۱۶ دمنوش مناسب دل درد که باید آن‌ها را بشناسید

دمنوش مناسب دل درد
4.2/5 - (47 امتیاز)

آنچه در این مقاله میخوانید

دل درد و دل پیچه چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت و حتما در این مورد، تجویز همیشگی مادربزرگ‌ها برای خوردن دمنوش نعنا را به یاد دارید. البته لیست دمنوش مناسب دل درد به نعنا ختم نمی‌شود و دمنوش‌های زیادی برای درمان سریع دل درد در خانه وجود دارد که به کمک شما می‌آیند و این حالت ناخوشایند را رفع می‌کنند. بنابراین، با اسنپ فود همراه باشید تا با ۱۶ دمنوش برای دل پیچه آشنا شویم و خواص و طرز تهیه آن‌ها را با هم مرور کنیم.

انواع دل درد

دل درد انواع مختلفی دارد و زمانی که شما در ناحیه شکم یا اصطلاحا دل خود احساس درد می‌کنید، این درد ممکن است ناشی از عوامل مختلفی باشد. پیش از معرفی دمنوش مناسب دل درد در این بخش قصد داریم تا شما را با انواع دل درد آشنا کنیم.

انواع دل درد

درد معده

رایج‌ترین دلیل دل درد را می‌توان احساس درد در ناحیه معده دانست. این درد معمولا پس از خوردن غذا به دلیل مشکلات هضم اتفاق می‌افتد. در این مواقع درد معده، پس از مدتی کوتاهی و با درمان‌های خانگی از بین می‌رود. البته اگر معده درد شما شدید بود یا دنباله‌دار شد، نباید به آن بی توجهی کنید و مراجعه به پزشک ضروری خواهد بود.

دل درد و نفخ شکم

همراه شدن دل درد با نفخ و باد کردن شکم ممکن است به علت سندروم روده تحریک‌پذیر (IBS) اتفاق بیفتد که با علائم دیگری مانند یبوست و اسهال نیز همراه خواهد شد. برای درمان این نوع از دل درد باید یک رژیم غذایی سالم و مناسب را دنبال کرده و به طور روزانه ورزش و فعالیت‌های فیزیکی داشته باشید.

دل درد و نفخ شکم

درد ناشی از آپاندیس

زمانی که آپاندیس عفونی و ملتهب شود، در قسمت پایین و راست شکم درد شدیدی را احساس می‌کنید که با عطسه و سرفه افزایش می‌یابد. در این حالت فرد باید بلافاصله به بیمارستان مراجعه کرده و تحت عمل جراحی قرار بگیرد. اگر آپاندیس عفونی در داخل بدن بترکد، بسیار خطرناک است؛ پس به هیچ وجه به این درد بی توجهی نکنید.

دل درد ویروسی

بیماری و التهاب در مری به دلایل متعددی اتفاق می‌افتد که یکی از آن‌ها ورود ویروس‌ها به بدن است. التهاب مری نیز منجر به دل درد در بخش بالایی شکم می‌شود که برای فرد آزاردهنده است. دلایل این نوع دل درد را می‌توان ابتلا به بیماری‌های مانند آنفولانزا، سرخک و… دانست که برای درمان آن‌ها باید به پزشک مراجعه کنید.

دل درد ویروسی

سنگ کلیه

عفونت مجاری تنفسی یا ابتلا به سنگ کلیه نیز از دیگر دلایل دل درد است که قسمت پایین شکم را درگیر می‌کند. این درد ادامه‌دار بوده و گاهی اوقات شدیدتر می‌شود. اگر در قسمت پایین شکم خود احساس درد دارید، هر گونه خوددرمانی همچون مصرف دمنوش مناسب دل درد توصیه نمی‌شود و باید به پزشک مراجعه کنید تا با توجه به علت درد، فرایند درمان آغاز شود.

انواع دمنوش مناسب دل درد

در مواجهه با این سوال معروف که برای دل درد چی خوبه بخوریم؟ قدم اول این است که بفهمید منشأ دل درد شما چیست. گاهی دلایل خیلی ساده‌اند؛ برای مثال، ممکن است غذاهای ناسازگار، محیط‌های سرد، استرس و فشار و… سیستم گوارش شما را بهم ریخته باشند. اما گاهی اوقات دلایل جدی‌تری مانند انواع زخم‌ها، پولیپ‌ها یا التهابات داخلی عامل دل درد هستند که در این صورت نیاز به درمان‌های کامل‌تری خواهید داشت.

عکس دمنوش مناسب دل درد

دمنوش‌های گیاهی، بهترین درمان دل درد.

خبر خوب این است که در هر دو حالت، دمنوش‌های گیاهی می‌توانند اثرات درمانی فوق‌العاده‌ای را داشته باشند، اما مثل همیشه تاکید می‌کنیم که از خود درمانی بپرهیزید و ابتدا حتما با پزشک مخصوص خود مشورت کنید. به خاطر داشته باشید که گاهی عوارض مصرف نابجای برخی داروهای گیاهی کمتر از داروهای شیمیایی نیست. لزوم این مشورت زمانی مشخص‌تر می‌شود که دچار بیماری‌های زمینه‌ای بوده یا باردار باشید.

در ادامه، لیست ۱۶ دمنوش مناسب دل درد و درمان قطعی دل پیچه را گردآوری کرده‌ایم که با توجه به خواص آن‌ها و شرایط بدنی خود، می‌توانید دمنوش مناسب دل درد را در خانه امتحان کنید.

۱. دمنوش مناسب دل درد عسل و سرکه سیب

عسل حاوی آنزیم‌هایی است که به فرایند هضم غذا در بدن کمک می‌کند. ترکیب عسل با سرکه سیب، گرفتگی‌های عضلانی معده را برطرف کرده و موجب تسکین دل درد می‌شود. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه این دمنوش مفید و موثر برای درمان دل پیچه را با هم می‌خوانیم.

دمنوش مناسب دل درد عسل و سرکه سیب

عسل بهترین درمان دل درد.

مواد لازم برای تهیه دمنوش عسل با سرکه سیب

برای تهیه این دمنوش درمان دل درد در خانه، مواد لازم را مطابق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
عسل ۱ قاشق چایخوری
سرکه سیب ۱ قاشق غذاخوری
آب گرم ۱ لیوان

مراحل طرز تهیه دمنوش عسل با سرکه سیب

در مراحل زیر روش تهیه این دمنوش مفید برای دل درد معرفی شده است:

  • مرحله اول: سرکه سیب و عسل را داخل آب گرم ریخته و به خوبی هم بزنید تا کاملا حل شوند.
  • مرحله دوم: پس از چند دقیقه، این دمنوش را با وعده‌های غذایی میل کنید تا دل درد شما در کمترین زمان ممکن از بین برود.

نکته: دمنوش عسل بهترین درمان شکم درد در بزرگسالان است.

۲. دمنوش برای دل درد و تهوع با نعنا

اگر به دنبال درمان شکم درد با گیاهان دارویی هستید، نعنا را فراموش نکنید. این گیاه ضد نفخ است و التهابات معده و روده را به سرعت از بین می‌برد. در میان انواع گونه‌های نعنا، نعنای فلفلی را در اولویت قرار دهید تا مانند آبی روی آتش، تمام دردهای شکمی و معده شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تسکین دهد. همچنین می‌توانید برای تسکین دل دردهای قاعدگی، از ترکیب دمنوش نعنا و دمنوش پونه استفاده کنید. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه دمنوش نعنا را با هم می‌خوانیم.

دمنوش برای دل درد و تهوع با نعنا

دمنوش نعناع علاوه بر دل درد خواص دیگری نیز دارد.

مواد لازم برای تهیه دمنوش نعنا

در اولین گام از طرز تهیه چای نعنا مواد زیر را آماده کنید؛ البته برای درست کردن این دمنوش می‌توان از نعنای خشک هم استفاده کرد.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برگ نعنای تازه ۲ قاشق غذاخوری
آب جوش ۱ لیوان
عسل یا نبات به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه دمنوش نعنا

دمنوش نعنا، درمان خانگی دل درد را به این ترتیب آماده کنید:

  • مرحله اول: برگ‌های نعنا را بشویید و خشک کنید.
  • مرحله دوم: نعنا را همراه با ۱ لیوان آب جوش داخل یک قوری چینی ریخته و مانند چای سیاه، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با حرارت غیرمستقیم دم کنید.
  • مرحله سوم: دمنوش نعنا را داخل فنجانی مناسب بریزید و در صورت تمایل با مقداری عسل یا نبات شیرین کنید.

۳. دمنوش ضد التهاب و ملین کاسنی

ریشه کاسنی یک ضد التهاب و ملین طبیعی است. بنابراین، در صورت بروز انواع مشکلات گوارشی مانند یبوست، نفخ و گرفتگی معده می‌توانید روی آن حساب کنید. به علاوه، این گیاه، تولید صفرا را در بدن افزایش داده و از این طریق به هضم غذاها کمک می‌کند. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه دمنوش کاسنی برای دل درد را با هم می‌بینیم.

دمنوش کاسنی برای دل درد

کاسنی مشکلات گوارشی شما را بهبود می‌بخشد.

مواد لازم برای تهیه دمنوش کاسنی

مواد لازم برای تهیه دمنوش کاسنی، این داروی دل درد معروف به این ترتیب است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ریشه کاسنی ۱ قاشق غذاخوری
آب جوش ۱ لیوان
نبات یا عسل به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه دمنوش کاسنی

برای تهیه ۱ لیوان دمنوش کاسنی، مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرحله اول: کاسنی و آب جوش را داخل یک قوری چینی ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه روی سماور قرار دهید تا دم بکشد.
  • مرحله دوم: دمنوش مناسب دل درد را از صافی عبور دهید، آن را با مقداری نبات یا عسل شیرین کرده و میل کنید. دمنوش کاسنی یکی از محبوب‌ترین داروها برای درمان خانگی شکم درد است.

۴. درمان دل درد در خانه با جوشانده زردچوبه

زردچوبه یک آنتی اکسیدان قوی و ضد التهاب است. بنابراین با مصرف آن، درد و رنج ناشی از بیماری‌های التهابی دستگاه گوارش مانند بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو کاهش می‌یابد. همچنین، کورکومین موجود در زردچوبه، گرفتگی‌های عضلانی معده و درد و نفخ آن را از بین می‌برد و ماده‌ای معجزه‌گر برای مقابله با عفونت‌های روده‌ای است. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه دمنوش زردچوبه را با هم می‌خوانیم.

درمان دل درد در خانه با جوشانده زردچوبه

زردچوبه خواص بسیار زیادی دارد.

مواد لازم برای تهیه جوشانده زردچوبه

در طرز  این دمنوش برای دل درد، می‌توانید از زردچوبه پودری، رنده شده یا آسیاب شده استفاده کنید. مواد لازم برای تهیه دمنوش زردچوبه مطابق جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
زردچوبه ۱ تا ۲ قاشق چایخوری
آب جوش ۴ لیوان
عسل به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه دمنوش زردچوبه

جوشانده زردچوبه برای درمان دل درد شدید، موثر است و مطابق مراحل زیر آماده می‌شود:

  • مرحله اول: آب را بجوشانید و زردچوبه را داخل آن بریزید.
  • مرحله دوم: اجازه دهید تا ترکیب حاصل به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد.
  • مرحله سوم: جوشانده را داخل فنجانی مناسب ریخته و پس از اینکه از حرارت افتاد، با کمی عسل شیرین کنید.

نکته: موادی مانند عسل، زنجبیل و لیموترش، خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی جوشانده زردچوبه را تقویت می‌کنند.

نکته: می‌توانید در چای زردچوبه، برای جذب بهتر کورکومین، از مقداری فلفل سیاه و چربی‌های سالم مانند شیر بادام، روغن نارگیل یا کره آب شده هم استفاده کنید.

۵. دمنوش تخم کتان برای کنترل اسید معده

داروی گیاهی برای معده درد چیست؟ اگر جزو افرادی هستید که عصبانیت، موجب به هم ریختن تعادل اسید معده‌تان می‌شود، دمنوش تخم کتان دوای درد شما است. به علاوه این دمنوش قوی، ورم و نفخ معده را از بین می‌برد و اگر نیم ساعت پیش از وعده غذایی صرف شود، به خوبی اسید معده را کنترل کرده و با کنترل اشتها، جلوی پرخوری را می‌گیرد. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه دمنوش تخم کتان معرفی شده است.

دمنوش تخم کتان برای دل درد

دمنوش تخم کتان، یک دمنوش ضدنفخ و ضد التهاب.

مواد لازم برای تهیه دمنوش تخم کتان

مواد لازم برای تهیه این دمنوش مناسب دل درد به شرح جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
تخم کتان آسیاب شده ۱ قاشق چایخوری
آب جوش ۱ فنجان
عسل و دارچین به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه دمنوش تخم کتان

دمنوش این داروی گیاهی برای شکم درد را به ترتیب مراحل زیر آماده کنید:

  • مرحله اول: تخم کتان و آب جوش را داخل یک قوری مناسب ریخته و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی حرارت غیرمستقیم دم کنید.
  • مرحله دوم: دمنوش را از صافی عبور دهید و برای طعم بهتر و خاصیت بیشتر، آن را با مقداری عسل و دارچین ترکیب کرده و میل کنید.

۶. درمان التهاب دستگاه گوارش با دمنوش خار مریم

برای دل درد چه چیزی خوب است؟ یکی از مهم‌ترین فواید طبیعی گیاه خار مریم، سم‌زدایی از کبد و کمک به بهبود هضم غذا است. پس از یک هضم آسان و سالم، علائم سوءهاضمه کاهش یافته و جلوی نفخ و یبوست مزاج گرفته می‌شود. به علاوه خارمریم، با خاصیت ضد التهابی خود، التهاب روده‌ها و درد دستگاه گوارش را تسکین می‌دهد. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه دمنوش خار مریم، درمان سریع دل پیچه را با هم می‌خوانیم.

دمنوش خارمریم مناسب دل درد

دوای دل درد، دمنوش خار مریم.

مواد لازم برای تهیه دمنوش خارمریم

این گیاه دارویی، مزه‌ای خاکی دارد و بهتر است با کمی عسل شیرین شود تا طعم مطلوب‌تری پیدا کند. مواد لازم برای تهیه دمنوش خار مریم به این ترتیب است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
دانه خارمریم ۱ قاشق غذاخوری
عسل ۱ قاشق چایخوری
آب جوش ۱ لیوان

مراحل طرز تهیه دمنوش خار مریم

برای تهیه دمنوش خار مریم، داروی گیاهی دل درد مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: دانه‌های خارمریم را داخل آب جوش ریخته و درب ظرف یا قوری را بگذارید تا برای ۱۰ دقیقه روی حرارت ناشی از بخار آب دم بکشد.
  • مرحله دوم: حالا دمنوش را از صافی عبور دهید، آن را با مقداری عسل شیرین کرده و میل کنید.

۷. دمنوش بابونه برای معده درد استرسی

دمنوش بابونه، آرام‌بخش، ضد التهاب و تسکین‌دهنده است. بنابراین، اگر با کوچک‌ترین استرس فورا معده شما درد می‌گیرد، اگر خواب راحتی ندارید و مضطرب هستید و اگر احساس می‌کنید که عضلات معده شما دچار انقباض و گرفتگی است، از دمنوش بابونه کمک بگیرید. با دمنوش بابونه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دردها به طرز معجزه‌آسایی فروکش می‌کنند. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه دمنوش بابونه، دمنوش مسکن دل درد آمده است.

دمنوش بابونه برای دل درد

دمنوش بابونه، یک تسکین دهنده قوی.

مواد لازم برای تهیه دمنوش بابونه

برای تهیه دمنوش بابونه، مواد اولیه را طبق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گل بابونه خشک ۲ تا ۳ قاشق چایخوری
آب جوش به مقدار لازم
عسل یا لیموترش تازه به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه دمنوش بابونه

برای تهیه این دمنوش برای دل پیچه و دل درد، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: بابونه خشک را در ۱ فنجان آب جوش ریخته و برای ۳ دقیقه، درب آن را بگذارید تا دم بکشد.
  • مرحله دوم: دمنوش را از صافی عبور دهید و در صورت تمایل، این دمنوش مناسب دل درد را با مقداری عسل یا لیموترش تازه طعم‌دار کنید.

۸. درمان سریع دل درد با دمنوش شیرین بیان

ریشه شیرین بیان حاوی ماده‌ای به نام گلیسیریزین است که به عنوان یک مسکن طبیعی، جلوی التهاب را می‌گیرد. این دمنوش پرخاصیت با تحریک تولید مخاط در دیواره معده و روده، پوششی محافظ در برابر اسید معده و سایر مواد محرک ایجاد می‌کند. به علاوه، باعث بهبود عملکرد ماهیچه‌های دستگاه گوارش شده و اسپاسم‌های عضلانی را تسکین می‌دهد. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه دمنوش شیرین بیان را با هم می‌خوانیم.

درمان سریع دل درد با دمنوش شیرین بیان

رفع سریع دل درد با دمنوش شیرین بیان

مواد لازم برای تهیه دمنوش شیرین بیان

برای تهیه ۱ فنجان دمنوش شیرین بیان، بهترین دارو دل درد مواد زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ریشه شیرین بیان آسیاب شده ۱ قاشق چایخوری
آب جوش به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه دمنوش شیرین بیان

در طرز تهیه این دمنوش برای دل پیچه، صبر کنید تا آب جوش از حرارت بیفتد و به دمایی حدود ۸۰ درجه سانتی‌گراد برسد. سپس، مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرحله اول: ریشه شیرین بیان و آب با دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد را داخل یک قوری مناسب ریخته و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.
  • مرحله دوم: دمنوش را از صافی عبور دهید و جرعه جرعه میل کنید.

نکته: دقت کنید که مصرف این دمنوش برای طولانی‌مدت و بیش از ۲ فنجان در روز، توصیه نمی‌شود.

۹. دمنوش رازیانه برای رفع مشکلات گوارشی

رازیانه از ۳ طریق به رفع دل درد و مشکلات گوارشی کمک می‌کند. اول اینکه ضد اسپاسم است، بنابراین دردهای عضلانی معده و روده را تسکین می‌دهد. دوم اینکه یک ضد نفخ طبیعی است و سوم اینکه با تحریک تولید صفرا در بدن، فرایند هضم غذا را تقویت می‌کند. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه این دمنوش مناسب دل درد را با هم می‌بینیم.

دمنوش مناسب دل درد با رازیانه

دمنوش رازیانه یک تسکین دهنده فوری.

مواد لازم برای تهیه دمنوش رازیانه

مواد اولیه برای تهیه دمنوش رازیانه خانگی، بهترین دمنوش برای نفخ شکم را مطابق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
دانه‌های رازیانه ۱ قاشق چایخوری
آب گرم ۱ فنجان
عسل به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه دمنوش رازیانه

طرز تهیه دمنوش رازیانه شامل مراحل زیر است:

  • مرحله اول: دانه‌های رازیانه را بشویید و همراه با آب گرم، داخل لیوان دمنوش‌خوری بریزید.
  • مرحله دوم: درب لیوان را بگذارید و صبر کنید تا پس از ۱۰ دم بکشد.
  • مرحله سوم: دمنوش را از صافی عبور دهید و در صورت تمایل، با کمی عسل شیرین کنید.

نکته: بهترین زمان مصرف این دمنوش برای دل پیچه و دل درد، پس از وعده‌هایی غذایی به ویژه شام است. در ضمن این دمنوش را می‌توانید تا ۳ فنجان در طول روز مصرف کنید.

۱۰. دمنوش مناسب دل پیچه با برگ قاصدک

برگ‌های قاصدک سرشار از ویتامین‌هایA ، ‌‌C و K هستند  که با تاثیر مثبت بر سیستم گوارش، به خوبی علائم سوءهاضمه و یبوست را کاهش می‌دهند. به علاوه، فیبر موجود در آن‌ها، حرکات روده را تنظیم کرده و به بهبود هضم غذاها کمک می‌کند. همچنین این گیاه، ادرارآور است و با ترشح آب اضافی بدن، ناراحتی‌های گوارشی مانند نفخ را بهبود می‌بخشد. بنابراین، در پاسخ به این سوال که برای دل درد چی خوبه بخوریم؟ باید بگوییم که دمنوش گل قاصدک یکی از بهترین انتخاب‌ها است. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه دمنوش برگ قاصدک برای رفع دل درد را معرفی کرده‌ایم.

برگ قاصدک دمنوش مناسب دل درد

دمنوش برگ قاصدک، درملن فوری دل درد.

مواد لازم برای تهیه دمنوش برگ قاصدک

برای تهیه این داروی گیاهی برای شکم درد، بهتر است که از برگ‌های کوچک‌تر قاصدک استفاده کنید تا دمنوش شما تلخ نشود. حال مواد لازم را مطابق جدول زیر آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برگ تازه قاصدک ۶ عدد
آب جوش ۱ لیوان
عسل و لیموترش به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه دمنوش گل قاصدک

مراحل تهیه دمنوش برگ قاصدک، درمان خانگی دل درد و دل پیچه به این ترتیب است:

  • مرحله اول: برگ‌های تازه قاصدک را بشویید و اجازه دهید تا خشک شوند. سپس آن‌ها را خرد کنید تا عطر و طعم بیشتری آزاد شود.
  • مرحله دوم: برگ‌ها را با ۱ لیوان آب جوش ترکیب کرده و ۵ تا ۱۰ دقیقه درب لیوان را بگذارید تا دمنوش دم بکشد.
  • مرحله سوم: دمنوش را با مقداری عسل شیرین کرده و به آن یک برش لیموترش اضافه کنید.

نکته: به جای عسل می‌توانید از مقداری شکر قهوه‌ای یا شیر نارگیل هم استفاده کنید.

۱۱. دمنوش زنجبیل با هل برای دل درد و تهوع

دمنوش زنجبیل و هل برای رفع مشکلاتی مانند سوءهاضمه، سوزش معده، بیماری‌های گوارشی و حالت تهوع معجزه می‌کند. همچنین این دمنوش، آرام‌بخش و مسکنی قوی برای کاهش دردهای شکمی در دوران قاعدگی است. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه این دمنوش مناسب دل درد و تهوع را با هم می‌خوانیم.

دمنوش برای دل درد و تهوع با زنجبیل و هل

درمان خانگی شکم درد با دمنوش زنجبیل.

مواد لازم برای تهیه دمنوش زنجبیل و هل

برای تهیه دمنوش زنجبیل و هل، این دمنوش مسکن دل درد مواد اولیه زیر را فراهم کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
ریشه زنجبیل ۱ تا ۲ برش
آب جوش ۱ فنجان
عسل به مقدار لازم
هل چند دانه

مراحل طرز تهیه دمنوش زنجبیل و هل

این دمنوش، درمان سریع دل درد شما است و به این ترتیب آماده می‌شود:

  • مرحله اول: ریشه زنجبیل را با ۱ فنجان آب جوش ترکیب کرده و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.
  • مرحله دوم: حالا عصاره زنجبیل را صاف کنید، ۱ یا ۲ دانه هل را شکاف دهید و داخل فنجان بیندازید.
  • مرحله سوم: برای طعم بهتر، دمنوش را با مقداری عسل شیرین کرده و میل کنید.

۱۲. هضم راحت و تسکین دل درد با دمنوش به لیمو

برای دل دردی چی خوبه ؟ این دمنوش معطر و خوش‌طعم، ضد التهاب است. دمنوش به لیمو سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده، فرایند هضم غذا را قوت می‌بخشد و اسید معده را کنترل می‌کند. همچنین این دمنوش ضد نفخ است و با تقویت دیواره معده، به حفظ سلامت آن کمک می‌کند. حتی برای تسکین دل درد کودکان بالای 3 سال هم می‌توانید روی دمنوش به لیمو حساب کنید. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه دمنوش به لیمو آمده است.

به لیمو دمنوش مناسب دل درد

دمنوش به لیمو، یک مسکن گیاهی برای دل درد.

مواد لازم برای تهیه دمنوش به لیمو

مواد اولیه برای این دمنوش مناسب دل درد به شرح زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برگ خشک به لیمو ۶ تا ۷ عدد
آب جوش ۱ لیوان
نبات یا عسل به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه دمنوش به لیمو

این دمنوش، کمی تلخ مزه است و شیرینی عسل، مزه آن را متعادل و مطلوب می‌کند. برای تهیه این دمنوش برای دل پیچه، مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرحله اول: ابتدا اجازه دهید تا آب جوش کمی از حرارت بیفتد و به دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد برسد.
  • مرحله دوم: برگ‌های به لیمو را با آب داغ داخل یک قوری مناسب ریخته و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت سماور بگذارید تا دم بکشد.
  • مرحله سوم: دمنوش را داخل فنجانی مناسب بریزید و آن را با کمی عسل شیرین کنید.

۱۳. چای سیاه و دارچین برای رفع دل درد

چای سیاه یک نوشیدنی آشنا و ضد التهاب است که دردهای ناشی از ورم معده را به خوبی تسکین می‌دهد. بنابراین، اگر به دمنوش‌های گیاهی دسترسی ندارید، کافی است یک لیوان چای با چاشنی دارچین میل کنید تا به زودی علائم بهبودی ظاهر شود. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه چای سیاه و دارچین آمده است.

چای سیاه و دارچین برای دل درد

دارچین علاوه بر تسکین درد خواص بسیار دیگری نیز دارد.

مواد لازم برای تهیه چای سیاه و دارچین

مواد اولیه برای تهیه چای سیاه و دارچین مطابق جدول زیر است که البته می‌توانید از چای‌های کیسه‌ای هم استفاده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
چای سیاه به مقدار لازم
آب جوش ۱ لیوان
چوب دارچین ۱ عدد
عسل یا نبات به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه چای سیاه و دارچین

چای سیاه دارچینی را به این ترتیب آماده کنید:

  • مرحله اول: طبق روال همیشگی، مقداری چای سیاه دم کنید و داخل قوری یک عدد چوب دارچین بیندازید.
  • مرحله دوم: بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا قوری روی سماور دم بکشد و دارچین، عطر و طعم خود را آزاد کند.
  • مرحله سوم: حالا چای را با عبور دادن از صافی، داخل فنجانی مناسب بریزید و در صورت تمایل با مقداری عسل یا نبات شیرین کنید.

۱۴. درمان دل درد و زخم معده با دمنوش ریحان

چه چیزی برای دل درد خوبه ؟ اگر به دنبال یک دمنوش برای دل درد و تهوع هستید، احتمالا دمنوش ریحان مشکل شما را برطرف می‌کند. این گیاه خوش‌عطر و بو، دشمن استرس است و برای درمان انواع دل دردها و دل پیچه‌های عصبی می‌توانید روی آن حساب کنید. تاثیر این گیاه تا جایی است که حتی می‌تواند در یک دوره درمانی مشخص، زخم معده ناشی از استرس را بهبود ببخشد؛ پس برای درمان دل درد، ریحان بخورید یا آن را به صورت دمنوش تهیه کنید. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه این دمنوش معطر برای رفع دل درد معرفی شده است.

دمنوش ریحان

دمنوش ریحان،یک دمنوش خوش عطر و خوش عطم.

مواد لازم برای تهیه دمنوش ریحان

مواد اولیه برای تهیه دمنوش مناسب دل درد با گیاه ریحان مطابق جدول زیر است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برگ خشک ریحان ۱ قاشق غذاخوری
آب جوش ۱ لیوان
عسل به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه دمنوش ریحان

دمنوش ریحان را به این ترتیب آماده کنید:

  • مرحله اول: آب جوش و برگ‌های ریحان را داخل یک قوری چینی بریزید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی سماور بگذارید تا دم بکشد.
  • مرحله دوم: دمنوش را از صافی عبور دهید، در صورت تمایل آن را با مقداری عسل مخلوط کرده و نوش جان کنید.

نکته: در صورت استفاده از تخم ریحان، ۱ قاشق چایخوری تخم ریحان کوبیده شده برای ۱ فنجان آب جوش کافی است و باید مدت دم کشیدن را تا ۲۰ دقیقه افزایش دهید.

نکته: اگر به دنبال ترکیب گیاهی قوی‌تری هستید، از ترکیب ریحان سبز، ریحان بنفش و کمی برگ نعنا همراه با چوب دارچین و نبات استفاده کنید.

۱۵. رفع عفونت‌های معده با دمنوش بادرنجبویه

اگر معده درد شما منشأ عصبی دارد و احساس می‌کنید که انگار معده شما را چنگ می‌زنند، دمنوش بادرنجبویه را از دست ندهید. این دمنوش مفید، ضد التهاب و ضد درد است. دمنوش بادرنجبویه با تقویت ترشح آنزیم‌های گوارشی، عضلات معده را شل کرده و به هضم غذا کمک می‌کند. همچنین، یک دمنوش ضد میکروب و ضد عفونت برای مقابله با عفونت‌ها و میکروب‌های مضر روده و معده است. در ادامه، مواد لازم و طرز تهیه این دمنوش از بین برنده دل درد و دل پیچه را با هم می‌بینیم.

دمنوش بادرنجبویه برای دل درد

دمنوش بادرنجبویه، یک دمنوش ضد میکروب و موثر در درمان دل درد.

مواد لازم برای تهیه دمنوش بادرنجبویه

مواد اولیه برای تهیه دمنوش بادرنجبویه به این ترتیب است:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
بادرنجبویه تازه یا خشک ۱ تا ۳ قاشق چایخوری
آب جوش ۱ فنجان
عسل به مقدار دلخواه

مراحل طرز تهیه دمنوش بادرنجبویه

مراحل طرز تهیه دمنوش مناسب دل درد بادرنجبویه در زیر آمده است:

  • مرحله اول: بادرنجبویه و آب جوش را داخل لیوان دمنوش‌خوری ریخته و حداقل ۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.
  • مرحله دوم: حالا دمنوش را از صافی عبور دهید و در صورت تمایل، با مقداری عسل شیرین کنید.

۱۶. دمنوش چای سبز برای اسهال و دل پیچه

یکی دیگر از انواع دمنوش برای دل پیچه و اسهال، دمنوش چای سبز است. این دمنوش، یک نوشیدنی موثر برای از بین بردن باکتری‌های موجود در روده و معده محسوب می‌شود. در واقع، پلی فنول‌ها و در رأس آن‌ها کاتچین‌های موجود در چای سبز هستند که عفونت‌های هلیکوباکتر پیلوری معده را از بین می‌برند و از این طریق به درمان اسهال کمک می‌کنند.

دمنوش چای سبز برای اسهال و دل پیچه

دمنوش چای سبز، یک مسهل قوی.

مواد لازم برای تهیه دمنوش چای سبز

برای تهیه این دمنوش گیاهی، مواد اولیه زیر را آماده کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
برگ چای سبز ۱ قاشق چایخوری
آب گرم ۱ لیوان

مراحل طرز تهیه دمنوش چای سبز

مراحل آماده کردن این داروی گیاهی برای شکم درد به شرح زیر است:

  • مرحله اول: برای تهیه این دمنوش دل پیچه، دمای آب گرم باید حدود ۸۰ درجه سانتی‌گراد باشد. ۱ قاشق چایخوری برگ چای سبز را داخل ۱ لیوان آب گرم بریزید.
  • مرحله دوم: پس از ۳ تا ۵ دقیقه، چای را از صافی عبور دهید تا برگ‌ها کاملا جدا شوند و سپس دمنوش را میل کنید.

نکته: حتی اگر قصد ندارید تا دمنوش را بلافاصله میل کنید، باز هم باید پس از ۳ تا ۵ دقیقه، حتما چای را از صافی عبور دهید.

داروی گیاهی برای دل درد کودکان

همان‌طور که دیدید، داروی گیاهی برای شکم درد کم نیست، اما وقتی پای کودکان به میان می‌آید، باید بیشتر احتیاط کرد. از بین دمنوش‌های گفته شده در این مقاله، استفاده از دمنوش بابونه و دمنوش نعنا و لیموترش برای دل درد و دل پیچه کودکان، مناسب‌تر است. همچنین می‌توانید مقداری زنجبیل یا عسل هم به غذای کودک اضافه کنید. البته دقت داشته باشید که اگر اسهال و استفراغ کودک، بیشتر از ۲۴ ساعت طول بکشد یا دچار تب در قسمت شکم باشد، باید هرچه سریع‌تر او را نزد پزشک ببرید.

داروی گیاهی برای دل درد کودکان

دمنوش‎‌های گیاهی بهترین درمان دل درد و دل پیچه هستند.

درمان دل درد در خانه چگونه است؟

حال که انواع دمنوش مناسب دل درد را می‌شناسید، بهتر است تا با راهکارهای دیگر برای درمان دل درد نیز آشنا شوید. در ادامه به معرفی روش‌های درمان دل درد و دل پیچه در خانه پرداخته‌ایم.

۱. مایعات بیشتری مصرف کنید

یکی از راه‌هایی که می‌توان برای درمان دل درد معرفی کرد، مصرف بیشتر مایعات است. به طور کلی یکی از دلایل مصرف انواع دمنوش مناسب دل درد، علاوه بر تاثیر ترکیبات گیاهی، مصرف مایعات نیز محسوب می‌شود. مصرف مایعات با تسهیل حرکات غذا در سیستم گوارشی، برای درمان بسیاری از انواع دل درد مناسب خواهد بود.

مصرف آب برای دل درد

۲. دمنوش زنجبیل را امتحان کنید

همان‌طور که در بخش معرفی انواع دمنوش مناسب دل درد اشاره کردیم، زنجبیل از جمله گیاهانی است که برای درمان دل درد مناسب هستند. شیوه مصرف این گیاه نیز به صورت دمنوش زنجبیل است که برای درست کردن آن می‌توانید از حلقه‌های زنجبیل تازه استفاده کنید.

۳. انجیر بخورید

اگر دل درد شما ناشی از سوءهاضمه بوده و با یبوست همراه شود، انجیر گزینه‌ای مناسب برای درمان دل درد و یبوست است. انجیر حاوی ترکیباتی است که حرکات روده را تسهیل کرده و هضم غذا را آسان‌تر می‌کند. پس با مصرف انجیر، یبوست و درد ناشی از مشکلات روده درمان می‌شود.

مصرف انجیر برای دل درد

۴. آب آلوئه ورا بنوشید

همان‌طور که در بخش انواع دل درد گفته شده، ابتلا به سندروم روده تحریک‌پذیر از جمله دلایل دل درد محسوب می‌شود و آب آلوئه ورا، راهی خانگی برای تسکین این درد است. البته فراموش نکنید که برای این‌گونه دردها، علاوه بر درمان‌های خانگی، مراجعه به پزشک نیز اهمیت بسیاری دارد.

آب آلوئه ورا برای دل درد

۵. لیموترش مصرف کنید

درمان با چای یا دمنوش لیمو را نیز می‌توان از جمله روش‌های خانگی برای درمان دل درد دانست. در این روش باید از آب لیمو ترش تازه استفاده کنید که می‌توان آب لیموترش را به دیگر انواع دمنوش مناسب دل درد اضافه کرد. روش بهتر نیز تهیه دمنوش لیمو است که برای این کار باید برش‌های لیمو ترش تازه را با آب جوش دم کنید.

درمان شکم درد با گیاهان دارویی به همین راحتی است!

در این مطلب از مجله اسنپ فود انواع دمنوش مناسب دل درد و نحوه تهیه آن‌ها را توضیح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم تا اگر به دل درد دچار شدید، یکی از این دمنوش‌ها را تهیه کرده و آن را میل کنید.

البته، اگر هر کدام از مواد اولیه این دمنوش‌های دل درد را در اختیار ندارید، نگران نباشید. اسنپ فود مثل همیشه آماده است تا نیاز شما را رفع کند. کافی است تا به صفحه خرید آنلاین دمنوش بروید و با چند کلیک ساده، مواد اولیه دمنوش یا سایر مواد دلخواه خود را سفارش دهید. سفارش شما به زودی ارسال می‌شود و می‌توانید با خیال راحت، یک دمنوش گرم فوق‌العاده دم کرده و با آرامش نوش جان کنید.

همچنین شما می‌توانید دمنوش‌ها را به صورت آماده از قسمت سفارش آنلاین از کافه سفارش داده و آن‌ها را در محل آدرس خود تحویل بگیرید.

نظرات کاربران

کامبیز
15.شهریور.1402

سلام مطالب جالب و کامل بود.باسپاس

جمالزاده
18.شهریور.1402

سلام برای دل درد چه دمنوشی خوبه بخوریم

    snappfoodadmin
    19.شهریور.1402

    سلام انواع دمنوش ها ی که برای رفع دل درد مناسب هستند دمنوش مناسب دل درد عسل و سرکه سیب،دمنوش برای دل درد و تهوع با نعنا،دمنوش
    ضد التهاب و ملین کاسنی،درمان دل درد در خانه با جوشانده زردچوبه، درمان التهاب دستگاه گوارش با دمنوش خارمریم،این دمنوش ها برای درمان دل درد خوب هستند .

hadiniya
18.شهریور.1402

سلام دمنوش بابونه برای معده درد و درمان چه چیزهای خوبه ؟

    snappfoodadmin
    19.شهریور.1402

    سلام دمنوش بابونه، آرام‌بخش، ضد التهاب و تسکین‌دهنده است و کوچک‌ترین استرس و معده درد دارید بابونه خوب است و اگر خواب راحتی ندارید و
    مضطرب هستید و اگر عضلات معده دچار انقباض و گرفتگی است، از دمنوش بابونه کمک بگیرید. با دمنوش بابونه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن،
    دردها به طرز معجزه‌آسایی فروکش می‌کنند.

poouran zamani
02.آبان.1402

سلام یک دمنوش خوب مفید برای دل درد و تهوع
بهم معروفی میکنید

    snappfoodadmin
    07.آبان.1402

    سلام دمنوش زنجبیل و هل برای رفع مشکلاتی مانند سوء‌هاضمه،سوزش معده،بیماری‌های گوارشی و حالت تهوع معجزه می‌کند.
    برای درمان انواع دل دردها و دل پیچه‌های عصبی می‌توانید روی دمنوش ریحان حساب کنید

babakfarzaniyan
15.آذر.1402

سلام دمنوش برای دل درد و تهوع بهم میگید که برای ریه ها هم مناسب باشه

    snappfoodadmin
    22.آذر.1402

    سلام اگر به دنبال یک دمنوش برای دل درد و تهوع هستید،دمنوش های متفاوتی مثل دمنوش ریحان و دمنوش به لیمو و دمنوش نعنا
    که برای پاکسازی ریه ها هم مناسب هستند دمنوش زنجبیل و هل هم برای دل درد و تهوع خوب هستند هم التهاب ریه ها را میگیرند