طرز تهیه شیرینی سمبوسه برای تمام سلیقه ها

طرز تهیه شیرینی سمبوسه برای تمام سلیقه ها
3.2/5 - (4 امتیاز)

طرز تهیه شیرینی سمبوسه را از دست ندهید. شاید تا امروز بارها و بارها این شیرینی خوش‌طعم را نوش جان کرده باشید، اما به فکر تهیه کردنش نبودید. شاید هم چند بار اقدام به آماده کردن و پخت آن در منزل کرده‌اید اما موفق نشدید. ما در این مطلب طرز تهیه این شیرینی متفاوت را به شما ارائه خواهیم کرد. بدون شک از تهیه آن لذت برده و در انتها  شیرینی‌های خوش طعم و خوشمزه‌ای را آماده خواهید کرد.

شیرینی سمبوسه

زمان آماده سازی 45 دقیقه
زمان پخت 25 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه شیرینی سمبوسه شیرین

طرز تهیه شیرینی سمبوسه داراب ساده و راحت است. البته مانند طرز تهیه انواع کیک و شیرینی نیاز به صبر و حوصله دارد، اما بدون شک در انتها شما را غافلگیر خواهد کرد. این شیرینی که همنام با غذای سمبوسه است درست مانند این غذا باید از خمیر و مواد میانی تشکیل شود. ما در این مطلب طرز تهیه این شیرینی را گام به گام با شما انجام خواهیم داد، تا در انتها بدون هیچ مشکلی در طبخ این شیرینی مهارت پیدا کنید.

مواد اولیه برای پخت سمبوسه شیرین

مواد اولیه برای پخت سمبوسه شیرین

بهتر است از روز قبل تمام مواد اولیه را آماده کنید تا در حین تهیه کردن شیرینی با کمبود مواد اولیه مواجه نباشید.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
شیر 90 میلی لیتر
شکر 60 گرم
آرد 400 گرم
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
پودر شکر به میزان لازم
کره نرم شده 60 گرم
روغن مایع 60 میلی لیتر
مواد اولیه برای مایه میانی شیرینی مقدار مورد نیاز
دانه صنوبر 50 گرم
خرمای له شده 250 گرم
گلاب 1 قاشق سوپ خوری
کره 60 گرم

دستور تهیه شیرینی سمبوسه

 

طرز تهیه شیرینی سمبوسه را قدم به قدم با ما انجام دهید:

  • مرحله اول: برای تهیه شیرینی سمبوسه شیرین ابتدا باید آرد را در یک کاسه جداگانه دو بار الی سه بار الک کنید.
  • مرحله دوم: بعد از اینکه آرد را الک کردید حالا بکینگ پودر را به آن اضافه کنید. سپس هم بزنید تا آرد و بکینگ پودر به خوبی با هم ترکیب شوند.
  • مرحله سوم: بعد از آن روغن مایع را به این ترکیب اضافه کنید. کره را نیز در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود. بعد از نرم شدن، آن را نیز به این ترکیب اضافه کرده و مجدداً خوب هم بزنید.
  • مرحله چهارم: بهتر است که از قاشق استفاده نکنید چون کمی کار شما را سخت می‌کند. باید با نوک انگشت کره را له و نرم کرده و به خورد آرد بدهید.
  • مرحله پنجم: بعد از این قسمت شیر و شکر را به این مخلوط اضافه کرده و مجددا هم بزنید. اگر از همزن برقی استفاده کنید بهتر است. در انتها شما یک خمیر لطیف و نرم خواهید داشت.
  • مرحله ششم: حالا این خمیر را در کیسه نایلونی قرار دهید و به مدت زمان تقریبی ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا در یخچال استراحت کند.
  • مرحله هفتم: بعد از این مدت زمان، خمیر را از یخچال خارج کرده و به اندازه یک گردو از آن جدا کنید. تمام خمیر را به اندازه گردو جدا کرده و گرد کنید.
دستور تهیه شیرینی سمبوسه
  • مرحله هشتم: حالا به سراغ تهیه مواد میانی این شیرینی بروید. یک تابه مناسب انتخاب کنید. کره را در این تابه قرار دهید و اجازه دهید تا کره آب شود.
  • مرحله نهم: سپس دانه صنوبر را به کره اضافه کرده و در آن تفت بدهید. بعد از آن خرماهای له شده را به این ترکیب اضافه کنید.
  • مرحله دهم: مجدد دانه صنوبر، کره و خرمای له شده را به خوبی هم زده و تفت بدهید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه الی ۱۵ دقیقه حالا حرارت را خاموش کنید و گلاب را به این مواد اضافه کنید. مواد میانی شیرینی شما آماده است. اگر تمایل داشتید تا شیرینی سمبوسه نارگیلی آماده کنید می‌توانید در مواد میانی این شیرینی از پودر نارگیل هم استفاده کنید. البته بعد از آماده شدن شیرینی و قبل از قرار دادن آن در فر این امکان نیز وجود دارد که خمیر پر شده با مواد میانی را در پودر نارگیل بغلتانید.
  • مرحله یازدهم: حالا به سراغ خمیرهای آماده شده می‌رویم. مرکز خمیرها را باز کرده و مقداری مواد میانی در آن بگذارید. سپس لبه‌های خمیرها را بر روی یکدیگر ببندید و سعی کنید با انگشتان دور خمیر را محکم کنید. به همین ترتیب بقیه خمیرها را نیز با مواد میانی پر کرده و آماده کنید. در همین مرحله می‌توانید خمیرها را با دست به شکل مثلث فرم دهید.
  • مرحله دوازدهم: در انتها ۱۰ دقیقه قبل از قرار دادن شیرینی فر را روشن کنید تا محیط آن به خوبی گرم شود. سپس در ادامه سینی فر را کمی چرب کرده و شیرینی‌ها و در سینی فر بچینید. اگر از کاغذ روغنی استفاده کنید شیرینی‌ها به کف سینی فر چسبندگی نخواهند داشت.
  • مرحله سیزدهم: حالا سینی فر را درون فر قرار داده و فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. تقریبا 20 دقیقه الی 25 دقیقه زمان لازم است تا شیرینی‌های نارگیلی شما آماده شوند.
  • مرحله چهاردهم: بعد از این مدت زمان شیرینی‌ها را از فر خارج کرده و اجازه دهید که کاملا خنک شوند. سپس کمی پودر شکر، پودر پسته و پودر نارگیل یا هر طعم‌دهنده دیگری را بر روی شیرینی‌ها پاشیده و آن را تزیین کنید. شیرینی سمبوسه شما آماده است، نوش جان.

شیرینی سمبوسه با طعمی به یادماندنی

 

در این مطلب طرز تهیه شیرینی سمبوسه را با هم مرور کردیم. اینکه شما طرز تهیه شیرینی شکری را انجام می‌دهید یا طرز تهیه شیرینی سمبوسه ، فرقی نمی‌کند. در هر حال نکته اصلی این است که تهیه شیرینی‌ها نیاز به صبر و رعایت نکات مهم و کلیدی دارند تا در انتها درست مانند نسخه اصلی آماده شوند. البته، درست است که تهیه شیرینی در منزل طعم و مزه دیگری دارد، اما فراموش نکنید که سفارش از قنادی آنلاین نیز در مواقع ضروری کاربردی خواهد بود.

نظرات کاربران