خانه / آشپزی / طرز تهیه نخودپلوی شویدی برای گیاه‌خواران

طرز تهیه نخودپلوی شویدی برای گیاه‌خواران

اگر شما هم گیاه‌خوار هستید یا دوست دارید که یکی دو وعده غذا با کالری و چربی کمتر در برنامه غذایی هفتگی خود داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که نخودپلوی شویدی را به عنوان یک غذای سالم، حتما امتحان کنید. برای تهیه این غذا برای ۲ نفر به یک پیمانه‌ی پر برنج، یک لیوان نخود فرنگی پخته (ترجیحا کنسروی)، سه‌چهارم لیوان شوید تازه و خردشده، یک عدد پیاز متوسط، یک قاشق غذاخوری کره، کمی نمک، فلفل و پودر دارچین نیاز داریم.

برای درست کردن نخودپلوی شویدی باید برنج را حداقل ۶ ساعت خیس کرده باشید و آن را به صورت آبکش، حاضر کنید. برای مواد میانی این غذا، باید پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و در کره تفت بدهید. سعی کنید پیازها را به صورت کاراملی دربیاورید. بعد از سبک و طلایی شدن پیازها، نمک و فلفل را به تابه اضافه کنید و پس از اینکه کمی آنها را با هم تفت دادید، شعله را خاموش کنید و نخودفرنگی‌های پخته را داخل تابه بریزد. به آرامی پیاز و نخود را با هم ترکیب کنید تا نخودها له نشوند.

بعد از آبکش کردن برنج و قرار دادن نان یا سیب‌زمینی به عنوان ته‌دیگ، یک لایه برنج در قابلمه بریزد و روی آن به ترتیب، مایه نخود فرنگی و پیاز، شوید و پودر دارچین بپاشید. تا ۳ لایه این کار را تکرار کنید و حواس‌تان باشد که در مصرف دارچین زیاده‌روی نکرده باشید؛ در غیر این صورت غذای شما تلخ خواهد شد. برنج را حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه دم بیندازید و در صورت تمایل، قبل از سِرو هم کمی کره روی برنج قرار دهید و آن را با ماست یا ترشی روی میز بگذارید.

این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.

(Visited 482 times, 1 visits today)

همچنین ببینید

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز؛ طعم‌های تازه را کشف کنید!

با طرز تهیه ترشی لوبیا سبز شما یک گام دیگر در دنیای جادویی طعم‌ها پیش …