برخی از بهترین کباب های تهران

به این مقاله امتیاز دهید

صحبت از کباب در تهران، صحبت ساده‌ای نیست، چه این‌که تعداد کبابی‌های فرد اعلای تهران آن‌قدر زیاد است که نمی‌شود به سادگی به فهرست کوتاهی قناعت کرد. کباب کوبیده غذای مهم ما ایرانی‌هاست، خوردنی اصلی در جشن‌ها و عزاداری‌های رسمی است و همان چیزی است که وقتی از زمین و زمان شاکی هستیم، حالمان را خوب می‌کند. اصل و نسب کباب (مثل خیلی چیزهای دیگر) به ناصرالدین شاه می‌رسد و مردم با دادن مقدار معینی پول می‌توانستند آن‌قدر چلو و کباب بخورند تا سیر شوند.

شیشلیک و دیگر هیچ

بیشتر اوقات وقتی از کباب حرف می‌زنیم، دیس کباب کوبیده با گوجه و سبزی خوردن و نان سنگک به ذهن‌مان می‌آید، با این تصویر شاید بهترین جا برای چنین نان و کبابی رستوران شرف الاسلامی بازار باشد. این چلوکبابی در سال ۱۳۱۷ در قلب بازار بزرگ تهران تاسیس شده‌است و در منوی آن کباب‌های متنوع ایرانی حاضرند، اما باید بدانید که این رستوران همیشه شلوغ است و برای سفارش دادن باید مدتی در صف بمانید.

کباب فرداعلا در جوار طبیعت

حالا سری به شمال تهران می‌زنیم و رستوران SPU دربند که یکی از بهترین  شیشلیک‌های تهران را دارد. این رستوران فضای بیرونی زیبا و مناسبی دارد. تجربه‌ی کباب خوردن در آلاچیق‌های چوبی،  یک وعده غذای دورهمی در محیطی دل‌انگیز را وعده می‌دهد. اگرچه منوی رستوران SPU شامل غذاهای ایرانی و غذاهای خارجی متنوعی است اما کباب کوبیده و شیشلیک آن زبانزد اند.

شیک و خوشمزه

یکی از بهترین کباب‌های تهران را می‌شود در رستوران شاندیز جردن پیدا کرد. آیا موجود گوشت‌خواری توان مقاومت در برابر کباب‌های لذیذ و خوش طعم این رستوران را دارد؟ به طور کلی اگر به دنبال یک رستوران شیک با کباب خوشمزه و منحصر به فرد هستید، شاندیز انتخاب مناسبی برای شماست.

ساندویچ کوبیده

نمی‌شود درباره کباب نوشت اما به پدیده‌ی فرهنگی این دوران یعنی ساندویچ کباب اشاره نکرد. به تازگی در میدان فاطمی رستورانی باز شده‌است که قطعات کوچک کباب کوبیده‌ لذیذ را در نان تازه می‌پیچد و با ریحان و فلفل به مشتری‌هایش تحویل می‌دهد. نوعی فست‌فود که ریشه در سنت و سر در مدرنیته دارد. طهران لقمه نام این رستوران خوشمزه است.

برچسب ها: