آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • گل بابا آدم
    گل بابا آدم و نکات مهم نگهداری مهر 25, 1403
  • معرفی بهترین رستوران های مشهد به همراه آدرس، عکس و منو مهر 25, 1403
  • جلوگیری از ریزش موی گربه
    جلوگیری از ریزش موی گربه؛ دلایل و روش های درمان مهر 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
ادویه های مضر فشار خون بالا
عطاری
5/5 - (1 امتیاز)
بدون نظر

معرفی ادویه های مضر فشار خون بالا

مینا اسماعیل بیگی 14 مهر 1403 5 دقیقه

فشار خون بالا یکی از مشکلات شایع در عصر کنونی است که افراد مختلفی را درگیر می‌کند. بعضی از مواد غذایی همچون برخی از ادویه‌ها موجب افزایش فشار خون می‌شوند و تاثیر منفی بر سلامت بیماران دارند؛ اما ادویه های مضر فشار خون بالا چیست؟ شناخت این ادویه‌ها به شما کمک می‌کند تا چاشنی‌های نامناسب برای غذاهای خود را کنار بگذارید و وعده‌های غذایی سالم‌تری تهیه کنید که تاثیر منفی بر افزایش فشار خون نداشته باشند.

با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه این مطلب از مجله اسنپ فود قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که کدام ادویه فشار خون را بالا میبرد و سپس ادویه‌های مفید برای درمان فشار خون بالا را معرفی کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

چه ادویه هایی فشار خون را بالا می برد؟

برخی از ادویه های مضر فشار خون بالا ، حاوی مقادیر سدیم و دیگر ترکیبات مضر هستند که حجم خون را افزایش می‌دهند و به دیواره رگ‌ها فشار بیشتری وارد می‌کنند. از سوی دیگر ممکن است بعضی از ادویه‌ها، با داروهای فشار خون در تداخل باشند و به سلامت بیماران آسیب بزنند. در ادامه این بخش به معرفی تمامی این ادویه‌های مضر برای فشار خون بالا و تاثیر هر یک از آن‌ها پرداخته‌ایم.

نمک

نمک مضر برای فشار خون بالا

در صدر فهرست ادویه های مضر فشار خون بالا ، نمک قرار دارد. نمک به دلیل وجود مقادیر زیاد سدیم، به طور مستقیم بر فشار خون تاثیر می‌گذارد و موجب افزایش آن می‌شود. مصرف نمک علاوه بر افزایش خون، ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را نیز بالاتر می‌برد.

برای کاهش میزان روزانه مصرف نمک، غذاهای فراوری شده، غذاهای فست فود، گوشت‌های فراوری شده، انواع ترشی و شور را از رژیم غذایی خود خط بزنید. همچنین به جای مقادیر زیاد نمک، از ادویه‌های دیگر مانند دارچین و زردچوبه برای طعم‌دار کردن غذا استفاده کنید.

فلفل قرمز

منع مصرف فلفل قرمز در مبتلایان فشار خون بالا

در پاسخ به این سوال که چه ادویه ای فشار خون را بالا میبرد ، باید از فلفل قرمز هم نام برد. در ترکیب فلفل قرمز ماده‌ای به نام کاپسایسین وجود دارد که عامل طعم تند این فلفل محسوب می‌شود. کاپسایسین، عصب‌های حسی را تحریک می‌کند و می‌تواند فشار خون را افزایش دهد. دلیل دیگر بالا رفتن فشار خون پس از مصرف فلفل قرمز، افزایش ترشح هورمون‌های استرسی مانند آدرنالین است.

با توجه به موارد گفته شده، مصرف فلفل قرمز در بیماران مبتلا به فشار خون بالا ممنوع است. همچنین کسانی که در معرض فشار خون بالا هستند، باید فلفل قرمز را از فهرست ادویه‌های مصرفی روزانه خود کنار بگذارند. استفاده از انواع نوشیدنی برای کاهش فشار خون نیز می تواند در پایین آوردن فشار خون هم به شما کمک کند.

جوز هندی

جوز هندی مضر برای فشار خون بالا

از دیگر ادویه های مضر فشار خون بالا می‌توان به جوز هندی اشاره کرد. جوز هندی یک ادویه معطر و خوشمزه است که برای درست کردن برخی از غذاهای شیرین مورد استفاده قرار می‌گیرد. جوز هندی خواص مختلفی دارد؛ اما مصرف آن برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا ممنوع است. ترکیبات موجود در این ادویه، با تاثیر بر عروق خونی موجب افزایش فشارخون می‌شوند و بیماران مبتلا به فشار خون بالا، مجاز به مصرف آن نیستند.

گشنیز

منع مصرف گشنیز برای فشار خون بالا

در پاسخ به این سوال که چه ادویه هایی فشار خون را بالا میبرند ؛ باید نام گشنیز را نیز معرفی کرد. گشنیز خشک به عنوان یک چاشنی غذایی، در تهیه برخی از غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما مصرف آن برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا ممنوع است. از سوی دیگر، مصرف این ادویه به بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی نیز توصیه نمی‌شود.

گشنیز حاوی ترکیباتی همچون فلاونوئیدها و کومارین‌ها است که می‌توانند فشار خون را بالا ببرند و سلامت بیماران مبتلا به فشار خون بالا را تهدید کنند. در صورتی که شما نیز درگیر این بیماری هستید، تنها با نظر پزشک می‌توانید از گشنیز در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

زیره

خودداری از مصرف زیره در افراد با فشار خون بالا

درباره بعضی از ادویه های مضر فشار خون بالا ، بحث و مطالعات بیشتری وجود دارد که یکی از این ادویه‌ها، زیره است. بعضی از مطالعات، بر اثرات مفید زیره برای کنترل فشار خون تاکید دارند. با این وجود، مصرف روزانه و بیش از حد زیره، بر سطح پتاسیم بدن تاثیر منفی می‌گذارد و بدین طریق، فشار خون را افزایش می‌دهد. به بیماران مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌شود تا در مصرف زیره احتیاط داشته باشند.

از سوی دیگر، افزایش مقادیر زیره در رژیم غذایی، با داروهای کنترل فشار خون در تداخل است و به همین دلیل، پیش از مصرف زیره در رژیم غذایی، باید با پزشک خود مشورت کنید و از تداخل‌های دارویی احتمالی آن آگاه شوید.

فلفل سیاه

فلفل سیاه مضر برای فشار خون بالا

نام فلفل سیاه را نیز می‌توان در فهرست ادویه های مضر فشار خون بالا جای داد. عامل طعم تند فلفل سیاه، ماده‌ای به نام پیپرین است که مقادیری از آن در این ادویه وجود دارد. پیپرین موجب انقباض رگ‌های خونی می‌شود که بدین طریق، فشار خون افزایش می‌یابد. با وجود آنکه فلفل سیاه، یک ادویه مهم در آشپزی ایران است؛ اما مصرف آن به بیماران مبتلا به فشار خون بالا توصیه نمی‌شود.

البته مصرف فلفل سیاه برای افراد سالم مشکلی ایجاد نمی‌کند. در واقع این ادویه را نمی‌توان به عنوان عامل ابتلا به فشار خون بالا معرفی کرد و مصرف آن تنها برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا مضر است. اینکه برای فشار خون بالا چی بخوریم هم جز مطالبی بوده است که اخیرا در مجله اسنپ فود به آن اشاره کردیم.

کدام ادویه ها برای درمان فشار خون بالا مفید هستند؟

ادویه های مفید برای فشار خون بالا

اکنون به این سوال مهم می‌رسیم که پس از کنار گذاشتن ادویه‌های مضر، بیماران مبتلا به فشار خون بالا، می‌توانند کدام ادویه‌ها را مصرف کنند یا شام مناسب برای فشار خون بالا چیست؟ برخی از ادویه‌ها دارای مواد معدنی و ترکیبات مختلفی هستند که بر کاهش و کنترل سطح فشار خون تاثیر می‌گذارند. از جمله این ادویه‌های مفید برای درمان فشار خون بالا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هل
  • زردچوبه
  • دارچین
  • آویشن
  • تخم کرفس
  • جعفری خشک

سخن پایانی

در این مطلب از مجله اسنپ فود، ادویه های مضر فشار خون بالا را معرفی کردیم و سپس به این سوال پاسخ دادیم که کدام ادویه‌ها برای کاهش فشار خون مفید هستند. توجه به مصرف ادویه‌های مفید و دوری از ادویه‌های مضر برای فشار خون بالا اهمیت زیادی دارد. در واقع، اگر به فشار خون بالا مبتلا هستید، باید از مصرف ادویه های مضر فشار خون بالا اجتناب کنید.

برای خرید ادویه نیز می‌توانید به عطاری‌های حضوری در سطح شهر مراجعه کنید؛ اما روش آسان‌تر خرید آن‌ها، سفارش از اسنپ فود است. در عطاری آنلاین اسنپ فود هر آنچه را که نیاز دارید، سفارش دهید و آن‌ها را پس از مدت کوتاهی درب منزل تحویل بگیرید. این روش خرید، کار شما را آسان می‌کند و دیگر نیازی به خروج از منزل نخواهید داشت.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2738 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود