زیست شبانه و سفارش شبانه غذا

سفارش غذای شبانه
دسته بندی: سبک زندگی
5/5 - (1 امتیاز)

سفارش شبانه غذا دیگر امری دور از دسترس نیست. رستوران های شبانه از ملزومات دنیای سریع و پرمشغله امروز هستند. اگر شب بیدار هستید، شغل‌های شبانه دارید یا نیمه شب گرسنگی به سراغتان می‌آید، این مقاله را بخوانید.

تا همین چند سال پیش اگر کسی تا نیمه‌شب خوابش نمی‌برد یا به هر دلیلی نمی‌خواست و نمی‌توانست بخوابد، یا اصلاً از خواب پریده بود و دلش می‌خواست غذایی بخورد، بهترین انتخابش غذاهای مانده‌ی داخل یخچال یا نیمرو بود.

آن سال‌ها نه درون خیابان‌های شهر رستوران ‌های شبانه زیادی خدمات می‌دادند و نه امکان سفارش شبانه غذا وجود داشت. زندگی دیجیتال به‌رغم معضلات کم‌وبیشش، خیلی چیزها را برای ما راحت کرده است.

اگر دلتان فست فود شبانه بخواهد، برخلاف گذشته، لازم نیست نیمه‌شب تمام خیابان‌های شهر را به دنبال رستوران های شبانه بگردید؛ یا مثلاً اگر برایتان مهمان دیروقت آمد یا درون خانه و مشغول تماشای فیلم یا سریال مورد علاقه‌تان بودید، با تماس انگشت با صفحه موبایلتان و اسکرول کردن می‌توانید سفارش ۲۴ ساعته غذا در منزل داشته باشید. در این سال‌ها با مجوزهای جدید شهرداری و راه‌اندازی کسب‌ وکارهای اینترنتی در زمینه غذا، روزبه‌روز تعداد و تنوع رستوران‌هایی که شب‌ها هم مشغول پخت‌وپز و ارائه خدمات به شب زدگان‌اند، بیشتر می‌شوند. شاید روزهای اول فقط چند رستوران شبانه با غذاهای محدود وجود داشت، اما حالا سفارش ۲۴ ساعته غذا از رستوران‌ های شبانه و فست فودهای شبانه تهران، با منوی غذایی کامل، تجربه‌ای محسوب می‌شود که از هر زمان به ما نزدیک‌تر است.

داستان زیست شبانه تهران چیست؟

تصویری از nightlife یا زندگی شبانه

زیست شبانه در تهران موضوعی است که به تازگی بر سر زبان‌ها افتاده است. زیست شبانه یا Nightlife، اوقاتی از زندگی شهری است که بعد از روزهای شلوغ و پرترافیک تهران آغاز می شود.

اما زیست شبانه به چه معنا است؟ یعنی، برداشتن محدودیت ساعت کاری برخی از اصناف مانند سفره‌خانه‌ها، تماشاخانه‌ها، سینماها و رستوران‌ های شبانه و حتی باز بودن برخی مراکز خرید در طول شب؛ در بعضی از خیابان‌ها و محلات.

زیست شبانه اصلاً موضوع عجیبی نیست و تقریباً در بیشتر کشورهای دنیا خیابان یا خیابان‌هایی برای مردمی که شب‌ها خوابیدن را انتخاب نمی‌کنند، وجود دارد. خیابان‌هایی که تا صبح غرق نور و زندگی‌اند. البته از این خیابان‌ها و به اصطلاح زیست شبانه در مناطق گرمسیر کشور خودمان هم داریم. اگر اهوازی هم نباشید حتماً درباره لشکرآباد اهواز چیزهایی شنیده‌اید، اصلاً شاید در سفری به اهواز گذرتان به آنجا افتاده باشد. خیابانی که قدم به قدم آن بومی‌ها و مسافران فراری از گرمای روز آمده‌اند تا روزی را که ناچار بودند زیر کولر بگذرانند، در شب‌های خوش آب ‌و هوا و در خیابان‌های شهر فراموش کنند.

لابد برای شما هم پیش آمده بعد از اینکه از سینما برگشته‌اید یا هر جای دیگری بوده‌اید، دلتان بخواهد بروید یک جایی بنشینید و چیزی بخورید؛ اما در اغلب مواقع تهران از ساعت ۱۱ یا ۱۲ شب به بعد تعطیل می‌شود و عملاً جایی برای استراحت کردن شبانه در شهر وجود ندارد.

سفارش غذای شبانه

چند سال پیش شهرداری طرحی در نظر گرفت که مناطقی را در تهران برای زندگی شبانه مهیا کند. پیش از مطرح شدن این موضوع در شهرداری تهران، مغازه‌هایی که در سطح شهر باز بودند به داروخانه‌‌های شبانه‌روزی در هر ناحیه، تعداد محدودی سوپرمارکت که حتماً باید مجوز داشته باشند تا بتوانند شب‌ها هم خدمات بدهند، چند رستوران شبانه و تعداد انگشت‌شماری فست فود شبانه محدود بود که به‌طور پراکنده در سطح شهر فعالیت می‌کردند؛ اما طی این سال‌ها و مخصوصاَ در ایام ماه مبارک رمضان، رستوران‌های زیادی مشغول فعالیت شبانه شده‌اند.

این روزها علاوه بر امکان سفارش آنلاین غذا در شب و زیاد شدن رستوران‌های شبانه ، چندین و چند غذا فروشی خیابانی هم در سطح شهر در انتظار شب‌بیداران‌اند. اگر تا به حال بین ساعات ۱۲ تا ۳ صبح بیرون از خانه بوده‌اید، حتما سر گذرهای پرتردد شهر، مثل باغ فردوس، پل حافظ، پل سیدخندان، پل پارک‌وی و… چرخ‌دستی‌های باصفایی را دیده‌اید که با آش رشته، جگر یا کباب منتظر انسان‌های شب بیدارند.

سفارش شبانه غذا یا شبگردی به جست‌وجوی غذا

با همه این توضیحاتی که خواندید، حالا لابد می‌دانید در موقعیت گرسنگی ترجیحتان چیست. شما از کدام دسته‌اید؟ وقتی گرسنه می‌شوید یا دلتان غذای به خصوصی می‌خواهد، ترجیح می‌دهید شال و کلاه کنید تا در سکوت و آرامش شب چرخی بزنید و یک رستوران شبانه پیدا کنید؟ یا ترجیح می‌دهید همان‌طور که روی مبل یا کاناپه دراز کشیده‌اید، صفحه موبایلتان را بالا پایین کنید و با امکان سفارش شبانه غذا بدون زحمت بیرون رفتن از خانه، منوی تمام رستوران ‌های شبانه و فست فودهای شبانه تهران را برای انتخاب پیش رویتان داشته باشید؟

سفارش ۲۴ ساعته غذا ؛ هیچ مهمانی ناخوانده نیست!

پیش آمده دوستی بی‌خبر به خانه‌تان بیاید و شما مواد عذایی لازم یا حوصله‌ی غذا درست کردن نداشته باشید؟ در این حالت بهترین کار سفارش شبانه غذا با اپلیکیشن‌هایی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند. نبود ترافیک و تعداد محدود سفارش‌هایی که در شب ثبت می‌شوند از مزایای مهم سفارش شبانه غذا هستند. این یعنی شما برای رسیدن به غذایتان خیلی معطل نخواهید شد.

شب یلدا، اسطوره بلندترین شب سال، نماد زیست شبانه ایرانی

همه می‌دانیم، شب یلدا فقط یک دقیقه از بقیه شب‌ها بلندتر است؛ اما برای ما ایرانیان نمادی از زندگی شبانه است. مهمانی‌های شب‌های یلدا بی‌توجه به اینکه فردایش روز کاری است یا نه، بی‌توجه به اینکه فردایش قرار است بچه‌ها به مدرسه بروند یا نه تا نیمه‌های شب طول می‌کشد. آداب‌ورسوم این شب به ایرانیان اختصاص دارد و با انار، هندوانه، دیوان حافظ، شاهنامه فردوسی و غذاهای مخصوص این شب پیوند خورده است.

از آداب‌ورسوم ویژه و شام شب یلدا چه می‌دانید؟ غذای محلی خاصی می‌شناسید؟ در بلندترین شب سال، مراسم ویژه و به خصوصی دارید؟ شام شب یلدای امسال را خودتان می‌پزید یا به رستوران های شبانه و فست فودهای شبانه می‌روید؟ به نظر شما درست کردن غذاهای سنتی و محلی برای شب یلدا بهتر است یا سفارش غذا؟