طرز تهیه کشک بادمجان خانگی با طعمی باورنکردنی

طرز تهیه کشک بادمجان
4.7/5 - (6 امتیاز)

کشک بادمجان یکی غذاهایی است که برای افرادی که بادمجان دوست دارند، یک انتخاب همیشگی است. این غذا که در واقع در ایران یک غذای سنتی و با اصالت است، طرز تهیه ساده‌ای دارد و اصالتا از شهر اصفهان است. شما می‌توانید به‌عنوان غذایی که آماده سازی آن راحت است و زحمت زیادی ندارد، کشک بادمجان را تهیه کرده و نوش جان کنید. در این مقاله قرار است به آموزش طرز تهیه کشک بادمجان بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز از طرفداران این غذا هستید و می‌خواهید تا بهترین آموزش برای تهیه آن را یاد بگیرید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. البته قبل از رفتن به سراغ آموزش باید اضافه کنیم که احتمالا طرز تهیه میرزا قاسمی برای افرادی که بادمجان دوست دارند، نیز جالب است.

کشک بادمجان
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 60 دقیقه
زمان پخت غذا 40 دقیقه
میزان سختی راحت

طرز تهیه کشک بادمجان خوشمزه

برای تهیه کشک بادمجان مراحل سختی پیش روی شما نخواهد بود. با آماده کردن مواد لازم و انجام به ترتیب مراحل، می‌توانید به راحتی یک وعده غذایی خوشمزه و راحت را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کشک بادمجان

حالا که آماده‌ی پخت این غذا هستید به سراغ مواد لازم برای تهیه آن می‌رویم، فقط باید اضافه کنیم که این مواد برای تهیه کشک بادمجان برای 4 نفر است و بر حسب تعداد نفرات خودتان می‌توانید این مقادیر را تغییر دهید و کم یا زیاد کنید. برای مثال برای طرز تهیه کشک بادمجان برای دو نفر این مقادیر را باید نصف کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
بادمجان 6 عدد متوسط
پیاز 1 عدد متوسط
سیر 3 حبه
کشک 4 قاشق غذا خوری
مغز گردو به میزان لازم
نعنا خشک به میزان لازم
ادویه (نمک، فلفل، زردچوبه) به میزان لازم

طرز تهیه کشک بادمجان مجلسی به صورت مرحله به مرحلهکشک بادمجان مجلسی

در ادامه به آموزش مرحله به مرحله کشک بادمجان می‌پردازیم. شما با این آموزش قطعا ساده‌ترین روش برای پخت این غذا را یاد خواهید گرفت.

  • مرحله اول : در اولین مرحله برای تهیه کشک بادمجان ساده، کاری که باید انجام دهید این است که بادمجان‌ها را به خوبی بشویید و سپس آن‌ها را پوست بگیرید.
  • مرحله دوم : بعد از پوست کندن بادمجان‌ها باید روی آن‌ها نمک بپاشید و اجازه دهید که آب اضافه‌ی آن‌ها خارج شود. شما با اضافه کردن نمک به بادمجان‌ها در واقع تلخی بادمجان را می‌گیرید و همچنین سبب می‌شود تا روغن کمتری در زمان سرخ شدن، مصرف کند. همچنین اگر می‌خواهید که بازهم روغن کمتری مصرف شود می‌توانید روی بادمجان‌ها با استفاده از یک قلمو اندکی ماست یا سفیده تخم مرغ بزنید و اجازه دهید تا جذب بادمجان‌ها شود. ( انجام این کار در مزه بادمجان تاثیری ندارد و تنها به جذب کمتر روغن کمک می‌کند.)
  • مرحله سوم : حالا در یک تابه با اندازه‌ی مناسب مقداری روغن می‌ریزیم و بادمجان‌ها را درون آن می‌چینیم و اجازه می‌دهیم تا سرخ شود و بعد از این که یک سمت بادمجان سرخ شد، آن‌ها را بر می‌گردانیم و اجازه می‌دهیم تا طرف دیگر نیز سرخ شود.
  • مرحله چهارم : بعد از این که بادمجان‌ها به خوبی سرخ شدند، باید با استفاده از گوشت کوب دستی یا برقی یا چاقوی مناسب آن را به صورت پوره در بیاورید.
  • مرحله پنجم : پیاز و سیر را به خوبی شسته و آن‌ها را پوست می‌گیریم. سپس به اندازه‌های نگینی و کاملا ریز خرد می‌کنیم و در همان تابه سرخ می‌کنیم. در همین حین بهتر است تا نمک و فلفل و اندکی زردچوبه نیز به پیاز و سیر اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ آن‌ها طلایی شود و کاملا سرخ شوند. اگر دوست داشته باشید و برای عطر بهتر غذا می‌توانید اندکی پودر سیر نیز اضافه کنید.کشک بادمجان خوشمزه
  • مرحله ششم : برخی افراد طعم کشک بادمجان با گوشت را دوست دارند اما معمولا در کشک بادمجان از گوشت استفاده نمی‌شود. اما برای این که بتوانید طعم آن را ایجاد کنید، می‌توانید از عصاره‌ی گوشت استفاده کنید. عصاره‌ی گوشت را به همراه کمی آب ولرم درون تابه بریزید و بادمجان‌های پوره شده را نیز اضافه کنید و اجازه دهید تا سیر و پیاز، بادمجان و عصاره روی شعله کم با هم بپزند و طعم آن‌ها به خورد هم برود.
  • مرحله هفتم : حالا زمان اضافه کردن کشک است. برای انجام این کار کشک را با مقداری آب ولرم مخلوط می‌کنیم و هم می‌زنیم تا یکدست شود و سپس آن را به مواد اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا با یکدیگر بپزند. پخت کشک بادمجان باید تا جایی انجام شود که آب اضافه‌ی کشک گرفته شود و کشک بادمجان به روغن بیفتد.
  • مرحله هشتم: در دقایق پایانی پخت کشک بادمجان بهتر است به سراغ درست کردن نعنا داغ بروید. برای انجام این کار در یک ظرف مناسب مقداری روغن ریخته و بعد از این که داغ شد، نعناها را به آن اضافه کنید. دقت کنید که فقط خیلی نباید نعنا را تفت دهید، چرا که سبب ایجاد طعم تلخی در آن می‌شود. همچنین در طرز تهیه کشک بادمجان ساده با گردو در این مرحله می‌توانید مقداری گردوی خرد شده نیز به نعناها اضافه کنید و با یکدیگر تفت دهید.
  • مرحله نهم : حالا نعنا داغ و گردو را به کشک بادمجان اضافه کنید و اجازه دهید تا چند دقیقه با یکدیگر بپزند تا طعم آن‌ها به خرد یکدیگر برود. کشک بادمجان شما آماده است و می‌توانید آن را در ظرف موردنظرتان سرو کنید و با گردو و نعنا داغ تزیین کرده و نوش جان کنید.

این روش تهیه کشک بادمجان روش معمولی است که در بیشتر شهرها به همین روش انجام می‌شود. اما بیشتر افراد این سوال را دارند که طرز تهیه کشک بادمجان مازندرانی به چه صورت است که در جواب باید گفت روش تهیه به همین صورت است و تفاوتی ندارد. در ادامه باید گفت، که اگر طرز تهیه این غذا برایتان راحت بود و علاقمند به درست کردن غذاهای راحت و جدید هستید احتمالا طرز تهیه فینگرفود الویه نیز برای شما جالب باشد.

طرز تهیه انواع کشک بادمجان

اگر به این غذای خوشمزه علاقه دارید، می‌توانید طرز تهیه کشک بادمجان با روش‌های مختلف را نیز مطالعه کنید. در ادامه طرز تهیه کشک بادمجان کبابی، با گوجه و … آورده شده است:

طرز تهیه کشک بادمجان ساده بدون گردوطرز تهیه کشک بادمجان ساده بدون گردو

درست کردن کشک بادمجان ساده و بدون استفاده از گردو نیز دقیقا مشابه به همین روش است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که مرحله‌ی اضافه کردن گردو را حذف کنید. کوکو سبزی یکی دیگر از غذاهایی است که درون آن گردو دارد اما اگر دوست نداشته باشید، می‌توانید به آن گردو اضافه نکنید. اگر علاقمند به درست کردن کوکو سبزی به یک روش جدید هستید احتمالا طرز تهیه رول کوکو سبزی بدون گردو برای شما جالب باشد.

طرز تهیه کشک بادمجان کبابی

یکی از روش‌‌های درست کردن کشک بادمجان، استفاده از بادمجان کبابی است. برای درست کردن کشک بادمجان با بادمجان کبابی تمام مراحل مطابق با آن چیزی است که در بالا در مورد آن صحبت کردیم و تنها به جای این که بادمجان‌ها را سرخ کنید بیاد آن‌ها را کبابی کنید. کبابی کردن بادمجان نیز کار راحتی است و با استفاده از شعله‌ی گاز می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

طرز تهیه کشک بادمجان با گوجه

معمولا درست کردن کشک بادمجان با گوجه فرنگی انجام نمی‌شود اما اگر دوست داشته باشید تا کشک بادمجان را با گوجه فرنگی درست کنید. گوجه‌ها را رنده کنید و به صورت پوره در بیاورید و زمانی که خواستید تا کشک را به بادمجان‌ها اضافه کنید، پوره گوجه فرنگی را نیز اضافه کنید و بگذارید تا با سایر مواد بپزد.

کشک بادمجان حاضر است…

معمولا درست کردن کشک بادمجان یک کار راحت است و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد اما اگر بخواهید در کوتاه‌ترین زمان آن را نوش جان کنید یا این که زمان کافی برای پخت غذا ندارید با سفارش آنلاین غذا و کشک بادمجان از اسنپ می‌توانید از رستوران‌های متنوع غذای مورد علاقه‌ی خود را سفارش دهید و نوش جان کنید. همچنین مکان استفاده از تخفیف‌های مختلف و امتیازدهی به رستوران‌ها برای شما وجود دارد. با سفارش آنلاین غذا از اسنپ دیگر لازم نیست تا بابت پخت و آماده سازی غذا نگرانی داشته باشید.

نظرات کاربران

nariymanizadeh
06.آبان.1402

چیکار کنم که تلخی بادمجان بگیرم کشک بادمجان درست کردم تلخ شده بود خیلی هم روغن گرفت

    snappfoodadmin
    14.آبان.1402

    سلام برای درست کردن غذاهای که با بادمجان درست می شوند مثل کشک بادمجان وقتی بادمجان را نمک بزنید و کنار بزارید و اجازه دهید که
    آب اضافه‌ی آن‌ها خارج شود با این کار در واقع تلخی بادمجان را می‌گیرید و باعث می‌شود تا روغن کمتری در زمان سرخ شدن، مصرف کند.
    روش دیگر برای مصرف روغن کمتر می‌توانید روی بادمجان‌ها با استفاده از یک قلمو اندکی ماست یا سفیده تخم مرغ بزنید و
    اجازه دهید تا جذب بادمجان‌ها شود. ( انجام این کار در مزه بادمجان تاثیری ندارد و تنها به جذب کمتر روغن کمک می‌کند.)