خانه / پخت و پز / طرز تهیه نخودپلوی شویدی برای گیاه‌خواران

طرز تهیه نخودپلوی شویدی برای گیاه‌خواران

اگر شما هم گیاه‌خوار هستید یا دوست دارید که یکی دو وعده غذا با کالری و چربی کمتر در برنامه غذایی هفتگی خود داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که نخودپلوی شویدی را به عنوان یک غذای سالم، حتما امتحان کنید. برای تهیه این غذا برای ۲ نفر به یک پیمانه‌ی پر برنج، یک لیوان نخود فرنگی پخته (ترجیحا کنسروی)، سه‌چهارم لیوان شوید تازه و خردشده، یک عدد پیاز متوسط، یک قاشق غذاخوری کره، کمی نمک، فلفل و پودر دارچین نیاز داریم.

برای درست کردن نخودپلوی شویدی باید برنج را حداقل ۶ ساعت خیس کرده باشید و آن را به صورت آبکش، حاضر کنید. برای مواد میانی این غذا، باید پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و در کره تفت بدهید. سعی کنید پیازها را به صورت کاراملی دربیاورید. بعد از سبک و طلایی شدن پیازها، نمک و فلفل را به تابه اضافه کنید و پس از اینکه کمی آنها را با هم تفت دادید، شعله را خاموش کنید و نخودفرنگی‌های پخته را داخل تابه بریزد. به آرامی پیاز و نخود را با هم ترکیب کنید تا نخودها له نشوند.

بعد از آبکش کردن برنج و قرار دادن نان یا سیب‌زمینی به عنوان ته‌دیگ، یک لایه برنج در قابلمه بریزد و روی آن به ترتیب، مایه نخود فرنگی و پیاز، شوید و پودر دارچین بپاشید. تا ۳ لایه این کار را تکرار کنید و حواس‌تان باشد که در مصرف دارچین زیاده‌روی نکرده باشید؛ در غیر این صورت غذای شما تلخ خواهد شد. برنج را حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه دم بیندازید و در صورت تمایل، قبل از سِرو هم کمی کره روی برنج قرار دهید و آن را با ماست یا ترشی روی میز بگذارید.

این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.

(Visited 482 times, 1 visits today)

همچنین ببینید

طرز تهیه آش دوغ شیرازی

طرز تهیه آش دوغ شیرازی

طرز تهیه آش دوغ شیرازی یکی از چندین نوع دستورتهیه‌های این نوع آش است. آش …