آخرین کلمات کلیدی جست و جو شده
داغ‌ترین‌های امروز
  • سمبوسه سیب زمینی
    طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با طعم‌ های مختلف مرداد 2, 1403
  • سبزی خورشت کرفس
    سبزی خورشت کرفس چیست؟ مرداد 2, 1403
  • روغن کرچک
    معرفی روغن کرچک با خواص، مضرات و نحوه مصرف خرداد 20, 1403
صفحه پیدا نشد!
انواع نوشیدنی ها
به این مقاله امتیاز دهید
بدون نظر

طرز تهیه انواع شیک وانیل، کارامل، کیت کت و بادام زمینی

زهرا دهقان 16 آبان 1400 5 دقیقه

شیک یک نوشیدنی خنک است که در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارد. این نوشیدنی جذاب انواع مختلفی دارد. طرز تهیه شیک های مختلف نیز با یکدیگر متفاوت است. البته مواد اصلی آن ها را بستنی و شیر تشکیل می دهد. لازم به ذکر است که طرز تهیه این نوشیدنی جذاب نیز بسیار آسان است. بنابراین با داشتن مواد اولیه آن به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه و نوش جان کنید. جالب است بدانید که در خارج از ایران میلک شیک را به همراه سیب زمینی سرخ شده میل می کنند.

طرز تهیه شیک وانیل

شیک وانیل یکی از محبوب ترین انواع شیک است. در ادامه طرز تهیه شیک وانیل را آموزش داده ایم. مواد اولیه آن نیز برای یک نفر مناسب است.

مواد اولیه برای تهیه شیک وانیل

  • 4 اسکوپ بستنی وانیلی
  • نصف فنجان شیر
  • خامه هم زده
  • پودر شکلات

طرز تهیه شیک وانیل

مراحل تهیه شیک وانیل

برای درست کردن شیک وانیل ابتدا اسکوپ های بستنی وانیلی را درون یک مخلوط کن یا بلندر قرار دهید و سپس به آن شیر را اضافه کنید. مخلوط کن را روشن کنید تا بستنی و شیر با یکدیگر کاملاً مخلوط شوند. ممکن است لازم باشد چند بار دستگاه را خاموش کرده و با دست بستنی را هم بزنید و سپس دستگاه را روشن کنید. زمانی که یک ترکیب یک دست حاصل شد، شیک وانیل آماده است. برای تزئین یا گارنیش شیک نیز می توانید از خامه همزده، پودر شکلات و یک گیلاس استفاده کنید. البته برای گارنیش شیک ها می توان خلاقیت های زیادی به خرج داد که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

طرز تهیه شیک کارامل

شیک کارامل نیز یکی دیگر از شیک های محبوب است که در منوی بسیاری از کافه ها نیز قرار دارد. این شیک شیرین را نیز به راحتی می توان در منزل تهیه کرد.

مواد اولیه برای تهیه شیک کارامل

  • 4 اسکوپ بستنی وانیلی
  • نصف فنجان شیر
  • 5 قاشق غذاخوری سس کارامل
  • شکلات چیپسی

طرز تهیه شیک کارامل

مراحل تهیه شیک کارامل

چهار اسکوپ بستنی وانیلی را درون مخلوط کن بریزید. حال باید شیر را به آن اضافه کنید. مخلوط کن را روشن کنید تا شیر و بستنی کمی با هم مخلوط شوند. سپس سس کارامل را به این ترکیب بیفزایید. سس یا همان سیروپ کارامل شیرینی زیادی دارد. بنابراین اگر تمایل داشتید می توانید مقدار آن را کم و یا زیاد کنید. در آخر نیز برای تزئین آن می توانید از خامه همزده و یا همان سس کارامل استفاده کنید. شکلات های چیپسی نیز گزینه بسیار مناسبی برای تزئین انواع شیک ها هستند. همچنین طعم بسیار خوبی دارند. همچنین می توانید پیش از آن که شیک را درون لیوان بریزید دیواره های شیک را به سس کارامل آغشته کنید.

طرز تهیه شیک کیت کت

شیک کیت کت یکی دیگر از انواع شیک است که در بین کوچک ترها و البته بزرگسالان طرفداران بسیاری دارد. شکلات کیت کت نیز از خوشمزه ترین و محبوب ترین شکلات ها در سراسر جهان محسوب می شود. در ادامه آموزش تهیه شیک کیت کت را برای شما عزیزان قرار دادیم.

مواد اولیه برای تهیه شیک کیت کت

  • بستنی وانیلی یا شکلاتی 4 اسکوپ
  • شکلات کیت کت 4 قطعه
  • شیر یک فنجان
  • پودر شکلات
  • سس شکلات
  • اسمارتیز

طرز تهیه شیک کیت کت

مراحل تهیه شیک کیت کت

برای درست کردن شیک کیت کت ابتدا باید بستنی را درون مخلوط کن قرار داده و شیر را روی آن بریزید. لازم به ذکر است که می توانید بستنی وانیلی و یا بستنی شکلاتی استفاده کنید. حال قطعه های کیت کت را از وسط نصف کنید و درون مخلوط کن قرار دهید. مخلوط کن را روشن کنید تا زمانی که یک ترکیب یک دست حاصل شود. توجه داشته باشید که اگر مخلوط کن زیاد روشن بماند ممکن است شیک شل شود. روی شیک کیت کت را نیز می توانید با اسمارتیز، نصف یک کیت کت و خامه تزئین کرده و روی خمه نیز پودر شکلات بریزید.

طرز تهیه شیک بادام زمینی

شیک بادام زمینی یکی از جذاب ترین شیک ها به شما می رود. این شیک نیز همانطور که از نامش مشخص است شامل بستنی و بادام زمینی است. در ادامه آموزش تهیه شیک بادام زمینی برای یک نفر شرح داده شده است. اگر تمایل دارید این شیک را برای چند نفر درست کنید، همین مقدار مواد اولیه در تعداد ضرب کنید.

مواد اولیه برای تهیه شیک بادام زمینی

  • بستنی وانیلی 4 اسکوپ
  • کره بادام زمینی 2 قاشق غذاخوری
  • شیر یک فنجان
  • بادام زمینی 15 عدد

مراحل تهیه شیک بادام زمینی

برای درست کردن شیک بادام زمینی ابتدا 4 اسکوپ بستنی وانیلی را درون یک مخلوط کن قرار دهید و سپس به آن شیر را اضافه کنید. در آخر کره بادام زمینی و 10 عدد بادام زمینی را به این ترکیب اضافه کنید. مخلوط کن را روشن کنید تا بستنی و شیر با یکدیگر کاملاً مخلوط شوند. ممکن است لازم باشد چند بار دستگاه را خاموش کرده و با دست بستنی را هم بزنید و سپس دستگاه را روشن کنید. زمانی که یک ترکیب یک دست حاصل شد، شیک بادام زمینی آماده است. بادام زمینی ها را برای بهتر شدن طعم شیک باید اضافه کنید. 5 عدد بادام زمینی باقی مانده را نیز می توانید برای تزئین روی شیک قرار دهید. همچنین قبل از آن که شیک را درون لیوان بریزید، یک قاشق کره بادام زمینی را دور لیوان بکشید. این کار باعث می شود لیوان شیک ظاهر جذاب تری داشته باشد.

طرز تهیه شیک

طرز تهیه انواع شیک با میوه

شیک ها بسیار متنوع هستند. در واقع به بستنی می توان افزودنی های زیادی را اضافه کرد. یکی از این افزودنی ها نیز می تواند انواع میوه باشد. طرز تهیه انواع شیک به همین صورت است که فقط باید بستنی، شیر و آن افزودنی را درون بلند قرار داده و مخلوط کنید. همچنین می توانید از انواع بستنی میوه های نیز استفاده کنید. به طور مثال بستنی وانیل یا توت فرنگی را به همراه شیر و قطعه های توت فرنگی درون مخلوط کن بریزید و همه را مخلوط کنید. هر نوع شیک میوه ای را نیز می توانید به همین روش تهیه کنید. همچنین برای تزئین شیک ها نیز می توانید از خامه، میوه، شکلات و انواع سیروپ نیز استفاده کنید.

ارزش غذایی انواع شیک

شیک ها به دلیل داشتن شیر و بستنی و یا انواع میوه می توانند خوراکی های مفیدی باشند. برخلاف تصور برخی افراد که این نوشیدنی را بسیار نا سالم می دانند. البته لازم به ذکر است که هنگام تهیه آن نیز باید به مواردی توجه کنید. به طور مثال از افزودن شکر به این نوشیدنی پرهیز کنید. زیرا که بستنی شیر و یا انواع میوه خود قند زیادی دارند. بنابراین اضافه کردن شکر نیز به این قند می افزاید و می تواند برای سلامتی مضر باشد. همچنین این نوشیدنی تابستانه کالری زیادی دارد. در نتیجه برای افرادی که قصد لاغر شدن دارد، گزینۀ مناسبی نیست.
همانطور که خواندید طرز تهیه انواع شیک بسیار راحت است. بنابراین با دسترسی به مواد اولیه آن و یک مخلوط کن می توانید این نوشیدنی جذاب را در کمتر از 15 دقیقه تهیه کنید.

اشتراک:
زهرا دهقان- 507 مقالات

سرویس‌های اسنپ فود

سرویس‌های اسنپ فود