اسموتی بلوبری

5/5 - (1 امتیاز)

تشنه هستید و آبمیوه و آب، توان فرونشاندن عطش شما را ندارند؟ دیگر میلی هم به خوردن بستنی ندارید؟ حق دارید. هر روز بستنی خوردن که مزه ندارد.

 

عکس اسموتی بلوبری

پس چه باید کرد؟ بیایید یک لیوان اسموتی مهمان ما باشید. یعنی چه که اسموتی چیست؟ یعنی تا به حال اسموتی را که درست نکرده‌اید هیچ، حتی آن را امتحان هم نکردید؟

اسموتی تکه‌هایی از میوه‌های مختلف است که از تلفیق‌شدن آن‌ها، نوشیدنی‌های رنگارنگ‌ با طعم‌های حیرت‌انگیز وبی‌نظیری خلق می‌شود که روح و جان را تازه می‌کند.

اسموتی بلوبری بهترین گزینه برای آشنایی شما با دنیای رنگارنگ و خوشمزه اسموتی است.

اگر به کشف تجربه‌های جدید علاقه دارید، پس حتماً از طرز تهیه انواع اسموتی در بلاگ اسنپ فود بازدید کنید و مطمئن باشید که طرز تهیه ساده‌ی دلچسب‌ترین اسموتی‌هایی که با ذائقه شما سازگاری دارند را یاد می‌گیرید.

اسموتی بلوبری

شما برای درست کردن اسموتی بلوبری به این میوه نیاز دارید اما شاید نگران تهیه این میوه باشید. جای نگرانی وجود ندارد. با خرید بلوبری می‌توانید به راحتی این میوه را تهیه کرده و از تهیه اسموتی بلوبری خود لذت ببرید.

 

                 

اسموتی بلوبری، گلچینی از طعم‌های بهاری

حاضر باشید که در ادامه طرز تهیه اسموتی بلوبری با تمام فوت‌وفن‌های خاص آن را به شما آموزش می‌دهیم. البته با توجه به روحیه شاد و متفاوتی که از شما همراهان اسنپ فود سراغ داریم، توصیه می‌کنیم که طرز تهیه اسموتی آناناس را هم مطالعه کنید.

میزان کالری در یک لیوان 90 کالری
زمان آماده‌سازی 10 الی 15 دقیقه
زمان لازم برای پخت
تعداد نفرات 3 نفر

 

طرز تهیه اسموتی بلوبری

اسموتی بلوبری علیرغم میزان کالری بسیار پایینی دارد بسیار انرژی‌زا و مغذی است. پس نوشیدن این اسموتی برای همه مفید است. حتی افرادی که بیماری‌هایی مثل دیابت دارند.

 

اسموتی بلوبری، نوشیدنی‌ دلچسب و یک دستاورد هنری

مواد لازم برای تهیه اسموتی بلوبری:

موز رسیده 1 عدد
بلوبری نصف لیوان
آب سرد نصف لیوان
دانه چیا 1 قاشق غذاخوری
بذر کتان 1 قاشق غذاخوری
جو دوسر 1 قاشق غذاخوری
کره بادام‌زمینی 1 قاشق غذاخوری
خرما 2 عدد

مراحل آماده‌سازی:

  • در مرحله اول باید موز را پوست گرفته و چندتکه کنید و در یخچال بگذارید. بلوبری را نیز شسته و داخل یخچال قرار دهید. بگذارید برای چند ساعت موز و بلوبری در یخچال بمانند تا منجمد شوند.
  • هسته خرما را جدا کرده و کنار بگذارید. حالا مخلوط‌کن را روشن کرده و بلوبری و موز و خرما را داخل آن بریزید، مواد را با هم میکس کنید تا ترکیبی خامه‌ای و غلیظ درست شود.
  • بعد از آب سرد، دانه چیا، بذر، جو دوسر و کره بادام‌زمینی را نیز داخل ترکیب اضافه کرده و میکس کنید. به همین راحتی اسموتی خوشمزه و مغذی شما آماده شده، آن را تزیین و در کنار یک برش از کیک شکلاتی سرو کنید.

اسموتی بلوبری و توت‌فرنگی

با افزودن میوه‌های تازه و مواد خوراکی دیگر، می‌توان از اسموتی بلوبری یک معجونی مغذی ساخت که قدرت جسمانی را چندبرابر کرده و انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه را تأمین کرد.


                                    اسموتی بلوبری شادابی روح را برمی‌انگیزد!

مواد لازم برای تهیه اسموتی بلوبری و توت‌فرنگی:

بلوبری 8 عدد
موز 2 عدد
توت‌فرنگی 6 عدد
شیر بادام 2 پیمانه
ماست یونانی 1.2 پیمانه

 

طرز تهیه اسموتی بلوبری و توت‌فرنگی:

بلوبری‌ها و توت‌فرنگی‌ها را تمیز شسته و برگ توت‌فرنگی‌ها را جدا کنید. بعد به همراه حلقه‌های موز داخل یک ظرف ریخته و در فریزر قرار دهید، بگذارید برای چند ساعت داخل فریزر بمانند.

حالا مواد را همه با هم ترکیب کرده و داخل میکسر بریزید. میکسر را روی دور متوسط روشن و مواد را برای چند دقیقه با دور موتور دستگاه با هم میکس کنید.

اسموتی خوشمزه شما آماده شده با ورقه‌های نازکی از موز و یک توت‌فرنگی متوسط روی آن را تزیین و برای سرو آماده کنید.

فوت‌وفن‌های خاص تهیه اسموتی

  • برای این که یک اسموتی خیلی لذیذتر و دلچسب‌تر درست کنید بهتر است مقداری عسل یا شکر به ترکیب خود بیفزایید.
  • توصیه می‌کنیم که برای خنک‌شدن بدن و جلوگیری از گرمازدگی، مقداری یخ داخل اسموتی بریزید.
  • به ‌تناسب مواد اولیه خیلی دقت کنید؛ زیرا عدم تناسب آن‌ها مانع از حاصل‌آمدن نتیجه دلخواه خواهد شد.

خواص اسموتی بلوبری

اسموتی بلوبری در کنار طعم بی‌نهایت خوشمزه‌ای که دارد یک نوشیدنی پرخاصیت است که فواید بسیاری برای بدن دارد. خواص اسموتی بلوبری عبارت‌اند از:

 

اسموتی بلوبری با خواص فراوان برای بدن

  1. غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها: بلوبری یکی از غنی‌ترین منابع آنتی‌اکسیدان در میان میوه‌ها است. آنتی‌اکسیدان‌ها مسئول حفظ سلامت سلول‌های بدن و کاهش تعداد رادیکال‌های آزاد در بدن هستند.
  2. حاوی فیبر: بلوبری سرشار از فیبر است که می‌تواند به هضم و جذب صحیح مواد مغذی در بدن کمک کند. فیبر موجب افزایش حجم مصرف غذا می‌شود که احساس سیری را بهبود می‌بخشد و همچنین به کنترل قند خون کمک می‌کند.
  3. افزایش سلامت قلب: تحقیقات نشان داده است که مصرف بلوبری سبب بهبود عملکرد قلب می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد. این میوه برای کاهش فشارخون نیز بسیار مفید است.
  4. حفظ سلامت مغز: بلوبری دارای ترکیباتی است که می‌تواند عملکرد مغز را بهبود ببخشد و به تقویت حافظه و قدرت تمرکز و عملکرد بهتر مغز کمک کند.
  5. قدرت ضدالتهابی: مواد موجود در بلوبری، خواص ضدالتهابی قوی دارند که ازاین‌رو در کاهش التهاب‌های مزمن بدن بسیار مؤثر هستند.

 

اسموتی بلوبری؛ مناسب برای پذیرایی در مهمانی‌ها

6- بهبود سلامت چشم‌ها: بلوبری حاوی میزان قابل‌ملاحظه‌ای ویتامین C و ویتامین K است که به حفظ سلامت چشم‌ها کمک می‌کنند. مصرف منظم بلوبری می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی کمک کند.

تجربه دلچسب‌ترین مزه‌ها با اسنپ فود…

بهار و همه زیبایی‌های آن، نعمتی وصف‌ناشدنی هستند که در اختیار ما قرار گرفته‌اند. میوه‌های لذیذ و پرخواص بهاری مثل بلوبری، فرصت کسب تجربه‌های جدید را در اختیار ما می‌گذارند.

اسموتی بلوبری یک نوشیدنی بهاری با طعم متفاوت و دلچسب است که در این مقاله طرز تهیه آن را به شما آموزش دادیم، امید است که مفید بوده باشد.

اگر زمان کافی و حوصله لازم برای درست‌کردن این اسموتی بی‌نظیر را ندارید می‌توانید با سفارش آبمیوه بستنی آنلاین، همین حالا درب منزل یا در محل کار خود این اسموتی دلچسب را برای میان‌وعده میل کرده و قدرت و توان خود را بازیابی کنید.

نظرات کاربران