آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • درمان عروس هلندی افسرده
    درمان افسردگی عروس هلندی شهریور 17, 1403
  • طرز تهیه رولت مرغ
    طرز تهیه رولت مرغ مجلسی شهریور 17, 1403
  • مرغ پرتقالی
    طرز تهیه مرغ پرتقالی شهریور 17, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه ماکارونی پنیری در فر
آموزش آشپزی
5/5 - (2 امتیاز)
2

طرز تهیه ماکارونی پنیری در فر به صورت مرحله به مرحله

مینا اسماعیل بیگی 04 دی 1402 5 دقیقه
۴ نفر
مناسب برای
غذای اصلی
نوع
متوسط
سطح
30 دقیقه
زمان آماده سازی
30 دقیقه
پخت

در طرز تهیه ماکارونی پنیری در فر ، پس از روشن کردن و تنظیم درجه فر، سس ماکارونی شامل سیر، گوجه، رب گوجه و ادویه‌های دلخواه را آماده کنید. سپس، ماکارونی را جوشانده و آبکش کرده و با سس مذکور مخلوط نمایید. در ادامه، مخلوط ماکارونی را به‌صورت لایه‌لایه با پنیرهای پیتزا داخل ظرفی مناسب ریخته و در فر قرار دهید تا بپزد. این روش، روشی متفاوت در طرز تهیه ماکارونی است و می‌تواند ایجاد‌کننده تنوعی دلچسب در سرو ماکارونی باشد.

در ادامه، جدول مشخصات غذایی ماکارونی پنیری در فر را با هم می‌بینیم:

ماکارونی پنیری در فر

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی کمتر از 30 دقیقه
زمان پخت غذا بین 30 تا 60 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه ماکارونی پنیری در فر

عطر سیر در ماکارونی پنیری واقعا دلپذیر است. به علاوه، ظاهر این غذا هم آنقدر جذاب است که می‌توانید به‌عنوان یک غذای متفاوت مجلسی روی آن حساب کنید. در ادامه، مواد لازم و مراحل تهیه ماکرونی پنیری در فر را با هم می‌خوانیم:

عکس ماکارونی پنیری در فر

مواد لازم برای تهیه ماکارونی پنیری در فر

مواد اولیه ماکارونی پنیری را مطابق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ماکارونی 400 گرم
گوجه فرنگی 2 عدد
سیر 2 حبه
پنیر موزارلای توپی 250 گرم
پودر پنیر پارمسان 50 گرم
رب گوجه فرنگی 2 قوطی 400 گرمی
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
برگ ریحان به مقدار لازم
پودر فلفل قرمز به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

دستور پخت ماکارونی پنیری در فر

برای تهیه یک ماکارونی پنیری خوشمزه، ابتدا فر را روشن کرده و دمای ان را روی حرارت 200 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. سپس، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • مرحله اول: گوجه فرنگی‌ها را بشویید و به تکه‌های متوسط خرد کنید. حبه‌های سیر را هم شسته، پوست بگیرید و خرد کنید.
  • مرحله دوم: قابلمه‌ای بزرگ را روی حرارت قرار داده و مقداری روغن زیتون داخل آن بریزید تا داغ شود.
  • مرحله دوم: حالا سیرهای خرد‌شده را به روغن اضافه کرده و 1 دقیقه با هم تفت دهید.
  • مرحله سوم: گوجه فرنگی‌های خرد‌شده را با رب گوجه و پودر فلفل قرمز به قابلمه اضافه کرده و صبر کنید تا مواد حدود 10 دقیقه با هم بپزند.
  • مرحله چهارم: در همین فاصله، دو سوم یک قابلمه متوسط را از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.
  • مرحله پنجم: مقداری نمک به آب در حال جوش اضافه کنید و محلول را هم بزنید تا نمک کاملا حل شود. سپس، ماکارونی را اضافه کرده و در زمان مناسب آبکش کنید.

نکته: ماکارونی نباید بیش از اندازه نرم شود، زیرا حین پخت له خواهد شد.

  • مرحله ششم: حالا ماکارونی آبکش شده را داخل سس گوجه بریزید و به‌آرامی هم بزنید تا تمام مواد کاملا با هم آغشته شوند.
  • مرحله هفتم: حالا نیمی از مخلوط ماکارونی را داخل یک ظرف مناسب فر بریزید. سپس پنیر موزارلای توپی را به‌صورت ورقه‌ای برش داده و روی ماکارونی بچینید.
  • مرحله هشتم: در ادامه، مقداری پودر پنیر پارمسان روی مواد بپاشید. حالا باقیمانده مخلوط ماکارونی را اضافه کرده و لایه‌های پنیر را تکرار کنید.
  • مرحله نهم: ظرف را برای 15 تا 20 دقیقه داخل فر بگذارید. در این فاصله، پنیر روی ماکارونی به رنگ طلایی خوش‌رنگی درمی‌آید.

دستور پخت ماکارونی پنیری در فر همین جا به پایان رسید. روی ماکارونی را با مقداری برگ ریحان تزئین کرده و در همان ظرف سرو کنید.

چند نکته مهم در طرز تهیه ماکارونی پنیری در فر

برای تهیه ماکارونی پنیری خوش‌طعم و متفاوت، نکات زیر را هم در نظر داشته باشید:

چند نکته مهم در طرز تهیه ماکارونی پنیری در فر

  • در صورت استفاده از مایکروفر، ظرف ماکارونی را به مدت 4 دقیقه داخل دستگاه قرار داده و برای پخت ماکارونی از حالت گریل استفاده کنید.
  • شما می‌توانید برای تهیه مایه یا سس ماکارونی از مخلفات بیشتری استفاده کنید. برای مثال، افزودن مقداری قارچ یا فلفل دلمه‌ای به مواد سس هم مانعی ندارد و ذائقه‌ای است.
  • اگر دوست داشته باشید می‌توانید در ترکیب این غذا از مقداری گوشت چرخ‌کرده یا مرغ ریش‌ریش‌شده هم استفاده کنید. در این صورت، مرغ یا گوشت را با مخلفاتی مثل پیاز و قارچ تفت داده و به‌صورت لایه‌لایه با ماکارونی، سس و پنیر داخل ظرف بچینید. سس مورد‌استفاده هم می‌تواند سس گوجه و سیر یا سس بشامل باشد.

روش نگهداری ماکارونی پنیری

این غذا آنقدر خوشمزه و خواستنی است که بعید است چیزی از آن سر سفره باقی بماند. با این حال، اگر مقداری از ماکارونی پنیری باقی ماند، حتما آن را داخل ظرفی دربسته داخل یخچال قرار داده و طی چند روز آینده مصرف کنید. پیش از استفاده مجدد، ماکارونی باید با حرارت ملایم اجاق گاز یا فر گرم شود.

جلوگیری از خراب شدن ماکارونی پنیری

در رسپی گفته شده از گوشت استفاده نشده است، اما دقت کنید که ماکارونی پنیری حاوی انواع پنیر پیتزا مانند پنیر پارمسان است و سس ماکارونی همراه با پنیر کاملا به هم آغشته می‌شوند. بنابراین بهتر است از فریز کردن ماکارونی پنیری صرف‌نظر کرده و طی یکی دو روز آینده، حتما باقیمانده غذا را مصرف کنید.

بهترین جایگزین ها در طرز تهیه ماکارونی پنیری

این ماکارونی به‌خاطر استفاده از سس گوجه‌ای، قرمز‌رنگ خواهد شد و یک لایه پنیر طلایی روی آن را می‌پوشاند. با این حال، در بعضی رسپی‌ها، مقدار رب مورد‌استفاده بسیار کمتر است و هنگام چیدن لایه‌های این غذا، از سس بشامل استفاده می‌شود که رنگ و طعم غذا را به‌ کلی عوض خواهد کرد. همچنین در صورت تمایل، تنوع ادویه‌ها را بیشتر کنید. زردچوبه و آویشن جزو گزینه‌هایی هستند که به‌خوبی امتحان خود را در این غذا پس داده‌اند.

خواص ماکارونی پنیری

جالب است بدانید که ماکارونی سرشار از پتاسیم است و به همین دلیل، به تقویت عضلات بدن کمک می‌کند. همچنین این ماده غذایی به‌خاطر حجم زیاد کربوهیدرات‌های خود حسابی به بدن انرژی می‌دهد و برای افزایش وزن هم بسیار مفید است. پنیر پیتزا هم مثل سایر پنیرها، حجم زیادی پروتئین و کلسیم را در خود جای داده است و حاوی ویتامین‌هایی مثل ویتامین A و E است. با این حال، نباید در مصرف پنیر پیتزا زیاده‌روی کرد، زیرا در کنار تمام مزایای خود، چربی و کلسترول بالایی هم دارد و ممکن است هضم آن برای همه افراد آسان نباشد.

خواص ماکارونی پنیری

ماکارونی پنیری؛ یک ماکارونی قالبی و خوشمزه

همان‌طور که دیدید، طرز تهیه ماکارونی پنیری در فر کار سختی نیست و بسته به ذائقه خود و عزیزانتان می‌توانید از طعم‌دهنده‌های مختلفی در پخت این غذا استفاده کنید. با این حال، اگر حوصله یا فرصت کافی برای تهیه این نوع غذاها را ندارید، می‌توانید از اسنپ فود کمک بگیرید. با کمک سفارش آنلاین غذا از اسنپ فود، هر نوع ماکارونی، اسپاگتی و … را که دوست دارید به صورت آنلاین سفارش دهید و غذا را درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول

برای پخت ماکارونی پنیری در مایکروفر چه کنیم؟

کافی است ظرف ماکارونی را به مدت 4 دقیقه داخل دستگاه قرار داده و از حالت گریل استفاده کنید.

برای تهیه سس گوجه ای ماکارونی پنیری از چه موادی استفاده می‌شود؟

مواد اصلی شامل رب گوجه، گوجه فرنگی، سیر و روغن زیتون است. با این حال، می‌توان موادی مثل قارچ و فلفل دلمه‌ای هم اضافه کرد.

برای تهیه ماکارونی پنیری از چه ادویه‌هایی استفاده کنیم؟

علاوه بر فلفل قرمز و سیر یا پودر سیر، ادویه‌هایی مثل آویشن، پودر کاری و زردچوبه هم عطر و طعم خوبی به این غذا می‌دهند.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2711 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

zeynab khakpor
04 دی 1402

سلام پنیرهای که برای تهیه ماکارونی پنیری استفاده می کنیم خواص هم دارند!؟

  • snappfoodadmin
    04 دی 1402

    سلام غذای ماکارونی پنیری خوشمزه هم خودش هم پنیر خاصیت دارد.ماکارونی سرشار از پتاسیم به تقویت عضلات بدن کمک می‌کند. پنیر پیتزا حجم زیادی پروتئین و کلسیم دارد،ویتامین‌هایی A و E با خود دارد.نباید در مصرف پنیر پیتزا زیاده‌روی کرد، چون چربی و کلسترول بالایی دارد و هضم آن برای همه افراد آسان نباشد.

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود