آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • درمان عروس هلندی افسرده
    درمان افسردگی عروس هلندی شهریور 17, 1403
  • طرز تهیه رولت مرغ
    طرز تهیه رولت مرغ مجلسی شهریور 17, 1403
  • مرغ پرتقالی
    طرز تهیه مرغ پرتقالی شهریور 17, 1403
صفحه پیدا نشد!
طرز تهیه کلوچه قندی
انواع کیک و شیرینی
4.2/5 - (6 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کلوچه قندی برای عید نوروز

مینا اسماعیل بیگی 14 فروردین 1402 4 دقیقه

طرز تهیه کلوچه قندی خیلی ساده است و با مواد اولیه‌ای که معمولا در دسترس هستند، می‌توانید آن را به راحتی در منزل درست کنید. این شیرینی، بافتی ترد و خوشمزه دارد و عطر گلاب و هل آن، لذت خوردن آن را چند برابر می‌کند. اگر می‌خواهید در کمتر از 1 ساعت، یک شیرینی عیدانه بی‌نظیر درست کنید، نحوه تهیه کلوچه قندی را در اسنپ فود بخوانید.

کلوچه قندی

تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی حدود 20 دقیقه
زمان پخت غذا 20 دقیقه
میزان سختی کم

طرز تهیه کلوچه قندی

طرز تهیه کلوچه قندی زابلی

اگر به دنبال یک خوراکی خوشمزه هستید که آن را در کنار یک لیوان چای میل کنید، روی کلوچه قندی حساب کنید. این کلوچه طعم فوق‌العاده‌ای دارد و اکثرا طعم آن را دوست دارند. در ادامه به مواد اولیه و مراحل تهیه آن اشاره شده است:

مواد لازم برای تهیه کلوچه قندی

برای تهیه کلوچه‌های قندی خوشمزه در منزل، مواد زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
آرد 300 گرم
روغن صاف یا کره 200 گرم
گلاب 60 گرم
پودر شکر 80 گرم
هل نصف قاشق چایخوری
خلال پسته کمی برای تزئین
زعفران دم کرده کمی برای تزئین

دستور پخت کلوچه قندی

طرز تهیه کلوچه قندی، بسیار ساده است و کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرحله اول: آرد و روغن را با هم مخلوط کرده و کاملا ورز دهید و در ادامه، پودر هل را به این ترکیب، اضافه کنید.
  • مرحله دوم: حالا پودر شکر را داخل گلاب بریزید و این مواد را به ترکیبات آردی اضافه کنید.
  • مرحله سوم: در این مرحله خمیر کلوچه را داخل یخچال بگذارید تا سفت شود.
  • مرحله چهارم: پس از اینکه خمیر داخل یخچال، کاملا سفت شد، آن را از یخچال بیرون بیاورید و دوباره ورز دهید تا نرم شود. سپس، فر را روشن کنید و روی دمای 150 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم شود.
  • مرحله پنجم: از خمیر، گلوله‌های کوچکی به اندازه فندق جدا کرده و با فاصله روی سینی فر بچینید.
  • مرحله ششم: روی هر کلوچه، با زغفران نقشی شبیه ضربدر بکشید و در مرکز هر کلوچه، مقداری خلال پسته بریزید.
  • مرحله هفتم: سینی فر را 20 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا کلوچه‌های قندی خوشمزه آماده شوند. در پایان، اگر طعم کلوچه‌های سنتی را دوست دارید، حتما طرز تهیه کلوچه شوشتری را هم ببینید.

طرز تهیه کلوچه قندی اصیل هراتی

طرز تهیه کلوچه قندی اصیل هراتی

برای تهیه این کلوچه سنتی افغانی، 2 عدد تخم مرغ را با 1 لیوان شکر و 1 قاشق چایخوری هل مخلوط کرده و مواد را با همزن دستی، هم بزنید. سپس، نصف لیوان روغن مایع را به مواد قبلی اضافه کنید و پس از آن در مواد کلوچه، مقداری وانیل بریزید. در ادامه، 3 لیوان آرد را همراه با 1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر و 1 قاشق چایخوری خمیر مایه خشک در ظرف بریزید و با دست، شروع به ورز دادن مواد کنید. در ادامه، نصف لیوان شیر را به تدریج به مواد کلوچه هراتی اضافه کنید و به طور همزمان، به ورز دادن ادامه دهید.

حدود 10 دقیقه برای استراحت این خمیر کافیست. پس از آن، روی یک سطح صاف را آردپاشی کرده و خمیر را با وردنه با قطر کم پهن کنید. سپس، با یک چاقوی تیز، خمیر را به شکل لوزی‌های کوچک، برش بزنید و کلوچه‌ها را با فاصله کافی داخل سینی فری که با کاغذ روغنی پوشانده شده، بچینید.

برای رومال کلوچه‌ها می‌توانید از مخلوط زرده تخم مرغ و مقداری شیر استفاده کنید. دمای فر باید 380 درجه فارنهایت یا 193 درجه سانتیگراد باشد. حدود 10 تا 15 دقیقه کافیست تا کلوچه‌های قندی اصیل هراتی آماده شوند.

طرز تهیه کلوچه قندی بجستان

طرز تهیه کلوچه قندی بجستان

کلوچه سنتی بجستان هم یکی دیگر از انواع کلوچه‌های قندی است که از ترکیب آرد، شکر، تخم مرغ، روغن، آب، مقداری مایه خمیر و چاشنی هل تهیه می‌شود. این کلوچه، بافت پف‌دار و اسفنجی ندارد و برای تزئین آن از پودر قند استفاده می‌شود و می‌تواند یک میان‌وعده خوشمزه و مقوی همراه با چای باشد.

طعم کلوچه های قندی متفاوت از دیگر کلوچه‌ها است

تهیه کلوچه قندی به روش‌های مختلف را برای شما توضیح دادیم. اگرچه طرز تهیه انواع شیرینی سنتی در منزل یکی از لذت‌های به یادماندنی است، اما اگر شما وقت کافی ندارید، خرید انواع شیرینی‌های خوشمزه را به صورت اینترنتی امتحان کنید. خرید شیرینی از اسنپ فود باعث می‌شود که در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید و بتوانید فارغ از شلوغی‌های بازار، خریدهای به‌صرفه و باکیفیتی داشته باشید. بنابراین، همین حالا سری به سایت اسنپ فود بزنید و با خرید آنلاین شیرینی، بهترین و باکیفیت‌ترین شیرینی‌ها را سفارش دهید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2711 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود