طرز تهیه اسموتی موز و بیسکویت ساده

به این مقاله امتیاز دهید

بیسکویت یکی از اولین طعم‌هایی ا‌ست که در بچگی با آن آشنا شده و از چشیدن‌ مزه‌ی شیرین و خوشمزه‌اش لذت برده‌ایم. شیر و بیسکویت بعد از شیر مادر تنها خوراک ما بود، اما اکنون در بزرگسالی این خوراکی لذیذ را می‌توانیم به شکل دیگری هم مصرف کرده و از آن لذت ببریم. اسموتی موز و بیسکویت، این نوشیدنی مقوی هم مناسب استفاده به‌عنوان صبحانه، هم یک میان‌وعده انرژی‌بخش است. با هم دستور تهیه اسموتی موز و بیسکویت را می‌خوانیم.

 

عکس اسموتی موز و بیسکویت

 

طرز تهیه اسموتی موز و بیسکویت ساده

اگر شما هم عاشق طعم بیسکویت هستید این نوشیدنی بهترین میان‌وعده برای شماست. اسموتی موز و بیسکویت همراه با اوتمیل در روزهای طولانی تابستانی شما را مدت زیادی سیر نگه داشته و از پرخوری و ریزه‌خواری جلوگیری می‌کند. بافت مخملی و لطیفی که موز در این نوشیدنی درست می‌کند باعث دلچسب‌تر شدنش می‌شود.

اسموتی موز و بیسکویت

میزان کالری 400 کالری
زمان آماده‌سازی 5 دقیقه
زمان پخت ندارد
تعداد نفرات 1 نفر

 

 

ترکیب به‌یادماندنی اسموتی موز و بسکویت با بستنی

 

مواد اولیه لازم:

مواد لازم مقدار لازم
موز یخ‌زده 1 عدد
اوتمیل (پرک جو) ¼ پیمانه
بیسکویت خرد شده یا کره بیسکویت 2 قاشق غذاخوری
ماست یونانی ¼ پیمانه
عصاره وانیل ½ قاشق‌چای‌خوری
پودر دارچین ½ قاشق‌چای‌خوری
شیر ¾ پیمانه
نمک یک نوک انگشت
یخ یک مشت پر

 

  • مرحله اول

تمام مواد را داخل مخلوط‌ کن ریخته، تا زمان نرم و مخلوط‌شدن همه‌ی مواد هم بزنید.

  • مرحله دوم

اسموتی را داخل لیوان بریزید و با مواد دلخواه تزیین کنید؛ مثلا با اضافه‌کردن چیپس شکلات یا خامه روی نوشیدنی یک اسموتی موز و بیسکویت با خامه قنادی خوشمزه خواهید داشت.

 

 

دارچین، ادویه سری اسموتی‌ها

 

نکات لازم برای تهیه‌ی اسموتی موز و بیسکوییت

  • قبل از اینکه موز را داخل فریزر قرار دهید آن ‌را خرد کنید. اگر از قبل یک موز کامل یخ‌زده دارید آن‌را داخل یک پلاستیک قرار داده، با یک جسم سنگین به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.
  • اگر از بافت جو پرک زیر دندان لذت نمی‌برید، قبل از درست‌کردن اسموتی موز و بیسکویت با خامه قنادی اوتمیل را آسیاب کنید.
  • بسته به ذائقه و رژیم غذایی که دارید می‌توانید مقدار بیشتری پودر یا کره بیسکویت اضافه کنید.
  • استفاده از سیروپ موردعلاقه‌تان در این اسموتی مشکلی ندارد.
  • برای مغذی‌تر کردن اسموتی موز و بیسکویت می‌توانید برای تزیین از پودر تخم کتان یا دانه چیا هم استفاده کنید. این دو ماده نوشیدنی شما را تبدیل به اسموتی موز و بیسکویت رژیمی می‌کنند.

 

اسموتی خنک موز و بیسکوییت؛ یک طعم به یادماندنی در روزهای گرم تابستانی

 

در این روزهای گرم خوردن میوه‌های دل‌پسند تابستانی لذت دیگری دارد. اگر هوس یک نوشیدنی جذاب با زردآلوهای خوش‌رنگ و بو کرده‌اید حتما اسموتی موز و زردآلو در منزل تهیه کنید.

 

دستور تهیه اسموتی موز و بیسکویت رژیمی

اگر قصد شروع رژیم لاغری دارید اما نگران محروم شدن از خوراکی‌های خوشمزه هستید این طرز تهیه اسموتی موز و بیسکویت رژیمی را امتحان کنید. این اسموتی خوشمزه تا مدت زیادی شما را سیر و پرانرژی نگه خواهد داشت. این نوشیدنی ثابت می‌کند که برای کم‌کردن وزن لازم نیست حتما غذاهای بی‌رنگ و مزه‌ی آب‌پز خورد و می‌توان از رژیم گرفتن لذت برد.

 

 

مواد لازم مقدار لازم
شیر کم‌چرب لبنی یا شیر گیاهی 1 پیمانه
موز یخ‌زده ¼ موز
کره بیسکویت یا بیسکویت خرد شده 2 قاشق غذاخوری
خرما 1 عدد
سس کارامل 30 گرم
یخ یک مشت پر

 

مثل دستور تهیه قبل، در نوشیدنی اسموتی موز و بیسکویت رژیمی هم برای افزایش مواد مغذی می‌توان از دانه چیا، پودر تخم کتان و دارچین که خاصیت چربی‌سوزی دارد هم استفاده کرد. همچنین برای تزیین این نوشیدنی تابستانی با ویفر می‌توانید یک اسموتی موز و بیسکویت ویفر با ظاهری فریبنده داشته باشید.

 

چرا باید اسموتی بخوریم؟

بدن ما از شب قبل از خواب، تا صبح بعد از بیدارشدن هیچ کالری دریافت نمی‌کند و صبح برای پیداکردن انرژی به تجدید قوا احتیاج دارد. این مسئله اهمیت اولین چیزی که صبح به بدن‌مان می‌رسانیم را بالا می‌برد. در بیشتر فرهنگ‌های غذایی اولین وعده روز با کربوهیدرات مثل نان، کیک، مافین و غیره شروع می‌شود که بدترین ترجیح برای  شروع روز است. میزان شکر و انرژی زیاد اولیه‌ای که این خوراکی‌های به بدن وارد می‌کنند به همان سرعت هم پایین آمده، احساس گرسنگی و بی‌حالی را القا می‌کنند.

اسموتی‌ها ترکیبی از فیبر، پروتئین، چربی و کربوهیدرات پیچیده هستند که بدن در مدت طولانی‌تری آن‌ را دریافت و سوخت‌وساز می‌کند. نوشیدن اسموتی به‌عنوان اولین خوراک روز باعث می‌شود بدن یک جریان مناسب و متعادل از دریافت انرژی را داشته باشد.

علاوه‌بر‌آن اگر صادق باشیم هیچ‌کدام از ما در طول روز سهم مورد ‌نیاز بدن از میوه و سبزیجات را دریافت نمی‌کند، پس بهترین راه برای مصرف سبزیجات استفاده از آن‌ها در اسموتی‌هاست. به همین منظور ما در اسنپ فود سعی داریم شما را با انواع اسموتی آشنا کنیم.

 

خواص اسموتی موز و بیسکویت و مواد استفاده شده در آن

این نوشیدنی سوا از فوایدی که برای کاهش وزن دارد دارای مزیت‌های زیادی است. این نوشیدنی تابستانی دلپذیر که از مواد مغذی زیادی تشکیل شده تأثیر زیادی روی حفظ سلامت بدن و زیبایی دارد. بعضی از این فواید عبارتند از:

  • موز یک منبع غنی از ویتامین سی است. ویتامین سی که یک آنتی‌اکسیدان قوی است به ترمیم پوست کمک کرده و خاصیت ضد پیری برای پوست دارد. اسموتی موز همچنین منبع پتاسیم هم هست که آن هم خاصیت ضدچروک و ضد پیری دارد.
  • اسموتی موز و بیسکویت ویفر انرژی و تمرکز شما را در طول روز برای انجام کارهای روزانه بالا نگه می‌دارد.
  •  نقش اسموتی موز و بیسکویت در رژیم غذایی برای حفظ سلامت قلب هم مهم است. منیزیم و پتاسیم موجود در این نوشیدنی ریسک ابتلا به حمله قلبی را کاهش می‌دهد.
  • فولیک‌اسید موجود در اسموتی موز و بیسکویت رژیمی مو را آبرسانی کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
  • نوشیدن اسموتی موز و بیسکویت ویفر قبل از خواب به شل‌شدن عضلات و خواب راحت کمک می‌کند.
  • استفاده از تخم کتان در نوشیدنی تابستانی به دلیل غنی‌بودن از اسید چرب امگا-3 نقش اسموتی موز و بیسکویت در رژیم غذایی را ارزشمند می‌کند.
  • این نوشیدنی رژیمی در کنترل کلسترول مؤثر است.
  • استفاده از دارچین برای دیابتی‌ها در اسموتی موز و بیسکویت در کنترل قند خون اثر مثبتی دارد.

 

یک لیوان اسموتی موز و بسکوییت با خامه قنادی تازه، انتخاب خوش‌سلیقه‌ها

 

 

شما با کدام یک از انواع نقش اسموتی موز و بیسکویت در رژیم غذایی آشنا بودید؟

 

کلام پایانی

در این مقاله با نقش اسموتی موز و بیسکویت در رژیم غذایی و طرز تهیه انواع اسموتی موز و بیسکویت آشنا شدیم. درست است که تهیه و میل‌کردن این نوشیدنی در سکوت و تنهایی خانه برای فرار از گرما لذت‌بخش است، اما بدون شک با نوشیدن اسموتی موز و بیسکویت با بستنی در جمع دوستان قابل‌مقایسه نیست. برای دیدن لبخند ناشی از رضایت عزیزانتان بعد از چشیدن آن، این نوشیدنی را به‌سادگی در منزل درست کنید؛ ولی اگر مهمان سرزده و وقت کمی داشتید اسنپ فود برای سفارش انلاین ابمیوه بستنی اینجاست.

نظرات کاربران