موکتل قهوه، نوشیدنی لذیذ و پرانرژی

به این مقاله امتیاز دهید

قهوه، نوشیدنی محبوبی است که طرف‌داران زیادی در سراسر دنیا دارد. طعم قوی و تلخ قهوه، آن را به یک نوشیدنی انرژی‌بخش و محرک برای آغاز یک روز طولانی تبدیل کرده است، اما آیا می‌دانستید که می‌توان با ترکیب قهوه با سایر مواد، نوشیدنی‌های جدید و خوشمزه‌ای به نام موکتل قهوه درست کرد؟

 

عکس موکتل قهوه

موکتل قهوه، نوشیدنی‌ ترکیبی لذیذ و ترکیبی است که از قهوه، آب‌میوه و مواد مختلف دیگری تهیه می‌شود. این نوشیدنی طعمی متفاوت و جذاب از قهوه را ارائه می‌دهد و انتخابی عالی و خوشمزه برای علاقه‌مندان به قهوه است که همواره به دنبال تجربه طعم‌های جدید از قهوه هستند.

موکتل قهوه در طعم‌های مختلفی درست می‌شود و هر کس می‌تواند به‌دلخواه خود و متناسب با ذائقه خود، طعمی خاص از این نوشیدنی منحصربه‌فرد را سفارش دهد.

در این مقاله شما را موکتل‌های معروف دنیا آشنا خواهیم کرد.

موکتل قهوه، نوشیدنی لذیذ و پرانرژی

موکتل قهوه (Mocktail)، یک نوشیدنی لذیذ و سرشار از انرژی است که بر پایه قهوه درست می‌شود و مواد خوشمزه دیگری همچون آب‌میوه، سیروپ و شیرین‌کننده‌های مختلف در ترکیب آن به کار می‌رود.

البته در کشورهای اروپایی و آمریکایی در تهیه این نوشیدنی از الکل استفاده می‌شود، اما ازآنجاکه هنر نزد ایرانیان است و بس! ما این نوشیدنی را بدون الکل و خیلی جذاب‌تر و لذیذتر از ورژن خارجی و الکل‌دار آن درست می‌کنیم.

 

موکتل قهوه، نوشیدنی دلچسبی که به شما آرامش خواهد داد.

این نوشیدنی انواع مختلفی دارد و باتوجه‌به‌ این که می‌توان از مواد اولیه متفاوتی در ترکیب آن استفاده کرد، این نوشیدنی محبوبیت زیادی بین همه افراد در همه رده‌های سنی دارد، اما کوکتل هم از نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه و گوارایی است که هواداران بسیار دارد.

اشتباه نکنید، کوکتل با موکتل فرق دارد! یکی از بهترین انواع کوکتل‌ها، کوکتل جامائیکا است که طرز تهیه آن را می‌توانید در اسنپ فود یاد بگیرید.

میزان کالری در هر لیوان 150 کالری
زمان لازم برای آماده‌سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت
تعداد نفرات 2 نفر

 

طرز تهیه موکتل قهوه ساده

در بین موکتل‌های معروف دنیا می‌توان از موکتل افرا، موکتل‌ خامه‌ای، موکتل میوه‌ای، موکتل موهیتو و موکتل لیموناد نام برد. ماده اصلی که در تهیه موکتل استفاده می‌شود، قهوه است. موکتل نوشیدنی سرد و خنک است که عطش جان را فرومی‌نشاند و انرژی زیادی به بدن می‌بخشد.

باتوجه‌به این که دست شما در افزودن ترکیبات به این نوشیدنی باز است پس می‌توانید با استفاده از خلاقیت خود موکتل‌های خیلی خوشمزه‌ای در خانه تهیه کنید، اما خوب اگر وقت یا وسایل موردنیاز آن را ندارید می‌توانید از طریق سفارش آبمیوه بستنی آنلاین از اسنپ فود، بهترین نوشیدنی‌ها اعم از کوکتل، موکتل و انواع اسموتی را از بهترین کافی‌شاپ‌های شهر سفارش دهید.

 

موکتل قهوه، طعمی متفاوت برای خاص‌پسندها

قبل از هر چیز بهتر است یک موکتل قهوه ساده با هم درست کنیم. برای درست‌کردن موکتل قهوه ساده به مواد زیر نیاز دارید:

قهوه 1 شات
آب 1 شات
سرکه سیب 2 قطره
شکر 1 قاشق
خامه 1 قاشق
یخ خردشده به مقدار دلخواه

 

مراحل آماده‌سازی:

مرحله اول: ابتدا در یک لیوان که درب داشته باشید، مقداری یخ خردشده بریزید و سپس قهوه را به ان اضافه کنید.

مرحله دوم: حالا درب لیوان را بگذارید و برای چند ثانیه لیوان را خوب تکان دهید. این کار را آن‌قدر ادامه دهید تا قهوه کامل سرد شده و تکه‌های یخ‌ در آن، حل شوند.

مرحله سوم: برای این که طعم متفاوت و مزه خاص موکتل قهوه را حفظ کنیم ما در این روش از ترکیب دو قطره سرکه سیب در یک شات آب، استفاده می‌کنیم. سرکه سیب را در آب حل می‌کنیم.

 

موکتل قهوه با شیر و شکلات، یک دوپینگ انرژی‌زا برای یک روز سخت کاری

مرحله چهارم: اکنون قهوه سرد شده و ترکیب آب و سرکه سیب و شکر را با هم مخلوط کرده و در لیوان‌های سرو می‌ریزیم.

مرحله پنجم: یک یا دوتکه یخ به ترکیب اضافه کرده و روی آن را با خامه تزیین کنید. به همین سادگی می‌توانید از یک نوشیدنی لذیذ کافی‌شاپی لذت ببرید.

کوکتل هاوایی هم یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های کافی‌شاپی است که با مطالعه طرز تهیه ان در بلاگ اسنپ فود می‌توانید خیلی راحت در خانه درست کنید.

فوت‌وفن‌های خاص باریستا

برای این که موکتل قهوه شما طعم و عطر بهتری داشته باشید می‌توانید از فوت‌های کوزه‌گری باریستای ما استفاده کنید:

  1. برای تهیه موکتل قهوه از اسپرسو یا قهوه تازه و غلیظ استفاده کنید.
  2. برای طعم‌دهی بهتر به موکتل قهوه می‌توانید به‌جای آب از انواع آب‌میوه‌های طبیعی با ماءالشعیر در ترکیب آن استفاده کنید.
  3. اگر بیشتر به نوشیدنی‌های شیرین علاقه دارید می‌تواند شکر را در ترکیب این نوشیدنی به‌دلخواه افزایش دهید.

 

آموزش طرز تهیه موکتل‌های معروف دنیا در اسنپ فود، ساده و  سریع!

  1. برای تزیین موکتل قهوه می‌توانید از خامه، شکر و سایر مواد تزیینی استفاده کنید.
  2. برای بهترشدن عطر موکتل قهوه می‌توانید با استفاده از چوب دارچین لیوان را دودی کنید. برای این کار یک‌تکه چوب دارچین را با فندک یا روی گاز بسوزانید و وقتی که دود کرد، لیوان را به‌صورت برعکس روی آن قرار دهید، البته منظور لیوانی است که قصد دارید موکتل را در آن سرو کنید.

کلام آخر

موکتل قهوه، علاوه بر طعم دلچسب و متفاوتی که دارد به دلیل این که حاوی مقدار زیادی کافئین است، باعث کاهش خستگی و افزایش انرژی در بدن شده و به بهبود عملکرد مغز و افزایش  تمرکز، تقویت حافظه و یادگیری بهتر نیز کمک می‌کند.

 

تهیه سریع و آسان انواع کوکتل و موکتل با اسنپ فود

علاوه بر این موارد خطر ابتلا به پارکینسون و آلزایمر را نیز کاهش خواهد داد. این نوشیدنی را می‌توانید متناسب با ذائقه خود درست کنید. استفاده از میوه‌ها هم طعم موکتل را بهتر می‌کند و هم خواص آن را بیشتر خواهد کرد. با سفارش آنلاین میوه از اسنپ فود هر میوه‌ای که دوست دارید بخرید و در ترکیب این نوشیدنی خوشمزه از آن استفاده کنید.

 

نظرات کاربران