آموزش تهیه اسموتی موز و زردآلو

5/5 - (2 امتیاز)

روزهای تابستان همیشه جذاب و شیرین بوده‌اند. هوای گرم و صاف، تابش آفتاب و صدای آب‌های سرد روزانه، همه این‌ها با یکدیگر درهم‌آمیخته و یک حس زیبا در وجود آدمی خلق می‌کنند.

تابستان این فصل زیبا با میوه‌های رنگارنگ و خوش‌طعم که هر یک مزه بی‌نظیری دارند، فصلی است که برای همه شادی و نشاط به ارمغان می‌آورد.

اما چطور می‌توان از نعمت‌های زیبای این فصل نهایت استفاده را برد؟ اسموتی‌های تازه و دلچسب، شیرینی روزهای تابستان را بیشتر کرده و گرمای طاقت‌فرسای آن را به خنکای بهار می‌رسانند.

در این فصل زیبا با درست‌کردن انواع اسموتی از مهمان‌های خود پذیرایی کنید و یک دورهمی به‌یادماندنی داشته باشید.


                  عکس اسموتی موز و زردآلو

در این مقاله طرز تهیه اسموتی موز و زردآلو را به شما آموزش می‌دهیم، ترکیبی شیرین و خوشمزه که به معجونی شفابخش تبدیل می‌شود.

در ساعات گرم روز که حرارت خورشید زمین را دربرگرفته، نوشیدن این اسموتی خنک و شیرین، جان را آرام کرده و از عطش درون شما می‌کاهد.

اسموتی موز و زردآلو با طعمی دلچسب و لذیذ، سرشار از ویتامین است و فواید بسیاری برای بدن دارد. با ما همراه شوید تا این نوشیدنی خارق‌العاده را با هم درست کنیم.

کالری در هر 100 گرم 250 کالری
زمان آماده‌سازی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت
تعداد نفرات 2 نفر

 

آموزش تهیه اسموتی موز و زردآلو

موز و زردآلو دو میوه بسیار مغذی با خواص فراوان هستند و از ترکیب آن‌ها می‌توان یک اسموتی بسیار لذیذ و خوشمزه درست کرد که برای وعده صبحانه یا عصرانه یا بعد از یک ورزش سنگین در روزهای گرم تابستان، بهترین گزینه برای بازیابی انرژی بدن است.

مواد لازم برای تهیه اسموتی موز و زردآلو:

موز 1 عدد بزرگ و رسیده
زردآلو 4 عدد
عسل 1 قاشق غذاخوری
بستنی وانیلی 1 عدد لیوانی
یخ 1 پیمانه خورد شده

 

زردآلو را بشویید و دانه‌های آن را خارج کنید. سپس موز را پوست گرفته و قطعه‌قطعه کنید. ابتدا موز و زردآلو را با هم در دستگاه مخلوط‌کن بریزید و برای 1 الی 2 دقیقه با هم میکس کنید تا خوب پوره شوند.

سپس بستنی و عسل و یخ را نیز به مواد بیفزایید و دوباره دستگاه را روشن کنید. مواد را با هم خوب مخلوط کنید تا ترکیب یکنواخت و یکدست شود.

 

اسموتی موز و زردآلو در گرمای جانسوز تابستان می‌چسبد.

اسموتی شما به این سادگی آماده خوردن است، آن را در لیوان ریخته و با پودر پسته تزیین کنید.

طرز تهیه اسموتی موز و زردآلو به روشی دیگر

زردآلو 10 عدد
موز 1 عدد بزرگ و رسیده
وانیل 1.5 قاشق‌چای‌خوری
ماست ساده 2 قاشق غذاخوری
عسل 1 قاشق غذاخوری
شیر 1 فنجان

 

برای خوشمزه‌تر شدن اسموتی، زردآلوها را از قبل بشویید و هسته‌های آن را جدا کرده و خشک کنید و برای چند ساعت داخل یخچال بگذارید تا یخ بزنند.

بعد آن‌ها را از یخچال خارج کنید و پس از پوست‌گرفتن موز آن را خرد کنید. موز و زردآلو را با ماست و عسل داخل میکسر بریزید و برای یک دقیقه دستگاه را روی دور متوسط بگذارید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند یک پوره نرم و یکدست درست شود.

حالا شیر و وانیل را داخل دستگاه اضافه کرده و دستگاه را روی دور متوسط روشن کنید، اجازه دهید مواد خوب در هم ترکیب شده و یک معجون غلیظ درست شود. اسموتی شفابخش شما آماده شده، در کنار یک کیک میوه‌ای خوشمزه نوش‌جان کنید.

اگر شما هم مثل ما هوس خوردن یک نوشیدنی سرد مخصوص فصل را دارید با سفارش انلاین ابمیوه بستنی، درب منزل آن را دریافت کرده و از خوردن آن در کنار خانواده و دوستان لذت ببرید.

فوت‌وفن‌های خاص درست‌کردن اسموتی موز و زردآلو

هر طرز تهیه‌ای فوت‌وفن‌های خاص خودش را دارد در غیر این صورت طرز تهیه خاصی نیست. برای تهیه اسموتی موز و زردآلو نیز چند نکته مهم را به‌عنوان فوت کوزه‌گری کار به شما آموزش می‌دهیم.

نکته اول این که می‌توانید این اسموتی عالی را در فصل زمستان با استفاده از زردآلو خشک‌شده درست کنید، طعم عالی و بی‌نظیری دارد و پیشنهاد می‌کنیم که حتماً آن را امتحان کنید.

در صورت استفاده از زردآلو خشک شده باید آن را برای یک ساعت در آب بخیسانید و بعد آبکش کرده و استفاده کنید.

                   

با اسموتی موز و زردآلو، لذتی متفاوت را با دوستان تجربه کنید.

نکته دوم که در طرز تهیه اسموتی موز و زردآلو نیز به آن اشاره کردیم این است که به‌جای یخ از موز و زردآلوی یخ‌زده استفاده کنید تا اسموتی شما غلظت بهتری داشته باشد.

خواص اسموتی موز و زردآلو برای بدن

اسموتی موز و زردآلو به ‌موجب ترکیبات غنی که در تهیه آن استفاده می‌شود، خواص بسیاری برای بدن و حفظ ایمنی آن دارد.

از جمله فواید اسموتی موز و زردآلو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود عملکرد روده و دستگاه گوارش به‌موجب منابع ارزشمند فیبری که دارد. پس درمان‌کننده یبوست است.
  • اسموتی موز و زردآلو سرشار از کلسیم، منگنز، مس، آهن و فسفر است. در نتیجه باعث رشد و تقویت استخوان‌ها شده و از پوکی‌استخوان جلوگیری می‌کند.
  • ویتامین C، فیبر و پتاسیم نیز در این ترکیب وجود دارد. پس با مصرف اسموتی موز و زردآلو در برابر حملات قلبی و عروقی ایمن خواهید شد.
  • به سبب منابع فراوان ویتامین A و آنتی‌اکسیدان در اسموتی موز و زردآلو، نوشیدن آن باعث بهبود اختلالات پوستی خواهد شد.
  • همان‌طور که می‌دانید موز و زردآلو هر دو از منابع غنی آهن هستند. ازاین‌رو نوشیدن اسموتی موز و زردآلو را به عزیزانی که از بیماری کم‌خونی رنج می‌برند توصیه می‌کنیم.
  • موز و زردآلو به‌موجب برخورداری از آنتی‌اکسیدان زیاد، قابلیت کنترل سطح متابولیسم و رادیکال‌های آزاد را دارند؛ بنابراین در جلوگیری از بروز بیماری سرطان مؤثر هستند.

به پایان رسید این مطلب؛ آموزش‌های دیگر باقیست…

در این مقاله ضمن آموزش طرز تهیه اسموتی موز و زردآلو، فوت‌وفن‌های خاصی را نیز برای شما آشکار کردیم تا بهترین اسموتی را درست کنید.

اسموتی موز و زردآلو نیز همچون اسموتی شکلات یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در بین مردم است. امیدوارم که این نوشیدنی خوشمزه و پرخاصیت را درست کرده و از نوشیدن آن لذت ببرید.

 

 

 

نظرات کاربران

جواد
16.مرداد.1402

مواد اولیه تهیه اسموتی موز و زردآلو چیا هستش ترکیب زردآلو و موز نوشیدنی خوشمزه ای میشه

    snappfoodadmin
    17.مرداد.1402

    سلام بی شک ترکیب زردآلو و موز یک نوشیدنی اسمتوی خوشمزه میشود مواد اولیه تهیه اسموتی نوشیدنی که در این هوای گرم تابستان می چسبد
    میوه موز و میوه زردآلو و بستنی وانیلی و یخ و عسل مواد اولیه درست کردن اسموتی خوشمزه زردآلو و موز است .

تفتی طالقانی
16.مرداد.1402

خواص اسموتی موز و زردآلو برای سلامتی بدن چیا هستش نوشیدنی موز و زردآلو مقرون به صرفه هستش گرون نیست

    snappfoodadmin
    17.مرداد.1402

    سلام درست کردن اسموتی زردآلو و موز مواد اولیه زیادی ندارد میوه موز و میوه زردآلو و بستنی وانیلی و عسل نیاز دارد هزینه نسبتا متوسطی دارد .خواص میوه موز و میوه زردآلو
    برای سلامتی بدن اثبات شده است و حالا خواص اسموتی موز و زردآلو برای بدن چیست : اسموتی موز و زردآلو به دلیل اینکه منابع ارزشمند فیبری دارد به بهبود عملکرد روده
    و دستگاه گوارش کمک میکند پس درمان‌کننده یبوست است.اسموتی موز و زردآلو سرشار از کلسیم، منگنز، مس، آهن و فسفر است. در نتیجه باعث رشد و
    تقویت استخوان‌ها شده و از پوکی‌استخوان جلوگیری می‌کند.ویتامین C، فیبر و پتاسیم نیز در این ترکیب وجود دارد. پس با مصرف اسموتی موز و زردآلو در برابر
    حملات قلبی و عروقی ایمن خواهید شد. منابع فراوان ویتامین A و آنتی‌اکسیدان در اسموتی موز و زردآلو، نوشیدن آن باعث بهبود اختلالات پوستی خواهد شد.
    موز و زردآلو هر دو از منابع غنی آهن هستند و نوشیدن اسموتی موز و زردآلو به بیماران کم‌خونی توصیه می‌ شود.موز و زردآلو آنتی‌اکسیدان زیای دارند و
    چون قابلیت کنترل سطح متابولیسم و رادیکال‌های آزاد را دارند در جلوگیری از بروز بیماری سرطان مؤثر هستند