آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • صبحانه سالم برای مدرسه
    لیست صبحانه سالم برای دانش آموزان شهریور 26, 1403
  • غذا با گوشت چرخ کرده
    لیست انواع غذاها با گوشت چرخ کرده شهریور 26, 1403
  • طرز تهیه گراتن بادمجان
    طرز تهیه گراتن بادمجان شهریور 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
سالاد سزار با مرغ سوخاری
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

سالاد سزار با مرغ سوخاری + نکات پنهانی تهیه آن

مینا اسماعیل بیگی 07 مرداد 1402 4 دقیقه

ایتالیا یکی از کشورهای بسیار زیبا در جهان است که غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای از جمله پیتزا و پاستا دارد. سالاد سزار هم از سالادهای بسیار معروف این کشور است که اولین بار توسط سزار کاردینی، آشپز معروف ایتالیایی، درست شده است. این سالاد را در ایتالیا به عنوان پیش غذا و حتی غذای اصلی سرو می‌کنند و در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. همچنین اگر سالاد سزار با مرغ سوخاری تهیه شود طعم فوق­العاده­ای خواهد داشت که از خوردن آن سیر نمی­شوید.

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه سالاد سزار با مرغ سوخاری پنیری و ساده آشنا کنیم تا بتوانید آن را به ساده‌ترین شکل در منزل درست کنید. در جدول زیر اطلاعات مربوط به این سالاد در اختیارتان قرار گرفته است:

سالاد سزار

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 60 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ سوخاری

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ سوخاری

سالاد سزار با مرغ سوخاری پنیری، یکی از خوشمزه‌‌ترین رسپی‌های این سالاد است و در بیشتر رستوران‌ها به همین روش درست می‌شود. ترکیب اصلی سزار با کاهو، مرغ و نان تست است و البته سس نهایی آن طعم اصلی سالاد را ایجاد می‌کند. این غذا به حالت رژیمی هم درست می­شود و حتی می‌تواند به عنوان یک وعده  غذای کامل و مقوی در لیست برنامه غذایی ورزشکاران قرار بگیرد.

مواد لازم در تهیه سالاد سزار خوشمزه با مرغ سوخاری

مواد لازم برای تهیه این مدل سالاد سزار در جدول زیر نشان داده شده است. این میزان مواد برای ۴ تا ۶ نفر مناسب خواهد بود.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کاهو پیچ 1 عدد متوسط
فیله مرغ 8 عدد متوسط
نان تست 4 تا 6 عدد
سیر 4عدد
لیمو ترش یک عدد
روغن زیتون به مقدار نیاز
سس مایونز ¾ فنجان
سس خردل یک قاشق غذاخوری
مغز گردو به مقدار نیاز
نمک، فلفل، آویشن به مقدار نیاز
پنیر پارمیزان 3 قاشق غذاخوری

مراحل تهیه سالاد سزار به همراه مرغ سوخاری

مراحل تهیه سالاد سزار به همراه مرغ سوخاری

طرز تهیه این سالاد بسیار آسان است. کافیست مراحل زیر را با دقت تکرار کنید:

  • مرحله اولدر ابتدا کاهوها را شسته و به اندازه دلخواه برش بزنید. سپس اجازه دهید تا آب آن‌ها کشیده شود.
  • مرحله دوم: اگر قصد دارید فیله‌ها را سوخاری کنید، ابتدا آن‌ها را با ادویه دلخواه طعم دار کرده و با گوشتکوب کمی بکوبید تا نازک شوند. سپس به ترتیب آن‌ها را در تخم مرغ، آرد سفید و آرد سوخاری بغلتانید و در روغن داغ با حرارت متوسط سرخ کنید.
  • مرحله سومدر این مرحله نوبت به سس سالاد می‌رسد. در یک ظرف سس مایونز، سس خردل، روغن زیتون، آب لیمو ترش، سیر، نمک، آویشن، فلفل و پنیر پارمیزان را مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید.
  • مرحله چهارم:اکنون می‌توانید نان تست‌ها را آماده کنید. در یک کاسه مقداری روغن زیتون، سیر، کمی نمک و آویشن بریزید و خوب هم بزنید. سپس نان تست‌ها را چیده و با یک فرچه این مواد را به دو طرف آن‌ها آغشته کنید.
  • مرحله پنجم:در این مرحله نان تست‌ها را داخل تابه گریل یا معمولی قرار داده و اجازه دهید تا کاملا برشته شوند. در نهایت نیز می‌توانید آن‌ها را در اندازه دلخواه برش بزنید.
  • مرحله ششمحال که تمام مواد آماده شد، نوبت به سرو سالاد می‌رسد. در یک ظرف مناسب ابتدا کاهوها، سپس مرغ‌های سوخاری را قرار دهید و تکه‌های نان‌ سیر را در اطراف آن‌ها بچینید. در ادامه سس سالاد، گردو و پنیر پارمیزان را به میزان دلخواه روی کل مواد بریزید. حتی برای تزئین می‌توان از زیتون و گوجه گیلاسی نیز استفاده کرد. اکنون سالاد سزار شما آماده است و می‌توانید آن را میل کنید.

نکته اول: می‌توانید به جای سوخاری کردن مرغ، آن را طعم دار کرده و گریل کنید.

نکته دوم: نان تست‌ها را می‌توانید ابتدا برش زده و سپس در داخل یک تابه‌ای که روغن و سیر در آن وجود دارد، سرخ کنید.

چند نکته مهم در طرز تهیه سالاد سزار رستورانی با مرغ سوخاری

عکس سالاد سزار با مرغ سوخاری

سزار در میان انواع سالاد رسپی بسیار آسانی دارد و حتی مواد اولیه آن تا حدودی در دسترس همه است. البته اگر می­خواهید طعم این سالاد مانند طعم­های سالاد سزار با مرغ سوخاری رستوران شود، چند نکته مهم وجود دارد که در هنگام تهیه این سالاد باید به آن‌ها توجه کنید:

  • اگر تمایل به طعم سالاد سزار با مرغ سوخاری پنیری دارید، باید بعد از کوبیدن فیله‌ها و طعم دار کردنشان، دو عدد پنیر ورقه‌ای را روی آن‌ها قرار داده و رول کنید. سپس به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی استراحت کنند.
  • اگر سالاد سزار را به حالت رژیمی سرو می‌کنید، حتما باید مرغ آن به صورت کبابی، گریل یا آبپز باشد.
  • برای رژیمی شدن سزار می‌توانید به جای سس مایونز و پنیر پارمیزان، از ترکیب روغن زیتون، سرکه بالزامیک یا آبلیمو استفاده کنید.
  • این سالاد با میگو هم سرو می‌شود و بسیار مقوی و خوشمزه است. حتی به جای مرغ می‌توانید از ناگت نیز استفاده کنید.

سالاد سزار، پیش غذایی سالم و خوشمزه

در این مطلب بدون سفر به ایتالیا با طرز تهیه سالاد سزار ساده اما خوشمزه آشنا شدید. بنابراین برای تجربه طعم بی­نظیر آن، با در اختیار داشتن مواد اولیه، می­‌توانید خیلی راحت این سالاد خوشمزه را در خانه تهیه کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

البته اگر زمان کافی برای انجام اینکار را ندارید، می‌توانید سفارش سالاد سزار با مرغ سوخاری را به صورت آنلاین ‌و با سرویس اسنپ فود تجربه کنید. به این منظور، به قسمت سفارش آنلاین غذا رفته و سالاد موردنظر خود را آنلاین سفارش دهید. در پایان، اگر شما هم دستورالعمل جدیدی از این سالاد دارید یا طعم بی‌نظیر آن را تجربه کرده‌اید، حتما آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2716 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود