انواع اسموتی های خرمالو و طرز تهیه آن‌ها

به این مقاله امتیاز دهید

با رسیدن فصول پاییز و زمستان، زمان رسیدن میوه خوشمزه خرمالو نیز فرا می‏رسد و با خود بسیاری از خوراکی‏ها و نوشیدنی‏های خوش‏طعم را به همراه می‏آورد. شاید با خواندن جمله بالا این سوال برای شما به وجود بیاید که با خرمالو چی میشه درست کرد؟

باید بدانید که با استفاده از این میوه خوشمزه به راحتی می‏توان انواع نوشیدنی‏ها را تهیه کرد. یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‏های مخصوص فصول سرد که با استفاده از میوه خرمالو تهیه می‏شود، اسموتی خرمالو است. این اسموتی که بسیار مقوی و سالم است، تقریبا مشابه با میلک شیک خرمالو است. تنها تفاوتی که میان آن‏ها وجود دارد، این است که اسموتی‏ها کمی غلیظ‏تر هستند. همانطورکه از اسم این اسموتی پیدا است، میوه اصلی مورد استفاده در آن خرمالو است. البته شما می‏توانید آن را با میوه‏ها و مواد خوراکی‌های‏ دیگری نیز همچون هویج، سیب، پرتقال، نارنگی، بستنی و… ترکیب کنید.

عکس اسموتی خرمالو

این اسموتی  پاییزی لذیذ به راحتی و در سریع‏ترین زمان ممکن آماده می‏شود و دارای خواص بسیاری است. در انواع مختلف اسموتی خرمالو، اصلی‏ترین مواد شامل مخلوط شیر و خرمالو بوده که منبع بسیاری از ویتامین ها است.

اسموتی خرمالو برای افراد دیابتی بسیار مفید است. چرا که از فیبر بالایی برخوردار است و همچنین می‏تواند میزان قند خون فرد را نیز تنظیم کند. به علاوه این اسموتی به افرادی که مشکل گوارشی دارند نیز کمک بسیاری می‏کند. برای تهیه یک اسموتی خرمالو خوشمزه، ابتدا باید با طرز تهیه اسموتی خرمالو، فوت‌وفن‏های درست کردن این نوشیدنی و مواد اولیه مورد نیاز آن آشنا شوید.

انواع اسموتی های خرمالو و طرز تهیه آن‌ها

از خرمالو چه چیزهایی میشه درست کرد؟ اسموتی خرمالو یکی از ساده‏ترین و خوشمزه‏ترین میان وعده‏ها به شمار می‏آید. این نوشیدنی خوش‏طعم انواع مختلفی دارد که مواد اولیه هر کدام متفاوت است. تنها وجه اشتراک انواع مختلف این نوشیدنی، وجود میوه خرمالو و آب خرمالو در ترکیب اسموتی است.

اسموتی خرمالو با میوه‌های مختلفی قابل ترکیب است.

ازجمله انواع اسموتی پاییزی خوشمزه که از محبوبیت بالایی برخوردار است، می‏توان به اسموتی خرمالو و هویج، اسموتی خرمالو و سیب، اسموتی خرمالو و نارنگی، اسموتی موز و خرمالو و اسموتی خرمالو و بستنی اشاره کرد. شما می‏توانید با توجه به ذائقه خود یکی از این اسموتی‏ها را انتخاب کرده و به کمک طرز تهیه اسموتی خرمالو آن را درست کنید و از طعم فوق‏العاده آن لذت ببرید.

 

طرز تهیه اسموتی خرمالو و هویج

با خرمالو چی درست کنیم؟اسموتی خرمالو بهترین گزینه است. برای تهیه این نوشیدنی با خرمالو ابتدا باید مواد اولیه آن را که شامل خرمالو تازه، هویج و مقدار کمی دارچین است، فراهم کنید. مواد لازم برای تهیه این اسموتی محبوب به شرح زیر است:

مواد لازم اسموتی خرمالو و هویج

 

خرمالو تازه 2 عدد
هویج 3 عدد
دارچین به مقدار لازم

با توجه با ذائقه‏تان می‏توانید مقدار هویج و خرمالو را کم و زیاد کنید تا طعم میوه مورد علاقه شما قالب باشد. سپس پوست خرمالو را بکنید و آن را داخل مخلوط کن بریزید. صبر کنید تا خرمالو کاملا مخلوط شود.

در این فاصله می‏توانید با دستگاه آبمیوه‏گیری، شروع به آب‏گیری هویج‏ها کنید. هنگامی که خرمالوها کاملا مخلوط شد، آب‏هویج‏ها و دارچین را به آن اضافه کنید و تا وقتی که مواد کمی رقیق شود به مخلوط کردن آن‌ها ادامه دهید. اگر از طرفداران اسموتی هستید، امتحان کردن اسموتی بلوبری را از دست ندهید.

جدول جزئیات اسموتی خرمالو و هویج

با خرمالوی رسیده چی درست کنم؟ اگر این سوال برای شما هم پیش آمده ادامه مطلب را دنبال کنید. اطلاع از جدول جزئیات اسموتی خرمالو و هویج بسیار اهمیت دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به کالری مواد غذایی بسیار اهمیت می‌دهید، جدول کالری اسموتی خرمالو و هویج به شرح زیر است:

میزان کالری در هر 100 گرم 160 کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
تعداد نفرات 2 نفر

 

نحوه تهیه اسموتی خرمالو و سیب

اگر به دنبال تهیه نوشیدنی در کم‏ترین زمان ممکن هستید، اسموتی خرمالو و سیب بهترین گزینه است. برای تهیه این نوشیدنی به سیب، خرمالو و دارچین نیاز دارید. مقدار مواد لازم برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه به شرح زیر است:

مواد لازم اسموتی خرمالو و سیب

 

سیب 1 عدد
خرمالو 2 عدد
دارچین به مقدار نیاز
وانیل به مقدار نیاز
خامه به مفدار نیاز

 

ابتدا خرمالو و سیب را در مخلوط‏کن بریزید و 2 دقیقه صبر کنید. پس از صرف این زمان کوتاه نوشیدنی شما آماده می‏شود. همچنین می‏توانید با توجه به سلیقه خود از طعم دهنده‏های دیگر نیز همچون وانیل یا خامه استفاده کنید.

اسموتی خرمالو با سیب یکی از خوش‌طعم‌ترین نوشیدنی ها است.

جدول جزئیات اسموتی خرمالو و سیب

اگر رژیم هستید و می‌خواهید اسموتی خرمالو و سیب را تهیه کنید، توجه به جدول جزئیات اسموتی خرمالو و سیب بسیار اهمیت دارد. جدول جزئیات این اسموتی خوشمزه به شرح زیر است:

میزان کالری در هر 100 گرم 340 کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
تعداد نفرات 2 نفر

 

نحوه تهیه اسموتی خرمالو و نارنگی

طرز تهیه اسموتی خرمالو و نارنگی بسیار ساده است. برای تهیه این اسموتی پرطرفدار باید از مواد زیر استفاده کنید:

مواد لازم اسموتی خرمالو و نارنگی

 

خرمالو بدون پوست 1 پیمانه
آب نارنگی 1 پیمانه
دارچین یک چهارم پیمانه
وانیل یک چهارم پیمانه
موز تکه تکه شده به اندازه نیاز
یخ تکه تکه شده به اندازه نیاز

 

طرز تهیه اسموتی خرمالو و نارنگی این‏گونه است که باید تمامی مواد ذکر شده به جز دارچین را در مخلوط‏کن بریزید و تا وقتی که مواد به غلظت مورد نظر رسید، صبر کنید. سپس مواد مخلوط شده را در لیوان بریزید و دارچین را به عنوان طعم‏دهنده به نوشیدنی اضافه کنید.

جدول جزئیات اسموتی خرمالو و نارنگی

اسموتی خرمالو و نارنگی یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌ها بوده که جدول جزئیات آن به شرح زیر است:

میزان کالری در هر 100 گرم 500
زمان آماده سازی 15 دقیقه
تعداد نفرات 1 نفر

 

چگونگی تهیه اسموتی خرمالو و موز

اسموتی خرمالو و موز به آسانی تهیه می‌شود. ترکیب خرمالو و موز بسیار خوشمزه است. برای تهیه این اسموتی خوش‌طعم به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم اسموتی خرمالو و موز

 

خرمالو رسیده 2 عدد
مغز بادام 3 عدد
موز 1 عدد
شیر 1 پیمانه
دارچین 1 قاشق غذاخوری
عسل به مقدار نیاز
یخ به مقدار نیاز

 

پس از تهیه موارد اشاره شده، خرمالو‏ها را بشویید و پوست خرمالو را جدا کنید. خرمالوهای پوست کنده شده را به همراه مغز بادام‏ها، موز پوست کنده شده و شیر داخل مخلوط کن بریزید و صبر کنید تا به ‏خوبی میکس شوند. حالا نوبت اضافه کردن دارچین به همراه عسل است. در پایان یخ‏های خرد شده را اضافه کنید و اجازه دهید تا مخلوط یکنواخت شود. اسموتی موز و خرمالو شما آماده است.

اگر از تجربه طعم‌های جدید خوشتان می‌آید طرز تهیه اسموتی آناناس را نیز مطالعه کنید چرا که احتمالا از طعم آن لذت خواهید برد.

جدول جزئیات اسموتی خرمالو و موز

توجه به جدول جزئیات دسر خرمالو با موز بسیار اهمیت دارد. شما با استفاده از این جدول که در ادامه آمده با کالری این اسموتی آشنا خواهید شد:

میزان کالری در هر 100 گرم 650 کالری
زمان آماده سازی 15 دقیقه
تعداد نفرات 2 نفر

 

روش درست کردن اسموتی خرمالو و بستنی

با خرمالو رسیده چی میشه درست کرد؟ اسموتی خرمالو و بستنی یکی از خوشمزه‏ترین دسر‏ها است. البته این دسر در کنار طعم خوب، طرز تهیه پیچیده‏تری نسبت به دیگر انواع اسموتی دارد. مواد لازم برای تهیه اسموتی خوشمزه خرمالو و بستنی به شرح زیر است:

مواد لازم اسموتی خرمالو و بستنی

 

خرمالو 2 عدد
زرده تخم مرغ 2 عدد
شکر 2/1 پیمانه
شیر 4/1 پیمانه
پودر ژلاتین 4 قاشق غذاخوری
آب سرد 3/1 پیمانه
خامه 1 پیمانه

 

پس از تهیه مواد اولیه این اسموتی زرده تخم ‏مرغ را به همراه شکر با دور متوسط همزن برقی مخلوط کنید. پس از اینکه رنگ آن رو به روشنی رفت، آن را روی شعله قرار دهید تا گرم شود. پود ژلاتین را در آب سرد بریزید و آن را به مدت یک دقیقه در ماکروویو یا روی بخار آب بگذارید. هنگامی که رنگ ژلاتین شفاف شد، آن را به مخلوط تقریبا گرم شده زرده تخم‏ مرغ اضافه کنید.

سپس پوست خرمالو‏ها را گرفته، آن‏ها را له کرده و به مخلوط اضافه کنید. آن را از روی شعله بردارید تا به دما محیط برسد. سپس با استفاده از لیسک، خامه را آرام آرام اضافه کنید و به صورت دورانی مخلوط را هم بزنید. مخلوط تهیه شده را در ظرف بریزید و آن را حدود 4 ساعت در یخچال بگذارید. شما می‏توانید روی اسموتی را با خامه و تکه‏های خرد شده خرمالو تزیین کنید. بستنی خرمالو شما آماده است.

جدول جزئیات اسموتی خرمالو و بستنی

توجه به کالری اسموتی خرمالو و بستنی برای افرادی که رژیم دارند، بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل در ادامه به جدول جزئیات این نوشیدنی محبوب پرداخته‌ایم:

میزان کالری در هر 100 گرم 600 کالری
زمان آماده سازی 4 ساعت
تعداد نفرات 2 نفر

 

 

فوت و فن‌های درست کردن اسموتی خرمالو

برای درست کردن یک نوشیدنی خرمالو خوشمزه و بی‏نقص، اطلاع از طرز تهیه اسموتی خرمالو کافی نیست. بلکه شما باید با فوت‌وفن‏های درست کردن این نوشیدنی نیز آشنا شوید و با رعایت این نکات یک خوشمزه و منحصر‌به‌فرد تهیه کنید. نکته اول در مورد طرز تهیه اسموتی خرمالو، کندن پوست خرمالو‏ها است. درست است که بدون کندن پوست خرمالو نیز می‏توان نوشیدنی را تهیه کرد اما کندن پوست خرمالو سبب زیبایی ظاهری بیشتر اسموتی می‏شود. نحوه پوست کندن خرمالوبسیار مهم است.

رعایت فوت و فن‌های اسموتی خرمالو در خوش‌طعم شدن آن بسیار تاثیر دارد.

نکته دوم این است که حتما از خرمالو‏های تازه و رسیده استفاده کنید تا از ایجاد طعم گس در نوشیدنی خود جلوگیری شود. اگر اسموتی خیلی غلیظ شد، می‏توانید مقداری شیر به آن اضافه کنید. در صورت دوست نداشتن طعم عسل می‏توانید از شکر یا شیرین‏کننده‏های دیگر استفاده کنید.

همچنین اگر بادام نداشتید، می‏توانید از اسانس بادام بهره ببرید. البته استفاده از بادام ضروری نیست و می‏توانید از انواع مختلف آجیل استفاده کنید. همچنین برای طعم‌دهی به اسموتی، می‏توانید مقدار بسیار کمی وانیل را به همراه مواد دیگر مخلوط کنید. توجه داشته باشید که از نگه داشتن اسموتی خرمالو به مدت طولانی خودداری کنید. اگر به نوشیدنی‌های مختلف علاقه دارید، می‌توانید از طریق اسنپ فود به سفارش آبمیوه بستنی انلاین بپردازید.

سخن پایانی

امروزه اسموتی‌ها به دلیل طعم بی‌نظیری که دارند، طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. اسموتی خرمالو نیز از آن دسته اسموتی‌های خوشمزه است که در انواع مختلفی تهیه می‌شود. در فصل سرد زمستان باتوجه به طرز تهیه اسموتی خرمالو، این نوشیدنی خوش‏طعم و اقتصادی را در خانه تهیه کنید و از طعم بی‏نظیر آن لذت ببرید.

نظرات کاربران