب با گیاه ریش بزی، مواد زیر را فراهم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گیاه ریش بز خشک 20 گرم
آب 1 لیتر

دستور تهیه جوشانده گیاه ریش بزی

کافیست گیاه ریش بز را داخل آب ریخته و بجوشانید. دوز معمولی مصرف این گیاه، 3 بار در روز و هر بار، نصف لیوان است؛ با این وجود درباره مقادیر مصرف این گیاه با پزشک خود مشورت کنید.

نکته مهم: گیاه ریش بز می‌تواند باعث سقط جنین شود؛ مصرف آن برای زنان باردار ممنوع است.

6. طرز تهیه دمنوش نعنا

دمنوش نعنا برای تب

نعنا، ضد ویروس است و می‌تواند به عنوان یک مسکن طبیعی، التهاب‌های بدن را کاهش دهد. در این بین، نعنا فلفلی خاصیت بیشتری دارد و چنانچه با گیاهان تب بر دیگری مانند بومادران و آقطی سیاه (انگور کولی) ترکیب شود، دمنوشی قوی می‌سازد که برای کاهش تب بسیار موثر است. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه دمنوش نعنا را معرفی کرده‌ایم.

مواد لازم برای تهیه دمنوش نعناع

برای تهیه این دمنوش تب بر قوی، مواد اولیه زیر را فراهم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
نعنا خشک 1 قاشق غذاخوری
آب جوش 1 فنجان
عسل به مقدار لازم

دستور تهیه دمنوش نعنا

کافیست نعنا و آب جوش را داخل قوری چینی ریخته و برای چند دقیقه روی سماور بگذارید تا دم بکشد. افزودن عسل به این دمنوش، خاصیت درمانی آن را بیشتر می‌کند.

7. طرز تهیه دمنوش بومادران

دمنوش مناس برای تب بومادران

بومادران خاصیت ضد التهاب، ضد درد و ضد باکتری دارد و اگر به شکل چای با گیاهانی مانند نعنا، فلفل قرمز، زنجبیل یا آقطی دم شود، می‌تواند سموم بدن را به وسیله تعریق دفع کرده و حتی شدیدترین تب‌ها را کاهش دهد. البته این گیاه، به تنهایی هم کاهنده تب، افزاینده تعریق و یک سم زدای طبیعی است. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه دمنوش بومادران را مشاهده می‌کنید.

مواد لازم برای دمنوش بومادران

برای تهیه دمنوش بومادران به مواد اولیه زیر نیاز دارید؛ البته برای افزایش خاصیت تب‌بری این دمنوش می‌توانید مقداری برگ نعنا هم به آن اضافه کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
بومادران 2 قاشق سوپ خوری
آب جوش 2 لیوان
عسل و آبلیمو به مقدار لازم

دستور تهیه دمنوش بومادران

دمنوش بومادران را به این روش آماده کنید:

  • مرحله اول: گیاه بومادران را با گل آن بشویید و همراه با آب جوش داخل یک قوری چینی بریزید.
  • مرحله دوم: برای 15 تا 20 دقیقه، قوری را روی سماور یا کتری قرار دهید تا دم بکشد و پس از عبور دادن از صافی، با مقداری عسل و آبلیمو، شیرین و مزه‌دار کنید.

نکته: دمنوش بومادران به سرعت فاسد می‌شود و باید بلافاصله بعد از تهیه، آن را بنوشید.

8. نحوه تهیه دمنوش کاهو

دمنوش کاهو برای تب

کاهو، منبعی غنی از مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، فسفر و سدیم است. این سبزی مفید، بدن را هیدراته نگه می‌دارد و نقش موثری در کاهش تب خواهد داشت. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه دمنوش کاهو را ارائه کرده‌ایم.

مواد لازم برای دمنوش کاهو

برای تهیه این دمنوش برای تب و لرز مواد زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برگ کاهو 1 بوته
آب جوش 1 لیتر
عسل مقداری در صورت تمایل

دستور تهیه دمنوش کاهو

طرز تهیه دمنوش کاهو، شامل مراحل زیر است:

  • مرحله اول: یک بوته برگ کاهو را همراه با 1 لیتر آب جوش داخل ظرفی مناسب ریخته و 15 دقیقه صبر کنید.
  • مرحله دوم: حالا دمنوش کاهو را داخل فنجانی مناسب بریزید و در صورت تمایل آن را با کمی عسل، شیرین کرده و به صورت گرم میل کنید.

9. طرز تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین

دمنوش زنجبیل و دارچین

این دمنوش ترکیبی، تعرق را افزایش داده و از این طریق، دمای بدن را پایین می‌آورد. همچنین دمنوش زنجبیل و دارچین، قدرت دفاعی بدن را بالا می‌برد. بنابراین، در هنگام سرماخوردگی و تب و لرز، حتما روی آن حساب کنید. ویروس‌ها و باکتری‌ها عامل ایجاد تب هستند و زنجبیل و دارچین هر دو ضد ویروس و ضد باکتری بوده و تب را کاهش می‌دهند. در ادامه، مواد لازم و مراحل تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین برای تب آمده است.

مواد لازم برای دمنوش زنجبیل و دارچین

مواد لازم برای این دمنوش در جدوب زیر آمده است؛ توجه داشته باشید که به چای پودر زنجبیل می‌توانید از ورقه‌های نازک ریشه زنجبیل تازه هم استفاده کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پودر زنجبیل 2 قاشق غذاخوری
چوب دارچین 2 تا 3 عدد
هل 2 عدد
آب جوش به مقدار لازم

دستور تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین

کافیست تمام مواد را داخل یک قوری چینی بریزید و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی سماور بگذارید تا مانند چای سیاه دم بکشد. به همین سادگی، دمنوش مناسب تب آماده است و باید آن را به صورت گرم و جرعه جرعه میل کنید.

10. طرز تهیه دمنوش مریم گلی

دمنوش مریم گلی

مریم گلی، یک تب بر قوی خانگی، آرام بخش، ضد التهاب و ضد باکتری است. این گیاه از تیره نعناعیان بوده و تلخی و تندی نعنا را در مزه آن حس می‌کنید. این گیاه تولید گلبول‌های سفید را به صورت موضعی افزایش داده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. مریم گلی یک ضدعفونی کننده طبیعی است و مصرف آن مانع از گسترش عوامل بیماری‌زا در بدن خواهد شد. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه این دمنوش تب بر قوی را آورده‌ایم.

مواد لازم برای تهیه دمنوش مریم گلی

برای تهیه دمنوش مریم گلی، مواد جدول زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برگ مریم گلی 2 قاشق غذاخوری
آب جوش 2 فنجان
عسل یا نبات به مقدار لازم

دستور تهیه دمنوش مریم گلی

طرز تهیه دمنوش مریم گلی، به ترتیب مراحل زیر است:

  • مرحله اول: ابتدا برگ‌های مریم گلی را با آب سرد بشویید و سپس، آن را همراه با آب جوش داخل یک قوری بریزید.
  • مرحله دوم: قوری را 15 تا 20 دقیقه روی سماور قرار دهید تا مریم گلی کاملا دم بکشد.
  • مرحله سوم: دمنوش را داخل فنجانی مناسب ریخته، با مقداری عسل شیرین کرده و نوش جان کنید.

11. نحوه تهیه دمنوش ریحان با فلفل

دمنوش ریحان با فلفل

ریحان، ضد التهاب، ضد درد و حاوی آنتی اکسیدان است. فلفل نیز حاوی ماده‌ای به نام کپسایسین بوده که گردش خون را در بدن افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث تعریق بیشتر و پایین آمدن حرارت بدن خواهد شد. بنابراین، ترکیب این دو ماده، یک دمنوش برای تب و لرز می‌سازد. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه دمنوش ریحان با فلفل ارائه شده است.

مواد لازم برای دمنوش ریحان با فلفل

برای تهیه این دمنوش به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برگ ریحان 1 قاشق غذاخوری
فلفل یک چهارم قاشق غذاخوری
آب جوش 1 فنجان

دستور تهیه دمنوش ریحان و فلفل

برای تهیه دمنوش ریحان با فلفل، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: برگ ریحان، فلفل و آب جوش را داخل یک قوری چینی بریزید.
  • مرحله دوم: قوری را به مدت 5 دقیقه روی سماور قرار دهید تا دمنوش به خوبی دم بکشد. سپس، آن را از صافی عبور دهید و به صورت گرم میل کنید.

12. طرز تهیه چای گیاه پنجه گربه

چای گیاه پنجه گربه

اگر عادت دارید که به محض شروع تب از آسپرین استفاده کنید، کمی دست نگه دارید و این بار مقداری چای پنجه گربه آماده کنید. این چای، حاوی ماده‌ای به نام سالیسین است که تب را پایین می‌آورد. به علاوه، این گیاه تب‌بر، با افزایش تولید گلبول‌های سفید خون، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در درمان تبخال و تب یونجه نیز موثر است.

مواد لازم برای چای گیاه پنجه گربه

مواد لازم برای تهیه این دمنوش تب بر قوی، شامل موارد زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سبوس ریشه پنجه گربه 1 گرم
آب 250 میلی لیتر

دستور تهیه چای گیاه پنجه گربه

چای یا جوشانده پنجه گربه را به این ترتیب آماده کنید:

  • مرحله اول: سبوس ریشه پنجه گربه را در آب حل کرده و این ترکیب را به مدت 10 تا 15 دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید.
  • مرحله دوم: حالا جوشانده را با عبور دادن از صافی، داخل فنجانی مناسب بریزید و صبر کنید تا کمی خنک شود. روزانه، 1 لیوان از آن را در 3 نوبت میل کنید.

 نکته: مزه پنجه گربه کمی تلخ است و اگر دوست دارید دمنوش شما طعم بهتری داشته باشد، می‌توانید هنگام دم کردن آن از مقداری نعنا فلفلی، چوب دارچین، زنجبیل یا بابونه استفاده کنید. این ترفند، در مورد کودکان باعث می‌شود که دمنوش مناسب تب را راحت‌تر میل کنند.

13. طرز تهیه چای کشمش

چای کشمش

چای کشمش، منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و پتاسیم است. به علاوه این چای با خاصیت آنتی اکسیدانی خود، سیستم ایمنی را تقویت کرده و حرارت بدن را پایین می‌آورد. چای کشمش به عنوان یک دمنوش تب بر قوی شناخته شده که در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه آن را آورده‌ایم.

مواد لازم برای چای کشمش

مواد لازم برای تهیه چای کشمش را مطابق جدول زیر فراهم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کشمش 1 فنجان
آب گرم 7 فنجان

دستور تهیه چای کشمش

مراحل تهیه این دمنوش برای تب و لرز در ادامه آمده است:

  • مرحله اول: کشمش و آب گرم را با نسبت‌های گفته شده ترکیب کرده و چند دقیقه آن را کنار بگذارید.
  • مرحله دوم: حالا با پشت قاشق، کشمش‌ها را در آب له کنید تا عصاره آن‌ها آزاد شود.
  • مرحله سوم: چای کشمش را از صافی عبور داده و در طول روز آن را میل کنید تا تب شما کاهش یابد.

14. نحوه تهیه دمنوش آویشن

دمنوش آویشن

گیاه آویشن ضد باکتری بوده و دارای خواص آنتی اکسیدانی است که عامل تب یعنی باکتری‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد. همچنین آویشن یک دمنوش برای لرز بدن نیز محسوب می‌شود. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه دمنوش آویشن برای تب را معرفی کرده‌ایم.

مواد لازم برای دمنوش آویشن

مواد لازم برای تهیه دمنوش آویشن تب بر به شرح زیر است. در صورت استفاده از آویشن تازه، مقدار آن را به 3 تا 4 قاشق غذاخوری افزایش دهید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آویشن خشک 2 قاشق غذاخوری
آب جوش 1 فنجان

دستور تهیه دمنوش آویشن

آویشن و آب جوش را داخل قوری ریخته و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی سماور قرار دهید تا آماده مصرف شود. دمنوش آویشن علاوه بر کاهش تب، خواص بسیاری برای بدن داشته و یک نوشیدنی خوش‌عطر محسوب می‌شود.

15. طرز تهیه دمنوش برگ درخت شاتوت

دمنوش برگ درخت شاتوت

دمنوش برگ شاتوت، تب‌های متناوب را درمان می‌کند. برای تاثیر بیشتر، در آغاز شروع تب، به اندازه 2 لیوان بزرگ از آن را میل کنید. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه این دمنوش مناسب تب را مشاهده می‌کنید.

مواد لازم برای دمنوش برگ درخت شاتوت

مواد اولیه این دمنوش تب بر قوی بسیار ساده و شامل موارد زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برگ شاتوت 40 تا 80 گرم
آب 1 لیتر

دستور تهیه دمنوش برگ درخت شاتوت

آب را بجوشانید، آن را همراه با برگ‌های شاتوت داخل یک قوری ریخته و مانند چای سیاه چند دقیقه دم کنید. به همین سادگی، دمنوش مناسب تب با برگ‌های شاتوت آماده است و می‌توانید از خواص آن بهره‌مند شوید.

دمنوش چه گیاهی برای تب مالت مفید است؟

تب مالت یک بیماری عفونی است که با نام بروسلوز نیز شناخته می‌شود. این بیماری قابلیت انتقال داشته و در صورت عدم درمان بسیار خطرناک خواهد بود. برای درمان تب مالت داروهای مختلفی تجویز می‌شود، اما استفاده از برخی دمنوش‌ها می‌تواند به فرایند درمان این بیماری کمک کند. البته پیش از استفاده از هر درمان خانگی برای تب مالت ابتدا با پزشک مشورت کنید. دمنوش‌های زیر برای درمان تب مالت مفید هستند:

  • دمنوش کاکوتی
  • دمنوش ریشه زرشک
  • دمنوش خارشتر
  • دمنوش زنجبیل
  • دمنوش خارخاسک
  • دمنوش برگ کاسنی

دمنوش برای تب کودکاندمنوش برای تب کودکان

تب در کودکان اهمیت بیشتری دارد، زیرا تب بالا می‌تواند برای کودک شما بسیار خطرناک باشد. اما چه درمانی برای تب در کودکان زیر 3 سال مناسب است؟ وقتی کودک شما دچار تب می‌شود، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید تا درمان‌های دارویی لازم انجام شود. در کودکان زیر 3 سال نمی‌توان از دمنوش استفاده کرد؛ به همین دلیل باید روش‌های دیگری مانند کمپرس سرد و کم کردن لباس‌های کودک را انجام دهید.

برای کودکان بالای 3 سال امکان استفاده از دمنوش‌های گیاهی با هماهنگی و مشورت پزشک وجود دارد. اما چه دمنوشی تب بری برای کودکان بالای 3 سال مفید است؟ از جمله دمنوش‌های مفید برای تب کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دمنوش بومادران
  • دمنوش بابونه
  • دمنوش دارچین
  • دمنوش نعنا فلفلی
  • دمنوش زنجبیل

با انواع دمنوش برای تب و لرز ، با تب خداحافظی کنید…

در این مطلب انواع دمنوش مناسب تب را معرفی کردیم. حال، اگر برای تهیه این دمنوش‌ها مواد لازم را در اختیار ندارید، ساده‌ترین راه را انتخاب کرده و سری به سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود بزنید. برای این منظور، در قسمت عطاری آنلاین ، موارد مورد نظر خود را جستجو کرده و آن‌ها را سفارش دهید. در اسرع وقت، بسته‌های سفارشی شما توسط پیک‌های اسنپ فود ارسال شده و می‌توانید آن را درب منزل تحویل بگیرید.

نظرات کاربران

davooud sirosie
03.آبان.1402

سلام خانم باردار میتونه دمنوش زوفا برای رفع عفونت و تب بخوره ممنون میشم یکی بگه

    snappfoodadmin
    07.آبان.1402

    سلام خیر بانوان باردار بهتر قبل از استفاده از هر دمنوشی با پزشک مشورت کنند و مصرف دمنوش زوفا می‌تواند باعث سقط جنین شود،
    بانوان باردار باید از مصرف آن خودداری کنند

zamiyadfard
06.آبان.1402

سلام چه دمنوش های تب بر و لرز بگیر برای کودکان مناسب هستش اصلا میشه به کوچلوها دمنوش تب داد

    snappfoodadmin
    10.آبان.1402

    سلام در کودکان زیر 3 سال نمی‌توان از دمنوش استفاده کرد؛به همین دلیل باید روش‌های دیگری مانند کمپرس سرد و کم کردن لباس‌های کودک را انجام دهید.
    برای کودکان بالای 3 سال امکان استفاده از دمنوش‌های گیاهی با هماهنگی و مشورت پزشک میتوان دمنوش بومادران و
    دمنوش بابونه و دمنوش نعنا فلفلی و دمنوش زنجبیل را استفاده کنید

yousouf zamani
22.آبان.1402

واقعا که دمنوش زوفا تب بر قوی هستش
از طرز تهیه دمنوش پونه که یک آنتی بیوتیک قوی و دمنوش بابونه که کاهش تب فوق العاده برای سرماخوردگی تن درد و گلو درد و سرفه خوبه هستند خیلی راضیم از آموزش طرز تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین خوشم امد خوندن این متن سودمند بود مرسی

    snappfoodadmin
    28.آبان.1402

    سلام دمنوشی های مناسب تب و لرز گفته شده اما باید نظر بگیرید که در صورت نیاز به پزشک مراجعه کنید و دمنوش زرفا به کودکان و خانم های باردار ندهید .