دسر را از غذای خود حذف نکنید

به این مقاله امتیاز دهید

خیلی از افراد به بهانه چاق شدن، دور سفارش دسر در رستوران را خط می‌کشند این در حالی است که توصیه ما به شما، حتما سفارش دسر است! معمولا دسرهای موجود در رستوران‌ها، بسیار خوش رنگ و لعاب هستند و طعم‌های متفاوت و جذابی هم دارند. زمانی که شما به امیدِ خوردن دسر باشید، قطعا کمی در خوردن غذای اصلی احتیاط می‌کنید تا بتوانید با خیال راحت دسر خود را بخورید؛ به این ترتیب، هم لذت خوردن دسر را تجربه می‌کنید و هم با کم خوردن غذای اصلی، جلوی ابتلا به اضافه‌وزن را می‌گیرید.
بهتر است برای حفظ تناسب اندام خود، از مسول رستوران بخواهید تا کمترین میزان شکر را در دسر شما استفاده کند. اگر از مسول رستوران بخواهید تا شکر را حذف و عسل را جایگزین آن کند، قطعا دسری سالم‌تر و با طعمی دلچسب‌تر خواهید داشت. در میان انواع دسرها، آنهایی که بر پایه میوه هستند برای افراد رژیمی گزینه‌های بهتری محسوب می‌شوند. دسرهای بر پایه کیک یا خامه هم جزو گزینه‌های مطلوب برای افراد لاغری هستند که قصد چاق شدن دارند.
برای کاهش کالری دسر خود، از مسول رستوران بخواهید تا خامه یا شکلات آب شده و اضافی روی دسرتان نریزد و اگر قرار است از بیسکویت در تهیه دسر شما استفاده شود، بیسکویت‌های سبوس‌دار را جایگزین بیسکویت‌های ساده کند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید هوس پرخوری دسر را هم کنترل کنید، این است که دسرتان را با چنگال بخورید و هنگام خوردن آن با اطرافیان خود گپ بزنید تا در استفاده از دسر هم زیاده‌روی نکنید.
این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.

برچسب ها: