آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • درمان عروس هلندی افسرده
    درمان افسردگی عروس هلندی شهریور 17, 1403
  • طرز تهیه رولت مرغ
    طرز تهیه رولت مرغ مجلسی شهریور 17, 1403
  • مرغ پرتقالی
    طرز تهیه مرغ پرتقالی شهریور 17, 1403
صفحه پیدا نشد!
کوکی خرمالو، میان وعده‌ای برای کودکان شماست.
انواع کوکی و کراکر
4/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

طرز تهیه کوکی خرمالو؛ یک شیرینی جذاب با گردو

مینا اسماعیل بیگی 09 دی 1401 5 دقیقه
۴ نفر
مناسب برای
غذای اصلی
نوع
متوسط
سطح
30 دقیقه
زمان آماده سازی
30 دقیقه
پخت

با خرمالو چه چیزهایی میتوان درست کرد؟ دستور پخت کوکی خرمالو و گردو که در ادامه آن را برای شما آماده کرده‌ایم طعمی به یاد ماندنی دارد. کوکی که پر از ادویه و طعم‌های مختلف است و به دلیل مغزهای جذابی مانند گردو و کشمش بافت فوق‌العاده متفاوتی با دیگر کوکی‌ها دارد. در این مقاله طرز تهیه کوکی خرمالو، شیرینی پاییزی که فراموش نخواهید کرد، را برایتان آماده کرده‌ایم. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت ببرید.

کوکی خرمالو، میان وعده‌ای برای کودکان شماست.

کوکی خرمالو از جذاب‌ترین شیرینی‌های پاییزی است که راحت و فوری می‌توانید آن را درست کنید.

خوردن چای داغ تازه دم شده با کوکی خرمالو که طعم و تجربه‌ی جدید به شما هدیه می‌کند در یک عصر سرد پاییزی بسیار لذت بخش خواهد بود. پس برای اینکه طعم این کوکی متفاوت را از دست ندهید مواد اولیه را آماده کنید و با طرز تهیه کوکی خرمالو با ما همراه باشید.

مواد اولیه کوکی خرمالو 

پوره خرمالو یکدست و صاف شده یک پیمانه
کره ۱۱۷ گرم
شکر قهوه‌ای نصف پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد بزرگ
پودر دارچین یک قاشق چایی خوری
عصاره وانیل نصف قاشق چایی خوری
آرد سفید شیرینی پزی ۲ پیمانه معادل ۲۷۰ گرم
بکینگ پودر ۱ و نصف قاشق چایی خوری
نمک یک چهارم قاشق چایی خوری
شکر نصف پیمانه
میخک پودر شده یک چهارم قاشق چایی خوری
گردو خرد شده یک پیمانه
کشمش یک پیمانه
زست پرتقال یک قاشق چایی خوری
جوش شیرین نصف قاشق چایی خوری

 

طرز تهیه کوکی خرمالو در خانه

۱. خرمالو را به خوبی پوره کنید. دقت کنید که این کار در دستور پخت کوکی خرمالو و گردو بسیار اهمیت دارد چرا که بافت نهایی و طعم آن کاملا به اینکه چقدر خوب خرمالو را پوره و صاف کرده‌اید ارتباط دارد.

۲. پوره خرمالو و جوش شیرین را در کاسه بزرگی به پوره خرمالو اضافه کنید.

۳. شکرها و کره را در یک ظرف دیگر به همراه تخم مرغ و عصاره وانیل ریخته و به خوبی ترکیب کنید. می‌توانید برای این کار از همزن برقی با سرعت متوسط استفاده کنید و این مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

۴. مواد خشک مانند آرد و بیکینگ پودر، دارچین، میخک و نمک را در ظرف دیگری با یکدیگر ترکیب کنید.

۵. پوره خرمالو ترکیب مواد خشک و موادی که در مرحله ۳ آماده کردیم را با یکدیگر به آرامی مخلوط کنید. این کار را با احتیاط و به صورت مرحله به مرحله انجام دهید چرا که این مرحله در دستور پخت کوکی خرمالو و گردو اهمیت زیادی دارد.

اگر به میوه خرمالو علاقه دارید طرز تهیه پای خرمالو را نیز مطالعه کنید و آن را درست کنید. طعم جدید و خوشمزه آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

دستور پخت کوکی خرمالو بسیار آسان است.

در کوکی خرمالو می‌توانید از کشمش و انواع مغزیجات استفاده کنید.

۶. خمیر به دست آمده را به مدت یک ساعت استراحت دهید. درست است که این کوکی ساده و فوری با خرمالو است اما اگر عجله دارید و نمی توانید یک ساعت استراحت به خمیر بدهید می‌توانید حداکثر ده دقیقه این کار را انجام دهید.

۷. فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد برای حدود ۲۰ دقیقه گرم کنید.

۸. کوکی‌ها را در ظرف فر بر روی کاغذ روغنی قرار دهید و حتما فاصله مناسبی بین آن‌ها ایجاد کنید چرا که با پخت کوکی پهن‌تر می‌شوند و ممکن است به همدیگر بچسبند. سپس ظرف را بعد از آن که آن را کمی گرم کردید، در فر قرار دهید و اجازه داده حدود ۱۳ تا ۱۴ دقیقه بپزد.

۹. بعد از اینکه کوکی‌ها را از فر درآوردید حتما اجازه دهید چند دقیقه‌ای کوکی‌ها خنک شوند و بعد آن‌ها را در ظرف دیگری قرار دهید و آن را نوش جان کنید و از تهیه یک کوکی ساده و فوری با خرمالو لذت ببرید.

 

نکات دستور پخت کوکی خرمالو و گردو

۱. این دستورالعمل، طرز تهیه کوکی خرمالو در خانه است و قرار است یک کوکی ساده و فوری با خرمالو باشد. پس اگر موادی مانند کشمش، شکر قهوه‌ای، میخک و موارد این چنینی را در اختیار نداشتید می‌توانید آن‌ها را حذف کنید تا دستور پخت کوکی خرمالو با گردو شما خراب نشود.

۲. استفاده از کاغذ روغنی برای پخت شیرینی خرمالو بسیار اهمیت دارد چرا که شما می‌توانید از هر ظرف شیرینی پزی که امکان قرار دادن در فر را دارد استفاده کنید اما کاغذ روغنی باعث می‌شود این کوکی به کف ظرف چسبیده نشود تا بتوانید از کوکی‌های سالم و زیبا لذت ببرید.

۳. برای این دستور پخت کوکی خرمالو با گردو حتما باید حواستان باشد که پوست خرمالو را تا حد امکان حذف کنید تا بافت پوره‌ی خرمالویی که در کوکی استفاده می‌کنید نرم‌تر و یکدست‌تر باشد.

۴. طعم نهایی کوکی شما وابسته به نوع خرمالویی است که استفاده می‌کنید. به همین دلیل برای تهیه این کوکی حتما به طعم خرمالو دقت کنید تا زیادی گس و کال نباشد. بهترین خرمالو نوعی است که نرم، رسیده و شیرین باشد.

۵. استراحت دادن به شیرینی خرمالو و گردو بعد از اینکه آن را از فر در‌ می‌آورید یکی از مهم‌ترین مراحل پخت همه‌ی کوکی‌ها است. چرا که کوکی داغ بافت شل‎تری دارد و باعث می‌شود نتوانید آن را به خوبی از کاغذ روغنی جدا کنید و در نهایت ظاهر کوکی‌های خوبی نخواهید داشت.

 

مواد مغذی و اطلاعات کوکی خرمالو

کالری در هر ۱۰۰ گرم ۴۱۲ کالری
زمان آماده سازی حدود یک ساعت و نیم
زمان پخت ۱۳ الی ۱۵ دقیقه
تعداد نفرات ۶ نفر

 

کوکی ساده و فوری با خرمالو

فصل پاییز نعمت‌های فراوانی دارد و با میوه‌هایی مانند خرمالو و انار و پرتقال و … به ما اجازه می‌دهد شیرینی و خوردنی‌های بسیار جذابی درست کنیم. پس از مواد خوراکی موجود در این فصل غافل نشوید و حتما این طرز تهیه کوکی خرمالو در خانه را امتحان کنید تا به خوبی از این میوه نارنجی جذاب پاییزی استفاده کرده باشید.

کوکی خرمالو می‌تواند تا 7 روز هم باقی بماند و مصرف شود.

کوکی خرمالو ساده و خوشمزه تا یک هفته در ظرف قابل نگه‌داری است و می‌توانید هر زمان که خواستید آن را نوش جان کنید.

 

اگر به طعم این کوکی علاقه‌مند هستید اما در فصل‌های دیگر امکان دسترسی به خرمالو ندارید می‌توانید پوره خرمالو را درست کرده و در فریزر قرار دهید تا هر زمانی از سال که تمایل داشتید آن را بپزید.این دسربا خرمالو برای کودکان بسیار مفید است.

 

همیشه وقت خوردن کوکی و شیرینی است!

بعضی از کوکی‌ها مواد اولیه بیشتری نیاز دارند و یا شما زمان کافی برای درست کردن این دستور پخت کوکی خرمالو با گردو را ندارید. پس بهتر است برای حل این مسئله هر زمانی که هوس یک کوکی و شیرینی خوشمزه کردید از سرویس سفارش آنلاین شیرینی استفاده کنید و به راحتی شیرینی مورد علاقه‌تان سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

امتحان کردن کوکی‌ها و شیرینی‌های مختلف همیشه جذاب است پس برای تهیه این کوکی یا و کوکی‌های دیگر زمان خالی کنید تا بتوانید در کنار اطرافیان خود از خوردن این کوکی‌های خوشمزه لذت ببرید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2711 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود