انواع قهوه را بهتر بشناسید

به این مقاله امتیاز دهید

دوست دارید قهوه سفارش دهید و یک منو پیش روی خود دارید که در آن، در بخش قهوه لیستی از اسم‌هایی وجود دارد که نمی‌شناسید. این موضوع می‌تواند گیج‌کننده باشد. شاید اسم آن‌ها را شنیده‌اید ولی هیچ‌وقت فرق بین‌شان را متوجه نشده‌اید. احتمالا معمولا از روی سفارش دوست دیگر خود، یا به طور شانسی یکی را انتخاب کرده‌اید و گاهی سفارش‌تان اصلا باب میل‌تان نبوده است. در این پست نگاهی به انواع قهوه‌ها می‌اندازیم و توضیح ساده‌ای درباره‌ی هر کدام از آن‌ها خواهیم داد.
اسپرسو: اسپرسو حدود ۳۰ میلی‌لیتر قهوه‌ای سنگین است که در ظرف‌های بسیار کوچک سرو می‌شود و می‌توان یک‌نفس آن را تمام کرد. کنار اسپرسو یک لیوان بسیار کوچک آب سرو می‌شود. پیش از اسپرسو آب بنوشید تا طعم اسپرسو را به‌تمامی بچشید و از آن لذت کامل ببرید.
موکا: موکا ترکیب اسپرسو، شیر جوشانده شده و شکلات است. اگر دوست دارید قهوه‌ای بخورید که کمی شیرین است، یا از طرفداران طعم شکلات هستید، موکا قهوه‌ی شماست.
لاته: دوست دارید یک لیوان بزرگ قهوه جلویتان بگذارند؟ ترجیح می‌دهید طعم اسپرسویتان با مقدار زیادی شیر ملایم شده باشد؟ پس لاته گزینه‌ی ایدئال شماست. لاته از یک شات اسپرسو، مقدار زیادی شیر و کمی فوم درست شده است.
لاته ماکیاتو: لاته ماکیاتو ساختاری مشابه لاته دارد، با این تفاوت که لایه‌های لاته ماکیاتو از هم جدا می‌ایستد و طعم غالب، طعم شیر است. اگر لاته ماکیاتو سفارش داده‌اید می‌توانید طعم تمام لایه‌های آن را به تفکیک بچشید و از هر لایه جداگانه لذت ببرید. روی لاته ماکیاتو اغلب خامه هم اضافه می‌کنند، لاته این‌طور نیست.
امریکانو: اگر طعم اسپرسو را دوست دارید، اما نمی‌خواهید آن را به‌زودی اسپرسو از دست دهید، یا ترجیح می‌دهید قهوه‌ای رقیق‌تر از اسپرسو داشته باشید، امریکانو را امتحان کنید. امریکانو ترکیب یک شات اسپرسو است با مقدار مشخصی آب.
ماکیاتو: این قهوه ترکیب یک شات (یا گاهی دو شات) اسپرسو است با مقداری فوم روی آن. اگر در حال و هوای خوردن اسپرسو هستید و از طرفداران فوم روی قهوه، ماکیاتو را انتخاب کنید.
کاپوچینو: کاپوچینو یکی از انواع محبوب قهوه است. قهوه‌ای که معتدل است و همه‌چیز در آن به نسبت مساوی پخش شده است. مقداری مساوی از شیر جوشانده، فوم و اسپرسو، کاپوچینو نام دارد.
آیس کافی: درست کردن آیس کافی به اندازه‌ی قیافه‌ی آن راحت نیست. ولی چه اهمیتی دارد چطور درست می‌شود؟ اگر در فصل گرما به کافه رفته‌اید و هوس یک نوشیدنی کافئین‌دار خنک کرده‌اید، آیس کافی گزینه‌ي مناسبی برای شماست. ترکیب یخ، شیر و اسپرسو.
آفوگاتو: غذا خورده‌اید و دل‌تان یک دسر سبک می‌خواهد ولی از طعم قهوه نمی‌توانید بگذرید؟ آفوگاتو انتخاب هیجان‌انگیزی است. یک اسکوپ بزرگ بستنی، که در یک شات اسپرسو غوطه‌ور باشد! ترکیب هوس‌انگیزی است، نه؟ قهوه همیشه هوس‌انگیز است.
پیشنهاد: سفارش آنلاین قهوه از اسنپ فود از کافه های تهران.

برچسب ها: