آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • درمان عروس هلندی افسرده
    درمان افسردگی عروس هلندی شهریور 17, 1403
  • طرز تهیه رولت مرغ
    طرز تهیه رولت مرغ مجلسی شهریور 17, 1403
  • مرغ پرتقالی
    طرز تهیه مرغ پرتقالی شهریور 17, 1403
صفحه پیدا نشد!
سالاد کلم بروکلی
آموزش آشپزی
4/5 - (12 امتیاز)
4

طرز تهیه سالاد کلم بروکلی به ۶ روش خوشمزه و متفاوت

مینا اسماعیل بیگی 21 مرداد 1402 5 دقیقه
۴ نفر
مناسب برای
غذای اصلی
نوع
متوسط
سطح
30 دقیقه
زمان آماده سازی
30 دقیقه
پخت

سالاد کلم بروکلی، می‌تواند به عنوان یک پیش غذای خوشمزه به همراه غذا سرو شود. این سالاد به صورت سرد سرو شده و به دلیل ترکیب جدید و طعم متفاوتی که دارد، بسیاری از گیاهخواران را به سمت خود جلب کرده است. سالاد کلم بروکلی ساده از ترکیب خود بروکلی در کنار دیگر سبزیجات تهیه می‌شود و سس مخصوصی که به همراه آن سرو می‌شود، می‌تواند طعم نهایی‌اش را تغییر دهد. اما این تنها روش درست کردن آن نیست و در این مطلب قصد داریم روش‌های تهیه بیشتری از این سالاد را به شما معرفی کنیم. برای آشنایی با طرز تهیه سالاد کلم بروکلی به روش‌های مختلف، با ما همراه شوید.

سالاد کلم بروکلی

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی و تهیه 30 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه سالاد کلم بروکلی

عکس سالاد کلم بروکلی

سالاد کلم بروکلی در صورتی که بدون مرغ تهیه شود، مانند سالاد کلم یک سالاد گیاهی کامل است، اما گاهی برای تبدیل کردن آن به وعده غذایی کامل، مرغ را هم در دستور پختش به کار می‌برد. سالاد اندونزی نیز از ترکیباتی مانند کلم، ژامبون و سبزیجاتی دیگر تهیه می‌شود که در طرز تهیه سالاد اندونزی به آن پرداخته ایم. اما سالاد کلم بروکلی کالری کمی داشته و مقادیر زیادی از ویتامین C و ترکیبات آنتی‌اکسیدان را در خود جای داده است که باعث می‌شود نقش موثرتری را در تقویت سیستم ایمنی و سلامت پوست داشته باشد.

مواد لازم برای تهیه سالاد کلم بروکلی

قبل از آن که بخواهیم مراحل درست کردن این سالاد را توضیح دهیم، باید موادی که در جدول زیر قرار داده شده را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
کلم بروکلی 500 گرم
فلفل دلمه ای قرمز 3 عدد
جعفری 1 دسته
پیاز قرمز 1 عدد متوسط
مغز گردو به مقدار لازم
روغن زیتون 5 قاشق غذاخوری
سیر 1 حبه
آب لیمو ترش تازه 1 عدد
نمک به مقدار لازم

مراحل تهیه سالاد کلم بروکلی

مراحل طرز تهیه سالاد کلم بروکلی

پس از آماده کردن مواد لازم، باید مراحل زیر را به طور دقیق برای درست کردن سالاد انجام دهید:

  • مرحله اول: فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد قرار داده و فلفل دلمه‌ای را داخل آن به مدت 5 تا 10 دقیقه حرارت دهید، سپس درون یک ظرف خرد کنید.
  • مرحله دوم: پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و به ظرف اضافه کنید.
  • مرحله سوم: گل‌های کلم بروکلی را از ساقه جدا کرده و به مدت 5 دقیقه در قابلمه بجوشانید تا نرم شود.
  • مرحله چهارم: اکنون بروکلی‌ها را آبکش کرده و در کاسه آب سرد بریزید و پس از مدتی آبکش کنید و اجازه دهید تا کمی خنک شود.
  • مرحله پنجم: جعفری را به صورت کاملا ریز خرد کرده و به ظرف اضافه کنید.
  • مرحله ششم: کلم بروکلی خنک شده را هم در این مرحله اضافه کنید.
  • مرحله هفتم: سیر را رنده کرده و درون ظرف دیگری بریزید.
  • مرحله هشتم: روغن زیتون، آبلیمو ترش و نمک را به سیر اضافه کنید.
  • مرحله نهم: این ترکیبات را به خوبی مخلوط کنید تا یک سس یکنواخت به دست آید.
  • مرحله دهم: کمی از سس را ترکیب سبزیجات اضافه کرده و آن را خوب به هم بزنید تا کاملا به خورد هم بروند.
  • مرحله یازدهم: روی سالاد را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید برای 1 ساعت در یخچال مانده و کاملا خنک شود.
  • مرحله دوازدهم: سالاد را از یخچال خارج کرده و به همراه بقیه سس سرو کنید.

طرز تهیه سالاد کلم بروکلی و شوید

استفاده از شوید در سس سالاد کلم بروکلی باعث می‌شود تا طعم آن متفاوت‌تر شود. ترکیبات اصلی آن شامل کلم بروکلی، هویج، خیار شور، ذرت و روغن زیتون است. سس سالاد نیز با ترکیبی از شوید خرد شده، ماست، سس مایونز، سس خردل، نمک و فلفل سیاه و سیر تهیه می‌شود. در نهایت مراحل آماده کردن کلم بروکلی همانند روش قبلی بوده و تنها کافیست مواد مورد نیاز را با هم ترکیب و در نهایت سالاد را سرو کنید.

نحوه درست کردن سالاد کلم بروکلی و انار

سالاد کلم بروکلی و انار

گاهی می‌توان از ترکیب انار برای درست کردن این سالاد استفاده کرد و با این کار طعم آن کمی متفاوت‌تر خواهد شد. سالاد کلم بروکلی و انار به همراه مغز گردو و گل کلم ریز شده درست می‌شود. برای سس آن نیز باید سس مایونز، ماست، فلفل سیاه و نمک و آب لیمو ترش را با هم مخلوط کرده و بافتی یکنواخت را ایجاد کنید. این ترکیب پس از درست شدن باید به مدت دو ساعت درون یخچال بماند تا کاملا سرد و آماده سرو شود.

طرز تهیه سالاد کلم بروکلی و هویج

یکی دیگر از روش‌های درست کردن سالاد کلم بروکلی، ترکیب آن با هویج است. در این روش، هویج را رنده کرده و به ترکیب ماست، سیر، سس مایونز، نمک، روغن زیتون و سرکه اضافه می‌کنیم تا این سس بافتی یکنواخت بگیرد. همچنین افزودن کمی شوید خرد شده باعث طعم بهتر آن خواهد شد. در نهایت نیز این سس روی بروکلی‌های پخته و آبکش شده ریخته می‌شود و برای مدت زمان 1 ساعت درون یخچال باقی می‌ماند تا آماده سرو شود. این مدل از سالاد کلم بروکلی مخصوص کشور ترکیه است.

روش تهیه سالاد کلم بروکلی و کاهو

می‌توانید برای درست کردن سالاد کلم بروکلی، از کاهو در کنار خیار و گوجه استفاده کنید. کافیست این مواد را خرد کرده و سپس با سس هزار جزیره یا مایونز آن را ترکیب کنید. البته در کنار آن می‌توانید از انواع سبزیجات دیگر نیز استفاده کنید. این روش درست کردن دقیقا شبیه به همان سالادهایی است که به عنوان سالاد فصل در مهمانی‌ها سرو می‌شود و تنها ترکیبات آن متفاوت است.

سالاد کلم بروکلی با گوجه و خیار

سالاد کلم بروکلی با گوجه و خیار

یکی از روش‌های درست کردن سالاد کلم بروکسل، استفاده از گوجه و خیار در کنار آن است. برای این روش نیز پس از پخت کلم، باید آن را به صورت ریز خرد کرده و به همراه گل کلم خرد شده، گردوی خرد شده و انار دان شده مخلوط کنید. برای سس این سالاد می‌توانید از مخلوط ماست و سس مایونز که به وسیله آب لیمو ترش، نمک و فلفل سیاه مزه‌دار شده، استفاده کنید. این ترکیبات را باید با هم مخلوط کرده و پس از سرد شدن سرو کنید.

سالاد کلم بروکلی، سالادی خوشمزه و مقوی

از کلم بروکلی می‌توانید برای تهیه انواع سالاد ها استفاده کنید، چرا که طعم خاص و منحصر به فردی ندارد و همیشه با همه مواد غذایی هماهنگ می‌شود. مراحلی که در طرز تهیه سالاد کلم بروکلی گفته شده را می‌توانید به راحتی در منزل انجام داده و یک سالاد متفاوت برای خود تهیه کنید. البته، اگر زمان لازم برای تهیه این سالاد یا انواع سالاد را ندارید، امکان سفارش آنلاین نیز وجود دارد.

برای سفارش آنلاین سالاد، وارد قسمت سفارش غذای آنلاین شده و مورد دلخواه خود را انتخاب کنید. هزینه سالاد موردنظر را پرداخت کرده و در محل آدرس، منتظر رسیدن آن بمانید.

 

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2711 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(4 دیدگاه)

souheila
07 آذر 1402

طرز تهیه سالاد کلم سفید با مرغ خیلی خوب از آب درامد خیلی خوشم امد سالاد کلم بروکلی و انار برای شب یلدا خیلی خوب هستش باید قبل این شب درست کنم مزه این سالاد امتحان کنم

  • snappfoodadmin
    07 آذر 1402

    سلام دوست گرامی حالا که از سالاد کلم سفید با مرغ و سالاد کلم بروکلی خوشتون میاد و در فکر شب یلدا هستید پیشنهاد میدم از آموزش انواع اسموتی ها اسموتی گلابی یا اسموتی انار و نوشیدنی هندوانه در همین بلاگ اسنپ فود دیدن کنید

parvinrefigh
05 آذر 1402

سلام طرز تهیه سالاد کلم بروکلی و انار و سالاد بروکلی با گوجه و خیار و سالاد کلم بروکلی و هویج غذایی سبک و راحت و رژیمی مقوی هستند که کنار هم سالاد رنگی مجلسی خوشمزه ای میشن

  • snappfoodadmin
    05 آذر 1402

    سلام اگر سس سفید و سس مایونیز به سالادهای کلم بروکلی با انار و گوجه و خیار بزنید این سالادها از رژیمی بودن خارج میشوند

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود