خواص سیب، 16 فایده سیب که شما را شگفت زده می‌کند

خواص سیب
4.3/5 - (20 امتیاز)

سیب یکی از میوه‌های خوشمزه و بسیار پرخاصیت است. احتمالا از کودکی شنیده‌اید که اگر هر روز صبح یک سیب ناشتا بخورید، از بیشتر بیماری‌ها دور خواهید بود. در این مقاله به بررسی خواص سیب پرداخته و همه چیز را درباره این میوه بیان می‌کنیم. اگر شما نیز دوست دارید تا در مورد این میوه شگفت‌انگیز بیشتر بدانید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

جدول ارزش غذایی سیبعکس میوه سیب

در جدول زیر ارزش غذایی سیب به ازای مصرف 100 گرم سیب به همراه پوست آمده است. هر 100 گرم سیب با پوست حاوی 52 کیلوکالری انرژی خواهد بود.

ماده تشکیل­‌دهنده مقدار ویتامین مقدار
پروتئین 0.47 گرم ویتامین B1 0.02 میلی‌گرم
کربوهیدرات 13.81 گرم ویتامین B2 0.03 میلی‌گرم
آب 85.56 گرم ویتامین B3 0.09 میلی‌گرم
چربی 0.17 گرم ویتامین B4 3.40 میلی‌گرم
فیبر 2.40 گرم ویتامین B5 0.06 میلی‌گرم
قند 10.39 گرم ویتامین B6 0.04 میلی‌گرم
مس 0.03 میلی‌گرم ویتامین B9 3.00 میکروگرم
منیزیم 5.00 میلی‌گرم ویتامین B12 0.00 میلی‌گرم
کلسیم 6.00 میلی‌گرم ویتامین C 4.60 میلی‌گرم
فسفر 11.00 میلی‌گرم ویتامین E 0.18 میلی‌گرم
سدیم 1.00 میلی‌گرم ویتامین K 2.20 میکروگرم
آهن 0.12 میلی‌گرم ویتامین A 3.00 میکروگرم
روی 0.04 میلی‌گرم ویتامین D 0.00 میلی‌گرم

 16 خواص سیب در پیشگیری از بیماری ها

اما سیب چه خاصیتی دارد؟ در ادامه فواید سیب برای سلامتی و خواص انواع سیب (سیب سبز، سیب قرمز و سیب زرد) را بررسی خواهیم کرد.

1. خواص ضد سرطانی داردخواص ضد سرطانی سیب

با مصرف سیب خطر ابتلا به سرطان کاهش می‌یابد؛ چراکه این میوه می‌تواند بدن را از شر سلول‌های سرطانی راحت کرده و عامل ایجاد سلول‌های سرطانی یعنی رادیکال‌های آزاد را از بین ببرد. همچنین ترکیبات موجود در پوست سیب، این قابلیت را دارند تا رشد سلول‌های سرطانی را متوقف کنند، پس ارزش پوست سیب را نیز دست کم نگیرید.

2. سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود

یکی دیگر از خواص سیب، تقویت سیستم ایمنی بدن است؛ زیرا این میوه آنتی اکسیدان‌های مختلف و مقادیر قابل توجهی ویتامین C دارد. با مصرف سیب و ورود این ترکیبات مفید به بدن، سیستم ایمنی تقویت شده و حالت دفاعی بدن بهبود پیدا می‌کند. در واقع انجام این کار نوعی سیب درمانی و کمک به بدن در برابر بیماری‌های مختلف است.

3. از ایجاد آلزایمر جلوگیری می‌کند

شما با مصرف منظم سیب و اضافه کردن آن به رژیم غذایی خود، می‌توانید دوز بیشتر و بالاتری از نوعی انتقال‌دهنده عصبی به نام استیل کولین را به بدن برسانید. وجود این ترکیب در جلوگیری از ایجاد آلزایمر نقش داشته و هرچه استیل کولین در بدن بیشتر باشد، احتمال درگیری با آلزایمر کمتر خواهد شد.

4. در درمان و جلوگیری از دیابت موثر است

از خواص سیب می‌توان به درمان و جلوگیری از دیابت اشاره کرد. سیب می‌تواند با رادیکال‌های آزاد بی‌اکسیژن که سبب ایجاد دیابت می‌شوند مبارزه کرده و آن‌ها را از بین ببرد. باتوجه به اینکه سیب منبعی غنی از فیبر است، در مواردی مانند نوسانات قند خون، انتقال قند کمتر به جریان خون و در نهایت کنترل قند خون کمک‌کننده خواهد بود. همچنین با مصرف سیب می‌توان احتمال ابتلا به دیابت را تا حدود 28 درصد کاهش داد.

5. کبد را سم زدایی می‌کند

از خواص آب سیب می‌توان به سم‌زدایی کبد اشاره کرد. از آنجایی که سموم مختلف در بدن به صورت مداوم تولید می‌شوند، باید با خوردن غذا یا نوشیدنی به دفع سموم از بدن کمک کرد.

یکی از بهترین راهکارها برای انجام این کار مصرف سیب یا آب سیب است که به دلیل وجود ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر بالا، در دفع سموم مفید خواهد بود. آب پرتقال نیز در سم زدایی کبد اثر دارد و خواص پرتقال در این زمینه شما را شگفت زده می‌کند.

6. در سلامت چشم و بهبود بینایی اثرگذار استخواص سیب برای بینایی

با مصرف سیب و جای دادن آن در برنامه غذایی، می‌توانید ویتامین A و آنتی اکسیدان‌های مفیدی را جذب کنید که برخی از آن‌ها به طور مستقیم بر سلامت چشم‌ها اثرگذار هستند. افرادی که سیب مصرف می‌کنند در حدود 10 الی 15 درصد کمتر از سایر افراد، دچار مشکلات بینایی مانند آب مروارید یا ضعیف شدن چشم می‌شوند.

7. به کاهش وزن کمک می‌کند

سیب سرشار از فیبر است و فیبر موجود در میوه‌ها این قابلیت را دارند تا معده را با کالری کمتری پر کند. با مصرف سیب حس گرسنگی از بین رفته و اشتها کمتر می‌شود، درنتیجه خوردن این میوه به کاهش وزن کمک می‌کند. اگر رژیم لاغری خاصی دارید، سیب را نیز در رژیم غذایی خود جای دهید، چرا که یکی دیگر از فواید سیب درختی و مصرف آن کمک به چربی‌سوزی بدن است.

جالب است بدانید برای مبارزه با چاقی ، به خوردن سیب در طب سنتی نیز اشاره شده است. همچنین خوردن عرق سیب نیز به افرادی که قصد لاغری دارد، توصیه می‌شود و  در واقع یکی از خواص عرق سیب کمک به لاغری در بازه زمانی کوتاه است.

8. موجب سفید شدن دندان‌ها می‌شود

یکی از دیگر فایده های سیب ، سفیدتر شدن دندان‌ها است. زمانی که شما سیب را گاز می‌زنید و می‌جوید، این کار موجب افزایش ترشح بزاق دهان می‌‌شود و در کم رنگ‌تر شدن لکه‌‌هایی موثر است که به دلیل مصرف برخی غذاها و نوشیدنی‌ها مانند چای و قهوه بر روی دندان ایجاد شده‌اند.

9. در سلامت پوست موثر استدر سلامت پوست موثر است

مصرف میوه‌ها چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی، در سلامت پوست اثرگذار است. از مزایای سیب برای پوست می‌توان به آب‌رسانی، خاصیت ضد پیری و روشن‌کنندگی اشاره کرد. البته میوه گلابی نیز همین ویژگی‌ها و فواید را برای پوست دارد و احتمالا آشنایی با خواص گلابی برای شما مفید خواهد بود.

10. به هضم غذا کمک می‌کند

اما آیا سیب برای یبوست خوبه؟ همانطور که اشاره کردیم، سیب منبعی غنی از فیبر است. اگر هر روز سیب مصرف کنید، موجب می‌شود تا روند گوارش بهبود یافته و ابتلا به مشکلات گوارشی مانند یبوست نیز کمتر شود. همچنین یکی از دیگر فواید سیب این است که مصرف آن هضم غذا را راحت‌تر و بهتر خواهد کرد.

11. احتمال ابتلا به کم خونی را کاهش می‌دهد

از دیگر خواص سیب درختی می‌توان به بهبود فرایند گردش خون اشاره کرد. سیب علاوه بر تمام مواد مغذی و ویتامین‌ها، منبعی سرشار از آهن است. مصرف سیب، موجب می‌شود تا سطح هموگلوبین خون افزایش یابد و در نهایت گردش خون بهتر انجام شود. البته در کنار سیب، می‌توانید از لیمو ترش نیز برای درمان کم خونی کمک بگیرید و بدین منظور، بهتر است با خواص شگفت انگیز لیمو ترش آشنا شوید.

12. سلامت مردان را تامین می‌کندخواص سیب برای مردان

خواص سیب برای مردان نیز قابل توجه است. سیب سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مفید برای بدن آقایان بوده و در پیشگیری از انواع بیماری‌ها مانند سرطان پروستات موثر خواهد بود. درحدود 4 درصد از ترکیبات سیب را ویتامین A تشکیل می‌دهد و این ویتامین در تقویت قوای جنسی، افزایش میزان اسپرم و کمک به باروری آقایان مفید است. پس نباید از خواص سیب درختی برای اسپرم غافل شد.

13. استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد

خواص سیب برای استرس را نباید نادیده گرفت. اضطراب و استرس یکی از مشکلات شایع در جوامع امروزی است که منجر به آسیب‌ها و ناراحتی‌های روانی می‌شود. شرایط استرس‌زا بر عملکرد صحیح مغز یا حتی دیگر اندام‌ها تاثیر می‌گذارد. مصرف سیب در شرایطی که دچار استرس هستید تا حد زیادی به بهبود شرایط می‌کند.

14. سلامت قلب را تضمین می‌کندسلامت قلب را تضمین می‌کند

کلسترول و فشار خون بالا دو عامل مهم در ابتلا به بیماری‌های قلب و عروقی هستند. ترکیبات موجود در سیب از یک طرف فشار خون را تنظیم کرده، از طرف دیگر میزان کلسترول بد خون را کاهش می‌دهند و بدین طریق از ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق پیشگیری خواهند کرد.

15. خواص سیب پخته برای معده مفید است

خواص سیب پخته برای غذا از مواردی است که موجب توصیه به مصرف این میوه می‌شود. سیب پخته به هضم بهتر غذا کمک کرده و به همین دلیل مشکلات گوارشی مانند یبوست و اسهال را درمان می‌کند. از سویی دیگر خوردن سیب پخته می‌تواند ورم معده را بهبود ببخشد.

16. سلامت مادران باردار را تضمین می‌کند

خواص سیب در بارداری را نباید نادیده گرفت. سیب یکی از میوه‌های مفید برای مادران باردار است، زیرا می‌تواند نیاز بدن آن‌ها به بسیاری از مواد مغذی را تامین کند. همچنین سیب برای جنین مفید بوده و منجر به استحکام استخوان‌ها می‌شود. سیب به دلیل وجود ویتامین C، سیستم ایمنی بدن مادر را تقویت کرده و از سوی دیگر انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. از دیگر فواید سیب در بارداری هضم بهتر غذا و جلوگیری از معده درد است. فواید خوردن سیب ناشتا در بارداری نیز مورد توجه بوده و مادران باردار می‌توانند بعد از بیدار شدن از خواب، سیب میل کنند.

خواص خوردن سیب ناشتاجدول ارزش غذایی سیب

خوردن سیب ناشتا برای معده و دیگر اندام‌های بدن مفید بوده و حتی می‌تواند قند خون را تنظیم کند. با توجه به اینکه سیب پتاسیم زیادی دارد، خوردن این میوه به صورت ناشتا، به تنظیم ضربان قلب کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه می‌توانند سطح رادیکال‌های آزاد بدن پس از برخواستن از خواب را کاهش داده و از آسیب‌های سلولی جلوگیری کنند. فواید خوردن سیب ناشتا برای پوست نیز مورد توجه بوده و می‌تواند پوستی شاداب و باطراوت به شما هدیه دهد. به خاطر داشته باشید که با مصرف این میوه به صورت ناشتا می‌توان از خواص بسیاری بهره‌مند شد.

از فواید سیب برای سلامتی ساده نگذرید…

در این مطلب به خواص سیب برای سلامت بدن و پیشگیری از بیماری‌ها اشاره کردیم. پیشنهاد می‌کنیم در تمام طول سال سیب خریداری کرده و آن را در رژيم غذایی خود جای دهید. البته، ممکن است که شما قصد خرید سیب یا هر میوه‌ی دیگری را داشته باشید، اما زمان کافی در اختیار نبوده و نتوانید حضوری خرید کنید. در این مواقع خرید آنلاین میوه از اسنپ فود بهترین انتخاب است؛ چراکه می‌توانید میوه‌های مورد نظر خود را با چند کلیک سفارش داده و در محل آدرس تحویل بگیرید.

سوالات متداول

خواص سیب برای سلامتی بدن و خاصیت انواع سیب در پیشگیری از بیماری ها چیست؟

خواص و فواید سیب زرد و سیب سبز و قرمز برای سلامتی بدن و خاصیت انوع سیب در پیشگیری
از بیماری ها خواص ضد سرطانی دارد ، سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود،
از ایجاد آلزایمر جلوگیری می‌کند،سیب در درمان و جلوگیری از دیابت موثر است، سیب کبد را سم زدایی می‌کند
سیب در سلامت چشم و بهبود بینایی اثرگذار است سیب به کاهش وزن کمک می‌کند سیب
در سلامت پوست موثر است ،موجب سفید شدن دندان‌ها می‌شود به هضم غذا کمک می‌کند
سیب احتمال ابتلا به کم خونی را کاهش می‌دهد سلامت مردان را تامین می‌کند سیب
استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد سیب زرد قرمز سبز سلامت قلب را تضمین می‌کند
خواص سیب پخته برای معده مفید است

سیب یکی از منابع غنی از فیبر است.اگر هر روز سیب مصرف کنید،
موجب می‌شود تا روند گوارش بهبود یابد و ابتلا به مشکلات گوارشی مانند
یبوست نیز بسیار کمتر شود فایده دیگر سیب این است که هضم غذا را راحت‌تر و بهتر خواهد کرد

مصرف انواع سیب ها چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی می‌تواند
بر سلامت شادابی پوست اثرگذار باشند مزایای سیب برای پوست می‌توان به آب‌رسانی،
خاصیت ضد پیری و روشن‌کنندگی اشاره کرد میتوانید میوه گلابی را کنار میوه سیب برای پوست استفاده کنید

خواص سیب برای مردان سیب سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مفید برای بدن آقایان است که
در پیشگیری از انواع بیماری‌ها مانند سرطان پروستات موثر خواهد بود.
درحدود 4 درصد از ترکیبات سیب را ویتامین A تشکیل می‌دهد و
این ویتامین در تقویت قوای جنسی، افزایش میزان اسپرم و کمک به باروری آقایان موثر است

کلسترول و فشار خون بالا دو عامل مهم در ابتلا به بیماری‌های قلب و عروقی هستند.
ترکیبات موجود در سیب از یک طرف فشار خون را تنظیم می‌کنند،
از طرف دیگر میزان کلسترول بد خون را کاهش می‌دهند و بدین طریق از ابتلا به
بیماری‌های قلب و عروق پیشگیری خواهند کرد

نظرات کاربران

ایلیا نوش
02.خرداد.1402

بسیار مفید. سیب زرد، سبز یا قرمز آیا فواید متفاوتی دارن؟

    snappfoodadmin
    05.تیر.1402

    سلام وقت بخیر تفاوتی ببین سیب ها در رنگ آنها هستش و نه در خواص میوه سیب با رنگ های زرد و سبز و قرمز پس نه خواص میوه سیب با رنگ آن تغییر نمیکند ، میزان ترکیب های مفید مانند پکتین، کلسیم یا آنتی اکسیدان ها در سیب های مختلف، تفاوت معناداری ندارد. فقط برخی سیب ها دارای ترکیب های خاصی هستند که عطر و طعم به خصوصی به آنها می دهد

زری قمبری
23.خرداد.1402

سلام سیب با پوست خاصیت بیشتری داره یا سیب بدون پوست

    snappfoodadmin
    23.خرداد.1402

    سلام سیب با پوست و بدون پوست هردو پر خاصیت و مفید هستند موادی که در پوست سیب وجود دارد، این قابلیت را دارند تا رشد سلول‌های سرطانی را متوقف کنند، پس ارزش پوست سیب را نیز دست کم نگیرید.

ترانه تیردادی
23.خرداد.1402

سلام سیب پخته میتونه مثل خود میوه سیب پر خاصیت باشه سیب پخته در هنگام پخت خاصیتشو از دست نمیده

    snappfoodadmin
    23.خرداد.1402

    سلام سیب پخته ماننده میوه سیب پر خاصیت و مفید هستش سیب پخته به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و به همین دلیل مشکلات گوارشی مانند یبوست و اسهال را درمان می کند. از سویی دیگر خوردن سیب پخته می‌تواند ورم معده را درمان کند

شهروز شهوال
23.خرداد.1402

سلام میوه سیب و کمپوت سیب و ابمیوه سیب چطوری میتونه به سلامت قلب کمک کنه

    snappfoodadmin
    23.خرداد.1402

    سلام میوه و ابمیوه و کمپوت سیب به سلامت قلب کمک مکیند چون کلسترول و فشار خون بالا دو عامل مهم در ابتلا به بیماری‌های قلب و عروقی هستند. ترکیبات موجود در سیب از یک طرف فشار خون را تنظیم می‌کنند، از طرف دیگر میزان کلسترول بد خون را کاهش می‌دهند و بدین طریق میوه سیب کمک میکند تا از ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق پیشگیری شود

sara porany
12.تیر.1402

مقاله خواص سیب خیلی عالی بود این میوه سیب همه فصل ها هستش
اما بیشتر مردم از خواص و خاصیت سیب در زندگی روزمره قافل هستند

    snappfoodadmin
    12.تیر.1402

    سلام ممنون از همراهی شما در در مقاله خواص و فایده سیب میوه سیب به کاهش وزن کمک می‌کند کبد را سم زدایی می‌کند و
    در سلامت چشم و بهبود بینایی اثرگذار است و سیب در درمان و جلوگیری از دیابت موثر است و میوه سیب زرد و قرمز
    از ایجاد آلزایمر جلوگیری می‌کند و دیگر خواص سیب میتوانید در مقاله اسنپ فود بخوانید

nader darbandye
12.تیر.1402

خواص سیب پخته برای معده باورم نمیشه سیب پخت برای سلامتی معده مفیده

    snappfoodadmin
    13.تیر.1402

    سلام سیب پخته برا ی معده مناسب است .خواص سیب پخته برای غذا از مواردی است که موجب می‌شود تا مصرف آن توصیه شود.
    سیب پخته به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و به همین دلیل مشکلات گوارشی مانند یبوست و اسهال را درمان کند.
    از سویی دیگر خوردن سیب پخته می‌تواند ورم معده را درمان کند

shayina
16.تیر.1402

سیب سلامت قلب را تضمین می‌کند و خواص سیب پخته برای معده مفید است و میوه سیب به کاهش وزن کمک می‌کند
موجب سفید شدن دندان‌ها می‌شود و میوه سیب در سلامت پوست موثر است خیلی جالب که این همه میوه سیب خواص خاصیت برای بدن داره اما زیاد اسم این میوه جزو
میوه های خرید نمیاد

    snappfoodadmin
    17.تیر.1402

    سلام میوه سیب خواص زیادی برای بدن داره که بخشی از این خواص سیب سلامت قلب را تضمین می کند و برای سفید کردن دندان ها استفاده می شود.
    سیب ویتامین A و آنتی اکسیدان‌های مفیدی را به بدن وارد کنید که برخی از آن‌ها به طور مستقیم بر سلامت چشم‌ها اثرگذار هستند سیب ویتامین k ,
    ویتامین e, ویتامین c دارد که برای بدن مفید است

حسبی الله
10.مرداد.1402

خبر نداشتم سیب میتونه استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد باریکلا به این میوه سیب همیشه مظلوم واقع شده

    snappfoodadmin
    14.مرداد.1402

    سلام یکی از خاصیت های سیب خواص سیب برای استرس و اضطراب است و استرس و اضطراب یکی از مشکلات شایع در جوامع امروزی است
    که منجر به آسیب‌ها و ناراحتی‌های روانی می‌شود. شرایط استرس‌زا بر عملکرد صحیح مغز یا حتی دیگر اندام‌ها تاثیر می‌گذارد.
    مصرف سیب در شرایطی که دچار استرس و اضطراب هستید تا حد زیادی به بهبود شرایط می‌کند سیب در بیشتر فصل ها هستش

فرهمند همراه
10.مرداد.1402

جدول ارزش غذایی میوه سیب خوندم خیلی جالب که آهن و پروتئین ، کربوهیدرات، ویتامین و فیبر و….داره

    snappfoodadmin
    14.مرداد.1402

    سلام سیب میوه پر خاصیت برای سلامتی بدن است این میوه در بیشتر فصل ها هستش و بهتر سیب با پوست خورده بشه هر 100 گرم سیب با پوست حاوی 52 کیلوکالری انرژی خواهد بود.
    ارزش غذایی سیب برای سالم مانده بدن قابل توجه هستش چرا که سیب آهن و آب و کلسیم و مس و ویتامین c ,b9,… داره سیب سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.
    از ایجاد آلزایمر جلوگیری می‌کند و سیب در درمان و جلوگیری از دیابت موثر است و میوه سیب چندین خاصیت دیگر دارد

elahe hajniya
14.مرداد.1402

سیب خیلی میوه خوبی هستش همه کار برای تقویت سیستم بدنی انجام میده برای سفید شدن دندان ها سیب خیلی خوبه
پوست و خود میوه سیب به دندان ها بزنی انگار کامپوزیت دندان با سیب کردی خخخ

    snappfoodadmin
    14.مرداد.1402

    سلام در کنار خاصیت سیب برای قلب و تقویت سیستم بدنی و مفید بودن سیب برای پوست یکی از دیگر فایده های سیب ، سفیدتر شدن دندان‌ها است.
    زمانی که شما سیب را گاز می‌زنید و می‌جوید، این کار موجب افزایش ترشح بزاق دهان می‌‌شود و در کم رنگ‌تر شدن
    لکه‌‌هایی موثر است که به دلیل مصرف برخی غذاها و نوشیدنی‌ها مانند چای و قهوه بر روی دندان ایجاد شده‌اند.

taban naderi
24.مرداد.1402

سلام وای الا که فصل میوه سیب سبز ترش هستش این همه خواص هم داره اما خب سیب ترش خیلی گرون هستش

    snappfoodadmin
    29.مرداد.1402

    سلام سیب زرد و سیب سبز و سیب قرمز هرکدام خاصیت برای سلامتی بدن دارند .هر 100 گرم سیب با پوست حاوی 52 کیلوکالری انرژی است .انواع سیب ها خواص ضد سرطانی دارند،
    سیب ها سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، سیب از ایجاد آلزایمر جلوگیری می‌کند.میوه سیب در درمان و جلوگیری از دیابت موثر است.
    سیب کبد را سم زدایی می‌کند.به کاهش وزن کمک می‌کند،سیب سرشار از فیبر است .میوه سیب موجب سفید شدن دندان‌ها می‌شود.سیب یک خمیر دندان طبیعی است.

piyman dorsavand
24.مرداد.1402

سلام ویتامین َa میوه سیب برای چشم خوبه واقعا راسته

    snappfoodadmin
    29.مرداد.1402

    سلام میوه سیب و انواع سیب در سلامت چشم و بهبود بینایی اثرگذار هستند .با مصرف سیب و جای دادن آن در برنامه غذایی، ویتامین A و آنتی اکسیدان‌های مفیدی را جذب بدن کنید
    که آن‌ها به طور مستقیم بر سلامت چشم‌ها اثرگذار هستند. افرادی که سیب مصرف می‌کنند در حدود 10 الی 15 درصد کمتر از سایر افراد، دچار مشکلات بینایی
    مانند آب مروارید یا ضعیف شدن چشم می‌شوند.

کیوان رادمهر
24.مرداد.1402

سلام خوردن سیب ناشتا برای یدن چه خواصی داره میوه سیب ناشتا بخورم برای تنم خوبه بدرد میخوره

    snappfoodadmin
    29.مرداد.1402

    سلام خواص سیب ناشتا برای بدن چیست ؟ میل کردن سیب ناشتا برای معده و دیگر اندام‌های بدن مفیداست و قند خون را تنظیم می کند.سیب پتاسیم زیادی دارد، میل کردن میوه سیب
    به صورت ناشتا، به تنظیم ضربان قلب کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌های میوه سیب سطح رادیکال‌های آزاد بدن،پس از برخواستن از خواب را کاهش داده و از آسیب‌های سلولی جلوگیری میکنند.
    فواید خوردن سیب ناشتا برای پوست نیز مورد توجه بوده و می‌تواند پوستی شاداب و باطراوت هدیه دهد

soraniyan
21.آبان.1402

خیلی عالی بود مرسی