چرا بهتر است جلوی تلویزیون غذا نخورید

به این مقاله امتیاز دهید

یکی از مشکلات سبک زندگی مدرن، ابتلا به اضافه وزن و چاقیِ ناشی از داشتن الگوهای غذایی نادرست است. اگر بخواهیم به یکی از مهم‌ترینِ این مشکلات اشاره کنیم، باید از غذا خوردن جلوی تلویزیون و هنگام تماشای فوتبال یا سریال مورد علاقه‌مان نام ببریم. زمانی که ما هنگام غذا خوردن، حواس‌مان به چیزی جز بشقاب غذای‌مان باشد، پیام سیری دیرتر به مغزمان می‌رسد و بنابراین، ما هم بیشتر پرخوری می‌کنیم.
از طرف دیگر، همراه کردن غذا با تماشای تلویزیون، باعث می‌شود که ما سریع‌تر غذا بخوریم و حجم بیشتری از مواد غذایی را در مدت زمان کمتری وارد بدن‌مان بکنیم. این کار هم می‌تواند در نهایت منجر به پُرخوری و اضافه‌وزن ناشی از آن بشود. به همین دلیل هم حتی اگر یک سیب‌زمینی سرخ‌کرده ساده هم سفارش دادید یا آماده کردید، آن را با آرامش و پشت میز غذا میل کنید تا بدانید چه حجمی از غذا را در طول چه مدتی مصرف می‌کنید.
به گفته متخصصان تغذیه، بهتر است که خوردن وعده‌ها و میان‌وعده‌های غذایی حداقل 20 دقیقه طول بکشد و شما هم هر لقمه را حدود 28 تا 40 مرتبه بجوید. این کار، 2 فایده دارد: اول اینکه پیام سیری به موقع از دستگاه گوارشی به مغز می‌رسد و دوم اینکه غذاهای کاملا جویده که به میزان مناسب با بزاق دهان مخلوط شده‌اند، ساده‌تر هضم و جذب می‌شوند. به این ترتیب، شما شانس پرخوری و چاقی ناشی از آن را از بین می‌برید و قدم بلندی در راستای حفظ سلامت و تندرستی‌تان برمی‌دارید.
این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.

برچسب ها: