طرز تهیه مارمالاد هویج ، پای ثابت تزئین کیک و شیرینی

طرز تهیه مارمالاد هویج
5/5 - (3 امتیاز)

مارمالادها از خانواده مرباها و شکل خمیری یا ژله‌ای آن‌ها هستند که زمان پخت کوتاه تری نسب به مربا دارند. از انواع میوه‌های رنگارنگ می‌توان مارمالاد درست کرد و یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین این میوه‌ها، هویج است. در این مطلب از اسنپ فود، به تمام ریزه کاری‌ها و نکات مهم طرز تهیه مارمالاد هویج خانگی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مارمالاد هویج
تعداد نفرات یک شیشه متوسط
زمان آماده سازی 15 دقیقه
زمان پخت غذا 45 دقیقه تا 1 ساعت
میزان سختی کم

مارمالاد هویج و دنیایی از رنگ و طعمطرز تهیه مارمالاد هویج بدون پودر ژلاتین

مواد لازم برای طرز تهیه مارمالاد هویج شبیه مربای هویج است، اما به طور کلی، مارمالادها و مرباها در روش پخت تفاوت‌هایی با هم دارند که دو ظاهر مختلف ایجاد می‌کنند. به بافت یکدست مارمالاد، آن را به گزینه‌ای مناسب برای تزئین انواع شیرینی‌ها و کیک‌های خانگی تبدیل کرده است. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه مارمالاد هویج خانگی با پودر ژلاتین و بدون آن را بخوانید.

مواد لازم برای تهیه مارمالاد هویج

می‌توانید در مواد لازم، به جای آب لیموترش، از جوهر لیمو هم استفاده کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
هویج 250 گرم
شکر 200 گرم
آب 1.5 پیمانه
گلاب ¼ لیوان
هل 1 عدد
آب لیمو ترش نصف قاشق چایخوری
پودر ژلاتین 1 قاشق مرباخوری

مراحل طرز تهیه مارمالاد هویج

دقت کنید که در طول پخت مارمالاد، حتما شعله گاز کم باشد تا مارمالاد به غلظت مناسبی برسد. مراحل کار را طبق دستور زیر پیش ببرید:

  • مرحله اول: هویج‌ها را خوب شسته، پوست بگیرید و به صورت ریز خرد کنید. سپس، همراه با 1.5 لیوان آب داخل قابلمه ریخته، روی حرارت ملایم قرار دهید تا به طور کامل بپزند.
  • مرحله دوم: وقتی آب هویج تقریبا کشیده شد و آب کمی ته قابلمه باقی ماند، هویج‌ها را با گوشت‌کوب برقی یا دستی، پوره کنید.
  • مرحله سوم: در این مرحله از طرز تهیه مارمالاد هویج، شکر را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا آب باقیمانده هویج، به جوش آید.
  • مرحله چهارم: اگر می‌خواهید مارمالاد شفاف و خوشرنگی داشته باشید، کف جمع شده روی هویج‌ها را با قاشق بردارید. سپس، صبر کنید تا شکر، کاملا حل شود و پس از آن، آب لیموترش را اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: حرارت زیر قابلمه را کم کنید و صبر کنید تا مارمالاد به غلظت مناسب برسد.
  • مرحله ششم: در همین فاصله، پودر ژلاتین را در گلاب به روش بن ماری حل کنید و این مخلوط را به مارمالاد اضافه کنید تا غلیظ و کشدار شود.
  • مرحله هفتم: قابلمه مارمالاد را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود. سپس، آن را به ظرفی مناسب منتقل کرده و داخل یخچال بگذارید.

چند نکته در طرز تهیه مارمالاد و مربای هویجطرز تهیه مارمالاد هویج خوشمزه

اگر قصد دارید مارمالاد را برای مدت طولانی‌تری استفاده کنید، باید به جای 1 قاشق مرباخوری، 1 قاشق چایخوری پودرژلاتین بریزید.

در طرز تهیه مربا هویج غلیظ هم می‌توان از مقداری پودر ژلاتین گیاهی استفاده کرد تا مربا غلیظ‌تر شود.

این طرز تهیه مارمالاد هویج برای شیرینی مربایی و تزئین انواع کیک‌ها، بسیار مناسب است و اگر دوست دارید شیرینی‌های خانگی خود را با انواع مارمالادها تزئین کنید، خواندن طرز تهیه مارمالاد کیوی هم خالی از لطف نخواهد بود.

طرز تهیه مارمالاد هویج بدون پودر ژلاتین

می‌توان مارمالاد هویج را مانند طرز تهیه مارمالاد انجیر ، بدون ژلاتین تهیه کرد. در این صورت، طرز تهیه مارمالاد هویج شباهت زیادی به طرز تهیه مربا هویج پیدا می‌کند.

برای این منظور، به ازای 500 گرم هویج و 500 گرم شکر باید از 2 پیمانه آب اضافه کنید. دقت کنید که مقدار آب را اضافه نکنید تا مارمالاد کیفیت خوبی داشته باشد و کپک نزند.

در قابلمه‌ای مناسب آب و شکر ریخته و بدون هم زدن، آن‌ را روی حرارت ملایم قرار دهید. پس از اینکه کمی شکر حل شد، 2 دانه هل و بعد از چند دقیقه، هویج‌ها را اضافه کنید.

  • نکته: می‌توانید مانند طرز تهیه مربا هویج رنده شده، هویج‌ها را رنده کنید و یا اینکه آن‌ها را داخل میکسر ریخته و به صورت پوره درآورید.

اجازه دهید مارمالاد برای 2 ساعت با حرارت ملایم بپزد. سپس، یک قاشق غذاخوری زعفران دم‌کرده و 1 قاشق غذاخوری، آب لیموترش تازه را همراه با 2 قاشق سوپ‌خوری گلاب به محتویات قابلمه اضافه کنید.طرز تهیه مارمالاد هویج برای شیرینی مربایی

  • نکته: می‌توانید مانند طرز تهیه مربا هویج با وانیل، به جای گلاب از نوک قاشق غذاخوری وانیل استفاده کنید.

دانه‌های هل را خارج کنید و مواد را کمی هم بزنید. بعد از 15 دقیقه، مارمالاد هویج خوشمزه شما آماده است و می‌توانید بعد از خنک شدن، آن را داخل یخچال قرار دهید.

  • نکته: بهتر است در طرز تهیه مربا هویج ساده یا مارمالاد هویج، از قابلمه‌های لعابی و قاشق‌های چوبی استفاده کنید. در این صورت، مربا یا مارمالادی خوشرنگ و شفاف خواهید داشت.
  • نکته: معمولا در طرز تهیه مربا هویج کارخانه ‌ای یا مارمالاد آن، از اسانس‌ها و رنگ‌های مصنوعی استفاده می‌شود، اما در نوع خانگی می‌توانید مطمئن باشید که هیچ ماده حساسیت‌زا یا مصنوعی به کار نرفته است.

مارمالاد هویج را انلاین خریداری کنید…

اگر دوست دارید از تنوع بی‌نظیر مارمالادها به خصوص مارمالاد هویج سر سفره صبحانه یا موقع تزئین شیرینی‌های خانگی، بهره‌مند شوید، از اسنپ فود کمک بگیرید. با استفاده از سفارش آنلاین شیرینی ، مربا یا مارمالاد شما در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به دستتان خواهد رسید.

نظرات کاربران

mahla timorzadeh
11.آذر.1402

سلام چیکار کنیم که مارمالاد هویج غلیظ تر بشه

    snappfoodadmin
    21.آذر.1402

    سلام در طرز تهیه مربا هویج برای غلیظ شدن مقداری پودر ژلاتین گیاهی استفاده کنید تا مربا مارمالاد هویج غلیظ‌تر شود.