آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • گل بابا آدم
    گل بابا آدم و نکات مهم نگهداری مهر 25, 1403
  • معرفی بهترین رستوران های مشهد به همراه آدرس، عکس و منو مهر 25, 1403
  • جلوگیری از ریزش موی گربه
    جلوگیری از ریزش موی گربه؛ دلایل و روش های درمان مهر 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
وا رفتن ته چین مرغ
نکات و ترفندها
4.5/5 - (2 امتیاز)
2

مهم ترین دلایل وا رفتن ته چین مرغ و راه حل های جلوگیری از آن

مینا اسماعیل بیگی 18 دی 1402 3 دقیقه

یکی از چالش‌های طرز تهیه ته چین مرغ ، وا رفتن این غذای خوشمزه است. رعایت نکردن نسبت مواد اولیه، زود برداشتن قابلمه از روی حرارت، استفاده از ظروف نامناسب و… همگی از دلایل وا رفتن ته چین هستند که می‌توانند حاصل زحمات شما را خراب کنند. اما جلوگیری از این مشکل، کار دشواری نیست و با رعایت نکاتی ساده‌ قابل انجام است. حالا اگر می‌خواهید شیرینی تجربه درست کردن ته چین خوشمزه را با درآوردن ته چین قالبی یک‌دست کامل کنید، نکات این مقاله از اسنپ فود را به دقت بخوانید و رعایت کنید.

5 دلیل وا رفتن ته چین مرغ + جلوگیری از وا رفتن ته چین

واقعیت این است که وا رفتن ته چین مرغ قابل‌جبران نیست و نمی‌توانید روی ته چین وا رفته برای غذای شکیل مجلسی، حسابی باز کنید. پس بهتر است که پیش از به وجود آمدن چنین مشکلی، تمام اصول مهم طرز تهیه ته چین مرغ را بدانید و به‌درستی رعایت کنید. بنابراین نکات زیر را در نظر داشته باشید:

5 دلیل وا رفتن ته چین مرغ + جلوگیری از وا رفتن ته چین

1. رعایت نسبت مواد اولیه

طبق استانداری مشخص، مقدار ماست ته‌چین باید نصف برنج باشد. برای مثال به ازاء هر 3 پیمانه برنج، 1.5 پیمانه ماست کافی است. همچنین با این مقدار مواد، باید از 2 عدد تخم‌مرغ استفاده کنید. البته بهتر است که به‌جای تخم‌مرغ کامل، زرده تخم‌مرغ را به کار ببرید. دقت کنید که یکی از عوامل مهم چسبندگی ته چین، تخم‌مرغ آن است و اگر تخم‌مرغ کم باشد، ته‌چین شما انسجام لازم را نخواهد داشت.

2. نحوه ترکیب مواد ته چین

برنج، ماست، زعفران و تخم‌مرغ را تا حد آغشته شدن هم بزنید. هم زدن مواد باید به اندازه باشد؛ یعنی نه آن‌قدر کم باشد که مواد به‌درستی ترکیب نشوند و نه آن‌قدر زیاد هم بزنید که برنج‌ها بشکنند و حالت اولیه خود را از دست بدهند. همچنین بعد از ریختن مواد ته‌چین به داخل قابلمه، سطح مواد را با کف‌گیر کمی فشار دهید تا منسجم‌تر شوند. البته درست مثل هم زدن، در این کار هم زیاده‌روی نکنید، زیرا باعث له شدن مواد می‌شود. علاوه بر این‌ لایه میانی ته‌چین را که شامل تکه‌های مرغ و زرشک است، بیش از اندازه ضخیم نکنید.

3. استفاده از روغن کافی

ته‌چین از غذاهایی است که روغن زیادی می‌برد. حتما کف قابلمه و دیواره‌های آن را به‌خوبی با روغن چرب کنید تا ته‌چین شما هنگام برگرداندن وا نرود.

4. توجه به زمان پخت ته چین

به‌طور معمول زمان لازم برای تهیه ته چین، چیزی بین 1 تا 1.5 ساعت است. دقت کنید که زود برداشتن قابلمه از روی حرارت، یکی از دلایل مهم وا رفتن ته چین مرغ است.

5. استفاده از ظروف مناسب

برای جلوگیری از وا رفتن ته چین مرغ ، از ظروف نچسب و باکیفیت استفاده کنید. ممکن است تمام مراحل کار را درست انجام داده باشید، اما باید بدانید که ظرف بی‌کیفیت، تمام زحمات شما را بر باد می‌دهد و احتمال زیادی برای چسبیدن بخشی از ته‌دیگ به کف چنین ظرفی وجود دارد.

استفاده از ظروف مناسب

برای سفارش ته چین، اسنپ فود در کنار شما است

اگر هوس ته چین قالبی خوشمزه کرده‌اید و مطمئن نیستید که بتوانید در آشپزخانه‌تان از پس این کار برآیید، سری به سایت اسنپ فود بزنید. سفارش آنلاین غذا به شما این امکان را می‌دهد که انواع غذاهای لذیذ و دلخواه خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید و لحظات خوشی را در کنار عزیزانتان رقم بزنید.

سوالات متداول

زمان معمول برای تهیه ته چین قالبی خوشمزه چقدر است؟

به‌طور معمول پخت ته‌چین بین 1 تا 1.5 ساعت طول می‌کشد.

اندازه مناسب ترکیب مواد ته‌چین چقدر است؟

برنج، ماست، زعفران و تخم‌مرغ را در حد آغشته شدن ترکیب کنید و از هم زدن زیاد مواد، به‌خاطر به هم خوردن ظاهر برنج، بپرهیزید.

نسبت استاندارد در مواد اولیه ته‌چین چگونه است؟

به ازاء 3 پیمانه برنج، 2 عدد تخم‌مرغ و 1.5 پیمانه ماست لازم است.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2738 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(2 دیدگاه)

rouzbeh dadghar
18 دی 1402

راه حل جلوگیری از وا رفتن ته چین بگید چیکار کنم انقدر ته چین مرغ شل و وا رفته نباشه

  • snappfoodadmin
    18 دی 1402

    سلام برای درست کردن تهیه چین مرغ و گوشت و بادمجان ودیگر انواع غذا ته چین رعایت چند نکته باعث جلوگیری از وا رفتن و شلی ته چین میشود رعایت مقدار مناسب مواد اولیه :یکی از عوامل مهم چسبندگی ته چین،تخم‌مرغ آن است و اگر تخم‌مرغ کم باشد، ته‌چین خوشمزه شما انسجام لازم را نخواهد داشت.نحوه ترکیب مواد ته چین:بعد از ریختن مواد ته‌چین به داخل قابلمه، سطح مواد را با کف‌گیر کمی فشار دهید تا منسجم‌تر شوند در این کار زیاده‌روی نکنید،باعث له شدن مواد می‌شود.حتما کف قابلمه و دیواره‌های آن را به‌خوبی با روغن چرب کنید تا ته‌چین شما هنگام برگرداندن وا نرود

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود