آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • صبحانه سالم برای مدرسه
    لیست صبحانه سالم برای دانش آموزان شهریور 26, 1403
  • غذا با گوشت چرخ کرده
    لیست انواع غذاها با گوشت چرخ کرده شهریور 26, 1403
  • طرز تهیه گراتن بادمجان
    طرز تهیه گراتن بادمجان شهریور 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه ران مرغ سوخاری
آموزش آشپزی
4/5 - (8 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه ران مرغ سوخاری به شیوه رستوران ها

مینا اسماعیل بیگی 07 مرداد 1402 5 دقیقه
۴ نفر
مناسب برای
غذای اصلی
نوع
متوسط
سطح
30 دقیقه
زمان آماده سازی
30 دقیقه
پخت

اگر به غذاهای فست فودی علاقه دارید، بهتر است ران مرغ سوخاری را امتحان کنید. زیرا در لیست انواع سوخاری این غذا محبوبیت زیادی دارد و البته سالم‌تر از سایر فست‌فودها است. ران مرغ به صورت سوخاری، در تمام کشورهای دنیا سرو می‌شود و البته رسپی‌های مختلفی دارد. یکی از بهترین رسپی‌ها مربوط به KFC است.

در این مطلب طرز تهیه ران مرغ سوخاری را با یک روش ساده و سریع در اختیارتان قرار می‌دهیم تا بتوانید به راحتی آن را در منزل درست کنید و از طعم بی­نظیرش لذت ببرید. در جدول زیر می‌توانید اطلاعات مربوط به این غذا را مشاهده کنید:

ران مرغ سوخاری

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 1 تا 2 ساعت
زمان پخت غذا بین 15 تا 20 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه ران مرغ سوخاری با پوست

طرز تهیه ران مرغ سوخاری با پوست

ران مرغ سوخاری با پوست، گوشت لطیف و آبدارتری نسبت به مدل‌های دیگر دارد. به همین علت در بیشتر رستوران‌ها با این رسپی طبخ می‌شود. ترکیب اصلی این غذا، ران مرغ، پودر سوخاری و البته ادویه‌هایی­ است که طعم آن را بهتر می‌کند. همچنین اگر آن را در کنار پوره سیب زمینی یا سایر سبزیجات سرو کنید، طعم بسیار متفاوتی را ایجاد خواهد کرد.

  • پیشنهاد می‌کنیم پیش از آشپزی این غذای خوشمزه بلاگ گرفتن سردی مرغ را از همین مجله بخوانید.

مواد لازم در طرز تهیه ران مرغ در ماهیتابه

مواد لازم برای تهیه این فست فود سالم در جدول زیر نشان داده شده است.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ران مرغ با پوست یک کیلو
تخم مرغ 2 عدد
شیر 6 قاشق غذاخوری
پودر سیر 3 قاشق چایخوری
پودر پیاز 5 قاشق چایخوری
پودر پاپریکا 2 قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز به مقدار کافی
آرد سوخاری 6 قاشق غذاخوری
آرد معمولی 1/5 پیمانه
روغن به مقدار نیاز
لیمو ترش یک عدد

مراحل طرز تهیه ران مرغ سرخ شده و سوخاری

عکس ران مرغ سوخاری

طرز تهیه ران مرغ سرخ شده مانند طرز تهیه مرغ پاپ کورنی ساده است و کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرحله اول: در ابتدا مرغ‌ها را شسته و خشک کنید. سپس آن‌ها را در داخل یک ظرف ریخته و همراه با آب لیموترش، نمک، فلفل سیاه و قرمز مخلوط کرده و اجازه دهید مواد حدود یک تا دو ساعت استراحت کنند.
  • مرحله دوم: در این مرحله تخم مرغ و شیر را در یک ظرف مخلوط کرده و کمی نمک به آن اضافه کنید. در ظرف دیگر نیز باید مواد خشک مانند آرد سفید، آرد سوخاری و ادویه‌ها با هم ترکیب شوند.
  • مرحله سوم: اکنون نوبت درست کردن مرغ سوخاری است. مرغ‌های مرینیت شده را از یخچال خارج کرده و هر تکه مرغ را در مخلوط آرد بغلطانید. به طوریکه تمام قسمت‌های آن‌ها به آرد آغشته شوند. سپس به خوبی تکان ‌دهید تا آرد اضافه‌ای روی مرغ‌ها باقی نماند.
  • مرحله چهارم:در این مرحله مرغ‌های آردی را در مخلوط شیر و تخم مرغ فرو کرده و مجدد در مخلوط آرد بغلطانید.
  • مرحله پنجم: در یک ماهیتابه یا قابلمه گود، تا ارتفاع ۳ سانتی‌متر روغن سرخ کردنی بریزید و اجازه دهید تا کاملا داغ شود. سپس مرغ‌ها را داخل روغن ریخته و بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، اجازه دهید هر دو طرف آن به خوبی سرخ شوند. در این حالت حرارت باید متوسط باشد.
  • مرحله ششم: اکنون ران مرغ سوخاری شما آماده است و می‌توانید آن را در کنار سیب زمینی سرخ شده یا سایر چاشنی‌ و سس‌های مورد علاقه خود میل کنید.

نکته اول:  اگر می‌خواهید این غذا کالری کمتری داشته باشد، باید آن را در فر یا سرخکن‌های رژیمی که نیاز به روغن ندارند، آماده کنید.

نکته دوم: با تمام قسمت‌های مرغ مانند سینه، بال و… می‌توان این غذا را درست کرد. اما حتما باید سایز آن‌ها متوسط باشد تا خوب پخته شوند.

هم چنین می‌توانید مقاله طرز تهیه مرغ سوخاری را در مجله اسنپ فود مطالعه کنید.

طرز تهیه ران مرغ مجلسی زعفرانی با طعم عالی

طرز تهیه ران مرغ مجلسی زعفرانی با طعم عالی

ران مرغ مجلسی بسیار پرطرفدار است و البته روش­های مختلفی برای طبخ آن وجود دارد. اما ساده‌ترین روش پخت این غذا، با استفاده از فر انجام می­شود. فقط در طرز تهیه ران مرغ سوخاری به صورت مجلسی، علاوه بر طعم، بهتر است به شکل و ظاهر غذا هم توجه ویژه کرد. برای تهیه این غذا کافی است تکه‌های ران را با نمک، فلفل، زردچوبه و زعفران طعم‌دار کنید و به مدت یک ساعت اجازه دهید تا استراحت کنند. فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا گرم شود.

در یک ظرف مناسب پیاز و هر نوع سبزیجات دلخواه دیگری مانند هویج، فلفل دلمه، گوجه و… را حلقه کرده و بچینید. مرغ‌ها را روی سبزیجات قرار داده و در صورت تمایل کمی روغن روی آن‌ها بمالید. سپس سینی را داخل فر قرار دهید.

پس از گذشت یک الی دو ساعت، رب گوجه فرنگی را با آب مخلوط کرده و به ظرف اضافه کنید و تا زمان پخت کامل گوشت‌ها، درب فر را ببندید. در انتها نیز می‌توانید گریل فر را روشن کنید تا سطح مرغ‌ها کاملا برشته و طلایی شود. این غذا به همراه برنج یا سبزیجات، بسیار لذیذ و خوشمزه خواهد بود.

طرز تهیه آرد سوخاری با نان باگت

طرز تهیه آرد سوخاری با نان باگت

طرز تهیه آرد سوخاری برای این غذا می­تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال آرد سوخاری را نیز می‌توان با نان باگت در منزل درست کرد. برای اینکار ابتداد نان باگت را برش زده و روی سینی فر بچینید. دمای فر را روی ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. ده دقیقه زمان لازم است تا نان‌ها برشته شوند. اکنون می‌توانید سینی را خارج کرده و با یک غذاساز، نان‌ها را در اندازه دلخواه خرد کنید تا آرد سوخاری آماده شود.

ران مرغ سوخاری، غذایی سالم و خوشمزه

در این مطلب با طرز تهیه مرغ سوخاری ساده خانگی آشنا شدید و می‌توانید به راحتی آن را در منزل درست کنید. البته افرادی که شاغل هستند و زمان کافی برای پخت این نوع غذاها را ندارند، می‌توانند از طریق سرویس‌ سفارش غذا اسنپ فود، ران مرغ یا هر نوع غذای سوخاری دیگری را به صورت آنلاین سفارش دهند و ظرف مدت کوتاهی درب منزل خود تحویل بگیرند.

در پایان، شما هم اگر دستور جدید و ساده‌ای از پخت غذا با مرغ دارید، حتما آن‌ را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2716 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود