خانه / سلامت / تناسب اندام / رژیم غذایی لاغری سریع، مانند کارکنان جنرال‌موتورز!

رژیم غذایی لاغری سریع، مانند کارکنان جنرال‌موتورز!

رژیم غذایی لاغری سریع

رژیم غذایی لاغری سریع می‌تواند در زمانی بسیار کوتاه شما را به وزن دلخواه‌تان برساند، فقط به‌شرطی‌که شما رژیم غذایی‌تان را به‌صورت اصولی طی کنید؛ همچنین نباید فراموش کنید که هیچ رژیم غذایی دائمی نخواهد بود و هرچند شما مجبور نیستید به‌صورت طولانی رژیم بگیرید، اما باید همواره از زیاده‌روی در خوردن غذاهای پرکالری پرهیز کنید. پیشنهاد ما این است که پس از طی‌کردن رژیم لاغری سریع، در برنامه‌ی غذایی هفتگی‌تان حتماً غذاهای رژیمی را هم بگنجانید؛ پیشنهاد ما سفارش غذا از پرانا در طول هفته است. سه برنامه‌ی رژیم غذایی لاغری سریع را در این مطلب اسنپ‌فود برایتان توضیح داده‌ایم.

رژیم غذایی لاغری سریع
رژیم غذایی لاغری سریع

رژیم غذایی سه روزه سریع

تصور کنید چند روز دیگر به یک میهمانی دعوت‌اید و یکی از نگرانی‌هایتان اضافه‌وزن است. شما نیاز به رژیم غذایی سه روزه سریع دارید. این رژیم غذایی می‌تواند به‌سرعت چهار کیلو وزن شما را کاهش دهد. راز این رژیم غذایی لاغری سریع در مصرف کالری کم است؛ به‌صورتی‌که در این رژیم شما روزانه فقط ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ کیلوکالری به بدن‌تان می‌رسانید. این رژیم سه‌روزه است و نباید بیش از سه روز آن را ادامه دهید. این رژیم غذایی لاغری سریع از این قرار است:

روز اول

صبحانه: یک کف دست نان سبوس‌دار + ۲ قاشق غذاخوری کره‌ی بادام‌زمینی + نصف گریپ‌فروت + یک فنجان قهوه یا چای.

ناهار: یک کف دست نان سبوس‌دار + نصف تن ماهی + یک فنجان قهوه یا چای

شام: ۸۵ گرم گوشت سفید یا قرمز + یک فنجان لوبیاسبز + یک عدد سیب کوچک + نصف موز + یک فنجان بستنی وانیلی.

روز دوم

صبحانه: یک تکه نان تست سبوس‌دار + یک عدد تخم‌مرغ پخته‌شده + نصف موز.

ناهار: یک عدد تخم‌مرغ پخته‌شده + یک فنجان پنیر خامه‌ای + پنج عدد کراکر نمکی.

شام: ۲ عدد هات‌داگ + نصف فنجان هویج و نصف فنجان کلم بروکلی + نصف موز + نصف فنجان بستنی وانیلی.

روز سوم

صبحانه: یک قوطی‌کبریت پنیر + پنج عدد کراکر نمکی + یک عدد سیب.

ناهار: یک کف دست نان سنگک + یک عدد تخم‌مرغ پخته.

شام: یک فنجان ماهی تن + نصف موز + یک فنجان بستنی وانیلی.

نکته

نوشیدن قهوه و چای سبز بدون شکر در میان‌وعده‌ها مانعی ندارد.

رژیم غذایی جنرال موتورز
رژیم غذایی جنرال موتورز

رژیم غذایی سریع در یک هفته با برنامه‌ی غذایی GM

رژیم غذایی GM رژیم مخصوص کارکنان شرکت جنرال‌موتورز، غول صنعت اتومبیل‌سازی امریکا، است. شرکت جنرال‌موتورز در سال ۱۹۸۵ تصمیم گرفت برای بالابردن کارآیی و سلامت کارکنانش رژیم غذایی لاغری سریع طراحی کند. این شرکت تحقیقات درباره‌ی رژیم غذایی لاغری سریع را به مرکز تحقیقاتی دانشگاه جان هاپکینز سپرد و نتیجه‌ی آن شگفت‌انگیز بود؛ این رژیم در طول یک هفته تقریباً پنج کیلوگرم از وزن شما را کاهش می‌دهد. از دیگر فواید این رژیم می‌توان به دفع سموم بدن، تقویت دستگاه گوارش و بالابردن سرعت سوزاندن چربی اشاره کرد.

غذاهایی که در این رژیم غذایی لاغری سریع گنجانده شده است میزان کالری کمی را به بدن می‌رسانند و درعوض، برای جذب میزان کالری بالایی مصرف می‌کنند. تنوع غذایی در این رژیم هم خوب است و شما نباید هیچ‌یک از وعده‌ها را حذف کنید؛ درواقع شما نباید هیچ‌گاه احساس گرسنگی کنید و این رژیم غذایی برای لاغری سریع این اصل را رعایت کرده است.

نکته‌ی مهم در رعایت این رژیم درباره‌ی تکرار آن است؛ درصورتی‌که تصمیم گرفتید این رژیم را تکرار کنید، باید میان دو دوره رژیم غذایی لاغری سریع ۱۰ روز فاصله‌ی زمانی بیندازید. یادتان باشد اگر رژیم خود را در میانه‌ی راه شکستید، باید ۱۰ روز تا دو هفته صبر کنید و سپس رژیم غذایی لاغری سریع را از سر بگیرید.

رژیم غذایی GM
رژیم غذایی GM

رژیم غذایی GM

روز اول

شما در روز اول تنها مجاز به خوردن میوه و آب هستید. شما می‌توانید همه‌ی میوه‌های موردعلاقه‌تان، منهای موز و انگور و انبه، را میل کنید، اما فراموش نکنید که باید مقدار زیادی آب بنوشید. پیشنهاد ما نوشیدن ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب است.

پیشنهاد می‌کنیم برای صبحانه سه لیوان آب و یک عدد سیب متوسط میل کنید.

روز دوم

شما در روز دوم فقط باید سبزیجات بخورید. سبزیجات را می‌توانید به‌صورت پخته یا خام میل کنید، اما از اضافه‌کردن روغن به آن خودداری کنید. بهتر است سبزیجات با کربوهیدرات بالا، مانند سیب‌زمینی، را در وعده‌ی صبح میل کنید که کربوهیدرات آن تا شب سوزانده شود.

روز سوم

هر میوه و سبزی که دوست داشته باشید می‌توانید در روز سوم میل کنید، البته منهای موز، انگور، انبه و سیب‌زمینی. نوشیدن آب فراوان را فراموش نکنید؛ پیشنهاد می‌کنیم ۱۲ لیوان آب بنوشید.

روز چهارم

روز چهارم به شیر و موز اختصاص دارد. شما می‌توانید در این روز هشت تا ۱۰ عدد موز و چهار لیوان شیر میل کنید. پیشنهاد ما این است که این مقدار را به ساعات مختلف روز تقسیم کنید. درصورتی‌که به شیر یا موز آلرژی دارید یا آن‌ها را دوست ندارید، می‌توانید انجیر و شیر سویا را جایگزین‌شان کنید.

روز پنجم

برنامه‌ی رژیم غذایی لاغری سریع شما در روز پنجم اندکی بازتر است؛ شما می‌توانید یک کاسه‌ی کوچک برنج قهوه‌ای نوش جان کنید؛ می‌توانید یک قطعه سینه‌ی مرغ یا ماهی کبابی یا پخته را جایگزین برنج قهوه‌ای کنید. علاوه بر برنج قهوه یا گوشت سفید، شش تا هفت عدد گوجه‌فرنگی برای روز پنجم در نظر گرفته شده است که باید در کنار آن ۱۵ لیوان آب بنوشید که اسید اوره‌ی فراوان گوجه‌فرنگی دفع شود.

روز ششم

رژیم غذایی GM برای روز ششم بازتر می‌شود؛ یک فنجان برنج قهوه‌ای برای ناهار، سبزیجات خام یا پخته (بدون روغن) و سالاد منهای سس برای روز ششم در نظر گرفته شده است. می‌توانید آب لیموترش و فلفل و مقدار اندکی نمک را به‌عنوان سس سالاد مصرف کنید.

روز هفتم

شما در روز هفتم مجاز هستید یک فنجان برنج قهوه‌ای را همراه با سبزیجات و هر آبمیوه‌ی طبیعی که دوست دارید میل کنید. مصرف آب را هم نباید فراموش کنید.

اگر به‌دنبال تناسب‌اندام یا کاهش وزن هستید، خواندن این مطالب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم:

رژیم پروتئین برای لاغری چگونه شما را لاغر می‌کند؟

طرز تهیه اسموتی دتوکس ـ جادوی آب سبز برای لاغری

طرز تهیه قهوه سبز برای رسیدن به وزن مطلوب

(Visited 307 times, 1 visits today)

همچنین ببینید

طرز تهیه قهوه سبز

طرز تهیه قهوه سبز برای رسیدن به وزن مطلوب

طرز تهیه قهوه سبز این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. درواقع خواص این نوع …