آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • آسان ترین روش تهیه عدسی
    طرز تهیه عدسی خوشمزه و لعابدار شهریور 29, 1403
  • روش تکثیر آگلونما و آموزش قلمه زدن
    تکثیر آگلونما و آموزش 3 روش اصلی شهریور 28, 1403
  • کالباس چیست
    کالباس چیست؟ شهریور 28, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای رستورانی
آموزش آشپزی
3.7/5 - (3 امتیاز)
2

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای رستورانی + نکات تهیه

مینا اسماعیل بیگی 04 دی 1402 6 دقیقه
۴ نفر
مناسب برای
غذای اصلی
نوع
متوسط
سطح
30 دقیقه
زمان آماده سازی
30 دقیقه
پخت

اگر در طرز تهیه لوبیا پلو به‌دنبال یک رسپی اصیل و مجلسی هستید، ما رسپی لوبیا پلو با گوشت تکه ای را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای رستورانی ، گوشت تکه‌ای را با پیاز، ادویه و رب تفت داده و مقداری آب اضافه کنید تا بپزد. پس از کشیده شدن آب گوشت، لوبیا سبز و زعفران دم‌کرده را هم به آن اضافه کنید و مقداری تفت دهید. در نهایت مایه لوبیا سبز را با برنج آبکش شده به‌صورت لایه لایه داخل قابلمه بریزید و برنج را دم بگذارید. می‌توانید به دلخواه برای این پلوی ترکیبی از ته دیگ نان لواش یا سیب زمینی استفاده کنید.

لوبیا پلو ظاهر فوق‌العاده جذابی دارد و با عطر بی‌نظیر زعفران و دارچین، یکی از پرطرفدارترین پلوهای ترکیبی است. برای دیدن جزئیات طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای به‌صورت مرحله به مرحله، با اسنپ فود همراه باشید.

لوبیا پلو با گوشت تکه ای

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی کمتر از 30 دقیقه
زمان پخت غذا حدود 1 ساعت
میزان سختی متوسط

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای رستورانی

استفاده از گوشت تکه‌ای در طبخ لوبیا پلو، مزه دلچسبی به این غذای اصیل ایرانی می‌دهد. البته در این دستور می‌توان از طعم‌دهنده‌هایی مثل لواشک زرشک هم در مایه لوبیا سبز استفاده کرد. همچنین، استفاده از ادویه‌هایی مثل زیره و پودر سیر هم عطر و بوی این پلوی مخلوط را چند‌برابر می‌کنند. در ادامه، مواد اولیه و مراحل طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای به روش رستوران‌ها را با هم می‌بینیم:

عکس لوبیا پلو با گوشت تکه ای

مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای

مواد اولیه زیر را آماده کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید در کنار رب گوجه از مقداری گوجه فرنگی رنده ‍شده هم استفاده کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برنج ایرانی 4 پیمانه
لوبیا سبز 2 پیمانه
گوشت خورشتی 200 تا 300 گرم
پیاز درشت 1 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری سرپر
زعفران دم کرده 4 قاشق غذاخوری
چوب دارچین 1 تکه
زردچوبه، فلفل سیاه و قرمز به مقدار کافی
نمک به مقدار کافی
روغن و کره به مقدار کافی

دستور پخت لوبیا پلو با گوشت تکه ای رستورانی

برای تهیه این پلوی ترکیبی خوش‌عطر و بو، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: ابتدا برنج را خوب بشویید. سپس در ظرفی جادار و مناسب، 1 قاشق چایخوری نمک را با مقداری آب ولرم ترکیب کرده و برنج را به مدت چند ساعت داخل آن بخیسانید.
  • مرحله دوم: گوشت را هم خوب بشویید و به‌صورت تکه‌های خورشتی خرد کنید.
  • مرحله سوم: در ادامه کار، پیاز را به‌صورت نگینی ریز خرد کرده و با مقداری روغن در قابلمه‌ای مناسب تفت دهید.
  • مرحله چهارم: وقتی پیاز سبک شد، زردچوبه و فلفل سیاه و قرمز را به آن افزوده و چند دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر ادویه‌ها بلند شوند.
  • مرحله پنجم: حالا موقع اضافه کردن گوشت به پیاز است. تکه‌های گوشت را هم داخل قابلمه ریخته و با پیاز تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند.
  • مرحله ششم: در ادامه، رب گوجه فرنگی را در قابلمه بریزید و همراه بقیه مواد خورشت کمی تفت دهید تا رنگ باز کند و بوی خامی آن گرفته شود.
  • مرحله هفتم: چوب دارچین را هم به مواد خورشت اضافه کرده و 1.5 لیوان آب داخل قابلمه بریزید.
  • مرحله هشتم: حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید. وقتی آب خورشت شروع به جوشیدن کرد، حرارت شعله را ملایم کرده و درب قابلمه را بگذارید.
  • مرحله نهم: صبر کنید تا گوشت به طور کامل پخته و آب قابلمه کشیده شود. در همین فاصله، لوبیا سبزها را به تکه‌های 1 سانتی‌متری برش زده، بشویید و کنار بگذارید.
  • مرحله دهم: در ادامه کار و پس از پختن کامل گوشت، چوب دارچین را از قابلمه خارج کرده و لوبیا سبزها را داخل قابلمه بریزید.
  • مرحله یازدهم: گوشت و لوبیا سبز را با هم تفت داده و به مقدار دلخواه نمک و زعفران دم‌کرده اضافه کنید. سپس، قابلمه ر از روی حرارت بردارید.
  • مرحله دوازدهم: یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر کرده و روی حرارت زیاد قرار دهید تا بجوشد. سپس، 1 قاشق چایخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه کنید.
  • مرحله سیزدهم: آب برنج را خالی کرده و برنج خیسانده را داخل قابلمه بریزید. برنج را کمی هم بزنید تا دانه‌ها به هم نچسبند.
  • مرحله چهاردهم: پس از 7 تا 10 دقیقه برنج را امتحان کنید. اگر مغز برنج سفت و اطراف آن نرم بود، برنج را آبکش کنید.
  • مرحله پانزدهم: قابلمه‌ای مناسب را روی حرارت قرار داده و داخل آن کمی روغن بریزید. سپس برای کف قابلمه از ته‌دیگ لواش یا ورقه‌های سیب زمینی استفاده کنید.
  • مرحله شانزدهم: برنج آبکش شده و مایه مخلوط لوبیا سبز را به‌صورت لایه‌ لایه داخل قابلمه بریزید تا همه مواد تمام شوند.
  • مرحله هفدهم: با دسته کفگیر یا قاشق، چند سوارخ عمیق در سطح برنج ایجاد کنید تا بخار برنج به‌راحتی به فضای بالای غذا برسد.
  • مرحله هجدهم: درب قابلمه را دمکنی بگذارید و پس از اینکه برنج بخار کرد، حرارت شعله را ملایم کنید. بین 45 دقیقه تا 1 ساعت زمان لازم است تا لوبیا پلو به‌خوبی دم کشیده وآماده سرو شود.

چند نکته مهم در طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای رستورانی

برای تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای، این نکات را به خاطر بسپارید:

چند نکته مهم در طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای رستورانی

  • در مصرف رب گوجه فرنگی زیاده‌روی نکنید؛ زیرا این چاشنی طعمی قوی دارد و زیاد بودن مقدار آن باعث می‌شود که طعم و مزه ادویه‌ها مانند ادویه مخصوص لوبیا پلو و مواد دیگری مثل زعفران کمتر احساس شوند.
  • اگر در آخرین مراحل دم کشیدن برنج، مقداری کره یا روغن حیوانی روی برنج بریزید، لوبیا پلوی خوشمزه‌تری خواهید داشت.
  • در اضافه کردن نمک به گوشت عجله نکنید و هنگامی این کار را انجام دهید که از پخت کامل گوشت مطمئن شده باشید.

اصول نگهداری از لوبیا پلو با گوشت تکه ای

اگر مقداری از لوبیا پلو از سر سفره به آشپزخانه برگشت، آن را داخل ظرفی دربسته ریخته و در یخچال بگذارید. به‌علاوه، بهتر است در اسرع وقت، لوبیا پلو با گوشت را مصرف کنید، زیرا وجود گوشت در این غذا، احتمال خراب شدن آن را زیاد می‌کند.

جلوگیری از خراب شدن لوبیا پلو با گوشت تکه ای

محیط گرم، لوبیا پلو با گوشت را خیلی سریع خراب می‌کند؛ بنابراین، حتما آن را داخل یخچال قرار دهید. به‌علاوه، رنگ و بو و ظاهر غذا هم می‌تواند نشانه‌ای از فساد یا سلامت غذا باشد. در مجموع، گوشت و برنج پخته و همچنین لوبیا سبز، نهایتا 3 تا 4 روز در یخچال ماندگاری دارند. بنابراین از نگه‌داشتن طولانی‌مدت این غذا در یخچال خودداری کنید.

بهترین جایگزین ها در طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای

به‌جای استفاده از لوبیا سبز تازه می‌توانید لوبیاهای بسته‌بندی شده در فریزر را جایگزین کنید. البته واضح است که استفاده از لوبیای تازه، اولویت دارد. همچنین اگر قصد کاهش وزن دارید یا اینکه در مصرف چربی و پروتئین حیوانی دچار محدودیت هستید، گوشت غذا را کم یا حذف کرده و به جای آن از لوبیای بیشتر و مقداری گوجه فرنگی استفاده کنید.

خواص لوبیا پلو

لوبیا پلو یک ترکیب غذایی هوشمندانه است، چرا که هر یک از اجزای این پلوی مخلوط، خواص منحصر‌به‌فرد خود را دارند و به سلامتی و نشاط بیشتر شما کمک می‌کنند. برای مثال، لوبیا سبز سرشار از ویتامین های  A، C و K است. به‌علاوه، این سبزی فیبر زیادی را در خود جای داده و مصرف آن به سلامت سیستم گوارش کمک می‌کند. لوبیا سبز را دشمن سرسخت دیابت می دانند و برای رفع کم خونی هم از آن استفاده می‌کنند. برنج، سرشار از آهن، منگنز و فسفر است و حجم زیادی از ویتامین‌های گروه B را در خود جای داده است. گوشت هم منبعی عالی از پروتئین حیوانی است که به تقویت بدن کمک می‌کند.

خواص لوبیا پلو

سفارش خوشمزه ترین لوبیا پلوها از اسنپ فود

همان‌طور که دیدید، طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای کمی زمان‌بر است. بنابراین، اگر وقت تنگ است اما اصرار به سرو این غذا دارید، از اسنپ فود کمک بگیرید. سفارش آنلاین غذا از اسنپ فود یک امکان اینترنتی فوق‌العاده است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن تمام سفارشات شما را از طریق پیک‌های اسنپ فود به درب منزلتان می‌رساند. این امکان به شما کمک می‌کند که با صرف کمترین وقت و انرژی، یک لوبیا پلوی مجلسی و رستورانی را در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

سوالات متداول

در طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای از چه ادویه‌هایی استفاده می‌شود؟

در رسپی این غذا می‌توان از زردچوبه، فلفل سیاه و قرمز، زعفران، چوب دارچین، زیره و پودر سیر استفاده کرد.

تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای چقدر زمان می‌برد؟

با احتساب زمان آماده سازی و پخت غذا، به حدود 1:30 تا 2 ساعت زمان نیاز دارید.

مدت ماندگاری لوبیا پلو با گوشت تکه ای چقدر است؟

شما می‌توانید برای 3 یا 4 روز این غذا را در ظرفی دربسته داخل یخچال نگهداری کنید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2719 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

farnoush gharami
05 دی 1402

سلام چرا در لوبیا پلو با گوشت تکه ای حتی با گوشت چرخ کرده روغن حیوانی به غذا میزنن

  • snappfoodadmin
    05 دی 1402

    سلام برای تهیه انواع لوبیا پلو با گوشت تکه ای و مرغ و گوشت چرخ کرده از روغن و کره استفاده می شود و ریختن، اضافه کردن روغن حیوانی برای طعم و مزه متفاوت تر به این غذا اختیاری و سلیقه ای هستش

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود