آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع نوشیدنی ها
4.5/5 - (4 امتیاز)
4

موکتل آلبالو با یک طعم به یاد ماندنی

ترمه افضلی 07 آذر 1402 5 دقیقه

 

چند جرعه طراوت و خنکی با موکتل‌های میوه‌ای

 

با نزدیک ‌شدن به فصل گرما، یاد گرفتن چند طرز تهیه نوشیدنی موکتل که از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌ها برای روزهای گرم هستند، از واجبات است. با دانستن طرز تهیه چند کوکتل خنک مناسب تابستان دیگر لازم نیست به ‌صورت مداوم به کافه‌ها سر بزنید؛ بلکه می‌توانید در منزل به‌ راحتی از یک نوشیدنی خنک و انرژی ‌بخش بهره ببرید.

موکتل‌ها از ترکیب چند میوه مختلف به‌همراه افزودنی‌های دلخواه تهیه می‌شوند. هیچ محدودیتی در میوه‌های مورد استفاده وجود ندارد و شما می‌توانید بر اساس هر آنچه در یخچال دارید از بین طرز تهیه چند کوکتل خنک مناسب تابستان از جمله موکتل آلبالو، نزدیک‌ترین رسپی به ذائقه خود را انتخاب کنید. در درست‌کردن یک موکتل آلبالو حرفه‌ای، سلیقه حرف اول را می‌زند و شما می‌توانید با امتحان‌کردن انواع رسپی، از نوشیدن موکتل‌های متنوع در روزهای گرم تابستان لذت ببرید. اگر شما هم طرفدار نوشیدنی‌های متشکل از میوه‌های ترکیبی مثل موکتل آلبالو هستید یا دوست دارید در روزهای گرم تابستان از یک نوشیدنی خنک لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

 

موکتل آلبالو، خوش‌رنگ و خوش طعم!

موکتل‌ها یکی از انواع نوشیدنی‌های سرد محبوب غیراتانولی هستند. در ترکیب موکتل‌ها از انواع آب میوه‌، چای سرد و بسیاری از ترکیبات دیگر استفاده می‌شود و افرادی که اهل نوشیدنی‌های دارای اتانول نیستند از موکتل استفاده می کنند. این دسته نوشیدنی‌ها معمولا دارای طعم شیرین‌اند. توجه داشته باشید در صورتی که موکتل‌ها چند ساعت پس از تهیه نوشیده نشوند طعم و مزه اصلی خود را از دست می دهند. امروز در اسنپ فود طرز تهیه موکتل آلبالو را به شما آموزش خواهیم داد.

 

موکتل آلبالو با یک طعم به یاد ماندنی

موکتل آلبالو با یک طعم به یاد ماندنی

مواد لازم:
آلبالو 50 گرم
زنجبیل تازه 4 گرم
وانیل مایع 2/1 قاشق چای خوری
آب آلبالو 30 میلی لیتر
عسل به مقدار لازم
آب گاز دار یا نوشیدنی گازدار آلبالو به مقدار لازم

 

طرز تهیه موکتل آلبالو:

مرحله اول:

آلبالو ها را ابتدا باید بشورید و دم آن را کنده و هسته آلبالو را دربیاورید. بهتر است از زنجبیل تازه استفاده کنید تا نوشیدنی خوشمزه تری داشته باشید.

مرحله دوم:

در ادامه همه مواد به جز آب گازدار را داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید و مواد را خوب بزنید تا صاف و یک‌دست شود و در انتها بهتر است چند قطعه یخ را داخل مواد ریخته و دوباره مخلوط کنید تا یخ پوره شود و در انتها آب گازدار را اضافه کنید و مواد را داخل جام یا لیوان بریزید و با آلبالو تزیین کنید. نوش جان!

میزان کالری هر لیوان 75 کالری
زمان آماده سازی 10 الی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت _
تعداد نفرات 2 نفر

 

موکتل‌های معروف دنیا

موکتل‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها طعمی عالی و فوق‌العاده دارند. موکتل‌های میوه‌ای با میوه‌ها و آب میوه‌های تازه یا یخ درست می‌شوند تا بخشی از نوشیدنی و اسموتی‌های سرد هم محسوب می‌شوند. موکتل‌های میوه برای روزهای گرم تابستانی عالی هستند و همه افراد در هر سنی می‌توانند از آنها لذت ببرند. نمونه‌هایی از موکتل‌های معروف دنیا عبارت‌اند از:

موکتل لیمو لیمو، نعنا، عسل
کوکتل مراکشی کنسانتره پرتقال، پوره آناناس، سودا، یخ
کوکتل توت فرنگی و هندوانه هندوانه، توت فرنگی، یخ
کوکتل بری توت فرنگی، تمشک، بلوبری، عسل، یخ
کوکتل روسی کیوی، موز، پودر نارگیل، پرتقال، عسل، یخ
کوکتل استوایی پوره نارگیل، پوره آناناس، انبه، آب انبه، موز
کوکتل سیتروس گریپ فروت، پرتقال، لیمو شیرین، لیمو ترش، عسل، یخ
کوکتل لیمو و زنجبیل زنجبیل، لیمو، شکر، سودا، یخ
کوکتل رزماری و بلوبری رزماری، لیمو، عسل، آب جوش، آب سرد، یخ

 

با موکتل‌های مختلف به دنیای مزه‌ها سفر کن!

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از موکتل‌های معروف دنیا به نام افراد مشهور نام‌گذاری شده‌اند. مثلاً موکتل آرنولد پالمر که ترکیبی از آیس‌تی (چای سرد) و لیموناد است به نام پالمر، یکی از بازیکنان گلف آمریکایی نام‌گذاری شده است. علت این نام‌گذاری آن است که این موکتل، به حدی شاداب‌کننده است که با نوشیدن آن، حتی بعد از یک رقابت سخت در بازی گلف،‌ خستگی‌تان در می‌رود.

موکتل شرلی تمپل هم برگرفته از نام شرلی تمپل است که با چهره شیرین و موهای فرفری‌اش یکی از محبوب‌ترین بازیگران کودک در تاریخ هالیوود بود. برخی می‌گویند علت این نام‌گذاری آن است که وقتی شرلی، برای صرف شام در یک رستوران خوب با والدینش بیرون رفته بود و بزرگ‌ترها در حال نوشیدن کوکتل بودند، متصدی بار برای او یک نوشیدنی غیراتانولی خاص درست کرد تا احساس خوبی داشته باشد.

نکات  طلایی طرز تهیه چند کوکتل خنک مناسب تابستان

  • بهتر است هنگام آماده‌سازی مواد اولیه برای طرز تهیه چند کوکتل خنک مناسب تابستان ، از میوه‌های تازه استفاده شود. اما اگر میوه مورد نظر را در دسترس ندارید، می‌توانید از میوه‌های فریزشده استفاده کنید.
  • در طرز تهیه نوشیدنی کوکتلخلاقیت حرف اول را می‌زند؛ بنابراین از ترکیب طعم‌های جدید نترسید.
  • در طرز تهیه چند کوکتل خنک مناسب تابستان ، می‌توانید به‌جای شکر از عسل، استویا یا شیره افرا استفاده کنید.
  • در لیست طرز تهیه چند کوکتل خنک مناسب تابستان، انواع لیمونادها را بگنجانید. لیموناد ترکیب فوق‌العاده‌ای کنار میوه‌های تابستانی ایجاد می‌کند.

خوش‌مزه و گوارا با رسپی‌های اسنپ فود

 

  • افزودن وانیل در طرز تهیه نوشیدنی کوکتل،عطر و طعم فوق‌العاده‌ای به نوشیدنی شما می‌دهد.
  • استفاده از گیاهان خوشبو مانند نعنا و لوندر (اسطوخودوس) در طرز تهیه نوشیدنی کوکتل پیشنهاد می‌شوند.
  • در فهرست طرز تهیه چند کوکتل خنک مناسب تابستان، کوکتل‌های رنگین‌کمانی را از قلم نیندازید. برای این کار تنها کافی‌ست پوره میوه‌ها را به‌صورت لایه‌ای در لیوان بریزید. همچنین برای آشنایی با انواع طرز تهیه‌های موکتل‌های دیگر سری به کوکتل موز بستنی و کوکتل سیب پرتقال بزنید.

سخن پایانی

طرز تهیه نوشیدنی کوکتل مورد علاقه شما کدام‌ یک از رسپی‌های اسنپ‌فود است؟ شما ترکیب چه میوه‌هایی را در تهیه کوکتل‌های تابستانی بیشتر می‌پسندید؟ اگر برای درست کردن موکتل مورد نظرتان به میوه احتیاج داشتید می‌توانید به صورت سفارش آنلاین میوه نیازتان را برطرف کنید. و اگر به نوشیدنی یا بستنی احتیاج داشتید، اسنپ فود امکان سفارش آبمیوه بستنی آنلاین را برای شما فراهم کرده است.

 

اشتراک:
ترمه افضلی- 775 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(4 دیدگاه)

babapour
19 دی 1402

وقت درست کردن موکتل آلبالو آب گازدار با بقیه مواد اولیه در میکسر بریزم تا نوشیدنی آلبالو تهیه کنم

  • snappfoodadmin
    19 دی 1402

    سلام در طرز تهیه موکتل آلبالو همه مواد به جز آب گازدار را داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید و مواد را خوب هم بزنید تا صاف و یک‌دست شود

hoshmand
18 آذر 1402

سلام مواد اولیه کوکتل لیمو و زنجبیل و مواد لازم برای تهیه کوکتل توت فرنگی و هندوانه چی هستش

  • snappfoodadmin
    18 آذر 1402

    سلام موکتل‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها طعمی عالی و فوق‌العاده دارند.موکتل‌های میوه‌ای با میوه‌ها و آب میوه‌های تازه یا یخ درست می‌شوند مثل موکتل آلبالو و کوکتل توت فرنگی و هندوانه که مواد اولیه آن هندوانه، توت فرنگی،یخ است و مواد اولیه کوکتل لیمو و زنجبیل،زنجبیل، لیمو، شکر،سودا، است .

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود