آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • مرینیت ماهی
    مزه دار کردن ماهی با جذاب ترین طعم ها مهر 7, 1403
  • ترک عادت گاز گرفتن سگ
    ترک عادت گاز گرفتن سگ ها به طور دائمی مهر 7, 1403
  • روغن کانولا
    روغن کانولا چیست و برای چی خوبه؟ مهر 7, 1403
صفحه پیدا نشد!
پیشگیری از اسراف غذا وقتی در رستوران غذا می‌خوریم
اخبار و تازه ها
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

پیشگیری از اسراف غذا وقتی در رستوران غذا می‌خوریم

سعید راستین‌فرد 16 اردیبهشت 1402 3 دقیقه

معضل اسراف مواد غذایی نگرانی‌های زیادی را در سرتاسر جهان برانگیخته است. یکی از نقاطی که می‌توان اسراف مواد غذایی را در آن به مقدار قابل توجهی کاهش داد، غذاخوری‌ها و رستوران‌هاست. شاید اجتناب از اسراف غذا هنگام غذا خوردن در بیرون از خانه بسیار دشوار به نظر برسد، زیرا بسیاری از رستوران‌ها وعده‌های حجیمی را سرو می‌کنند و مشتری‌ها اغلب کنترل چندانی بر مواد تشکیل‌دهنده و روش‌های پخت‌وپز استفاده شده در رستوران‌ها ندارند. با این حال اقدامات زیادی وجود دارد که می‌توان برای کاهش ضایعات مواد غذایی در حین صرف غذا در بیرون از منزل انجام داد. در ادامه چند ترفند ساده در این مورد را با هم بررسی خواهیم کرد.

پیشگیری از اسراف غذا وقتی در رستوران غذا می‌خوریم

از قبل برنامه ریزی کنید

یکی از موثرترین راه‌های کاهش اسراف مواد غذایی در رستوران‌‌ها این است که پیش از رفتن به رستوران منوی آن را به صورت آنلاین بررسی کنید و تصمیم بگیرید که قصد دارید چه غذایی را سفارش دهید. با این روش از سفارش غذای اضافی و سفارش‌های هیجانی در رستوران جلوگیری می‌کنید.

پیشگیری از اسراف غذا وقتی در رستوران غذا می‌خوریم

با هم سفارش دهید

یکی دیگر از استراتژی‌های کاربردی برای کسانی که حجم غذاهای سرو شده در رستوران‌ها برای یک وعده‌شان زیاد است سهیم شدن آن با بقیه میز است. با این روش همه می‌توانند بدون سفارش دادن غذای اضافی از غذاهای مختلف تست کنند و تمام غذایی که سفارش داده شده است هم مصرف می‌شود.

پیشگیری از اسراف غذا وقتی در رستوران غذا می‌خوریم

غذاهای کم حجم‌تری سفارش دهید

بسیاری از غذاخوری‌ها و رستوران‌ها غذاها را در حجم‌های مختلفی سرو می‌کنند و شما می‌توانید به اندازه‌ای که می‌‌توانید میل کنید سفارش دهید. یا در رستوران‌هایی که غذاهای کبابی دارند غذایتان را بدون چلو سفارش دهید.

پیشگیری از اسراف غذا وقتی در رستوران غذا می‌خوریم

باقیمانده غذاها را با خود ببرید

اگر غذایتان را تمام نکرده باشید، آن غذا سر از زباله‌ها در خواهد آورد. اغلب رستوران‌ها به شما ظروف مناسبی برای به همراه بردن غذای باقیمانده‌تان می‌دهند تا بتوانید آن را در فرصت دیگری تمام کنید. پس هر وقت نتواستید غذایتان را تا آخر میل کنید از کارکنان رستوران بخواهید تا مابقی آن را برای شما بسته‌بندی کنند تا به خانه ببرید.

پیشگیری از اسراف غذا وقتی در رستوران غذا می‌خوریم

از سوال کردن نترسید

اگر در منوی رستوران غذای جدیدی دیدید که از طعم یا مواد اولیه استفاده شده در آن اطلاع ندارید، در موردش سوال کنید. این پرسش کمک می‌کند تا غذایتان را با آگاهی سفارش دهید و پس از آماده شدن آن با غذایی که دوست ندارید و نمی‌توانید میل کنید، غافلگیر نشوید.

پیشگیری از اسراف مواد غذایی امری ضروری است که همه باید در آن مشارکت کنیم. چه بخواهیم در خانه غذا درست کنیم و چه بخواهیم وعده غذایی‌مان را با دوستان یا خانواده در رستوران‌ها و غذا خوری‌ها میل کنیم، می‌توانیم با رعایت نکاتی ساده از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری کنیم. در رستوران‌ها با انجام دادن همین پنج گام ساده می‌توان از حجم زیادی از اسراف پیشگیری کرد و اثر آن را بر محیط زیست مشاهده کرد.

اشتراک:
سعید راستین‌فرد- 35 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود