طرز تهیه پیتزا مخلوط

طرز تهیه پیتزا مخلوط با خمیر آماده

پیتزا یکی از محبوب ترین غذاهای جهان است که منشأ آن کشور ایتالیا است. پیتزا به دلیل طعم بسیار جذاب و سادگی هنگام سرو یکی از پرطرفدارترین غذاها به شمار می آید. پیتزا مخلوط نیز در بین پرطرفدارترین پیتزاهای جهان قرار دارد. البته مواد تشکیل دهنده این نوع پیتزا در هر کشوری متفاوت است. می توان گفت که کالباس، سس کچاپ و پنیر پیتزا اصلی ترین مواد تشکیل دهنده پیتزا مخلوط هستند. در این روزها که بیشتر در خانه هستید می توانید خودتان با دستور پختی که از اسنپ فود در اختیارتان قرار می دهیم، پیتزا مخلوط را در منزل تهیه کنید. ادامه مطلب را با ما در اسنپ فود همراه باشید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط
تعداد نفرات 4 نفر
زمان آماده سازی 1 الی 3 ساعت
زمان پخت غذا 30 الی 45 دقیقه
میزان سختی متوسط

خوشمزه ترین دستور پخت پیتزا مخلوط

این غذا با سس‌های مختلف سرو می‌شود و می‌توان برای خوشمزه‌ و خوش عطر شدن آن از سبزیجات مختلف مطابق با سلیقه خاص افراد استفاده کرد. برای آماده سازی و پخت یک پیتزا مخلوط رستورانی لازم است استفاده از مواد لازم را در دستور کار قرار داده و مراحل تهیه غذا را با دقت پشت سر بگذارید.

برای تهیه پیتزا مخلوط خانگی باید ابتدا مواد پیتزا مخلوط را آماده کرده و سپس مطابق فرایند پخت مرحله به مرحله عمل کنید. اگر میخواهید پیتزا مخلوط رستورانی شما خوش طعم و خوش عطر شود باید مقدار دقیق مواد و شرایط استفاده از آن در غذا را بدانید. بنابراین، با ما همراه شوید تا در این مطلب مواد لازم برای این غذا، روش تهیه خمیر پیتزا و پیتزا مخلوط را به شما آموزش دهیم.

مواد مورد نیاز برای تهیه پیتزا مخلوططرز تهیه پیتزا مخلوط رستورانی

بسیاری از موادی که برای آماده کردن پیتزا مخلوط مورد استفاده قرار می‌گیرند در واقع همان موادی هستند که از آن‌‌ها برای آماده کردن پیتزا ساده و یا پیتزا مخصوص نیز استفاده می‌شو‌د.

در حقیقت مواد آماده کردن انواع پیتزا شباهت‌هایی با هم دارند و برای آماده کردن پیتزاهای مختلف از بعضی مواد خوراکی به عنوان مواد اصلی استفاده می‌شود، اما می‌توان برای پخت پیتزاهای گوناگون مواد دیگری را نیز به دلخواه به مواد اصلی اضافه کرد که این مورد با توجه به سلیقه غذایی هر فرد صورت می‌گیرد. برای جواب به این سوال پر تکرار که ” پیتزا مخلوط چی داره” در ادامه مواد مورد نیاز برای آماده کردن این غذای خوشمزه را معرفی می‌کنیم.

مواد لازم برای پیتزا مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده 100 گرم
سینه مرغ خرد شده 100 گرم
پیاز متوسط 1 عدد متوسط
گوجه تازه 1 عدد
فلفل دلمه تازه نصف
قارچ 200 گرم
ذرت 2 قاشق غذا خوری
سس پیتزا 1 قاشق غذا خوری
روغن 1 قاشق غذا خوری
ادویه شامل نمک، فلفل سیاه، آویشن و پاپریکا به میزان دلخواه
پنیر پیتزا به میزان دلخواه

مواد مورد نیاز برای خمیر پیتزا

برای تهیه خمیر پیتزا مخلوط نیز به مواد زیر و به مزان گفته شده در جدول زیر نیاز دارید:

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا مقدار مورد نیاز
آرد 3 پیمانه
شیر نیمه گرم 1 پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
روغن مایع 6 قاشق غذا خوری
شکر 4 قاشق غذا خوری
نمک 1 قاشق غذا خوری
خمیر مایه 1 قاشق غذا خوری

توجه داشته باشید که طرز تهیه پیتزا مخلوط با خمیر آماده نیز به همین شکل است و تنها می‌توان برای آماده کردن آن از خمیرهای آماده و شرکتی استفاده نمود.

طرز تهیه خمیر پیتزا مخلوط

بعد از تهیه مواد لازم، نوبت به مراحل تهیه این پیتزای خوشمزه می‌رسد. البته پیشنهاد می‌کنیم کهبه غذاهای فست فودی علاقه دارید، قبل از تهیه خمیر، طرز تهیه سوسیس بندری را نیز مطالعه کنید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط در توستر
  • مرحله اول: در ظرفی با ابعاد مناسب خمیر مایه، ۱ قاشق غذا خوری شکر و شیر را بریزید و با همزن به خوبی ترکیب کنید. سپس روی ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت ۱۵ دقیقه به مواد استراحت دهید تا به خوبی کف کنند.
  • مرحله دوم: روغن مایع، نمک، مابقی شکر و تخم مرغ را به محتویات کف کرده داخل ظرف اضافه کنید و هم بزنید.
  • مرحله سوم: آرد را سه مرحله الک کرده و آن را کم کم به مواد اضافه کنید و مواد داخل ظرف را با دست ورز دهید.
  • مرحله چهارم: ظرف خمیر ورز داده شده را با پارچه بپوشانید و برای عمل آمدن خمیر ۱ ساعت به آن استراحت دهید.
  • مرحله پنجم: بعد از یک ساعت سطح کار را آرد بپاشید و خمیر را روی آن پهن کنید و خوب ورز بدهید.
  • مرحله ششم: خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده و هر یک را با آرد به شکل گلوله در آورده و سپس با وردنه باز کنید.
  • مرحله هفتم: سینی فر را با روغن یا کره چرب کرده و خمیر باز شده را روی آن پهن کنید و شکل بدهید.
  • مرحله هشتم: خمیر تهیه شده را برای استراحت ۲۰ دقیقه کنار بگذارید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط  خانگی

در ابتدا توجه داشته باشید که می‌توانید طرز تهیه پیتزا مخلوط بدون گوشت را مطابق همین فرایند طی کرده و برای تهیه مواد از گوشت استفاده نکنید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط بدون گوشت چرخ کرده در واقع مشابه دستور پخت پیتزا مخلوط با گوشت است و تنها به جای گوشت از مواد دیگر مانند سوسیس یا کالباس در آن استفاده می‌شود. برای آماده کردن پیتزا مخلوط با سوسیس می‌توانید سوسیس خانگی یا آماده را به میزان دلخواه به سایر مواد پیتزا اضافه کنید.طرز تهیه پیتزا مخلوط بدون فر در خانه

طرز تهیه پیتزا مخلوط رستورانی به شرح زیر است:

  • مرحله اول: فر را روشن کرده و در دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید.
  • مرحله دوم: سینه مرغ را خرد کرده و داخل روغ در ماهیتابه بریزید. به تکه‌های مرغ طلایی شده ادویه‌های گفته شده را اضافه کنید.
  • مرحله سوم: پیاز را نگینی خرد کرده و داخل روغن بریزید تا سبک و طلایی شود و سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کرده و تا زمانی که رنگ گوشت‌ها عوض شده و به خوبی نرم شوند تفت دهید؛ در ادامه ادویه‌ها را به پیاز و گوشت اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: قارچ‌ها و زیتون‌ها را بشویید و حلقه‌ای خرد کنید؛ بعد از خرد کردن قارچ و زیتون به سراغ فلفل دلمه‌ای و گوجه بروید و آن‌ها را با برش‌های نگینی خرد کنید.
  • مرحله پنجم: سس پیتزا را روی خمیر تهیه شده پخش کنید. توجه کنید که اگر از سس خانگی پیتزا استفاده کنید پیتزای شما خوشمزه‌تر خواهد بود.
  • مرحله ششم: گوشت چرخ کرده و مرغ را به ترتیب به خمیر پیتزا اضافه کرده و بر روی سطح خمیر پخش کنید.
  • مرحله هفتم: قارچ، زیتون، گوجه و فلفل دلمه خرشد شده را همراه با ذرت به عنوان لایه دوم روی گوشت و مرغ بریزید.
  • مرحله هشتم: ادویه‌ها را بر روی مواد پیتزا بریزید و در مرحله آخر پنیر پیتزا را به مابقی مواد اضافه کنید.
  • مرحله نهم: پیتزا را داخل فر قرار داده و حدود 35 تا 45 دقیقه به آن زمان دهید. بعد از اینکه پنیز پیتزا کاملا آب شد، فر را خاموش کرده و قسمت گریل فر را برای طلایی شدن پیتزا روشن کنید.

نکات طلایی در تهیه پیتزا مخلوط

  1. پس از اینکه تمام مواد از جمله پنیر را روی خمیر پیتزا ریختید، بگذارید حدود 15 دقیقه در دمای محیط استراحت کند. بعد آن را داخل فر بگذارید. در این صورت خمیر شما ترد خواهد شد.
  2. حدود 2 الی 3 دقیقه مانده به اتمام پخت پیتزا، گریل فر را روشن کنید تا روی پیتزا طلایی شود. مراقب باشید به جای رنگ طلایی، رنگ سیاه پیدا نکند و پیتزای شما نسوزد.
  3. به جای روغن مایع یا روغن زیتون، می توانید از روغن جامد ذوب شده استفاده کنید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط بدون فر

اگر به فر دسترسی ندارید نگران نباشید، شما می‌توانید با استفاده از این نکات و فوت‌وفن‌ها پیتزای مخلوط بدون فر تهیه کنید:مواد لازم پیتزا مخلوط بدون فر

  • طرز تهیه پیتزا مخلوط در پلوپز این امکان را فراهم می‌کند که خمیر پیتزا را برشته‌تر و طلایی‌تر آماده کنید.
  • برای تهیه پیتزا مخلوط ترد و خوش طعم نیز می‌توانید طرز تهیه پیتزا مخلوط در توستر را امتحان کنید.
  • برای تهیه پیتزا مخلوط در اختیار داشتن فر الزامی نیست و می‌توانید پخت پیتزا مخلوط بدون فر را در دستور کار قرار دهید. طرز درست كردن پيتزا مخلوط بدون فر مشابه مراحلی است که در بالا توضیح دادیم و تنها می‌توانید مواد آماده شده را به جای فر داخل قابلمه یا ماهیتابه از پیش گرم شده بر روی شعله پخش کن اجاق گاز قرار دهید و درب آن را بگذارید تا پنیر بر روی سایر مواد ذوب شود. در واقع، با استفاده از این روش شما پیتزا مخلوط تابه ای خواهید داشت. طرز تهیه پیتزای مخلوط بدون فر در خانه را می‌توانید به راحتی آموزش ببنید و برای یادگیری آن استفاده از آموزش طرز تهیه پیتزا مخلوط بدون فر تصویری کمک کننده است. در پایان این مقاله پیشنهاد می کنیم با طرز تهیه پیتزا پپرونی خانگی هم آشنا شوید!

سفارش آنلاین پیتزا مخلوط از اسنپ فود

پیتزا مخلوط غذایی خوش طعم است که می‌توانید برای تهیه آن از مواد ساده و طبیعی استفاده کنید. این غذا به آسان‌ترین روش و طی کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده خواهد شد و می‌توانید از طعم بی‌نظیر این پیتزا لذت ببرید‌. البته اگر فرصت تهیه این غذا را نداشته و می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را روی میز خود داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم به سفارش غذای آنلاین در اسنپ فود سر بزنید.