طرز تهیه تارت پنیر و سبزی؛ یک صبحانه لذیذ و سالم

به این مقاله امتیاز دهید

تارت پنیر و سبزی، یکی از خاص‌ترین و شیک‌‎ترین صبحانه‌هایی است که امروز قصد داریم طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم.

صبحانه به‌عنوان مهم‌ترین وعده‌غذایی روز، نقشی کلیدی در سلامتی و شادابی انسان دارد. انتخابی غذایی سالم، خوشمزه و متنوع برای این وعده می‌تواند انرژی و نشاط لازم برای شروع یک روز پربار را به شما هدیه دهد.

 

نان پنیر و تارت؛ صبحانه‌ای ساده و مقوی

نان و پنیر و سبزی از دیرباز محبوب سفره‌های ایرانی بوده و طعم دلنشین و خواص بی‌نظیر آن، این ترکیب را به انتخابی ایده‌آل برای صبحانه تبدیل کرده است.

اما اگر به دنبال تنوع و خلاقیت در صبحانه خود هستید، تارت پنیر و سبزی را امتحان کنید! این فینگرفود خوشمزه و مغذی با ظاهری جذاب و طعمی دلنشین، صبحانه شما را کامل خواهد کرد.

طرز تهیه تارت پنیر و سبزی بسیار آسان است؛ بنابراین می‌توانید در روزهای گرم تابستان برای شروع یک روز کاری سخت و طولانی خیلی راحت آن را درست کنید.

میزان کالری در هر 100 گرم 200 کالری
زمان لازم برای آماده‌سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت 20 دقیقه
تعداد نفرات 4 نفر
درجه سختی آسان

 

طرز تهیه تارت پنیر و سبزی؛ یک صبحانه لذیذ و سالم

تارت پنیر و سبزی، یک فینگرفود لذیذ و مقوی است که با ترکیبی از نان تارت، پنیر خامه‌ای و سبزیجات درست می‌شود. این خوراکی سالم و مغذی به دلیل طعم دلنشین و ظاهر جذابی که دارد، انتخابی ایده‌آل برای صبحانه، میان‌وعده و حتی پیش‌غذای مهمانی‌ها است.

اگر دوست دارید در وعده صبحانه خود تنوع داشته باشید، نان پنیری یکی از بهترین و متفاوت‌ترین صبحانه‌هایی است که می‌توانید درست کنید. طرز تهیه نان پنیری را در بلاگ اسنپ فود یاد بگیرید.

 

تارت پنیر و سبزی، صبحانه مورد علاقه هر ایرانی

این خوراکی ساده را با استفاده از مواد اولیه زیر و در کم‌ترین زمان آماده کنید.

پنیر خامه‌ای 100 گرم
پنیر معمولی 4 قاشق غذاخوری
نان تارت نمکی آماده به مقدار لازم
سبزی‌خوردن به مقدار لازم
گوجه‌فرنگی گیلاسی به تعداد نان تارت‌ها
پودر زیره، گردو و کنجد (در صورت تمایل) به مقدار لازم

 

آموزش مرحله‌به‌مرحله تهیه تارت پنیر و سبزی

مرحله اول: برای درست‌کردن یک صبحانه مقوی و دلچسب، ابتدا پنیر خامه‌ای و پنیر معمولی را در یک‌کاسه ریخته و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم: سبزی ‌خوردن شامل طرح، پیازچه، جعفری، گشنیز، شوید و هر سبزی دیگری که دوست دارید و به طور معمول همراه با غذا میل می‌کنید را به‌صورت ریز خرد کنید.

مرحله سوم: نان تارت‌ها را روی سینی فر چیده و برای چند دقیقه در فر گرم کنید تا طلایی شوند. سپس ترکیب پنیر خامه‌ای و پنیر معمولی را داخل قیف بریزید. حالا پنیر را به‌صورت شکوفه درون نان تارت‌ها ریخته و کمی از سبزی را روی پنیر بریزید.

 

تارت پنیر و سبزی، یک میان‌وعده عالی و انرژی‌زا

مرحله سوم: روی هر تارت پنیر و سبزی، کمی از پودر گردو، زیر و کنجد ریخته و یک عدد گوجه‌فرنگی گیلاسی روی آن‌ها بگذارید.

حالا تارت پنیر و سبزی شما آماده شده است، میل کنید و یک روز گرم و طولانی تابستانی را پرانرژی آغاز کنید.

خواص تارت پنیر و سبزی

تارت پنیر و سبزی، حاوی ترکیباتی سالم است؛ ازاین‌رو برای سلامت بدن بسیار پرخاصیت است. از جمله خواص این تارت عبارت‌اند از:

  • تارت پنیر و سبزی، منبع غنی از ویتامین و فیبر است به همین دلیل در هضم غذا، تنظیم قند خون و کاهش کلسترول خون بسیار مؤثر خواهد بود.
  • با توجه ‌‎‎به این که پنیر خامه‌ای و پنیر معمولی، منابع غنی از پروتئین هستند. خوردن تارت پنیر و سبزی می‌تواند به عضله‌سازی، تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت بدن کمک کند.

تارت پنیر و سبزی، صبحانه‌ای مغذی و با خواص فراوان

  • علاوه بر این تارت پنیر و سبزی سرشار از کلسیم است به همین دلیل خوردن آن برای حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.

نکات طلایی

  • در طرز تهیه تارت پنیر و سبزی می‌توانید به ‌دلخواه و متناسب باسلیقه خود، مواد اولیه آن را تغییر دهید. برای مثال می‌توانید به‌جای پنیر معمولی از ماست خامه‌ای یا چکیده استفاده کنید.

در آخر…

تارت پنیر و سبزی، یک خوراکی ساده و درعین‌حال خوشمزه و مقوی است که می‌توانید به ‌راحتی آن را در منزل تهیه کنید. این خوراکی به دلیل تنوعی که می‌توان در مواد اولیه و طرز تهیه آن ایجاد کرد می‌تواند برای هر سلیقه‌ای جذاب باشد.

تارت پنیر و سبزی با طعمی نوستالژی و یادآور لقمه مادربزرگ‌ها

طرز تهیه تارت پنیر و سبزی ساده و سریع است. پس می‌توانید به ‌راحتی در یک روز کاری نیز آن را درست کنید و از خوردن برای صبحانه یا میان‌وعده لذت ببرید.

سؤالات متداول

 

 

 

 

سوالات متداول

آیا می‌توان از پنیرهای دیگر به‌جای پنیر معمولی استفاده کرد؟

بله. می‌توانید از انواع پنیر مانند پنیر چدار، پنیر گودا و… استفاده کنید.

بله. می‌توانید از انواع سبزیجات مانند اسفناج، کاهو، کلم و… به‌جای سبزی‌خوردن برای درست‌کردن تارت پنیر و سبزی استفاده کنید.

نان تارت نمکی آماده بهترین گزینه برای تهیه این تارت است، اما می‌توانید از نان تست نیز به‌جای آن استفاده کنید.

نظرات کاربران