آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • صبحانه سالم برای مدرسه
    لیست صبحانه سالم برای دانش آموزان شهریور 26, 1403
  • غذا با گوشت چرخ کرده
    لیست انواع غذاها با گوشت چرخ کرده شهریور 26, 1403
  • طرز تهیه گراتن بادمجان
    طرز تهیه گراتن بادمجان شهریور 25, 1403
صفحه پیدا نشد!
ساندویچ زبان
آموزش آشپزی
به این مقاله امتیاز دهید
1

طرز تهیه ساندویچ زبان برای سلیقه های خاص

مینا اسماعیل بیگی 08 مرداد 1403 5 دقیقه
2 نفر
مناسب برای
غذای اصلی
نوع
متوسط
سطح
با احتساب زمان پخت زبان، حدود 2 تا 3 ساعت
زمان آماده سازی
30 دقیقه
پخت

اگر به غذاهای ساندویچی علاقه‌مند هستید و به‌دنبال گزینه‌ای پرکالری و خوشمزه می‌گردید، ساندویچ زبان گوساله را امتحان کنید. برای تهیه آن، ابتدا زبان را پخته و همراه با ادویه در کره تفت دهید. سپس، مقداری مخلوط قارچ و پنیر پیتزای تفت‌خرده در کره تهیه کرده و بقیه مخلفات ساندویچ مثل خیارشور و… را هم خرد کنید. در نهایت، داخل نان باگت، مقداری سس مایونز بمالید و به ترتیب، گوشت زبان، مخلفات ساندویچ و ترکیب قارچ و پنیر پیتزا را به صورت داغ اضافه کنید.

در ادامه، جدول مشخصات غذایی ساندویچ زبان را با هم می‌بینیم:

ساندویچ زبان

تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده سازی با احتساب زمان پخت زبان، حدود 2 تا 3 ساعت
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه ساندویچ زبان با قارچ و پنیر

ساندویچ زبان یکی از انواع ساندویچ های واقعا لذیذ است؛ به خصوص اینکه طعم آن با طعم قارچ و پنیر پیتزا ترکیب شود. البته توجه داشته باشید که اضافه کردن پنیر پیتزا به این ساندویچ، چربی غذا را بیشتر کرده و هضم آن را سخت‌تر می‌کند. بنابراین، اگر معده حساسی دارید یا به‌دنبال ساندویچی رژیمی هستید، باید به سراغ گزینه دیگری بروید؛ اما اگر هوس کرده‌اید که در منزل، یک ساندویچ زبان مجلسی تهیه کنید، با ما همراه شوید و مواد لازم برای تهیه ساندویچ زبان با سس قارچ و پنیر پیتزا را آماده کنید:طرز تهیه ساندویچ زبان با قارچ و پنیر

مواد لازم برای تهیه ساندویچ زبان

مواد اولیه برای تهیه این ساندویچ خوشمزه به صورت جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
زبان پخته شده 300 گرم
قارچ خام 400 گرم
پنیر پیتزا 200 گرم
گوجه‌فرنگی، خیار شور، پیاز و جعفری به مقدار لازم (به عنوان مخلفات ساندویچ)
نان باگت لقمه‌ای 4 عدد
کره 40 گرم
سس مایونز 2 تا 3 قاشق غذاخوری
پودر فلفل قرمز ½ قاشق چایخوری
نمک به مقدار لازم
پیاز 1 عدد
سیر خرد شده چند حبه
دارچین مقدار کمی

مراحل دستور تهیه ساندویچ زبان

برای طرز تهیه ساندویچ زبان گوساله، مطابق مراحل زیر پیش بروید:

  • مرحله اول: ابتدا زبان گوساله را با مقدار مناسب آب، یک عدد پیاز، چند حبه سیر خرد‌شده و مقدار کمی دارچین در قابلمه‌ای مناسب ریخته و اجازه دهید برای 2 تا 3 ساعت بپزد.مراحل دستور تهیه ساندویچ زبان
  • مرحله دوم: بعد از پخت کامل، زبان را از قابلمه خارج کرده و کنار بگذارید تا سرد شود. سپس، پوست زمخت روی آن را جدا کرده و گوشت زبان را ریش‌ریش کنید.
  • مرحله سوم: حالا گوشت ریش‌ریش شده را همراه با 20 گرم کره، فلفل قرمز و مقداری نمک در تابه‌ای مناسب تفت دهید تا گوشت کاملا مزه‌دار و قرمز‌رنگ شود.تهیه ساندویچ زبان
  • مرحله چهارم: در ادامه، قارچ‌ها را پس از شستن و خشک شدن، به صورت حلقه‌ای خرد کرده و با کمی نمک و باقیمانده کره روی حرارت ملایم قرار دهید تا بپزند و آب بیندازند.
  • مرحله پنجم: در همین فاصله، بقیه مواد ساندویچ مثل خیارشور و گوجه‌فرنگی را خرد کرده و آماده کنید.
  • مرحله ششم: حالا نان‌های باگت را به صورت طولی برش داده و مقداری از خمیر داخل آن‌ها را خالی کنید.
  • مرحله هفتم: داخل نان‌ها را به سس مایونز آغشته کنید و مقداری از گوشت زبان را به صورت داغ روی سس بریزید. سپس، بقیه مخلفات ساندویچ مانند خیارشور، پیاز و… را روی زبان قرار دهید.
  • مرحله هشتم: وقتی آب قارچ کاملا کشیده شد، پنیر پیتزا را روی قارچ‌ها بریزید و اجازه دهید کاملا آب شود.
  • مرحله نهم: حالا مخلوط قارچ و پنیر را هم روی بقیه مواد ریخته و ساندویچ‌ها را به صورت داغ سرو کنید. نوش جانساندویچ زبان خوشمزه

چند نکته در طرز تهیه ساندویچ زبان

نکات زیر اطلاعات بیشتری را برای تهیه این ساندویچ خوشمزه در اختیار شما قرار می‌دهند:چند نکته در طرز تهیه ساندویچ زبان

  • اگر فرصت کافی ندارید، زبان را داخل زودپز بپزید. برای این کار، زودپز را ابتدا روی شعله زیاد قرار دهید تا بخار کند، سپس حرارت را ملایم کرده و حدود یک ساعت و نیم زمان دهید تا گوشت زبان کاملا بپزد.
  • شما می‌توانید در زمان پخت زبان از ادویه‌های بیشتری استفاده کنید. برای مثال، زردچوبه، فلفل سیاه و رزماری، از چاشنی‌هایی هستند که امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند.
  • تفت دادن گوشت زبان با کره در داخل تابه، گوشت را نرم و لطیف‌تر می‌کند و تأثیر زیادی در خوشمزه‌تر شدن این ساندویچ دارد؛ بنابراین، این مرحله را حذف نکنید.
  • شما می‌توانید علاوه بر ادویه‌های گفته‌شده، هنگام پخت گوشت زبان، کمی هم پودر گلپر اضافه کنید. این ادویه، طبع ساندویچ زبان را تعدیل کرده و هضم آن را راحت‌تر می‌کند.
  • طرز تهیه ساندویچ زبان گوسفندی هم تفاوتی با دستور بالا ندارد. البته باید بدانید که زبان گوسفند با وجود طعم لذیذتر، قیمت بیشتری دارد و زمان پخت آن هم کمتر از زبان گوساله است.
  • یک روش دیگر برای تهیه این ساندویچ پرطرفدار آن است که قارچ را به ساندویچ اضافه کرده و در نهایت، پنیر پیتزا را روی بقیه مواد بریزید. سپس، ساندویچ‌ها را مدت کوتاهی در فر یا توستر قرار دهید تا تنوری شوند و پنیر پیتزا کاملا آب شود.

بهترین جایگزین ها در طرز تهیه ساندویچ زبان

اگر نگران میزان چربی این ساندویچ هستید، پنیر پیتزا را حذف کرده و از سس مایونز کمتری استفاده کنید. همچنین می‌توانید مقداری آبلیمو و آویشن با سس مایونز ترکیب کرده و به ساندویچ اضافه کنید. در بعضی رسپی‌ها هم اصلا خبری از سس مایونز نیست و گوشت زبان مزه‌دار شده را با مخلفاتی مثل گوجه‌فرنگی و خیارشور سرو می‌کنند که البته این هم انتخاب دلچسب و خوشمزه‌ای است.بهترین جایگزین ها در طرز تهیه ساندویچ زبان

روش نگهداری از ساندویچ زبان

مدت ماندگاری این ساندویچ خوشمزه، واقعا محدود است. به خصوص اینکه افزودن سس مایونز و پنیر پیتزا باعث خیس شدن و نرم شدن نان باگت می‌شود و اگر چنین ساندویچی چند ساعت بماند، ظاهر چندان مطلوبی نخواهد داشت. بنابراین بهتر است ساندویچ زبان را به اندازه مصرف خود تهیه کرده و به صورت داغ میل کنید. با‌این‌حال، اگر مقداری از مواد ساندویچ اضافه ماند، گوشت زبان را بدون مخلوط کردن با مواد دیگر، درون ظرف درب‌داری ریخته و در یخچال بگذارید و نهایتا ظرف یکی دو روز آینده آن را مجددا گرم کرده و مصرف کنید.

ساندویچ زبان درجه یک را از اسنپ فود سفارش دهید…

اگر وقت کافی برای پختن گوشت زبان در منزل ندارید اما هوس کرده‌اید که هر طور شده، طعم این ساندویچ بی‌نظیر را بچشید، سری به اسنپ فود بزنید. شما می‌توانید در بخش سفارش آنلاین غذا، این ساندویچ خوشمزه را با موارد دیگری مثل نوشابه، سالاد و… به صورت اینترنتی سفارش دهید و آن را به صورت گرم و تازه درب منزل خود تحویل بگیرید. امیدواریم در کنار دوستان و عزیزان از طعم این غذای فوق‌العاده لذت ببرید و لحظات خوشی داشته باشید.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 2716 مقالات

ارسال نظرات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود