خانه / پخت و پز / خورش کرفس، یک انتخاب سنتی و خوشمزه

خورش کرفس، یک انتخاب سنتی و خوشمزه

تغییر سبک زندگی و ماشینی شدن آن، باعث شده است که خیلی از ما نتوانیم وقت کافی برای تهیه غذاهای سنتی در نظر بگیریم. این در حالی است که بیشتر ما ایرانی‌ها، هم به غذاهای سنتی‌مان علاقه زیادی داریم و هم دوست داریم که این غذاها را برای افزایش سلامت خود و اعضای خانواده‌مان بیشتر مصرف کنیم. یکی از این غذاهای سنتی و پرطرفدار که می‌تواند در لیست غذاهای سنتی و سفارشی شما جای بگیرد، خورش کرفس است.

اگر تا به امروز درباره سفارش خورش کرفس از رستوران تردید داشتید، بهتر است این تردید خود را کنار بگذارید و بدانید که مصرف به اندازه و مداوم کرفس می‌تواند باعث از بین رفتن عفونت‌های مجاری ادراری شود. کرفس، فیبر غذایی بسیار بالایی هم دارد و استفاده از آن در طبخ انواع غذاها و سالادها می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلا به یبوست‌های مزمن شود. ویتامین C فراوان موجود در این سبزی خوش‌عطر هم می‌تواند به جذب بهتر آهن موجود در غذاهای گوشتی کمک کند.

کرفس یکی از منابع خوب دریافت پتاسیم هم محسوب می‌شود و از این رو مصرف آن به صورت خام، پخته یا نوشیدن آب کرفس به صورت روزانه می‌تواند باعث کاهش فشارخون در افراد مبتلا به پرفشاری خون شود. به علاوه پتاسیم و سایر ریزمغذی‌های مفید موجود در کرفس باعث کاهش سطح اسیداوریک خون می‌شوند و از این رو متخصصان به بیماران مبتلا به نقرس توصیه می‌کنند که تا حد امکان حداقل هفته‌ای ۵ مرتبه صبح خود را با نوشیدن یک لیوان پر از آب کرفس آغاز کنند. ضمن اینکه گرمی طبع کرفس باعث خنثی شدن سردی طبع برخی از مواد غذایی مانند ماهی هم می‌شود. خوردن یک ساقه نازک از این سبزی خوش‌عطر به صورت خام یا پخته می‌تواند بوی ناخوشایند دهان را هم از بین ببرد.

این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.

(Visited 581 times, 1 visits today)

همچنین ببینید

طرز تهیه آش دوغ شیرازی

طرز تهیه آش دوغ شیرازی

طرز تهیه آش دوغ شیرازی یکی از چندین نوع دستورتهیه‌های این نوع آش است. آش …