طرز تهیه املت منه من Menemen ، املت محبوب ترکیه ای

طرز تهیه املت منه من
3.3/5 - (3 امتیاز)

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که املت‌های پرملاط را می‌پسندید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما طرز تهیه املت منه من را امتحان کنید. این املت خوشمزه، شباهت بسیار زیادی با املت‌های گوجه فرنگی خودمان دارد، اما کمی مفصل‌تر است. به علاوه، گاهی در ترکیب آن از نوعی سوسیس ترکیه ای به نام سوجوک هم استفاده می‌شود که کالری این غذا را بالاتر می‌برد. در ادامه، جدول مشخصات غذایی این املت را با هم می‌بینیم:

املت ترکیه ای Menemen
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 5 دقیقه
زمان پخت غذا 15 دقیقه
میزان سختی کم
میزان کالری در هر 100 گرم بیش از 186 کیلوکالری

نکته: دقت کنید که با اضافه کردن سوسیس و پنیر به ترکیبات املت، انرژی آن به حدود 430 کالری می‌رسد!

املت ترکیه ای منه مناملت ترکیه ای منه من

املت، غذایی مقوی و ارزان است که کمتر کسی دست رد به سینه آن می‌زند و شاید برای شما جالب باشید که بدانید در کشور همجوار ما ترکیه هم املت‌هایی طبخ می‌شود که دست کمی از املت‌های وطنی خودمان ندارند. اگر شکل سنتی املت را بیشتر می‌پسندید، املت منمن، یک مدل ترکیه‌ای آن است و اگر غذاهای کشدار را ترجیح می‌دهید، املت‌های پنیر ترکیه ای را امتحان کنید تا صبحانه‌ای لذیذ و نسبتا متفاوت را تجربه کنید. در ادامه، مواد لازم و مراحل طرز تهیه املت ترکیه ای منه من و همچنین املت‌های کشدار پنیری، آمده است.

مواد لازم در طرز تهیه Menemen املت ترکیه ای

مواد لازم در طرز تهیه املت حرفه ای ترکیه ای به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
تخم مرغ 5 عدد
پیاز بزرگ 1 عدد
گوجه فرنگی 6 عدد
فلفل سبز 4 عدد
پونه خشک 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
پاپریکا و فلفل قرمز به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم

مراحل  طرز تهیه املت منه من  Menemen

طرز تهیه املت لاکچری منمن مطابق مراحل زیر است:

  • مرحله اول: در تابه‌ای مناسب، مقداری روغن ریخته و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود.
  • مرحله دوم: پیاز را به صورت خلالی یا نگینی خرد کنید و در روغن تفت دهید تا حالت شیشه‌ای و سبک پیدا کند.
  • مرحله سوم: در همین فاصله، فلفل دلمه‌ای را هم به صورت نگینی خرد کرده و به پیازهای در حال سرخ شدن، اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: 10 دقیقه پس از اضافه کردن فلفل دلمه‌ای، ادویه‌ها را داخل تابه بریزید و چند دقیقه دیگر تمام مواد را با هم تفت دهید تا مزه‌ها به خورد هم بروند.
  • مرحله پنجم: پوست گوجه فرنگی‌ها را بگیرید و آن‌ها را به صورت ریز رنده کنید. سپس در تابه بریزید و با بقیه مواد املت تفت دهید.مراحل تهیه املت ترکیه ای منه من

نکته: تفت دادن گوجه‌ها باید در حدی باشد که آب آن‌ها کاملا کشیده شده و به روغن بیفتند.

  • مرحله ششم: اگر دوست دارید املت شما رنگ و لعاب بیشتری داشته باشد، در همین مرحله، 1 قاشق کوچک رب گوجه در تابه ریخته و با بقیه مواد تفت دهید تا رنگ باز کند و بوی خامی آن از بین برود.
  • مرحله هفتم: حالا تخم مرغ‌ها را در کاسه‌ای جداگانه بشکنید و با چنگال بزنید تا از حالت لختگی خارج شوند.
  • مرحله هشتم: در ادامه طرز تهیه این صبحانه ترکیه ای، تخم مرغ‌ها را در تابه بریزید و مواد را به هم بزنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود.

نکته: اگر دوست ندارید تخم مرغ‌ها خام بمانند، صبر کنید تا کاملا بپزند و سفت شوند. در غیر اینصورت، زمان پخت را کوتاه‌تر کنید تا تخم مرغ‌ها حالت عسلی داشته باشند.

  • مرحله نهم: در حین پخت تخم مرغ‌ها، نمک و فلفل املت منه من را اندازه کنید و پونه خشک را روی آن بپاشید.

بسیار خب، طرز تهیه املت منه من شما به پایان رسید و می‌توانید آن را همراه با یک نان ترکیه‌ای خوش‌پخت و لذیذ سرو کنید.

حالا که نام نان‌های ترکیه‌ای به میان آمد، دیدن طرز تهیه پیده هم خالی از لطف نخواهد بود و تجربه‌ای جذاب برای شما در زمینه آشپزی ترکیه‌ای خواهد بود.

طرز تهیه املت پنیری ترکیه ایطرز تهیه املت پنیری ترکیه ای

همان‌طور که کشدار بودن در طرز تهیه موهلاما ، جلب توجه می‌کند، املت پنیری ترکیه ای هم غذایی کشدار و جذاب است. اما تهیه املت پنیری ترکیه ای، دو روش نسبتا متفاوت دارد که در ادامه، هر کدام را به اختصار توضیح می‌دهیم:

  • در روش اول، کافی است 3 عدد تخم مرغ را با 3 قاشق شیر مخلوط کرده و پس از میزان کردن نمک و فلفل آن، مخلوط را در روغن تابه ریخته و صبر کنید تا کمی خودش را بگیرد. سپس، مقداری پنیر صبحانه، پنیر گودا یا پنیر پیتزا را روی ترکیب تخم مرغ رنده کرده و اجازه دهید املت لاکچری شما به طور کامل بپزد. البته می‌توانید در حین پخت، یک سمت املت را بلند کرده و به اصطلاح، املت را تا بزنید تا پنیر در مرکز آن قرار گیرد.
  • روش دوم پخت این املت، شامل ترکیبات متفاوتی است. در این روش طرز تهیه املت ترکیه ای با پنیر پیتزا، مقداری فلفل دلمه‌ای، فلفل سبز و قرمز و همچنین چند عدد گوجه فرنگی را به صورت نگینی خرد کنید. سپس این سبزجات خرد شده را در روغن داغ تابه بریزید و یکی دو حبه سیر له شده به آن اضافه کنید. درب تابه را بگذارید تا مواد با حرارت ملایم، کاملا بپزند.  زمانی که آب سبزیجات و گوجه‌ها کشیده شد، پنیر پیتزا را به املت اضافه کنید و دوباره درب تابه را بگذارید تا پنیر کاملا ذوب شود. در آخرین مرحله، املت کشدار ترکیه‌ای را هم بزنید و نمک و فلفل و سایر ادویه‌های آن را اندازه کنید.

دستور اصلی املت پنیری نوع دوم، بدون تخم مرغ است، اما در صورت تمایل می‌توانید چند تخم مرغ هم به ترکیبات آن اضافه کنید.

با اسنپ فود، صبحانه ات رو بین المللی کن…

طرز تهیه املت منه من را برای شما توضیح دادیم. اما پیشنهاد می‌کنیم به جای صرف وقت برای تهیه املت منه من در منزل، آن را از اسنپ فود سفارش دهید و تجربه‌ای نو در خریدهای اینترنتی خود را رقم بزنید. کسی چه می‌داند! شاید بعد از آن، مشتری دائم سفارش آنلاین از کافه اسنپ فود شوید.

نظرات کاربران