خانه / سلامت و زیبایی / تغذیه / مصرف بیشتر سبزیجات، کلید سلامتی

مصرف بیشتر سبزیجات، کلید سلامتی

این روزها که بیشتر ما به خاطر سبک زندگی مدرن خود، وقت کافی برای پیاده‌روی، فعالیت فیزیکی و رفتن به باشگاه‌های ورزشی؛ یا حتی از این هم ساده‌تر، حوصله رژیم گرفتن را نداریم، مدام به دنبال راه‌هایی کوتاه و فوری برای کم کردن وزن یا حداقل، پیشگیری از افزایش وزن‌مان می‌گردیم.

توصیه ما به شما که اهل تفریح و رستوران هستید و حوصله هیچ کدام از کارهای بالا را هم ندارید، یک چیز است: کمی تغییر در برنامه غذایی‌تان ایجاد کنید. ماجرا ساده‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. این بار که به رستوران رفتید، بشقاب غذای خود را به صورت فرضی، به دو قسمت تقسیم کنید. حالا نصف این دو قسمت را با انواع سبزیجات خام یا بخارپز پر کنید، در یک‌چهارم آن مواد پروتئینی مانند گوشت سفارشی‌تان را قرار دهید و در یک‌چهارم باقی‌مانده، غلاتی مانند برنج، نان یا حبوبات پخته را بچینید.

ترتیب غذا خوردن را هم رعایت کنید. ابتدا یک‌چهارم از سبزیجات را بخورید و سپس باقی سبزیجات را با مواد پروتئینی و غلات یا حبوبات، مصرف کنید. به این ترتیب، فیبر موجود در سبزی‌ها اصلا اجازه پرخوری و نشان دادان تمایل زیاد به غلات را به شما نمی‌دهند و شما کم‌کم عادت می‌کنید که حجم سبزی‌ها که کالری کمتر و ارزش تغذیه‌ای بیشتری دارند را در برنامه غذایی خود بالا ببرید. با این حساب، ظرف مدت کوتاهی الگوی غذایی خود را بهبود می‌بخشید و علاوه بر اینکه باعث حفظ سلامتی‌تان می‌شوید، تناسب اندام و وزن مورد نظرتان را هم کسب می‌کنید.

این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.

(Visited 105 times, 1 visits today)

همچنین ببینید

رژیم غذایی لاغری سریع

رژیم غذایی لاغری سریع، مانند کارکنان جنرال‌موتورز!

رژیم غذایی لاغری سریع می‌تواند در زمانی بسیار کوتاه شما را به وزن دلخواه‌تان برساند، …