طرز تهیه خورشت قورمه سبزی مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی

خورشت قورمه سبزی یکی از انواع غذاهای اصیل ایرانی است که قدمت بسیار زیادی دارد. در طرز تهیه خورشت قورمه سبزی ، ابتدا پیاز را در روغن سرخ کرده و سپس گوشت و زردچوبه را به آن اضافه کنید. لوبیا را ۱۵ دقیقه در آب بجوشانید و داخل قابلمه گوشت بریزید. سبزی قورمه را به صورت ریز خرد کرده و سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد. سبزی سرخ شده و نمک و فلفل را نیز به خورشت اضافه کنید. لیمو عمانی سوراخ شده را چند ساعت در آب جوش قرار دهید و سپس داخل قابلمه بیندازید. حالا اجازه دهید تا خورشت به آرامی پخته و جا بیفتد.

از محبوب‌ترین انواع خورش قورمه سبزی در مناطق مختلف ایران می‌توان به خورشت قورمه سبزی تهرانی، گیلانی، جنوبی و ترکی یا تبریزی اشاره کرد. اگر شما هم این خورشت را دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم این طرز تهیه قرمه سبزی را تا انتها مطالعه کنید.

قورمه سبزی
تعداد نفرات ۴ نفر
زمان آماده‌سازی ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۶۰ دقیقه
میزان سختی متوسط

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی مجلسی

شما باید طرز تهیه انواع قورمه سبزی با گوشت و مرغ را بلد باشید، زیرا این خورش یک غذای عالی برای سرو در وعده ناهار یا شام است و  می‌توانید آن را برای مجالس و میهمانی‌های خود نیز تهیه کنید. قورمه سبزی رستورانی و مجلسی را با گوشت گوسفندی درست می‌کنند که طعم فوق‌العاده‌ای دارد. در ادامه نحوه درست کردن این خورش با گوشت آمده است:

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی مجلسی

قورمه سبزی یکی از غذاهای مجلسی ایراینان است.

مواد اولیه مورد نیاز برای پخت قورمه سبزی مجلسی

برای اینکه بتوانید دستور پخت قورمه سبزی را به درستی دنبال کنید و یک قورمه سبزی جا افتاده داشته باشید،  به مواد اولیه معرفی شده در جدول زیر نیاز دارید. با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است، می‌توانید برای ۴ نفر خورشت قورمه سبزی مجلسی تهیه کنید. در صورتی که تعداد اعضای خانواده یا مهمانان شما بیشتر یا کمتر است، باید مواد را به اندازه متناسب آن، تغییر دهید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز
پیاز بزرگ ۱ عدد
لیمو عمانی ۳ عدد
لوبیا قرمز ۲۰۰ گرم
سبزی خورشتی ۵۰۰ گرم
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
روغن مایع به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

دستور پخت قورمه سبزی با گوشت

دستور پخت قورمه سبزی با گوشت

در کنار قورمه سبزی حتما سالاد شیرازی سرو کنید.

در طرز تهیه قورمه سبزی نذری و مجلسی ، مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرحله اول: برای تهیه قورمه سبزی از از شب قبل لوبیا را در یک کاسه آب خیس کرده و دو تا سه مرتبه آب آن را عوض کنید تا هم نفخ لوبیا گرفته شده و هم سریع‌تر پخته شود. دقت کنید که لوبیا باید از جنس مرغوب باشد، در غیر این صورت حتی در صورت خیساندن در آب، ممکن است که لوبیاها دیرپز بوده و مجبور شوید مدت بیشتری برای پخته شدن آن‌ها منتظر بمانید.
  • مرحله دوم: پوست پیاز را گرفته و آن را به صورت نگینی و ریز خرد کنید. البته شما می‌توانید از روش جایگزین استفاده کرده و پیاز را رنده کنید. قابلمه‌ای مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد، پیاز خرد یا رنده شده را به روغن اضافه کرده و تفت دهید. زمانی که خامی پیاز گرفته شد، مقداری زردچوبه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ پیازها طلایی شود.
  • مرحله سوم: حالا گوشت خورشتی را به قطعات مساوی برش زده و به پیاز اضافه کنید. تفت دادن مخلوط گوشت و پیاز را تا جایی ادامه دهید که رنگ گوشت تغییر کند. البته دقت داشته باشید که اگر گوشت بیش از حد سرخ شود، سفت شده و برای پخته شدن به زمان بیشتری نیاز دارد.
  • مرحله چهارم: در این مرحله لوبیا‌هایی که از شب قبل خیس کرده بودید را با مقداری آب، به مدت 15 دقیقه بجوشانید تا رنگ آن گرفته شود. اگر این کار را نکنید، ممکن است رنگ اولیه قرمز لوبیا باعث کدر شدن رنگ خورشت شود.
  • مرحله پنجم: حالا گوشت و پیاز را به همراه لوبیا در قابلمه ریخته و چند لیوان آب اضافه کنید. در حالی که این مواد می‌جوشند، سبزی قورمه را به شکلی منظم و ریز خرد کنید.
  • مرحله ششمسبزی‌های خرد شده را در تابه به همراه کمی روغن مایع سرخ کنید. توجه داشته باشید که هرچقدر رنگ سبزی قورمه سبزی پررنگ‌تر شود، در پایان کار خورشت شما تیره‌تر خواهد شد. اگرچه یک راز قورمه سبزی خوشمزه، تفت دادن زیاد سبزی است؛ اما اگر می‌خواهید ویتامین و املاح معدنی سبزیجات شما حفظ شود، بهتر است آن را خیلی کم تفت دهید.
  • مرحله هفتم: حالا سبزی‌ها را نیز به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه خورشت قورمه سبزی اضافه کنید.
  • مرحله هشتملیمو عمانی را با چنگال سوراخ کنید و درون یک لیوان آب جوش قرار دهید تا تلخی لیمو گرفته شود. پس از اینکه سبزی خورشت چند جوش خورد، لیمو عمانی را به آن اضافه کنید. حالا اجازه دهید تا خورشت شما به خوبی جا بیفتد و آماده سرو شود.

نکات پخت قورمه سبزی مجلسی با گوشت

برای تهیه قورمه سبزی نذری با گوشت، نکات زیر را حتما در نظر بگیرید:

نکات پخت قورمه سبزی مجلسی

برای پختن یک قورمه سبزی جا افتادده حتما سبزی خورشتی را خوب سرخ کنید.

  • در طرز تهیه قورمه سبزی روغن انداخته و جا‌افتاده ، باید سبزی خورشتی به خوبی سرخ شود و در پایان پخت خورشت، یک تکه یخ کوچک درون آن بیندازید. این کار باعث شوک به سبزی خورشت شده و باعث می‌شود قورمه سبزی شما روغن انداخته و رنگ و لعاب فوق العاده‌ای نیز به خود بگیرد.
  • سبزی خورشتی مخصوص قورمه سبزی شامل اسفناج، شنبلیله، تره، گشنیز و جعفری است. دقت داشته باشید که تره زیاد در سبز خورشتی باعث تندی خورشت و شنبلیله زیاد باعث تلخ شدن طعم خورشت می‌شود. از این روی اهمیت زیادی دارد که حتما در پخت قورمه سبزی خوشمزه، سبزی‌های لازم را با تناسب کامل تهیه کنید.
  • برای آنکه بتوانید به بهترین شکل سبزی قورمه را سرخ کنید، باید پیش از ریختن روغن، سبزی را در تابه تفت دهید تا آب آن کشیده شود. پس از آنکه مطمئن شدید سبزی آب اضافی ندارد، روغن را داخل تابه ریخته و سبزی را سرخ کنید.
  • در طرز تهیه خورشت سبزی بنا به ذائقه خود، می‌توانید از لوبیا چیتی یا سفید برای تهیه خورشت نیز استفاده کنید؛ اگر چه فرم رستورانی قورمه سبزی، با لوبیا قرمز همراه است.
  • برای روغن بیشتر قورمه سبزی و مقوی شدن آن بهتر است از عصاره قلم استفاده کنید. همین‌طور رعایت تناسب در ادویه قورمه سبزی مجلسی، باعث می‌شود که طعم غذا متعادل شده و کاملا خوشمزه باشد.
  • چه سبزی قورمه سبزی را خوشمزه میکند؟ خورشت سبزی جنوبی نیز مشابه مراحلی است که در بخش قبل توضیح دادیم، با این تفاوت که برای سبزی قورمه علاوه بر اسفناج، شنبلیله، تره، گشنیز و جعفری، از چند برگ چغندر و شوید هم استفاده می‌شود.
  • در تهیه قورمه سبزی شمالی علاوه بر سبزی‌های گفته شده، از دو نوع سبزی محلی به نام خالواش و چوچاق نیز استفاده می‌کنند. برای طعم خورشت هم مقداری آبغوره داخل غذا می‌ریزند. تفاوت دیگر قرمه سبزی شمالی نیز اضافه کردن بادمجان و گوجه است که به شکل حلقه‌ای برش زده، سرخ کرده و به خورشت اضافه می‌کنند.

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی با مرغ

طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ بسیار ساده است. اگر با طعم گوشت میانه‌ای ندارید یا به دلایل پزشکی از مصرف گوشت قرمز منع شده‌اید، برای تهیه این خورشت از مرغ استفاده کنید.

مواد اولیه برای تهیه قورمه سبزی با مرغ

در طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ ، به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
سینه مرغ ۱ عدد
لوبیا قرمز ۱.۲ پیمانه
پیاز ۲ عدد
لیمو عمانی ۳ عدد
سبزی قورمه سبزی سرخ شده ۷۰۰ گرم
آبغوره ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم
زعفران دم کرده غلیظ به میزان لازم

دستور پخت خورشت قورمه سبزی با مرغ

برای تهیه خورشت قورمه سبزی با مرغ، مراحل زیر را همراه با ما انجام دهید:

خورشت قورمه سبزی با مرغ

این خورشت خوشمزه را هم با مرغ می‌توان پخت هم با گوشت قرمز.

  • مرحله اول: لوبیا قرمز را از شب قبل خیس کرده و چندین بار آب آن را عوض کنید تا نفخ لوبیا گرفته شود. برای تهیه سبزی قورمه از ترکیب شوید، تره، گشنیز، جعفری، شنبلیله و اسفناج استفاده کنید. سبزی را خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید.
  • مرحله دوم: پیازها را پوست بگیرید، نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس سینه مرغ را به صورت فیله شده با کمی نمک و فلفل سیاه به پیاز اضافه کرده و تفت دهید.
  • مرحله سوم: در ادامه لوبیا و سبزی قورمه سرخ شده را به ترکیب پیاز و مرغ اضافه کرده و کمی تفت دهید تا مواد به خوبی یکدست شوند. سپس چند پیمانه آب جوش روی مواد ریخته و درب قابلمه را بگذارید تا قورمه سبزی جا افتاده و روغن بیندازد.
  • مرحله چهارم: لیموعمانی را از قبل سوراخ کرده و برای ۲۰ دقیقه در آب ولرم قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود. سپس لیمو عمانی را به همراه کمی آبغوره و زعفران دم کرده به قورمه سبزی اضافه کنید و اجازه دهید تا جا بیفتد. در انتها نیز به میزان لازم به خورشت خود نمک بیفزایید و به همراه پلو نوش جان کنید. طرز تهیه خورشت سبزی جا افتاده به پایان رسید.

نکات مربوط به پخت خورشت قورمه سبزی با مرغ

برای تهیه قورمه سبزی با مرغ، موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

نکات مربوط به پخت خورشت قورمه سبزی با مرغ

غذای محبوب اکثر ایرانیان خورشت قورمه سبزی است

  • حتما آبغوره را در 20 دقیقه پایانی پخت به خورشت اضافه کنید تا خورشت شما کم‌رنگ نشود.
  • هر چقدر سبزی خورشت قورمه سبزی ریزتر خرد شود، بهتر جا می‌افتد؛ در غیر این صورت به جز مشکل جا نیفتادن، خورشت شما ظاهر جذابی نخواهد داشت. طرز پخت قورمه سبزی خوشمزه و جاافتاده را پیش‌تر گفتیم.
  • در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی نیز به خورشت خود اضافه کنید. حتما پیش از اضافه کردن رب گوجه فرنگی به خورشت، آن را در یک تابه تفت دهید تا خامی رب گرفته شود.
  • می‌توانید به جای لیمو عمانی، از پرک لیموعمانی نیز در خورشت خود استفاده کنید. در این صورت تلخی معمول لیمو از بین رفته و خورشت طعم بهتری به خود می‎گیرد.
  •   در طرزتهیه قرمه سبزی با مرغ، می‌توانید از لوبیا چیتی یا لوبیا چشم بلبلی به جای لوبیا قرمز استفاده کنید. قورمه سبزی با مرغ به همراه لوبیا چشم بلبلی بسیار راحت‌تر تهیه می‌شود؛ چون زمان کمتری در حدود یک ساعت برای پختن لوبیا کافی است.
  • برای درست کردن قورمه سبزی با سبزی خشک ابتدا به مدت یک ساعت سبزی‌ها را در آب خیس کنید تا نرم شوند. سپس سبزی را آبکش کرده و پس از اینکه آب سبزی خارج شد، آن را در روغن سرخ کنید. مابقی مراحل نیز مطابق همان چیزی است که توضیح دادیم.
  • بهترین روش خوش عطر شدن قورمه سبزی استفاده از سبزی تازه و سرخ کردن سبزی به اندازه کافی است. همچنین لیمو عمانی را در مراحل پایانی به غذا اضافه کنید تا عطر لیمو از بین نرود.

روش نگهداری خورشت قورمه سبزی و جلوگیری از خراب شدن قرمه سبزی

برای نگهداری قورمه سبزی، آن را در ظرفی درب‌دار ریخته و داخل یخچال قرار دهید. قورمه سبزی به مدت ۶ تا ۷ روز در یخچال سالم می‌مانند. اگر قصد دارید تا قرمه سبزی را برای مدت بیشتری نگهداری کنید، آن را در فریزر بگذارید. قورمه سبزی را می‌توان برای ۱ تا ۲ ماه فریز کرد.

برای جلوگیری از خراب شدن قورمه سبزی دقت داشته باشید که خورشت بیرون از یخچال نماند. همچنین ظرف نگهداری قورمه سبزی باید کاملا تمیز باشد.

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی بدون گوشت و با سویا

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی بدون گوشت و با سویا

این خورشت خوشمزه را با برنج دانه بلند ایرانی سرو کنیدد

اگر گیاه‌خوار هستید یا دوست دارید قرمه سبزی را بدون گوشت و به شکل کاملا گیاهی درست کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • مرحله اول: لوبیا را خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود. در ادامه سبزی قورمه‌ای را نیز سرخ کنید.
  • مرحله دوم: سویا را به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در آب جوش خیس کنید تا نرم شود. پس از این مدت سویا را آبکش کرده و آن را با دست، کمی فشار دهید تا آب سویا خارج شود.
  • مرحله سوم: پیاز را در روغن سرخ کرده و سپس سویا را اضافه کنید. زردچوبه و فلفل را به مواد بیفزایید و سویا را به خوبی تفت دهید.
  • مرحله چهارم: به ترتیب لوبیا و سبزی خورشت را داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید تا به خوبی جا بیفتد.
  • مرحله پنجم: پس از مدتی لیمو عمانی را نیز به خورشت اضافه کرده و منتظر جا افتادن و پختن خورشت بمانید.

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی گیاهی و رژیمی با قارچ

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی گیاهی و رژیمی با قارچ

این غذا به صورت وگان نیز قابل طبخ است.

شیوه‌ای دیگر از پخت قورمه سبزی برای گیاه‌خواران، استفاده از قارچ به جای گوشت است؛ مابقی مواد اولیه نیز همان چیزی است که در بخش‌های قبل گفتیم.

  • مرحله اول: ابتدا برای آماده‌سازی مواد اولیه، لوبیا را خیس کرده و سبزی قورمه را سرخ کنید.
  • مرحله دوم: قارچ‌ها را به شکل اسلایس خرد کرده و به پیازداغ اضافه کنید. فلفل را نیز افزوده و مواد را هم بزنید.
  • مرحله سوم: لوبیا را در یک قابلمه جداگانه بپزید تا نیم‌پز شود و سپس به همراه آب جوش به خورشت اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: سبزی خورشت را نیز داخل قابلمه ریخته و شعله را ملایم کنید تا قورمه سبزی جا بیفتد.
  • مرحله پنجم: در مرحله آخر لیمو عمانی را نیز به ترکیبات خورشت اضافه کرده و در انتظار آماده شدن قورمه سبزی بمانید.

خواص قورمه سبزی

خواص قورمه سبزی

قوزمه سبزی، غذای خوشمزه ایرانی.

در تهیه قورمه سبزی به شیوه معمول آن از گوشت یا مرغ استفاده می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود تا این غذا منبع آمینواسید و پروتئین‌ها باشد. همچنین لوبیا به عنوان منبع آهن شناخته شده و از ابتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن جلوگیری می‌کند. سبزیجات نیز حاوی مواد مغذی مختلفی هستند، اما اگر قصد دارید تا بیشتر خواص را از خوردن سبزی‌ها دریافت کنید، آن‌ها را کمتر در روغن تفت دهید.

قورمه سبزی، غذای اصیل ایرانی را آنلاین سفارش دهید

طرز تهیه قورمه سبزی حرفه‌ای با گوشت خورشتی و با گوشت مرغ دو نوع از محبوب‌ترین انواع قورمه سبزی در کشور ما است که طرفداران بسیاری دارد. در این مطلب تلاش کردیم تا طرز تهیه خورشت قرمه سبزی را آموزش دهیم و شما را در پخت یک غذای خوشمزه راهنمایی کنیم.

همان‌طور که می‌دانید تهیه قورمه سبزی زمان‌بر بوده و امکان درست کردن آن همیشه و در هر جایی وجود ندارد. اگر شما هم هوس قورمه سبزی کرده‌اید؛ ولی زمان یا امکان پخت آن را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به اپلیکیشن یا سایت اسنپ فود سر بزنید. اسنپ فود پلتفرم سفارش غذای آنلاین است که تلاش می‌کند غذای سفارش داده شده را در کمترین زمان به دست مشتریان برساند.

سوالات متداول

نسبت سبزی در طرز تهیه انواع قورمه سبزی با گوشت و مرغ چگونه است؟

برای تهیه قورمه سبزی باید نسبت 200 گرم تره، 200 گرم جعفری، 50 گرم گشنیز و 50 گرم شنبلیله را رعایت کنید تا خورشت شما خوش‌عطر و خوش‌طعم شود.

چگونه می‌توان خورشت قورمه سبزی را به صورت گیاهی تهیه کرد؟

برای درست کردن قورمه سبزی گیاهی و بدون گوشت می‌توانید به‌جای گوشت از سویا استفاده کنید. همچنین در شیوه‌ای دیگر قارچ را با گوشت جایگزین می‌کنند.

طرز تهیه قورمه سبزی شمال چگونه است؟

شمالی‌ها علاوه بر سبزی‌های معمول از خالواش و چوچاق (دو نوع سبزی محلی) نیز در تهیه این غذا استفاده می‌کنند. اضافه کردن آبغوره و بادمجان و گوجه حلقه‌ای و سرخ شده نیز از دیگر تفاوت‌های قرمه سبزی شمالی است.

نظرات کاربران

salman norabadi
28.مهر.1402

سلام قورمه سبزی با مرغ خوشمزه میشه،اگر اره ران یا سینه مرغ کدام داخلش بریزم

    snappfoodadmin
    01.آبان.1402

    سلام قورمه سبزی با مرغ بهتر سینه مرغ استفاده کنید که البته ذائقه ای هستش
    میتونید در این خورشت خوشمزه از ران مرغ هم استفاده کنید

Maryjo
29.مهر.1402

سلام چطوری سبزی قورمه خوش رنگ کنم ؟میخوام قورمه سبزی مجلسی خوب بشه مخصوصا مزه خورشت برا م مهم

    snappfoodadmin
    22.آبان.1402

    سلام وقت درست کردن قورمه سبزی این خورشت اصیل ایرانی برای آن که بهترین سبزی قورمه را سرخ کنید،باید پیش از ریختن روغن، سبزی را در
    تابه تفت دهید تا آب آن کشیده شود.وقتی مطمئن شدید سبزی آب اضافی ندارد، روغن به تابه اضافه کنید و سبزی را سرخ کنید.
    در حقیقت این تکنیک در هر طرز تهیه خورشت سبزي مجلسي مورد استفاده قرار می‌گیرد.

emadi vaheid
22.آذر.1402

سلام برای تهیه قورمه سبزی مجلسی چه سبزی های لازم است در طرز تهیه و درست کردن قورمه چطور باید سبزی ها را سرخ کرد

    snappfoodadmin
    27.آذر.1402

    سلام سبزی خورشتی مخصوص قورمه سبزی اسفناج، شنبلیله، تره، گشنیز و جعفری است که اگر تره زیاد باشد باعث تندی خورشت می شود
    و اگر شنبلیله زیاد باشد تلخ شدن طعم خورشت به همراه دارد .پیش از ریختن روغن،سبزی را در تابه تفت دهید تا آب آن کشیده شود تا بهترین سبزی سرخ شده را داشته باشید

khousroozadeh
22.آذر.1402

چکار کنم که نفخ لوبیا گرفته بشه؟ چه کاری لازم تا لوبیا سریع تر پخته بشه تا تهیه قورمه سبزی مجلسی زودتر انجام بشه

    snappfoodadmin
    27.آذر.1402

    سلام وقت تهیه قورمه سبزی بهتر از شب قبل لوبیا را در یک کاسه آب خیس کنید و دو تا سه مرتبه آب آن را عوض کنید تا هم نفخ آن گرفته شده
    و هم لوبیاها سریع پخته شوند.دقت کنید که لوبیا باید از جنس مرغوب باشد،والا حتی در صورت خیساندن در آب، ممکن است که
    لوبیاها دیرپز بوده و نیاز باشد مدت بیشتری برای پخته شدن آن‌ها منتظر بمانید

Arashrahmanzadeh
25.آذر.1402

در طرز تهیه قورمه سبزی برای داشتن خورشت خوشمزه و جا افتاده و قورمه سبزی خوش رنگ چیکار کنم

    snappfoodadmin
    27.آذر.1402

    سلام در طرز تهیه قورمه سبزی خوشمزه و خوش رنگ هرچقدر رنگ سبزی پررنگ‌تر شود،رنگ خورشت تیره‌تر خواهد شد.
    یک راز قورمه سبزی خوشمزه،تفت دادن زیاد سبزی است؛اما اگر می‌خواهید ویتامین و املاح معدنی سبزیجات شما حفظ شود،بهتر است آن را خیلی کم تفت دهید.

Falahiyan
27.آذر.1402

سلام ادویه قورمه سبزی مجلسی چی هستش

    snappfoodadmin
    29.آذر.1402

    سلام سبزی خورشتی مخصوص قورمه سبزی شامل اسفناج، شنبلیله، تره، گشنیز و جعفری است و ادویه های لازم برای درست کردن قورمه سبزی
    مجلسی زردچوبه و نمک، فلفل سیاه و میتوانید از عصاره قلم برای مقوی تر شدن استفاده کنید .

shamil shokryi
27.آذر.1402

سلام تفاوت قورمه سبزی شمالی با قورمه سبزی معمولی در چیست

    snappfoodadmin
    29.آذر.1402

    سلام در تهیه قورمه سبزی شمالی بجز سبزی‌های اسفناج و شنبلیله و تره و گشنیز و جعفری،از دو نوع سبزی محلی به نام خالواش و چوچاق استفاده می‌کنند.
    برای طعم خورشت مقداری آبغوره می‌ریزند. تفاوت دیگر قرمه سبزی شمالی با معمولی اضافه کردن بادمجان و گوجه است که به
    شکل حلقه‌ای برش زده، سرخ کرده و به خورشت اضافه می‌کنند