طرز تهیه کوکتل هاوایی

5/5 - (2 امتیاز)

وقتی نام هاوایی یا جزایر هاوایی به گوش‌مان می‌خورد، اغلب سواحل زیبا و تمیز، آبی روشن دریاها، پوشش گیاهی گرمسیری، و طبیعت بکر و بی‌نظیر در ذهنمان نقش می‌بندد. موکتل هاوایی هم دقیقا نمادی از همین جغرافیا است و تمام نشانه‌های این منطقه را می‌توان در آن دید.

عکس کوکتل هاوایی

ترکیبات نوشیدنی بلو هاوایی همگی از دل همین طبیعت گرفته شده‌اند و این موضوع باعث قرار گرفتن این نوشیدنی فوق‌العاده در بین موکتل‌های معروف دنیا شده ‌است. در این مطلب به طور کامل این نوشیدنی را معرفی و در مورد آموزش بلو هاوایی تا طرز تهیه کوکتل هاوایی برای مهمانی را بررسی خواهیم کرد.

طرز تهیه کوکتل هاوایی

قبل از هر چیز باید بدانیم که کوکتل هاوایی چیست و چرا از میان انواع کوکتل‌های کافی‌شاپ  در صدر جدول محبوب‌ترین‌ها قرار گرفته است. این نوشیدنی همانطور که مشخص است از جزایر هاوایی متولد شده است. برای اولین بار در سال 1957 در دهکده‌ی کوچیکی این نوشیدنی سرو شده است و پس از آن در سراسر دنیا به معروفیت رسید. در حال حاضر کوکتل هاوایی در منوی بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها قرار گرفته است.

کوکتل هاوایی مانند نقاشی زیبایی الهام گرفته از ساحل و دریا است.

این نوشیدنی به طور کل با آب آناناس و سیروپ بلو کاراسائو تهیه می‌‌شود و رنگ روشن دارد. طراوت و تازگی میوه‌ها باعث دلپذیر بودن این نوشیدنی می‌شود. با مرور زمان ترکیب نوشیدنی بلو هاوایی تغییراتی داشت و انواع جدیدی از این نوشیدنی ابداع و سپس معروف شد.

این نوشیدنی هم به صورت کوکتل و هم به صورت موکتل در دسترس است. اگر دوست دارید درمورد تفاوت کوکتل و موکتل بدانید، ما در وبلاگ اسنپ‌فود مقاله‌ جامعی را برای‌ شما قرار داده‌ایم.

برای شروع با اطلاعات کلی این کوکتل‌ها آشنا می‌شویم.

میزان کالری 125 تا 200 کالری
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت
تعداد نفر 1

 

کوکتل بلو هاوایی

کوکتل بلو هاوایی از پرچم‌داران کوکتل‌های منطقه است. رنگ آبی آرامش‌بخش این نوشیدنی علاوه بر طعم عالی آن، قطعا شما را راضی خواهد کرد. اگر کنجکاوید که بدانید کوکتل بلو هاوایی چیست  و چگونه  تهیه می‌شود، طبق دستورالعمل زیر عمل کنید. برای تهیه این کوکتل به این مواد نیاز داریم:

آب آناناس ¼ لیوان
سیروپ بلوکاراسائو 2 قاشق غذاخوری
آب نارگیل ¼ لیوان
یخ به میزان لازم

 

کوکتل هاوایی با میوه‌های مختلفی درست می‌شود اما پایه‌ی ثابت آن آناناس است.

تمام مواد اولیه را داخل مخلوط کن بریزید. بعد از اینکه مواد خوب ترکیب شدند به لیوان منتقل کنید. می‌توانید این نوشیدنی را با آناناس و گیلاس تزیین کنید.

برای تهیه آبمیوه بهترین روش ثبت سفارش آبمیوه بستنی آنلاین در اسنپ‌فود  است. اگر میوه تازه با بهترین کیفیت را نیاز داشتید، می‌توانید در اسنپ‌فود سفارش میوه آنلاین ثبت کنید تا تمام خریدها در کمترین زمان به دست‌تان برسد.

کوکتل هاوایی با لیمو

با اندکی تغییرات می‌توانید به کوکتل هاوایی طعم جدیدی ببخشید. یکی از بهترین ترکیب‌ها اضافه کردن لیمو و نعنا است. لیمو و نعنا جزء پرکاربردترین موادی هستند که به هر نوع کوکتلی اضافه می‌شوند و طعم آن نوشیدنی را ارتقا می‌دهند.

برای این کوکتل مواد زیر را آماده کنید:

آب لیمو تازه 1 قاشق چای‌خوری
آب گازدار نصف لیوان
آب آناناس نصف لیوان
لیمو ترش 1 عدد
نعنا چند برگ
یخ به میزان لازم

 

تقریبا تمام کوکتل‌ها با لیمو ترکیب جذابی را تشکیل خواهند داد.

داخل لیوان آب لیمو ترش، آب آناناس و آب گاز دار بریزید. چند برگ نعنا و اسلایس‌های لیمو ترش و آناناس را اضافه کنید. برای تزیین لیوان هم از همین میوه‌های تازه استفاده کنید.

کوکتل هاوایی با شیر نارگیل

این کوکتل بی‌نظیر و پرخاصیت با مواد زیر تهیه می‌شود:

آب آناناس نصف لیوان
شیر نارگیل نصف لیوان
سیروپ یا شربت ساده 1 قاشق غذاخوری
لیمو ترش 1 عدد کوچک
یخ به میزان لازم

 

آب لیموترش را به همراه باقی مواد اولیه در مخلوط کن بریزید و خوب ترکیب کنید. در صورت تمایل دور لبه‌ی لیوان را با کمی آب لیمو مرطوب کنید و بعد آن را درون شکر بغلتانید. سپس مواد داخل مخلوط‌ کن را به لیوان منتقل کنید و با آناناس یا میوه‌های دیگر تزیین کنید. نوش جان!

کوکتل هاوایی برای مهمانی

اگر در فکر تدارک یک نوشیدنی خوش‌طعم برای مهمانتان هستید، در مورد تهیه این کوکتل هیچ شکی نکنید. این مدل از کوکتل هاوایی یکی بهترین انتخاب‌ها برای زمانی است که تعداد مهمان‌ها بالاتر رفته و می‌خواهید برای افراد زیادتری یک کوکتل بهشتی درست کنید.

مواد اولیه زیر برای دو نفر نوشته شده است، با توجه به تعداد مهمان‌ها حجم آن را بیشتر کنید.

آب آناناس 6 فنجان
آب نارگیل 1 فنجان
آب گازدار 6 فنجان
آبلیمو 4 قاشق غذاخوری
پرتقال چند اسلایس
آناناس چند اسلایس
یخ به میزان لازم

 

تمام مواد اولیه را داخل یک پارچ بریزید و حداقل 4-3 ساعت اجازه دهید در یخچال باشد. دقیقا در زمانی که می‌خواهید نوشیدنی را میل کنید پارچ را از یخچال خارج کنید. به همین سادگی نوشیدنی شما آماده برای پذیرایی از مهمانان است.

ترکیب نارگیل و آناناس یک نوشیدنی استوایی عالی را خواهد ساخت.

به جز کوکتل‌هایی که در این مقاله با آن‌ها شدید در وبلاگ اسنپ‌فود طرز تهیه انواع و اقسام نوشیدنی‌ها آموزش داده شده است، از این بین پیشنهاد می‌کنیم حتما طرز تهیه کوکتل توت فرنگی را مطالعه کنید.

کوکتل هاوایی ساده

این کوکتل تنها از سه ماده‌ی اولیه تشکیل شده است، اما در عین سادگی حس نشستن در ساحل در یک روز بهاری را برای شما به ارمغان می‌آورد. در کمتر از پنج دقیقه می‌توانید این کوکتل را آماده کنید و از خودتان با یک نوشیدنی خوش‌طعم پذیرایی کنید.

مواد اولیه عبارت‌اند از:

آب آناناس نصف لیوان
آب نارگیل نصف لیوان
آناناس چند تکه

آبمیوه‌ها را داخل لیوان بریزید و با تکه‌های آناناس تزیین کنید. از این ساده‌تر نمی‌شود. نوش جان!

کلام آخر

در این مطلب با یکی از معروف‌ترین و در عین حال پرطرفدارترین کوکتل‌های جهان آشنا شدیم. همچنین طرز تهیه انواع کوکتل ‌های هاوایی را مرور کردیم. چه تنها باشید و چه در کنار عزیزان، این کوکتل می‌تواند همراه خوبی برای‌ شما باشد.

اگر از طرفداران شیرهای گیاهی هستید دست‌تان باز است که کوکتل هاوایی را با شیر نارگیل تهیه کنید. در اولین فرصت این کوکتل فوق‌العاده را آماده کنید و از تازگی و طراوت میوه‌ها در یک نوشیدنی سالم لذت ببرید.

نظرات کاربران