خواص آب هویج از تقویت بینایی تا مراقبت از کبد

خواص آب هویج
4.3/5 - (15 امتیاز)

آب هویج (Carrot juice) از آبمیوه‌های خوشمزه و در عین حال بسیار مفید است که تقریبا برای تمام گروه‌های سنی توصیه می‌شود. در جدول تغذیه نوزادان و کودکان نیز، آب هویج در شمار نخستین آبمیوه‌ها قرار گرفته است. در این مقاله اسنپ فود به خواص آب هویج و اهمیت آن در بهبود و ارتقا سلامتی می‌پردازیم. اگر این سوال برای شما پیش آمده است که آب هویج برای چی خوبه؛ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

جدول ارزش غذایی آب هویج

جدول ارزش غذایی آب هویج

هر 100 گرم آب هویج دارای 40 کیلوکالری انرژی و مواد مغذی زیر است. اگر می‌خواهید بدانید آیا هویج قند دارد؟ ویتامین آب هویج شامل چه مواردی است؟ و کالری آب هویج چقدر است؟ جدول زیر را بررسی کنید.

مواد تشکیل دهنده مقدار ویتامین مقدار
پروتئین 0.95 گرم ویتامین B1 0.09 میلی‌گرم
کربوهیدرات 9.28 گرم ویتامین B2 0.06 میلی‌گرم
آب 88.87 گرم ویتامین B3 0.39 میلی‌گرم
چربی 0.15 گرم ویتامین B4 9.90 میلی‌گرم
فیبر 0.80 گرم ویتامین B5 0.23 میلی‌گرم
قند 3.91 گرم ویتامین B6 0.22 میلی‌گرم
مس 0.05 میلی‌گرم ویتامین B9 4.00 میکروگرم
منیزیم 14.00 میلی‌گرم ویتامین B12 0.00 میلی‌گرم
کلسیم 24.00 میلی‌گرم ویتامین C 8.50 میلی‌گرم
فسفر 42.00 میلی‌گرم ویتامین E 1.16 میلی‌گرم
سدیم 66.00 میلی‌گرم ویتامین K 15.50 میکروگرم
آهن 0.46 میلی‌گرم ویتامین A 956.00 میکروگرم
روی 0.18 میلی‌گرم ویتامین D 0.00 میلی‌گرم

خواص آب هویج

خواص آب هویج

میوه هویج غنی از ویتامین A و بتاکاروتن بوده و منبعی عالی از ویتامین C و پتاسیم به شمار می‌آید. اگر این سوال برای شما پیش آمده است که هویج گرم است یا سرد؛ باید بگوییم که طبع هویج گرم و تر است.

در ادامه نگاهی به اصلی‌ترین خواص آب هویج می‌اندازیم که قطعا پس از مطالعه آن، علاقه بیشتری به نوشیدن این آبمیوه خوشرنگ و خوش طعم خواهید داشت.

1. خواص آب هویج در کاهش وزن

آب هویج، کالری و کربوهیدرات اندکی دارد؛ پس اگر به دنبال کاهش وزن هستید، این نوشیدنی را در رژیم غذایی خود جای دهید. همچنین آب هویج حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر است که شما را مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد تا به خوردن دیگر مواد غذایی اشتهایی نداشته باشید. علاوه بر هویج، کرفس نیز در کاهش وزن تاثیر چشمگیری دارد. شما می‌توانید از خواص آب کرفس برای لاغری هم بهره برده و به کاهش وزن خود کمک کنید.

2. خواص آب هویج برای چشم

آب هویج سرشار از ویتامینبیشتر در قالب A و  کاروتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن است. از این روی مصرف آب هویج میزان ابتلا به بیماری‌های مختلف چشمی مانند آب مروارید و تباهی لکه زرد را به ویژه در افراد مسن کاهش می‌دهد.

جالب است بدانید که آب هویج حاوی دو ترکیب به نام زیزانتین و لوتئین است که به عنوان دو کاروتنوئید با تراکم بالا در چشم‌ها شناخته می‌شوند. این ترکیبات از چشم‌ها در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت می‌کنند. البته به این معنا نیست که شما دیگر به عینک آفتابی نیاز ندارید و لازم است که همچنان برای مراقبت از چشم‌ها در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید یعنی UVA و UVB، از عینک آفتابی مناسب استفاده کنید.

3. فواید آب هویج برای ریه

آیا اب هویج برای عفونت ریه خوب است؟ با توجه به غنی بودن آب هویج از ویتامین A، این آبمیوه خوشمزه در برابر مشکلات تنفسی و بیماری‌های عفونی ریه، از بدن محافظت می‌کند. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین C موجود در هویج، به پاکسازی ریه‌ها و بهبود عملکرد آن‌ها کمک می‌کند.

4. تقویت سیستم ایمنی بدن با آب هویج

تقویت سیستم ایمنی بدن

آب هویج سرشار از ویتامین‌های B6،  Aو C است که آنتی اکسیدان‌های بدن را تامین می‌کنند. در واقع این عناصر باعث حفاظت از گلبول‌های سفید در برابر رادیکال‌های آزاد می‌شوند. ویتامین  B6برای افرادی که با ضعف سیستم ایمنی مواجه هستند نیز بسیار مفید است.

5. خواص آب هویج برای کودکان

کودکان در سنین رشد به ویتامین‌ها و مواد مغذی مختلفی نیاز دارند. از آن جایی که این آبمیوه سرشار از ویتامین‌های مختلف است، برای کودکان فواید بسیاری دارد. از 18 ماهگی به بعد، مصرف آب هویج (ابتدا از مقادیر کم)، برای کودکان امکان‌پذیر خواهد بود.

6. خواص ضد سرطان آب هویج

همانطور که گفتیم، آب هویج سرشار از آنتی اکسیدان است که این ویژگی بدن را از ابتلا به سرطان محافظت می‌کند. از جمله سرطان‌هایی که مصرف آب هویج در کاهش ریسک ابتلا به آن‌ها نقش دارد، می‌توان به سرطان پستان و سرطان پوست اشاره کرد.

7. آب هویج و بهبود سلامت قلب

آب هویج به دلیل داشتن مقدار زیادی پتاسیم، ترکیبات آنتی اکسیدانی و ویتامین C، باعث کنترل فشار خون و کاهش احتمال سکته قلبی می‌شود. از این روی با بالا رفتن سن و ورود به دوره میانسالی، مصرف آب هویج اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. علاوه بر خواص آب هویج و فشار خون، این میوه می‌تواند میزان کلسترول خون را تنظیم کند. کاهش کلسترول از خواص مصرف آب هویج در شب است که به سلامت قلب منجر می‌شود.

8. مراقبت از کبد با مصرف آب هویج

مراقبت از کبد با مصرف آب هویج

کاروتنوئیدهای موجود در آب هویج نقش مهمی در سلامت کبد بازی می‌کنند. خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی کاروتنوئیدها برای درمان کبد چرب غیر الکلی مفید بوده و نباید خواص آب هویج برای کبد چرب را نادیده گرفت. مصرف آب هویج برای پاکسازی کبد نیز توصیه می‌شود، زیرا با کاهش میزان چربی جمع شده در کبد، سم زدایی آن به راحتی انجام می‌شود. از طرفی دیگر آنتی اکسیدان‌های این نوشیدنی باعث می‌شوند که اب هویج برای سرطان کبد و پیشگیری از این بیماری نیز سودمند باشد.

9. درمان بیماری‌های گوارشی با آب هویج

آب هویج به علت غنی بودن از فیبر، مواد معدنی، آنزیم‌ها و ویتامین‌ها موجب تقویت عملکرد دستگاه گوارش شده و مشکلات کمتری در عملکرد روده‌ها ایجاد می‌شود. درحقیقت یک فایده اب هویج تنظیم فعالیت دستگاه گوارش و درمان یبوست است. علاوه بر یبوست، آب هویج به عنوان یک ضدعفونی‌کننده، در التیام و درمان زخم روده هم اثر قابل توجهی دارد. البته، به دلیل احتمال بروز اسهال، مصرف آب هویج برای کودکان زیر یک سال منع شده است.

10. خواص آب هویج برای پوست

ویتامین C موجود در آب هویج باعث شفافیت و درخشندگی پوست می‌شود. همچنین با مصرف آب هویج، توکسین‌های جمع شده زیر پوست کاهش می‌یابد؛ بنابراین پوست طراوت و شادابی بیشتری خواهد داشت. این نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی آب است که با خوردن آب هویج، آب‌رسانی به پوست بهبود یافته و دیگر خبری از لکه‌های پوستی نخواهد بود.

11. خواص آب هویج برای مو

وجود ویتامین B6 در آب هویج، به رشد تارها و تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند. از این روی اگر دچار ریزش مو هستید یا موهای شما نازک و شکننده شده‌اند، مصرف آب هویج را در رژیم غذایی خود جای دهید.

12. درمان زخم های خارجی با آب هویج

درمان زخم های خارجی

ویتامین C موجود در آب هویج عامل مهمی در ترمیم زخم‌ها است. با این حساب نوشیدن آب هویج برای افرادی که به هر شکلی دچار زخم‌های سطحی تا عمقی شده‌اند، به عنوان یک درمان کمکی موثر شناخته می‌شود. به علاوه لازم به ذکر است که آب هویج در انعقاد خون نیز نقش مثبتی دارد.

13. آب هویج و تقویت استخوان‌ها

آب هویج 30 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین K را تامین می‌کند. این ویتامین به طور قابل توجهی برای افزایش استحکام و تقویت استخوان‌ها مفید است. هنگام شکستن استخوان نیز مصرف آب هویج توصیه می‌شود، زیرا به واسطه داشتن این ویتامین، ترمیم استخوان‌های شکسته سریع‌تر انجام می‌شود.

14. تقویت عملکرد مغز با نوشیدن آب هویج

افرادی که از بیماری‌های مغز و اعصاب مانند آلزایمر رنج می‌برند، می‌توانند از بتاکاروتن آب هویج استفاده کنند. به این شکل پیشرفت بیماری با تکیه بر فواید آب هویج، کندتر شده و به تقویت حافظه نیز کمک می‌شود. جالب است بدانید که مصرف آب هویج برای افراد در حال تحصیل، به ویژه دانش آموزان نیز بسیار موثر بوده و در تقویت حافظه و قدرت یادگیری آن‌ها مفید است.

15. کنترل سطح قند خون یکی از خواص مهم آب هویج

بیماران دیابتی با مشورت دکتر و مشاور تغذیه خود مواد غذایی از جمله میوه‌ها را مصرف می‌کنند. این گروه با تجویز پزشک، می‌توانند آب هویج را در رژیم غذایی خود جای دهند؛ زیرا هویج به عنوان انسولین گیاهی شناخته می‌شود. در ضمن آب هویج کربوهیدرات و قند کمتری نسبت به سایر نوشیدنی‌ها دارد. بنابراین نوشیدن اب هویج برای دیابتی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

جالب است بدانید که جذب فیبرهای موجود در آب این میوه، می‌تواند باعث تنظیم قند خون افراد دیابتی شود. از این روی توصیه می‌کنیم که حتما طرز تهیه آب هویج و نوشیدنی‌های هویج را در مجله اسنپ فود، دنبال کنید.

16. خواص آب هویج در بارداری

خواص آب هویج در بارداری

به دلیل ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این نوشیدنی، باید به خاصیت آب هویج در دوران بارداری توجه شود. ویتامین A آب هویج رشد سلولی را افزایش می‌دهد؛ بنابراین جنین به خوبی رشد می‌کند. کلسیم، منیزیم و پتاسیم آب هویج در تقویت استخوان و غضروف‌های جنین نیز بسیار مؤثر هستند. در ضمن مصرف آب هویج در بارداری به تقویت سیستم ایمنی بدن مادر باردار نیز کمک خواهد کرد.

گفتنی است که علاوه بر دوران بارداری، در دوران شیردهی نیز نقش نوشیدن آب هویج را می‌توان به وضوح مشاهده کرد و خوردن آب هویج در شیردهی مفید خواهد بود. افزایش سطح ویتامین A در شیر مادر، برای نوزادی که از آن شیر تغذیه می‌کند، بسیار سودمند است.

از آنجایی که هویج سرشار از خاصیت است، پیشنهاد می‌کنیم که بهترین طرز تهیه چیز کیک هویج را در مجله اسنپ فود دنبال کرده و روش پخت این کیک هویجی خوشمزه و مفید را بیاموزید.

17. خواص آب هویج برای کمک به درمان اسهال

ناراحتی‌های گوارشی همچون اسهال در اثر فعالیت نادرست دستگاه گوارش اتفاق می‌افتند. آب هویج یکی از نوشیدنی‌های سودمند و مفید برای کمک به درمان اسهال است. مصرف آب هویج حرکات روده بزرگ را تنظیم کرده و به درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال کمک می‌کند. البته علاوه بر آب هویج، خوردن هویج پخته نیز برای بهبود فعالیت‌های گوارشی و اسهال توصیه می‌شود.

18. خواص آب هویج برای زنان

یکی از بیماری‌های شایع در بین خانم‌ها سرطان دهانه رحم است که در صورت پیشرفت، بسیار خطرناک خواهد بود. بهترین راه مقابله با سرطان دهانه رحم مصرف غذاهای سالم است. آب هویج به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های مختلف، سطح رادیکال‌های آزاد بدن را کاهش داده و احتمال ابتلا به سرطان کمتر می‌شود. آب هویج همچنین بافت رحم را تقویت کرده و به همین دلیل از نوشیدنی‌های مفید برای خانم‌ها محسوب می‌شود.

مضرات آب هویج

مضرات آب هویج

احتمالا این سوال برای شما پیش می‌آید که اب هویج برای چه کسانی ضرر دارد؟ بدون شک آب هویج نیز مانند هر ماده غذایی دیگری، علاوه بر خواص مختلف ممکن است مضراتی نیز داشته باشد که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • برخی افراد ممکن است به خوردن آب هویج حساسیت داشته و علائمی مانند خارش پوستی را تجربه کنند.
  • مصرف بی رویه آب هویج ممکن است موجب مسمومیت کبدی شود. ویتامین A که در هویج به وفور یافت می‌شود، محلول در چربی است و مقادیر زیاد آن در کبد ذخیره شده و زمینه مسمومیت کبدی را فراهم می‌کند.
  • مصرف 1 تا 2 عدد هویج در روز برای افراد دیابتی مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما باید این افراد از مصرف زیاد آب هویج بپرهیزند.

آب هویج، نوشیدنی پرخاصیت و مفید…

در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که اب هویج چه خاصیتی دارد؟ بر خلاف تصور عموم که خوردن آب هویج را تنها در تقویت بینایی مؤثر می‌دانند، تقویت حافظه، کاهش خطر سکته مغذی، شفافیت پوست، درمان کبد چرب و کاهش فشار خون نیز از دیگر خواص آب هویج است.

حال، اگر با خواندن مطالب بالا به نوشیدن آب هویج تشویق شده و می‌خواهید آن را بنوشید، به سفارش آنلاین آبمیوه مراجعه کرده و این نوشیدنی را سفارش دهید. اگر هم می‌خواهید خودتان آن را تهیه کنید، می‌توانید هویج را از قسمت خرید آنلاین میوه خریداری کرده و در خانه آب هویج بگیرید.

راستی، شما معمولا چقدر آب هویج نوشیده و چه اطلاعات دیگری در خصوص فواید آب هویج دارید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران اسنپ فود به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

خواص آب هویج برای سلامتی بدن چیست ؟ خواص آب هویج

میوه هویج غنی از ویتامین A و بتاکاروتن بوده و منبعی عالی از ویتامین C و پتاسیم به شمار می‌آید
.طبع هویج گرم و تر است. خواص آب هویج در کاهش وزن و خواص آب هویج برای چشم و
فواید آب هویج برای ریه و تقویت سیستم ایمنی بدن با آب هویج و خواص آب هویج برای کودکان و
خواص ضد سرطان آب هویج و آب هویج و بهبود سلامت قلب و مراقبت از کبد با مصرف آب هویج و
درمان بیماری‌های گوارشی با آب هویج و خواص آب هویج برای پوست و
خواص آب هویج برای کمک به درمان اسهال و خواص آب هویج برای مو وجود ویتامین B6 در آب هویج،
به رشد تارها و تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند. از این روی اگر دچار ریزش مو هستید
یا موهای شما نازک و شکننده شده‌اند، مصرف آب هویج را در رژیم غذایی خود جای دهید.

ناراحتی‌های گوارشی همچون اسهال در اثر فعالیت نادرست دستگاه گوارش اتفاق می‌افتند.
آب هویج یکی از نوشیدنی‌های سودمند و مفید برای کمک به درمان اسهال است.
مصرف آب هویج حرکات روده بزرگ را تنظیم کرده و به درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال کمک می‌کند.
بجز آب هویج، خوردن هویج پخته نیز برای بهبود فعالیت‌های گوارشی و اسهال توصیه می‌شود.

بیماران دیابتی با مشورت دکتر و مشاور تغذیه خود مواد غذایی از جمله میوه‌ها را مصرف می‌کنند.
این گروه با تجویز پزشک، می‌توانند آب هویج را در رژیم غذایی خود جای دهند؛
زیرا هویج به عنوان انسولین گیاهی شناخته می‌شود.آب هویج کربوهیدرات و
قند کمتری نسبت به سایر نوشیدنی‌ها دارد.نوشیدن اب هویج برای دیابتی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.
جذب فیبرهای موجود در آب این میوه، می‌تواند باعث تنظیم قند خون افراد دیابتی شود

آب هویج 30 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین K را تامین می‌کند.این ویتامین به طور قابل توجهی
برای افزایش استحکام و تقویت استخوان‌ها مفید است.هنگام شکستن استخوان نیز مصرف آب هویج توصیه می‌شود،
زیرا به واسطه داشتن این ویتامین، ترمیم استخوان‌های شکسته سریع‌تر انجام می‌شود

ویتامین C موجود در آب هویج باعث شفافیت و درخشندگی پوست می‌شود. با مصرف آب هویج،
توکسین‌های جمع شده زیر پوست کاهش می‌یابد؛ پوست طراوت و شادابی بیشتری خواهد داشت.
این نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی آب است که با خوردن آب هویج، آب‌رسانی به پوست بهبود یافته و
دیگر خبری از لکه‌های پوستی نخواهد بود.

نظرات کاربران

نگار
05.دی.1401

قسمت دیابت جالب بود؛ که به انسولین گیاهی معروفه مثل اینکه. عالی دستتون درد نکنه

    Snappfood
    05.دی.1401

    سلام نگار عزیز، خوشحالیم که از این مطلب راضی بودین. اگر به این نوع مطالب علاقه دارید حتما مطلب زیر رو درباره فواید آب سیب مطالعه کنید.
    https://blog.snappfood.ir/خواص-آب-سیب

faeze
05.دی.1401

مثل همیشه کامل و با جزییات بود ممنون از شما تیمتون.

touubaa
19.تیر.1402

طرز تهیه آب هویج بهم میگید مرسی

mahnaz davzri
19.تیر.1402

آب هویج برای اسهال خوبه چه جالب فکر میکردم آبکی باشه بیشتر اسهال بیاره

    snappfoodadmin
    20.تیر.1402

    سلام خواص آب هویج برای کمک به درمان اسهال ناراحتی‌های گوارشی همچون اسهال در اثر فعالیت نادرست دستگاه گوارش اتفاق می‌افتند.
    آب هویج یکی از نوشیدنی‌های سودمند و مفید برای کمک به درمان اسهال است. مصرف آب هویج حرکات روده بزرگ
    را تنظیم کرده و به درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال کمک می‌کند. البته علاوه بر آب هویج، خوردن هویج پخته نیز برای بهبود
    فعالیت‌های گوارشی و اسهال توصیه می‌شود خواص آب هویج برای چشم
    آب هویج سرشار از ویتامینبیشتر در قالب A و کاروتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن است. از این روی مصرف آب هویج میزان ابتلا
    به بیماری‌های مختلف چشمی مانند آب مروارید و تباهی لکه زرد را به ویژه در افراد مسن کاهش می‌دهد

دیانا معتمدی
10.مرداد.1402

سلام خواص آب هویج برای مو برای من خیلی خوب بود واقعا فقط فکر میکردم اسنپ فود برای غذا و خوراکی سفارش دادن نمیدونستم
به مطلب های علمی آموزشی اهمیت میده خیلی خوبه از این به بعد بلاگ اسنپ فود جزو لیست های پر طرفدار سرچ گوگل من است

    snappfoodadmin
    13.مرداد.1402

    سلام یکی از فایده های هویج خواص آب هویج برای مو : وجود ویتامین B6 در آب هویج، به رشد تارها و تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.
    اگر دچار ریزش مو هستید یا موهای شما نازک و شکننده شده‌اند، مصرف آب هویج را در رژیم غذایی خود جای دهید.
    ممنون که بلاگ اسنپ فود و سایت اسنپ فود را انتخاب کردید

زیبا بازرگان
10.مرداد.1402

سلام چقدر خوبه که جدول ارزش غذایی آب هویج گذاشتید بیشتر سایت ها اصلا به ارزش غذایی میوه ها و سبزیجات
و نوشیدنی ها و غذاهای مثل سوپ و آش امثال اینا اهمیت نمیدم ارزش غذایی هویج گفتید اینجوری راحت متوجه میشم که هویچ چند درصد قند داره
چند درصد ویتامین برای سلامتی و کدام از ویتامین ها بدن را تامین می کنه . مرسی میوه هویج هم خیلی دوست دارم
برای خرگوشم همیشه هویج تازه از اسنپ فود سفارش میدم

    snappfoodadmin
    13.مرداد.1402

    سلام آب هویج سرشار از ویتامین‌های B6، Aو C است که آنتی اکسیدان‌های بدن را تامین می‌کنند . آب هویج سرشار از ویتامینبیشتر در قالب A و کاروتنوئیدهایی
    مانند بتاکاروتن است برای چشم ها خوب است .خواص آب هویج برای پوست: ویتامین C موجود در آب هویج باعث شفافیت و درخشندگی پوست می‌شود.
    جدول ارزش غذایی آب هویج را برای آشنای همراهان گرامی با ویتامین ها و مواد مغذی هویج و آب هویج برای بدن در مقاله گذاشته ایم
    تا با آهن و مس و فیبر و کربوهیدرات و پروتئین و قند و کلسیم و دیگر خواص آب هویج و هویج آشنا شوید

abolrahman rezaie
10.مرداد.1402

خواص آب هویج برای کمک به درمان اسهال , آب هویج و تقویت استخوان‌ها خیلی خوشم امد از اینکه من با خواص هویج آشنا کردید ممنونم
میدونستم هویج برای ریه ها خوبه پاکسازی ریه میکنه چون افراد سیگاری زیاد دورم هستش دکترها بهشون گفتن آب هویج و میوه هویج استفاده کنند

    snappfoodadmin
    13.مرداد.1402

    سلام یکی از خاصیت های هویج برای سلامتی بدن کمک به درمان اسهال و تقویت استخوان ها با آب هویج و میوه هویج است و هویج و آب هویج به پاکسازی ریه
    و حتی به تقویت مو کمک میکنه .ناراحتی‌های گوارشی همچون اسهال در اثر فعالیت نادرست دستگاه گوارش اتفاق می‌افتند.
    آب هویج یکی از نوشیدنی‌های سودمند و مفید برای کمک به درمان اسهال است.
    مصرف آب هویج حرکات روده بزرگ را تنظیم کرده و به درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال کمک می‌کند.
    بجز آب هویج، خوردن هویج پخته نیز برای بهبود فعالیت‌های گوارشی و اسهال توصیه می‌شود.

عالیمند
06.شهریور.1402

سلام میوه هویچ چه ویتامین های دارد و طبع هویچ چی هستش

    snappfoodadmin
    11.شهریور.1402

    سلام میوه هویج غنی از ویتامین A و بتاکاروتن بوده و منبعی عالی از ویتامین C و پتاسیم هویج گرم است یا سرد؛
    باید بدانید که طبع هویج گرم و تر است.

طالبانی
06.شهریور.1402

سلام میوه هویچ برای ریه خوب هستش آب هویچ بدرد ریه میخوره

    snappfoodadmin
    11.شهریور.1402

    سلام فواید آب هویج برای ریه آیا اب هویج برای عفونت ریه خوب است؟ با توجه به غنی بودن آب هویج از ویتامین A، این آبمیوه خوشمزه
    در برابر مشکلات تنفسی و بیماری‌های عفونی ریه، از بدن محافظت می‌کند.خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین C موجود در هویج،
    به پاکسازی ریه‌ها و بهبود عملکرد آن‌ها کمک می‌کند.

عبداللهیان
06.شهریور.1402

سلام آب هویچ برای چی خوبه ، آب هویچ چه فایده ی برای بدن دارد

    snappfoodadmin
    11.شهریور.1402

    سلام آب هویج را تنها در تقویت بینایی مؤثر می‌دانند، تقویت حافظه، کاهش خطر سکته مغذی، شفافیت پوست،
    درمان کبد چرب و کاهش فشار خون نیز از دیگر خواص آب هویج است.

زیبافرد
11.شهریور.1402

سلام خواص آب هویج برای چشم مفید بود مرسی

جمشید جعفرزاده
11.شهریور.1402

سلام هر هویچ چقدر کالری دارد

    snappfoodadmin
    12.شهریور.1402

    سلام هر 100 گرم آب هویج دارای 40 کیلوکالری انرژی و مواد مغذی دارد

سامر
10.مهر.1402

آب هویچ برای قلب مفید و به قلب کمک می کند

    snappfoodadmin
    12.مهر.1402

    سلام آب هویج به دلیل داشتن مقدار زیادی پتاسیم، ترکیبات آنتی اکسیدانی و ویتامین C، باعث کنترل فشار خون و کاهش احتمال سکته قلبی می‌شود.
    خواص آب هویج برای فشار خون،این میوه می‌تواند میزان کلسترول خون را تنظیم کند.کاهش کلسترول از خواص مصرف آب هویج در شب که باعث سلامت قلب می‌شود

samirakhoshbakhtiyan
13.آذر.1402

سلام ضرر آب هویج و هویج چی هستش
شنیدم ضرر هم داره

    snappfoodadmin
    20.آذر.1402

    سلام خوردن بیش از حد هر میوه و آب میوه ای ضررهای هم دارد آب هویچ هم ضررهای دارد که این برخی افراد ممکن است به خوردن آب هویج حساسیت داشته
    و علائمی مانند خارش پوستی را تجربه کنند.مصرف بی رویه آب هویج ممکن است موجب مسمومیت کبدی شود. ویتامین A که در هویج به وفور یافت می‌شود،
    محلول در چربی است و مقدار زیاد آن در کبد ذخیره شده و زمینه مسمومیت کبدی را فراهم می‌کند.مصرف 1 تا 2 عدد هویج در روز برای افراد دیابتی مشکلی ایجاد نمی‌کند،
    اما باید این افراد از مصرف زیاد آب هویج بپرهیزند.