خانه / سلامت و زیبایی / تغذیه / گرانولا، صبحانه ای خوشمزه و مغذی

گرانولا، صبحانه ای خوشمزه و مغذی

اگر اهل کافه‌گردی یا رفتن به رستوران‌های مختلف برای صرف صبحانه باشید، حتما نام ترکیبی غذایی با عنوان «گرانولا» را دیده‌اید. اما شاید خیلی‌ها ندانند که گرانولا دقیقا چیست و خوردن آن در وعده صبحانه چه فایده‌ای دارد!

گرانولا، معمولا ترکیبی از جو دوسر، یک نوع شیرین‌کننده مانند عسل یا شکر و برنج برشته یا ذرت برشته است. گاهی از میوه‌های خشک، مغزهای خام و نارگیل هم در ترکیب گرانولا استفاده می‌شود. برخی از رستوران‌ها برای بهبود ارزش تغذیه‌ای گرانولای خود، یک ترکیب پروتئینی هم به این غذا اضافه می‌کنند. گرانولا به دلیل داشتن فیبر بالا و شیرینی کافی، هم می‌تواند انرژی مورد نیاز روزانه شما را تامین کند، هم می‌تواند هوشیاری لازم را در ساعت‌های اولیه صبح به شما بدهد و هم با ایجاد سیری مناسب، جلوی پرخوری یا ریزه‌خواری تا زمان ناهار را بگیرد و مانع از افزایش وزن‌تان شود.

اگر گرانولا با کمی ماست یونانی ترکیب شده باشد، حجم خوبی از کلسیم را هم به بدن می‌رساند و باعث می‌شود که علاوه بر ایجاد شادابی صبحگاهی، عملکرد سیستم گوارشی‌تان هم بهبود پیدا کند. میوه‌های موجود در این ترکیب غذایی، ویتامین‌های ضروری را به بدن می‌رسانند و سطح هوشیاری صبحگاهی را بالا می‌برند. برای بهره بردن بیشتر از خواص گرانولا، بهتر است آن را به همراه شیر یا شیرکاکائو سفارش بدهید. اگر مشکل اضافه‌وزن ندارید، از مسول رستوران بخواهید که حجم مغزهای خام موجود در گرانولای شما را بیشتر کند اما اگر از اضافه‌وزن رنج می‌برید، باید از مسول رستوران بخواهید تا حجم بالاتری از میوه‌های تازه را در ظرف گرانولای شما قرار دهد.

پیشنهاد اسنپ فود: سفارش از گرانولا بار

این مطلب توسط سلامتیسم تهیه شده است.

(Visited 490 times, 1 visits today)

همچنین ببینید

رژیم غذایی لاغری سریع

رژیم غذایی لاغری سریع، مانند کارکنان جنرال‌موتورز!

رژیم غذایی لاغری سریع می‌تواند در زمانی بسیار کوتاه شما را به وزن دلخواه‌تان برساند، …