آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • شام مناسب برای فشار خون بالا
    شام مناسب برای فشار خون بالا مهر 18, 1403
  • کدام قهوه کافئین بیشتری دارد
    کدام قهوه کافئین بیشتری دارد؟ (معرفی انواع قهوه با کافئین بالا) مهر 18, 1403
  • سرماخوردگی عروس هلندی
    سرماخوردگی عروس هلندی: علائم، علل و درمان کامل مهر 18, 1403
صفحه پیدا نشد!
بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا
دنیای کافئين
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

چگونه بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا را داشته باشیم؟

مینا اسماعیل بیگی 17 مهر 1403 4 دقیقه

ترکیب دو نوع قهوه روبوستا و عربیکا همیشه نتیجه‌ای عالی در پی دارد. با این کار طعم ملایم و معطر عربیکا با طعم قوی و تلخ روبوستا مخلوط می‌شود و ترکیب نهایی به شکل نوشیدنی جذابی در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما سوال اینجاست که بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا را باید با چه درصدی از هرکدام از این دو درست کنیم؟ چه مقدار از عربیکا و چه میزان از روبوستا طعم و عطر بهتری را در نوشیدنی نهایی ایجاد خواهد کرد؟ در این مطلب می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم و با ویژگی‌های این دو قهوه آشنا شویم.

میزان کافئین عربیکا و روبوستا

بهترین ترکیب قهوه اسپرسو

میزان کافئین عربیکا و روبوستا با یکدیگر فرق می‌کند و یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها بین این دو مدل قهوه در همین میزان کافئین آن‌هاست. عربیکا در حدود  0.8 تا 1.4درصد وزن خود کافئین دارد که در روبوستا این مقدار به 1.7 تا 3.5درصد می‌رسد. بنابراین می‌توانیم بگوییم که مقدار کافئین در روبوستا، دو برابر دانه‌های عربیکاست. بر همین اساس، افرادی که علاقه زیادی به دریافت کافئین دارند، نوشیدنی‌های درست‌شده با قهوه روبوستا را می‌پسندند و کسانی که نوشیدنی ملایم‌تر می‌خواهند، عربیکا را انتخاب بهتری می‌دانند.

انواع ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا

انواع ترکیب ترکیب قهوه خوب

برای داشتن ترکیب قهوه خوب با انواع روبوستا و عربیکا بهتر است درصدهای مشخصی از آن‌ها را به‌کار ببرید. به‌طور مثال بر اساس ذائقه خود، مقدار عربیکا یا روبوستا را بیشتر کنید تا طعم آن‌ به آنچه که می‌خواهید، نزدیک‌تر شود. اگرچه این مقادیر با آزمون و خطا به دست می‌آید، اما بعضی درصدهای مشخص هم وجود دارند که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. برخی از باریستاهای باتجربه طی سال‌ها فعالیت خود به بعضی ترکیب‌ها با درصدهای مشخص رسیده‌اند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

ترکیب 50% روبوستا و 50% عربیکا

بهترین ترکیب قهوه اسپرسو و بسیاری از نمونه‌های دیگر این نوشیدنی، آن‌هایی هستند که با مخلوط مساوی 50-50 روبوستا و عربیکا درست شده باشند. نوشیدنی تهیه‌شده با این ترکیب، طعم تلخ و کافئین بالای روبوستا و عطر و طعم ملایم عربیکا را در کنار هم دارد. درنتیجه، چنین قهوه‌ای مزه بسیار ملایم و جذابی خواهد داشت. این مدل قهوه برای کسانی که می‌خواهند نوشیدنی با میزان کافئین متوسط برای افزایش انرژی خود داشته باشند، بهترین انتخاب است.

ترکیب 70% روبوستا 30% عربیکا

همان‌طور که گفتیم، روبوستا نوعی قهوه غلیظ و سنگین است؛ بنابراین اگر مقدار بیشتری از ترکیب قهوه مورد نظر روبوستا باشد، نوشیدنی نهایی هم سنگین و تلخ خواهد بود. مقدار کافئین هم در این قهوه بالاتر است و باعث افزایش انرژی بیشتر در شما می‌شود. این درصدها برای کسانی که به طعم تلخ و کافئین علاقه دارند، مناسب‌تر است.

ترکیب 80% عربیکا و 20% روبوستا

بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا می‌تواند 80درصد عربیکا و 20درصد روبوستا باشد. قهوه درست شده با این مخلوط، طعمی بسیار ملایم دارد و معمولا همه آن را می‌پسندند. وجود مقدار بیشتری از عربیکا در قهوه باعث می‌شود تا تلخی و سنگینی روبوستا چندان احساس نشود؛ بنابراین اگر به دنبال نوشیدنی ملایم و سبک و در عین‌حال معطر هستید، این مخلوط بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

ترکیب 70% عربیکا و 30% روبوستا

این درصدهای قهوه هم تقریبا مشابه با نمونه قبلی است؛ با این تفاوت که طعم روبوستا کمی بیشتر حس می‌شود. با نوشیدن این مدل قهوه، هم ملایم بودن عربیکا را حس می‌کنید و هم مقدار کافئین دریافتی بیشتر خواهد بود؛ همچنین طعم قهوه نیز کاملا ملایم و متعادل است. معمولا در طرز تهیه قهوه عربی از این درصدها استفاده می‌شود.

ویژگی های دانه قهوه عربیکا و روبوستا

کافئین عربیکا و روبوستا

تا اینجا با ترکیب‌های جذاب و عالی روبوستا و عربیکا آشنا شدیم. اما بهتر است ویژگی‌هایی را هم که هرکدام از این قهوه‌ها دارند، به‌طور دقیق‌تر بررسی کنیم. در ادامه به چند نمونه از مشخصات مربوط به هرکدام از این دانه‌های قهوه و تفاوتی که با هم دارند، خواهیم پرداخت:

طعم دانه‌های عربیکا و روبوستا

اولین ویژگی، مربوط به طعم این قهوه‌هاست. دانه عربیکا با توجه به منطقه‌ای که در آن رشد می‌کند، طعم متفاوتی دارد؛ اما باز هم در پس‌زمینه آن نت‌های ترش، میوه‌ای، غلات و آجیل به خوبی حس می‌شوند. در مقابل، قهوه روبوستا طعمی عمیق، چوبی و آجیلی دارد و تلخی آن کاملا احساس می‌شود.

قیمت قهوه روبوستا و عربیکا

قیمت دانه‌های عربیکا و روبوستا نیز با هم متفاوت است. عوامل مختلفی مثل منطقه رویش، شرایط آب‌وهوایی، شرکتی که آن‌ها را تولید می‌کند و… روی این هزینه تاثیرگذار هستند؛ اما به‌طور کلی عربیکا به دلیل ویژگی‌های بهتر و طرفداران بیشتر، گران‌تر است.

ظاهر دانه‌های عربیکا و روبوستا

ظاهر دانه‌های عربیکا و روبوستا نیز از ویژگی‌هایی است که برای تشخیص این دو مدل می‌توانید در نظر بگیرید. عربیکا دانه‌های تخم‌مرغی‌شکل دارد؛ اما روبوستا گرد و منحنی است. از طرفی در وسط دانه‌های قهوه عربیکا، انحنای بیشتری دیده می‌شود و عمق خط وسط آن‌‌ها خیلی زیاد نیست. به‌علاوه، رنگ خط وسط در این دانه‌ها نیز روشن‌تر از روبوستاست.

عطر قهوه روبوستا و عربیکا

قهوه روبوستا و عربیکا، عطرهای مخصوص به خود را دارند. برای مثال عربیکا به دلیل موقعیت‌های مختلفی که در آن رشد می‌کند، ممکن است با رایحه متفاوتی در بازار موجود باشد؛ اما درباره روبوستا می‌توان گفت که رایحه آجیلی آن قبل از رست و عطر چوبی بعد از رست حس می‌شود.

انتخاب ترکیب مناسب و برای رفع خستگی در تمام روزهای سال

انتخاب ترکیب مناسب و برای رفع خستگی در تمام روزهای سال

در این مطلب به معرفی انواع قهوه روبوستا و عربیکا و ویژگی‌های آن‌ها پرداختیم و درصدهای مختلفی را برای درست کردن انواع نوشیدنی با آن‌ها به شما معرفی کردیم. اکنون می‌دانید که بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا چیست و با در نظر گرفتن این موضوع و آشنایی با طرز تهیه لاته، قهوه ترک، اسپرسو و… می‌توانید نوشیدنی گوارایی را برای خود تهیه کنید.

تنها موضوعی که می‌ماند، خرید قهوه اصل است و پیشنهاد می‌کنیم برای یک خرید مطمئن، از کافه آنلاین اسنپ فود کمک بگیرید. با اسنپ فود، ضمن کاهش زحمت خرید حضوری، محصول باکیفیتی را خریداری خواهید کرد.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2733 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود