طرز تهیه کتلت بادمجان به دو روش بدون گوشت و با گوشت

طرز تهیه کتلت بادمجان

کتلت بادمجان یکی از غذاهای ایرانی و حتی بین‌المللی است که می‌توان در تهیه آن از گوشت چرخ کرده استفاده و همچنین می‌توان بدون استفاده از گوشت این کتلت خوشمزه را درست کرد. بنابراین 2 نوع طرز تهیه برای این نوع کتلت وجود دارد: بدون گوشت چرخ کرده و با گوشت چرخ کرده. در ادامه بیشتر در مورد طرز تهیه این کتلت توضیح می‌دهیم.

کتلت بادمجان چه نوع کتلتی است؟

اگر به بادمجان علاقه دارید ولی کشک بادمجان یا میرزا قاسمی شما را دلزده کرده است، توصیه می‌کنیم این کتلت را امتحان کنید. این غذای لذیذ از بادمجان کبابی تهیه می‌شود و طعم و عطری مشابه کشک بادمجان دارد البته در ادامه روند تهیه این کتلت شما متوجه تفاوت چشم گیر این کتلت با کشک بادمجان می‌شوید.

بادمجان کبابی طعم خاصی به این وعده غذایی سالم و مقوی شما می‌دهد. در برخی موارد افراد از بوی بادمجان کبابی و عطر آن خوششان نمی‌آید، در این صورت می‌توان به جای کباب کردن بادمجان بر روی زغال یا اجاق، بادمجان‌ها را درون فر پخت. با این کار طعم و عطر بادمجان شما متفاوت خواهد بود و طعم دودی نمی‌دهد.

در نظر داشته باشید در طرز تهیه این کتلت می‌توانید از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید ولی در بیشتر موارد کتلت بادمجان رژیمی بدون گوشت چرخ کرده است و تا حدودی شبیه به طرز تهیه کتلت عدس خواهد بود. درضمن این کتلت و کدو شبیه به یکدیگر هستند و تنها تفاوت آنها جایگزینی بادمجان با کدو است.

طرز تهیه کتلت بادمجان با گوشت

طرز تهیه کتلت بادمجان با گوشت

آیا قصد دارید کتلت بادمجان با گوشت چرخ کرده را امتحان کنید؟ در ابتدا باید مواد لازم برای تهیه این کتلت رژیمی را تهیه کنید و در ادامه مرحله به مرحله طرز تهیه این کتلت را پشت سر بگذارید تا در نهایت این کتلت لذیذ شما آماده شود.

بادمجان 5 عدد در سایز متوسط
سیب زمینی 2 عدد در سایز متوسط
سیر 2 حبه
پیاز 1 عدد در سایز بزرگ
تخم مرغ 2 عدد
آویشن 1 قاشق چای‌خوری
نمک به میزان دلخواه
فلفل سیاه به میزان دلخواه
زردچوبه به مقدار کافی
روغن به مقدار کافی
گوشت چرخ کرده 250 گرم

در طرز تهیه انواع کتلت از گوشت چرخ کرده و سیب زمینی استفاده می‌شود به زبان ساده 2 عامل اصلی و مهم در تهیه بیشتر کتلت ها گوشت چرخ شده و سیب‌زمینی خواهد بود که البته شما می‌توانید این نوع کتلت را حتی بدون گوشت نیز درست کنید.

با مراحل تهیه کتلت بادمجان با گوشت چرخ کرده آشنا شدید. مواد غذایی ذکرشده در بالا برای تهیه کتلت 4 نفره مناسب است بنابراین اگر اعضای خانواده شما بیشتر هستند پس باید مواد اولیه خود را افزایش دهید تا این غذای لذیذ برای همه اعضای خانواده شما کافی باشد.

10 مرحله طرز تهیه یک کتلت خوشمزه

طرز تهیه کتلت بادمجان

فراموش نکنید کتلت بادمجان یکی از غذاهای ایرانی، بین‌المللی، و ساده‌ای است که هر کسی از پس درست آن برمی‌آید. البته این غذای لذیذ با دستور پخت‌های متنوعی وجود دارد که شما با توجه به سلیقه و علاقه خود یا اعضای خانواده‌تان می‌توانید این غذا را بپزید.

  • مرحله اول: بادمجان‌ها را کبابی کنید. همچنین می‌توان بادمجان ها را در فر یا توستر نیز پخت.
  • مرحله دوم: بعد از کبابی کردن بادمجان ها باید پوست آنها را جدا و با کارد به صورت ساطوری خرد کنید.
  • مرحله سوم: بادمجان ها در کاسه آبی قرار می‌دهیم و پیاز، سیر، و سیب‌زمینی را در همین ظرف رنده می‌کنید. سپس آب اضافه ظرف را خالی کنید.
  • مرحله چهارم: گوشت چرخ کرده را با مواد آماده کتلت خود اضافه کنید.
  • مرحله پنجم: بعد از مخلوط سیر، پیاز، بادمجان، و گوشت نوبت به تخم‌مرغ‌ها می‌رسد. همچنین در ادامه باید آویشن، نمک، و زردچوبه، فلفل سیاه را نیز به مواد اضافه کنید.
  • مرحله ششم: تمام مواد آماده شده را با یکدیگر ترکیب و مخلوط کنید جوری که به صورت یکدست شود. سپس مواد آماده شده را به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید.
  • مرحله هفتم: تابه خود را آماده کنید و منتظر بمانید روغن داغ شود.
  • مرحله هشتم: به اندازه کف دست خود کمی از مواد را بردارید و با دست به آن شکل دهید و سپس درون ماهی‌تابه روغن داغ بگذارید.
  • مرحله نهم: توجه داشته باشید باید 2 طرف کتلت‌ها حسابی سرخ شود، بنابراین بعد از سرخ شدن یک طرف باید کتلت را جابه‌جا کنید تا طرف دیگر آن نیز پخته شود.
  • مرحله دهم: بعد از اتمام مراحل سرخ شدن کتلت‌ها بهتر است آنها را بر روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافه آنها گرفته شود. در نهایت می‌توانید این کتلت خوشمزه را با خیارشور و گوجه فرنگی نوش‌جان کنید.

پذیرایی به روش کتلت بادمجان با سیب زمینی

کتلت بادمجان با سیب زمینی

همچنین این کتلت  می‌تواند غذای خوبی در کنار غذاهای اصلی در مهمانی‌های بزرگ محسوب شود. برای مثال شما خورشت مرغ درست کرده‌اید و به عنوان پیش غذا می‌توانید از کتلت بادمجان بدون گوشت استفاده کنید. هر چند این کتلت خودش یک وعده غذایی کامل و خوشمزه است.

ناگفته نماند کتلت بادمجان با گوشت از ارزش غذایی بیشتری نسبت به نوع بدون گوشت آن برخوردار است. در ضمن این نوع کتلت نیز همانند سایر کتلت ها با سیب‌زمینی درست می‌شود. در واقع سیب‌زمینی یکی از مواد الزام و ضروری در درست کردن انواع کتلت‌ها است که باعث چسبندگی بیشتر کتلت شما می‌شود.

اگر دوست ندارید بادمجان ها به صورت درشت زیر دندان شما یا مهمانانتان حس شونند، بهتر است بعد از کبابی کردن بادمجان ها یا بعد از پختن آنها در فر و توستر، بادمجان‌ها را با گوشت کوب حسابی بکوبید تا له شوند و سپس سایر مواد لازم را به این ترکیب له و آماده شده اضافه کنید.

سفارش آنلاین این نوع کتلت خوشمزه

اکنون که به طور کامل با مواد لازم و طرز تهیه کتلت بادمجان آشنا شدید، آیا می‌توانید برای وعده بعدی خود این کتلت را درست کنید؟ در واقع باید مواد اولیه آن را داشته باشید و برای تهیه این کتلت وقت بگذارید. افرادی که حوصله آشپزی دارند خیلی راحت می‌توانند این نوع کتلت‌ها را بپزند.

به زبان ساده اگر شما حوصله درست کردن این کتلت‌ را ندارید یا مواد لازم و ضروری برای تهیه این نوع غذا در منزل شما وجود ندارد. لازم نیست به خیابان بروید و در گرمای طاقت‌فرسای تابستان برای خرید مواد اولیه این غذا دست به کار شوید. بلکه می‌توانید از سرویس سفارش آنلاین غذا در اسنپ فود کمک بگیرید و غذای دلخواه خود را بعد از مدتی کوتاه درب منزل خود دریافت کنید. فرقی ندارد چه غذایی مد نظر شما است، این سرویس سفارش آنلاین توانایی ارسال هر نوع غذایی را دارد.

نظرات کاربران

Hamidrezasarmansh
25.آذر.1402

کتلت با بادمجان تاحالا نخوردم دنبال انواع کتلت ها بودم این متن طرز تهیه کتلت بادمجان دیدم حتما یک بار امتحان میکنم

    snappfoodadmin
    29.آذر.1402

    سلام میتوانید انواع کتلت ها مخصوصا کتلت بادمجان را از اسنپ فود انلاین خرید کنید یا با آموزش کامل این غذا خودتون دستور پخت کتلت بادمجان
    را ببنید دست به کار شوید و در زمان آماده سازی با نکته های طرز تهیه کتلت هم آشنا شوید