آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
دمنوش تخم کتان
انواع نوشیدنی ها
5/5 - (2 امتیاز)
10

طرز تهیه دمنوش تخم کتان برای رسیدن به اندامی ایده آل

مینا اسماعیل بیگی 22 اسفند 1401 4 دقیقه

یکی از انواع دمنوش‌هایی که می‌توانید برای رسیدن به سلامتی و اندامی ایده‌آل از آن بهره ببرید، دمنوش تخم کتان است. از سری فواید دمنوش تخم کتان می‌توان به کاهش وزن، چربی سوزی و همچنین جلوگیری از ابتلا به سرطان اشاره کرد. در ادامه قرار است تا درباره نحوه تهیه این دمنوش و خواص و مضرات آن صحبت کنیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا در این مورد اطلاعاتی داشته باشید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

طرز تهیه دمنوش پرخاصیت تخم کتان
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 15 دقیقه
میزان سختی کم

دمنوش تخم کتان، دمنوشی خوشمزه و ضد سرطان

دمنوش تخم کتان، دمنوشی خوشمزه و ضد سرطان

نوشیدن این دمنوش به کاهش التهاب مفاصل کمک می‌کند

تخم کتان یک دانه زرد یا قهوه‌ای رنگ است که گذشته تا به امروز کاربردهایی زیادی به خصوص از نظر صنعتی و درمانی داشته است! تخم  کتان برای چی خوبه ؟ معمولا از تخم کتان به صورت کامل یا کوبیده شده استفاده می‌کنند و می‌توان از آن برای درمان مسائل و مشکلاتی مانند التهاب معده و روده، درمان اختلالت تنفسی، عفونت، تب و… استفاده کرد. البته این تمام کاربردهای تخم کتان نیست و به سبب ویژگی‌هایی که دارد، نقش یک آنتی اکسیدان را بازی می‌کند و می‌تواند از بروز انواع سرطان به خصوص سرطان پروستات و سینه جلوگیری کند. در ادامه با نحوه تهیه دمنوش آن بیشتر آشنا می‌شویم.

مواد لازم برای تهیه دمنوش

برای این که بتوانید این دمنوش را تهیه کنید، به مواد اولیه ساده و ارزان قیمتی نیاز دارید که به سادگی می‌توانید آن‌ها را پیدا کرده و مصرف کنید. در جدول زیر مواد لازم قید شده است که با این میزان می‌توانید دمنوش را برای 3 تا 4 نفر تهیه کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
تخم کتان 100 گرم
آب 4 لیوان
نبات یا عسل به میزان دلخواه

طرز تهیه دمنوش بذر کتان برای لاغری

برای این که بتوانید این دمنوش را تهیه کنید، اصلا با مراحل سختی رو به رو نیستید و تنها کافی است تا طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • مرحله اول: اولین قدم برای درست کردن این دمنوش، این است که تخم کتان را درون قوری یا فلاکس ریخته و به میزان کافی آب جوش به آن اضافه کنید!
  • مرحله دوم: در ادامه باید درب فلاکس یا قوری را بسته و بگذارید تا دمنوش به مدت 15 دقیقه دم بکشد. دمنوش شما بعد از گذشت این مدت آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید. اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید در انتها نبات یا عسل نیز به دمنوش خود اضافه کنید. این دمنوش، یک دمنوش فوق العاده برای لاغری و سلامتی است!

نحوه تهیه این دمنوش به پایان رسید و پیشنهاد می‌کنیم که اگر به تهیه انواع مختلف دمنوش علاقه دارید، دمنوش شوید را نیز مطالعه کنید.

خواص دمنوش تخم کتان

خواص دمنوش تخم کتان

دمنوش تخم کتان فواید بسیاری دارد

در ادامه به بررسی خواص این دمنوش می‌پردازیم. قطعا اگر خواص این دمنوش را بدانید، حتما آن را در برنامه غذایی خود جای خواهید داد!

  • مصرف کردن این دمنوش و قرار دادن آن در برنامه روزانه، سبب طراوت و شادابی پوست می‌شود و شما قطعا پس از مدتی تغییرات آن را دیده و شگفت زده خواهید شد!
  • دم کرده تخم کتان برای لاغری نیز بسیار مفید است. افرادی که به فکر لاغر شدن یا چربی سوزی هستند، می‌توانند این دمنوش را مصرف کرده و به این هدف خود دست پیدا کنند. مقدار زیاد فیبر در دمنوش بذر کتان باعث کاهش اشتها می‌شود
  • شاید برایتان جالب باشد که بدانید، دمنوش کتان باعث پاکسازی روده و معده و نفخ شکم می‌شود.
  • همچنین نوشیدن این دمنوش در وعده صبحانه، باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و می‌تواند به سلامت سیستم گوارش کمک کند.

موارد منع مصرف دمنوش تخم کتان

درست است که دم کرده تخم کتان خواص ویژه‌ای دارد اما در برخی از موارد نیز باید از مصرف آن پرهیز کرد. در ادامه موارد منع مصرف دم نوش تخم کتان قید شده است:

  • نوشیدن این دمنوش برای زنان باردار و افرادی که احتمال بارداری را می‌دهند، ممنوع است. البته این تنها محدود به این دمنوش نمی‌شود و دمنوش‌هایی دیگری مانند دمنوش رازیانه و … نیز برای این دسته از افراد ممنوعیت دارد!
  • اگر شما دچار مشکل سندروم روده تحریک پذیر هستید، باید از خوردن این دمنوش خودداری کرده و به صورت کلی آن را از برنامه خود حذف کنید.

دمنوش پرخاصیت تخم کتان، دمنوشی که نباید از آن غافل شد…

در این مقاله سعی کردیم تا طرز تهیه دمنوش پرخاصیت تخم کتان و خواص آن را برای شما شرح دهیم. شما می‌توانید به صورت خیلی ساده و کم هزینه این دمنوش را در خانه درست کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید. اگر هم تخم کتان در منزل نداشتید، کافی است به قسمت خرید آنلاین دمنوش سر بزنید و مواد اولیه مورد نیاز خود را آنلاین سفارش دهید. به این شکل، سفارش شما در کمترین زمان ممکن به محل آدرس شما ارسال خواهد شد.

اشتراک:
مینا اسماعیل بیگی- 1446 مقالات

ارسال نظرات

نظرات(10 دیدگاه)

نازنین زهره
18 خرداد 1402

مادر دوستم بعد از چهار بار زایمان شکم نداره ازش پرسیدم چطوری شکم نداری پوستت هم خوبه گفت دمنوش تخم کتان میخورم و اینکه با تخم کتان یک کرم دست ساز درست کرده که نگفت چی هستش

  • snappfoodadmin
    18 خرداد 1402

    سلام دمنوش تخم کتان سبب طراوت و شادابی پوست میشه و مقدار زیاد فیبر در تخم کتان باعث میشه میل کردن این دمنوش باعث لاغری چربی سوزی بشه

کاوه عیسی زاده
18 خرداد 1402

سلام میشه دم نوش تخم تکان حاضری انلاین خرید کرد

  • snappfoodadmin
    18 خرداد 1402

    سلام میتونید از سایت اسنپ فود بخش کافی شاپ بگردید و پیدا کنید https://snappfood.ir/service/attari?page=0

شکیرا
18 خرداد 1402

سلام چرا خوردن دمنوش تخم کتان برای زنان باردار و افرادی که احتمال بارداری را می‌دهند، ممنوع هستش

  • snappfoodadmin
    18 خرداد 1402

    سلام خوردن دمنوش تخم کتان و بیشتر دم نوش ها برای خانم های باردار و شیرده مناسب نیستد چون احتمالا سقط جنین و احتمال خوینریزی بالا میبره حتمی باید برای میل کردن انواع دمنوش با پزشک مشروت کرد

ملیکا ملوکی
18 خرداد 1402

سلام میخواستم بدونم حقیقت داره که دمنوش تخم کتان برای نفخ معده خوبه

  • snappfoodadmin
    18 خرداد 1402

    سلام بله حقیقت داره دمنوش تخم کتان باعث پاکسازی روده و معده و نفخ شکم می‌شود

سهراب یعقوبی زاده
18 خرداد 1402

سلام از وقتی مقاله شما رو درباره دمنوش تخم کتان خوندم یک روز در میان برای لاغری کنار ورزش کردن دمنوش تخم کتان میخورم ممننوونم

  • snappfoodadmin
    18 خرداد 1402

    سلام بله دمنوش تخم کتان برای افرادی که به فکر لاغر شدن یا چربی سوزی فکر میکنن مناسب هستش ، می‌توانند این دمنوش را مصرف کنن و به هدف خود برای لاغری دست پیدا کنند. مقدار زیاد فیبر در تخم کتان دانه خوراکی که باعث کاهش اشتها می‌شود

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود