طرز تهیه ماهی سوخاری و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید…

طرز تهيه ماهی سوخاری
4/5 - (3 امتیاز)

ماهی با استفاده از روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. گاهی آن را در فر، گاهی به صورت سرخ شده در تابه، گاهی در خورشت‌هایی مانند قلیه و در مواقعی نیز همانند طرز تهیه کپور کله با ماهی کپور با مراحلی خاص تهیه می‌کنند. اما روش پرطرفداری که در بسیاری از رستوران‌ها با آن روبه‌رو هستیم روش پخت ماهی سوخاری است که طعم و مزه متفاوت و به یاد ماندنی دارد. در این مطلب می‌خواهیم به طرز تهیه ماهی سوخاری پرداخته و نکاتی که در مورد آن وجود دارد را به شما یادآور شویم.

                                                                 ماهی سوخاری
تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده سازی 2 ساعت
زمان پخت غذا 1 ساعت
میزان سختی کم

طرز تهیه ماهی سوخاری خوشمزه

طرز تهیه ماهی سوخاری خوشمزه

یکی از خوشمزه‌ترین روش‌های طبخ ماهی را می‌توانیم در ترکیب ماهی با پودر سوخاری بدانیم. این غذا به خصوص برای کودکان بسیار جذاب بوده و طعم و مزه بسیار خوبی را خواهد داشت. البته باید مزه ماهی را قبل از پروسه سوخاری کردن تغییر دهید و اینکار با استفاده از مواد مختلف و مخصوصی انجام می‌شود. اما بقیه مراحل همانند طرز تهیه ماهی زیبون به راحتی و تنها در چندین مرحله کوتاه قابل انجام است.

مواد مورد نیاز برای تهيه ماهی سوخاری ترد و خانگی

ماهی سوخاری طرز تهیه ساده و راحتی دارد. شما می­‌توانید این غذای خوشمزه را با استفاده از موادی که درون جدول زیر می‌بینید، تهیه کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
فیله ماهی 2 عدد
آرد سوخاری 1 پیمانه
لیمو ترش تازه 2 عدد
آرد سفید 1 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 1 حبه
نمک، فلفل و ادویه ماهی به میزان لازم
روغن به میزان لازم

مراحل تهیه ماهی سرخ شده به همراه پودر سوخاری

عکس طرز تهيه ماهی سوخاری

پس از آماده سازی مواد بالا، باید مراحل زیر را برای پخت ماهی سوخاری انجام دهید:

  • مرحله اولاولین مرحله، مزه دار کردن فیله ماهی است. بنابراین باید پیازها را خلالی کنید و درون ظرفی بریزید.
  • مرحله دومسپس سیر را رنده کرده و به پیازها اضافه کنید.
  • مرحله سوم:کمی نمک، لیمو، فلفل و ادویه را به این ترکیبات اضافه کنید.
  • مرحله چهارمماهی را درون مواد گذاشته و اجازه دهید برای چند ساعت درون یخچال باقی بماند.
  • مرحله پنجمدر یک ظرف مناسب تخم مرغ‌ها را بشکنید.
  • مرحله ششم: نمک و ادویه‌های مختلف را به تخم مرغ‌ها اضافه کرده و آن­‌ها را به گونه‌ای مخلوط کنید که لختگی تخم مرغ از بین رفته و کاملا یکدست شود.
  • مرحله هفتمدر یک ظرف دیگر آرد سوخاری و در ظرف بعدی آرد سفید را بریزید.
  • مرحله هشتمماهی‌ها را پس از دو تا سه ساعت از یخچال خارج کرده و ابتدا در آرد سفید سپس در تخم مرغ و در نهایت در پودر سوخاری بغلتانید.
  • مرحله نهم: ماهی که کاملا با آرد سوخاری پوشانده شده را درون یخچال قرار دهید تا برای 30 دقیقه دیگر بماند.
  • مرحله دهم: در یک تابه نزدیک به 1 تا 2 سانتی‌متر روغن بریزید و اجازه دهید تا کاملا گرم شوند.
  • مرحله یازدهم: ماهی‌ها را درون روغن داغ بیاندازید و اجازه دهید تا کاملا پخته و سرخ شوند.
  • مرحله دوازدهم: ماهی‌ها را پس از خارج کردن از روغن روی دستمال قرار دهید تا روغن آن­‌ها کاملا گرفته شود و سپس در کنار سبزیجات دیگر سرو کنید. طرز تهيه ماهي سوخاري به همین سادگی به پایان رسید.

روش پخت ماهی سوخاری در فر

روش پخت ماهی سوخاری در فر

برای پخت ماهی سوخاری می‌توانید از فر هم استفاده کنید. این روش برای کسانی که به روغن علاقه ندارند، انتخاب خوبی بوده و تقریبا سالم‌تر است. برای این روش باید مراحل طرز تهیه را شبیه به قبل انجام دهید. تنها مرحله اضافه، قرار دادن فر روی دمای 200 درجه سانتیگراد، به مدت 15 دقیقه قبل از شروع پخت است. سپس باید در سینی فر فویل کشیده و ماهی‌ها را در آن بچینید. روی آن‌­ها کمی آب لیمو ترش تازه بچکانید و به مدت 20 تا 30 دقیقه اجازه دهید تا کاملا بپزد. اکنون ماهی شما آماده سرو است.

طرز تهیه ماهی سرخ شده پفکی

گاهی می‌توانید ماهی را به شکل پفکی تهیه کنید. در این روش باید فیله را به قطعات کوچک برش داده و درون مواد قرار دهید. برای ترکبات خود نیز می‌توانید از آرد سفید، آرد برنج، نشاسته، بکینگ پودر، نمک، فلفل، تخم مرغ، زعفران و ماءالشعیر استفاده کنید. سپس اجازه دهید کمی در یخچال بماند. ماهی‌ها را بعد از بیرون آوردن از یخچال، یکبار درون آرد و یکبار در این مواد بغلتانید و در نهایت درون روغن داغ، کاملا سرخ کنید تا آماده سرو شوند.

نکات مهم برای درست کردن ماهی سوخاری

نکات مهم برای درست کردن ماهی سوخاری

برای درست کردن این غذا بهتر است چند نکته زیر را هم که جزو فوت و فن‌های طرز تهیه ماهی سوخاری است را در ذهن خود داشته باشید:

  • بهتر است در طرز تهيه ماهي سوخاري از ماهی بدون استخوان یا فیله استفاده کنید.
  • برای تهيه ماهی سوخاری در فر می‌توانید پودر پنیر، کورن میل و آرد را زمانی به ماهی‌ها آغشته کنید که قرار است درون فر قرار بگیرند.
  • به جای ادویه ماهی، می‌توانید از آویشن و پودر سیر استفاده کنید.
  • روغن باید برای سوخاری کردن کاملا داغ باشد، سپس حرارت را ملایم کنید تا ماهی کاملا پخته شود.
  • استفاده از 1 قاشق غذاخوری سس مایونز نیز بافت ماهی را بهتر و مزه خوبی را به آن خواهد بخشید.

ماهی سوخاری، غذای پرطرفدار در میان علاقه‌مندان به فست فود

از آنجایی که ماهی جزو خوراکی‌های مغذی بوده و در داخل ترکیبات آن مواد معدنی مهمی برای بدن وجود دارد، مصرف آن تقریبا دوبار در هفته به شدت توصیه می‌شود. بنابراین، پیشنهاد ما این است که حتما این ماهی را تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید. در لیست انواع سوخاری ها ، این غذا هم طعم بسیار خوبی داشته و هم خواص بسیاری برای بدن دارد.

البته برای کسانی که به این نوع از غذاها علاقه داشته و در عین حال فرصت کافی برای طی کردن مراحل پخت آن را ندارند، بهترین کار سفارش این نوع غذاها از اسنپ فود است. با سفارش انلاین غذا ، غذای موردنظر خود را سفارش داده و در کمترین زمان ممکن در محل آدرس تحویل بگیرید.

نظرات کاربران