خانه / سلامت / طرز تهیه یک ساندویچ برای گیاه‌خواران

طرز تهیه یک ساندویچ برای گیاه‌خواران

گیاه‌خواری یک الگوی غذایی سالم است که خیلی‌ها ترجیح می‌دهند آن را داشته باشند و تمایلی به مصرف انواع گوشت‌ها ندارند. شاید خیلی‌ها گمان کنند که دست گیاه‌خواران برای تهیه غذا کمی بسته است اما این افراد می‌توانند با ساده‌ترین مواد در دسترس، خوشمزه‌ترین غذاها را آماده کنند.

ساندویچ گیاهی، غذایی بسیار خوشمزه و خوش‌عطر است که هم گیاه‌خواران و هم افرادی که به غذاهای گوشتی تمایل دارند، می‌توانند آن را در برنامه غذایی خودشان بگنجانند. برای تهیه ساندویچ گیاهی برای ۱ نفر به ۲ عدد نان تست سبوس‌دار، یک ورق پنیر چدار، ۲ حلقه گوجه‌فرنگی، ۱ قاشق مرباخوری سس دلخواه، ۵ عدد زیتون حلقه‌شده و بدون هسته، ۲ حلقه بزرگ بادمجان یا کدوی تنوری، ۱ قاشق مرباخوری فلفل دلمه‌ای خردشده، ۱ قاشق مربا خوری ذرت پخته و ۱ قاشق مرباخوری جعفری ساطوری نیاز داریم.

برای آماده کردن این ساندویچ باید ابتدا سس دلخواه خود را روی یکی از نان‌ها بمالید. پنیر چدار را روی نان قرار دهید. حلقه‌های بادمجان یا کدو را همراه با حلقه‌های گوجه‌فرنگی روی نان بگذارید. زیتون حلقه‌شده، فلفل دلمه‌ای، جعفری و ذرت را به آرامی ترکیب کنید و روی حلقه‌های گوجه و بادمجان بریزید. نان دوم را روی سایر مواد بگذارید و اجازه دهید تا ساندویچ حدود ۱ دقیقه داخل ساندویچ‌ساز حرارت ببیند و پرس شود. شما می‌توانید این ساندویچ خوشمزه را با سس سالسا، سس تارتار یا سس سیر مصرف کنید. آب پرتقال تازه، بهترین نوشیدنی برای همراهی با این ساندویچ گیاهی است.

این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.

(Visited 355 times, 1 visits today)

همچنین ببینید

محصولات تراریخته

محصولات تراریخته چیست؟ با تراریخته‌ها چطور کنار بیاییم؟

محصولات تراریخته چیست؟ مضرات این محصولات چیست؟ محصولات تراریخته کدامند؟ محصولات تراریخته در ایران کدامند؟ …